Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.03.2012, 10:17
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Mitenkäs tuota, saakos 4.0 koneen nostajat vaihettua yläkautta ilman kannen irrotusta vai puretaanko enemmän tavaraa irti?

__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.03.2012, 11:12
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
Mitenkäs tuota, saakos 4.0 koneen nostajat vaihettua yläkautta ilman kannen irrotusta vai puretaanko enemmän tavaraa irti?
jos ei oo ollu kansi aikasemmin irti ja siinä vaiheessa vähä viilattu niin ei mahdu kannessa olevista reiistä ylös.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2012, 23:36
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

mistäs löytyis kotimaasta oikeasti sopivan kokoinen pitkämäinen hyvä ilmanputsari cowl intake systeemiin, eli siihen missä motin imuilma otetaan siitä tulilasin alta kotelosta.


3 erilaita tyyliä tehdä systeemi on tullut vastaan



- alkuperänen suodatin+ kotelo, suodatusteho varmaan paras, lasinpesimen säiliön joutuis hukkaan johonkin, mulla on vielä sulakerasiakin kuskinpuolella tulipellissä siinä mistä putki pitäis viedä läpi, ja se orkkis kotelo lämpiää kuiteskin joten imuilma ei oo niin viileetä kuiteskaan.



-rälläkällä hanttarin puolelta kotelo auki ja suodatin sinne, turhaa leikkelyä, vaikea löytää tarpeeksi virtaava suodatin mikä sopii sinne, kauhee määrä mutkia putkessa, suodatin työläs tarkistaa/ vaihtaa ilma viileetä


-
thor cowl intake tyylinen, putsari tulee tulipellistä läpi, siihen tulee oma asennuskaulus, helpompi irrottaa ja tarkistaa/vaihtaa, vähemmän mutkia, ilma viileetä, suodatin vielä vaikeampi löytää sopiva.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.03.2012, 08:52
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Nyt joutaa kysymään että miksi se ilmanotto pitää muuttaa?
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.03.2012, 10:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
Nyt joutaa kysymään että miksi se ilmanotto pitää muuttaa?
Varmaan ettei kone vedä vettä sisäänsä jos ajaa syvemmästä lätäköstä? Tai en tiedä, ehkä Rytari haluaa lisää tehoja myllystä ja kylmää ilmaa koneelle?

Mulla ainakin ollut joskus ilmanputsarikotelo melkein suodattimeen asti täynnä vettä vaikka koko keula ei edes käynyt uppeluksissa. Kohtuu hyvinhän tuo etuvalo suojaa pahimman veden sisääntuloa, mutta jos humpsauttaa keulan reilusti valoja myöten lätäkköön niin kyllä helpolla imuroi vettä sisään. Tuolla "cowl intakella" voi käytännössä käydä keula ikkunaa myöden veden alla hetkellisesti eikä tule ongelmaa. Eikä ole snorkkelia ottamassa joka puuhun ja kiveen kiinni eikä estämässä näkyvyyttä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.03.2012, 12:02
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
Nyt joutaa kysymään että miksi se ilmanotto pitää muuttaa?
numero 1 on se viileä ilma, mulla ainak konehuoneessa on niin lämmintä että kesäkelillä tosta autosta häviää tehoo ihan perr.. kylmempi imuilma auttais siihen asiaan varmaan kummasti.

tommonen matka mitä esim tolla thorilla se ilma tulee konehuoneessa en usko sen enää paljo lämpiävän verrattuna siihen normaaliin että nokkapelliä ei pysty avaan ilman kintaita ja orkkis ilmanputsarikotelo on niin kuuma että pehmenee jo hieman


toisena tulee se vesi, mulla oli vähä syksyn lehtiä ja sammalettakin siellä kipossa tässä taannoin kun enne lumien tuloa vähän offatt.. öö vinssattiin tuolla kulmilla. vaikka ei se irkkisputsari niin paljo ole hörpännyt että se käyntiä haittais niin olis se vaara vähän pienempi tolla cowl systeemillä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.03.2012, 13:18
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Nojuu, ymmärrän sen viileän ilman kyllä.

Miksei sitten samantien sitä snorkkelia? Ei kolise joka puuhun eikä se myöskään häiritte näkyvyyttä...
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.03.2012, 14:16
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
Nojuu, ymmärrän sen viileän ilman kyllä.

Miksei sitten samantien sitä snorkkelia? Ei kolise joka puuhun eikä se myöskään häiritte näkyvyyttä...
no se snorkkeli maksaa kuiteski jotain myös, cowl kolisee vielä vähemmän joka puuhun ku snorkkeli, ja ku haaveissa on ne kaaret niin sen snorkkelin paikka on hakusessa vähä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.03.2012, 20:05
pikku-pepe pikku-pepe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.03.08
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 502
Perusasetus

En tiedä cherokeesta mutta tuolla tapaa kun ottaa wranglerissa ilman moottoriin ikkunan etupuolelta niin kaasua painaessa pitkään pohjassa niin alkaa auton sisätilassa olla happi melko vähissä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 03:05 (GMT +2).