Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.03.2012, 07:08
L-Andy:n Avatar
L-Andy L-Andy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.11.09
Sijainti: Sipoo
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sam66 Näytä viesti
Mulle selitti katsuri että vasta -93 eteenpäin saisi palauttaa penkit niin halutessaan, koska silloin on jo maastureistakin maksettu uutena sama autovero kuin normi henkilöautoista.
Jaa, niin uusista en tiedäkään... Soitin nimittäin Trafin valvontavirastoon syksyllä kuin alkoi kiinnostamaan vaihtoehdot nykyiseen p-autohärveliin. Silloin tuli ainakin sieltä hyvin selkeetä tekstiä mitenpäin mikäkin vuosimalli voi muuttaa eestaas ilman veroseuraumuksia, aina tohon vm.-84 asti

Oliskohan tässä nyt se ero että uudemmat saa takaisin henkilöautoiksi, mutta vanhemmat nimenomaan vain maastohenkilöautoiksi...?




Andy

__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..."

L200 -99 tai joku sellainen
Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di
EX - Land Rover D1 V8 A -96

Viimeksi muokannut L-Andy : 09.03.2012 08:39
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2012, 07:33
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

http://www.trafi.fi/autovero/henkilo...stohenkiloauto
Uudempi kuin 3.5.1993 pakettiauton voi muuttaa takaisin, mutta jälkituotua huoltoautoa ei (verovapaus huoltoautona oli mahdollista)
1.11.1983-3.5.1993 ei voi muuttaa takaisin.
vanhemmat kuin 1.11.1983 voi muuttaa verovapaaksi maastohenkilöautoksi.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2012, 08:14
Sam66 Sam66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.03.09
Sijainti: Läyliäinen Kanta-häme
Viestit: 200
Perusasetus

No siinähän toi lukee ihan selkeesti suomeksi, kiitos baxxter
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.03.2012, 18:19
Tapsa Tapsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.03
Sijainti: Tuusula / Kuopio
Viestit: 214
Perusasetus

TraFi:n tiedotteessa, joka oli uusimmassa Rahtarit-lehdessä, oli kyllä kerrottu käyttövoimaveron määrä ensi vuoden alusta alkaen myös dieselkäyttöisille henkilöautoille, eli sen perusteella dieselvero ei näyttäisi poistuvan mihinkään.

Ja myös siitä taisi olla maininta, että se ajoneuvoveron perusosa nousee kaikilta autoilta...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.03.2012, 18:31
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Ja tuloksena....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsa Näytä viesti
TraFi:n tiedotteessa, joka oli uusimmassa Rahtarit-lehdessä, oli kyllä kerrottu käyttövoimaveron määrä ensi vuoden alusta alkaen myös dieselkäyttöisille henkilöautoille, eli sen perusteella dieselvero ei näyttäisi poistuvan mihinkään.

Ja myös siitä taisi olla maininta, että se ajoneuvoveron perusosa nousee kaikilta autoilta...
Ja tuloksena saattaa tulla se, että alkaa diesel kalusto katoaan sulattoihin. Siis mikäli käyttövoimavero on maksettavana, ja naftan litrahinta nousee vielä siihen mitä on huhujen mukaan tulossa (eli 1.80€). Eli ei kohta oo montakaan henkilödieseliä liikenteessä. Saati maasturia, jos ei oo äärimmäisen pakottava tarve sellasta käyttää joka päivä.

Itsellä käyttiksenä 2000 farkku Avensis ja verot noin 600€:a vuosi... Sit huoltoauto Pajero siin noin 450€:a vuosi noi verot, jos koko vuoden pitää liikennevalmiudessa. Sit kolmas on Nissanin King Cab, missä Pajeroa enemmän verot mikäli jatkuvassa valmiudessa pitää sen. Joten ne voi jäädä kahden kk ajalle vuodessa käyttöön ku pahin metsästysaika on päällään... Muuten seisoo pihalla...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.03.2012, 19:13
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Ja tuloksena saattaa tulla se, että alkaa diesel kalusto katoaan sulattoihin. Siis mikäli käyttövoimavero on maksettavana, ja naftan litrahinta nousee vielä siihen mitä on huhujen mukaan tulossa (eli 1.80€). Eli ei kohta oo montakaan henkilödieseliä liikenteessä. Saati maasturia, jos ei oo äärimmäisen pakottava tarve sellasta käyttää joka päivä.

Itsellä käyttiksenä 2000 farkku Avensis ja verot noin 600€:a vuosi... Sit huoltoauto Pajero siin noin 450€:a vuosi noi verot, jos koko vuoden pitää liikennevalmiudessa. Sit kolmas on Nissanin King Cab, missä Pajeroa enemmän verot mikäli jatkuvassa valmiudessa pitää sen. Joten ne voi jäädä kahden kk ajalle vuodessa käyttöön ku pahin metsästysaika on päällään... Muuten seisoo pihalla...
Nehän suunnitteli siis että käyttövoimavero poistuis kokonaan ja sen johdosta dieselinhintaan tulis veron nuosto joka nostais sen hinnan ~1,80€.
Mutta jos tuollainen tulee niin eipähän voi muuta sanoa kuin että vittu mitä paskaa.
http://www.iltasanomat.fi/autot/al-d...omments-anchor
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.03.2012, 19:24
Sam66 Sam66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.03.09
Sijainti: Läyliäinen Kanta-häme
Viestit: 200
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Nehän suunnitteli siis että käyttövoimavero poistuis kokonaan ja sen johdosta dieselinhintaan tulis veron nuosto joka nostais sen hinnan ~1,80€.
Mutta jos tuollainen tulee niin eipähän voi muuta sanoa kuin että vittu mitä paskaa.
http://www.iltasanomat.fi/autot/al-d...omments-anchor
No näin mäkin olen sen nyt ymmärtänyt, naftan hinta nousee ja käyttövoimavero poistuu (sen kun näkis vaan). Onkohan muissa eu maissa vastaavaa veroa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.03.2012, 19:50
Suikkanen Suikkanen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.11
Sijainti: Häme
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
http://www.trafi.fi/autovero/henkilo...stohenkiloauto
Uudempi kuin 3.5.1993 pakettiauton voi muuttaa takaisin, mutta jälkituotua huoltoautoa ei (verovapaus huoltoautona oli mahdollista)
1.11.1983-3.5.1993 ei voi muuttaa takaisin.
vanhemmat kuin 1.11.1983 voi muuttaa verovapaaksi maastohenkilöautoksi.
Onko tää nyt aivan selvää...
Maastoauto on tuotu uutena Suomeen vuonna -84 ja maksettu sen ajan mukaiset maastohenkilöauton verot. Myöhemmin muutoskatsastettu 2 paikkaiseksi huoltoautoksi.

Onko tämä mahdoton muuttaa takaisin maastohenkilöautoksi, ilman veroseuraamuksia? Kyseessähän ei ole Trafin mukainen "verovapaa huoltoauto"?

Käsitykseni mukaan"Verovapaa huoltoauto" on Suomeen tuotaessa suoraan huoltoautoksi rekisteröity ajoneuvo.
Näitä tuli paljon Suomeen 2005-2009 vuosina, ennenkuin tämäkin veroreikä tukittiin Valtion taholta.

Viimeksi muokannut Suikkanen : 10.03.2012 23:53
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.03.2012, 07:27
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Suikkanen Näytä viesti
Onko tää nyt aivan selvää...
Maastoauto on tuotu uutena Suomeen vuonna -84 ja maksettu sen ajan mukaiset maastohenkilöauton verot. Myöhemmin muutoskatsastettu 2 paikkaiseksi huoltoautoksi.

Onko tämä mahdoton muuttaa takaisin maastohenkilöautoksi, ilman veroseuraamuksia? Kyseessähän ei ole Trafin mukainen "verovapaa huoltoauto"?

Käsitykseni mukaan"Verovapaa huoltoauto" on Suomeen tuotaessa suoraan huoltoautoksi rekisteröity ajoneuvo.
Näitä tuli paljon Suomeen 2005-2009 vuosina, ennenkuin tämäkin veroreikä tukittiin Valtion taholta.
http://www.trafi.fi/autovero/henkilo...stohenkiloauto
Ja sitten tuijotetaan "Ennen 3.5.1993 maahantuodun maastohenkilöauton muuttaminen" otsikon alta: "Muutoksesta ei ole veroseuraamuksia, jos maastohenkilöauto muutetaan" vaihtoehtoja. Löytyy "huoltoautoksi, jonka omamassa on vähintään 1 800 kg"
Seuraavaksi voidaan hämmästyä vasemmasta sivusta löytyvästä linkistä, joka johtaa sivulle: http://www.trafi.fi/autovero/huoltoauto_2
Otsikon "Verovapaan huoltoauton muuttaminen" alla lukee "Huoltoauto on verovapaa, jos se on tuotu Suomeen ennen 3.5.1993 ja sen omamassa on vähintään 1 800 kg." eli voitaneen päätellä esimerkin auton olevan "Trafin mukainen verovapaa huoltoauto." Listakin löytyy alapuolelta, ainoa henkilöauto listassa on verovapaa matkailuauto, joka ei ihan helpolla onnistu. Ei edes kattokorotettuun, kuten tiedotteessa vihjataan: http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...-ATT3-2004.pdf
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.03.2013, 20:24
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 226
Perusasetus

hei miten tämä


Tuo minun pajero vm-92 on tuontiauto ja on tuotu suomeen 1998 henkilöautona.
Saanko minä tämän pakettiautoksi ja vielä sen jälkeen henkilöautoksi ihan muutoskatsastuksella??
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.03.2013, 20:49
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Grr Näytä viesti
Tuo minun pajero vm-92 on tuontiauto ja on tuotu suomeen 1998 henkilöautona.
Saanko minä tämän pakettiautoksi ja vielä sen jälkeen henkilöautoksi ihan muutoskatsastuksella??
Jep.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.03.2013, 20:51
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 226
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jep.
Kiitos!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimogin dieselvero? Taisto Tekniikka & Jutustelu 2 14.06.2006 09:39
hj 61 dieselvero Chit-Chat 5 10.02.2005 18:28
suzukin käyttövoimavero? mettäsika Tekniikka & Jutustelu 5 01.11.2004 21:54
UUSI DIESELVERO!!!!! Tekniikka & Jutustelu 4 22.10.2004 07:38
Dieselvero asiaa Tekniikka & Jutustelu 1 22.06.2004 23:10


Sivu luotu: 11:56 (GMT +2).