![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mitenkäs tuota, saakos 4.0 koneen nostajat vaihettua yläkautta ilman kannen irrotusta vai puretaanko enemmän tavaraa irti?
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#2
|
||||
|
||||
![]()
jos ei oo ollu kansi aikasemmin irti ja siinä vaiheessa vähä viilattu niin ei mahdu kannessa olevista reiistä ylös.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
mistäs löytyis kotimaasta oikeasti sopivan kokoinen pitkämäinen hyvä ilmanputsari cowl intake systeemiin, eli siihen missä motin imuilma otetaan siitä tulilasin alta kotelosta.
3 erilaita tyyliä tehdä systeemi on tullut vastaan ![]() - alkuperänen suodatin+ kotelo, suodatusteho varmaan paras, lasinpesimen säiliön joutuis hukkaan johonkin, mulla on vielä sulakerasiakin kuskinpuolella tulipellissä siinä mistä putki pitäis viedä läpi, ja se orkkis kotelo lämpiää kuiteskin joten imuilma ei oo niin viileetä kuiteskaan. ![]() -rälläkällä hanttarin puolelta kotelo auki ja suodatin sinne, turhaa leikkelyä, vaikea löytää tarpeeksi virtaava suodatin mikä sopii sinne, kauhee määrä mutkia putkessa, suodatin työläs tarkistaa/ vaihtaa ilma viileetä ![]() - thor cowl intake tyylinen, putsari tulee tulipellistä läpi, siihen tulee oma asennuskaulus, helpompi irrottaa ja tarkistaa/vaihtaa, vähemmän mutkia, ilma viileetä, suodatin vielä vaikeampi löytää sopiva. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nyt joutaa kysymään että miksi se ilmanotto pitää muuttaa?
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Varmaan ettei kone vedä vettä sisäänsä jos ajaa syvemmästä lätäköstä? Tai en tiedä, ehkä Rytari haluaa lisää tehoja myllystä ja kylmää ilmaa koneelle?
![]() Mulla ainakin ollut joskus ilmanputsarikotelo melkein suodattimeen asti täynnä vettä vaikka koko keula ei edes käynyt uppeluksissa. Kohtuu hyvinhän tuo etuvalo suojaa pahimman veden sisääntuloa, mutta jos humpsauttaa keulan reilusti valoja myöten lätäkköön niin kyllä helpolla imuroi vettä sisään. Tuolla "cowl intakella" voi käytännössä käydä keula ikkunaa myöden veden alla hetkellisesti eikä tule ongelmaa. Eikä ole snorkkelia ottamassa joka puuhun ja kiveen kiinni eikä estämässä näkyvyyttä ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
numero 1 on se viileä ilma, mulla ainak konehuoneessa on niin lämmintä että kesäkelillä tosta autosta häviää tehoo ihan perr.. kylmempi imuilma auttais siihen asiaan varmaan kummasti.
tommonen matka mitä esim tolla thorilla se ilma tulee konehuoneessa en usko sen enää paljo lämpiävän verrattuna siihen normaaliin että nokkapelliä ei pysty avaan ilman kintaita ja orkkis ilmanputsarikotelo on niin kuuma että pehmenee jo hieman ![]() toisena tulee se vesi, mulla oli vähä syksyn lehtiä ja sammalettakin siellä kipossa tässä taannoin kun enne lumien tuloa vähän offatt.. öö vinssattiin tuolla kulmilla. vaikka ei se irkkisputsari niin paljo ole hörpännyt että se käyntiä haittais niin olis se vaara vähän pienempi tolla cowl systeemillä. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nojuu, ymmärrän sen viileän ilman kyllä.
Miksei sitten samantien sitä snorkkelia? Ei kolise joka puuhun eikä se myöskään häiritte näkyvyyttä...
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#8
|
||||
|
||||
![]()
no se snorkkeli maksaa kuiteski jotain myös, cowl kolisee vielä vähemmän joka puuhun ku snorkkeli, ja ku haaveissa on ne kaaret niin sen snorkkelin paikka on hakusessa vähä
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
En tiedä cherokeesta mutta tuolla tapaa kun ottaa wranglerissa ilman moottoriin ikkunan etupuolelta niin kaasua painaessa pitkään pohjassa niin alkaa auton sisätilassa olla happi melko vähissä.
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |