Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.02.2012, 22:17
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
Eikö tossa kalikat 9 ja 4 ole ne laatikon sisällä rattaita tai booriholkkeja siirtävät kalikat? Niistä lähtee näemmä jo valmiiks sisäkkäiset akselit, joita sitten ohjaa osassa 3 olevat urat.

Nyt tähän osan 3 tilalle pitäis paskarrella Jotain Ihan Muuta. Tietysti keksimällä tän tilalle uusilla urilla varustetun palikan vois saada haluamiaan vetotapoja lähes haluamassaan järjestyksessä about yhtä monta kun nytkin on. Sehän ei ois kuitenkaan kivaa... Tai ehkä ois.

Niin ja onko tää osa 3 se siirtäjälevy? Vai noi 4 ja 9

Minkä näkösiä osasia noissa 231 shiftereissä on? Pystyyköhän niistä hyödyntämään muuta kun kepit ja niiden kiinnityksen koriin...
3 siirtäjälevy, 4 ja 9 siirtohaarukat, 4 ja 28 alue ja 9 ja 33 2wd 4wd

eikai 231 keppi eroa mitenkään tosta, siirtäjälevy siinä on erilainen, siinä kun ei ole kolo kun yhdellehaarukalle.

siihen 231:n saa erilaista siirtäjälevyä missä tota uraa on muutettu.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.02.2012, 22:33
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
3 siirtäjälevy, 4 ja 9 siirtohaarukat, 4 ja 28 alue ja 9 ja 33 2wd 4wd

eikai 231 keppi eroa mitenkään tosta, siirtäjälevy siinä on erilainen, siinä kun ei ole kolo kun yhdellehaarukalle.

siihen 231:n saa erilaista siirtäjälevyä missä tota uraa on muutettu.

Jep näin olin järkeilly osien tarkotukset mutten nimiä huonommista kuvista, joita oli tarjolla.

Luulin että se shift kitti ottaa kiinni suoraan noista siirtohaarukoita siirtävistä akseleista. Toki tommosen 242:lle tehdyn ikioman levyn vois jotenkin paskarrella. Luultavasti saattais saada kohtuullisen sikäli mikäli huolella mittailis ja sitten lähettäis hienon cadikuvan laserleikattavaks ja ehkä perään saamaan lämpökäsittelyt.

Aattelin että jos jotenkin noita siirtäjälevyyn päättyviä tankoja käsittelis erillisinä ilman siirtäjälevyä ja nivelöis jotenkin siitä keppeihin. Nivelillä tai vaijerilla tai jollain.

Tästä vatuloinnissa saattaa mennä tovi jos toinenkin, joten siksi aikaa autoon ois kiva saada joku toimiva.

Eräs 231 ois palstalla kaiketi vielä kaupan, mutta siinä on taulukoitten mukaan väärä tuloakseli. Voiko sen vaihtaa 242:sta ja käyttää sitten sitä väärää vapautunutta irrallaan olevan 242:n käsin pyörittelyyn?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.02.2012, 22:52
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

riippuu ihan sen 321:n vuosimallista 94 vaihtuu hammastus planeetassa...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.02.2012, 22:57
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Mun 242 on vuosimallia -92 ja se ehdokkaaksi oleva 231 on vuosimallia -90.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.02.2012, 23:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
Mun 242 on vuosimallia -92 ja se ehdokkaaksi oleva 231 on vuosimallia -90.
Siinä tapauksessa ainakin hampaitten leikkaustyyli täsmää, mutta enpä vaan ole ihan varma käykö 231:een ja 242:een samat sisääntuloakselit. Kyllä kait ne menee, en muista oliko niillä samat osanumerot.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.02.2012, 08:16
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Mistä mä löydän MAP anturin 98 2,5TD koneesta? Ei ollut imusarjan päällä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.02.2012, 09:14
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Onkohan tuosta kuvasta mitään apua...tais olla uudempi mallia kyllä:

http://colorado4wheel.com/images/libby/enginebay1.jpg
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.02.2012, 16:16
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii Näytä viesti
Mistä mä löydän MAP anturin 98 2,5TD koneesta? Ei ollut imusarjan päällä.
Ei sitten lähde jotain letkua mihinkään suuntaan? Volvossa taitaa itse anturi olla rintapellissä kuskinpuolella ja imusarjaan menee vain olemattoman vahvuinen kova letku.
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.03.2012, 22:43
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 619
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii Näytä viesti
Mistä mä löydän MAP anturin 98 2,5TD koneesta? Ei ollut imusarjan päällä.
2.5TD:ssä imuilma-anturi on siinä ilmanottotuubissa heti ilmansuodattimen jälkeen. Sellainen katalysaattorin näköinen hunajakenno, josta ilma menee läpi. Käsittääkseni 2.5TD:ssä ei ole muita imuilma-antureita. Itellä oli joskus tollanen 2.5TD Grand Cherokee -96 ja kokeilin vaihtaa sen bosch vermeen uuteen, mutta ei ollut paljoa vaikutusta, joten vaihdoin takaisin, joten voin luopua tuosta päivän käytetysta, jos on tarvetta.
/Joukka 0400-131007 klo 9-19
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 22:08 (GMT +2).