Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.02.2012, 08:16
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Mistä mä löydän MAP anturin 98 2,5TD koneesta? Ei ollut imusarjan päällä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.02.2012, 09:14
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Onkohan tuosta kuvasta mitään apua...tais olla uudempi mallia kyllä:

http://colorado4wheel.com/images/libby/enginebay1.jpg
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.02.2012, 10:14
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Uudemmalta näyttää. Myös puhtaammalta . Pitää yrittää tutkia tuota aluetta tarkemmin. Kiitos.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.02.2012, 10:33
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Onkohan tuosta kuvasta mitään apua...tais olla uudempi mallia kyllä:

http://colorado4wheel.com/images/libby/enginebay1.jpg
Ei, toi on CRD-koneesta ja MAF ei oo sama asia kuin MAP/boost -tunnistin!! MAF on väärällä puolen turboa!!

Eipä tiedä kyllä maahantuojakaan, ilmoittivat juuri, että ainoa minkä löytävät on just MAF!! Höh, itse täytyy taas etsiä, kun olis vaan sopiva uhri, josta etsiä, -99 -mallissa se on jo imusarjan päällä (tarkistin perjantaina, kun oli kohda käsillä), mutta vanhemmassa on jossain muualla...

Viimeksi muokannut JAMANT : 29.02.2012 10:37
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.02.2012, 16:16
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii Näytä viesti
Mistä mä löydän MAP anturin 98 2,5TD koneesta? Ei ollut imusarjan päällä.
Ei sitten lähde jotain letkua mihinkään suuntaan? Volvossa taitaa itse anturi olla rintapellissä kuskinpuolella ja imusarjaan menee vain olemattoman vahvuinen kova letku.
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.02.2012, 20:45
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Alkaa epäilyttää sen olemassa olo. Tosin jos 99 mallissa on niin tuntuis että se ois 98.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.03.2012, 20:57
HJ-Toni HJ-Toni ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.09
Sijainti: porlammi
Viestit: 190
Perusasetus

aapuva paineet hävis


katoi tosta vm 95 2.5l bensa xj:stä öljynpaineet. missä on anturi josko vikaa lähtisin siitä katsomaan kun on mittari ennenkin temppuillut vai onko jotain yleisvikaa tuollaisessa mistä alkaa etsimään???
__________________
Aloittelijan tuurilla mennää! AAAAAPUWA.....!!!!!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.03.2012, 21:13
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ-Toni Näytä viesti
katoi tosta vm 95 2.5l bensa xj:stä öljynpaineet. missä on anturi josko vikaa lähtisin siitä katsomaan kun on mittari ennenkin temppuillut vai onko jotain yleisvikaa tuollaisessa mistä alkaa etsimään???
Ei oo neloskoneesta varmaa tietoa mutta suodattimen jalkaa veikkaisin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.03.2012, 15:09
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ-Toni Näytä viesti
katoi tosta vm 95 2.5l bensa xj:stä öljynpaineet. missä on anturi josko vikaa lähtisin siitä katsomaan kun on mittari ennenkin temppuillut vai onko jotain yleisvikaa tuollaisessa mistä alkaa etsimään???
Näyttäs olevan suurinpiirtein samalla paikalla kun 4.0 koneessa. Eli siinä suodattimen lähellä lohkossa sellanen pitkä musta pötkylä tai paksumpi kuparinvärinen. Google kuvahaku kertoo enemmän....
- Taitaa olla jopa samat kutos ja neloskoneissa.

http://www.google.fi/search?q=jeep+c...w=1399&bih=952
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.03.2012, 22:43
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 619
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii Näytä viesti
Mistä mä löydän MAP anturin 98 2,5TD koneesta? Ei ollut imusarjan päällä.
2.5TD:ssä imuilma-anturi on siinä ilmanottotuubissa heti ilmansuodattimen jälkeen. Sellainen katalysaattorin näköinen hunajakenno, josta ilma menee läpi. Käsittääkseni 2.5TD:ssä ei ole muita imuilma-antureita. Itellä oli joskus tollanen 2.5TD Grand Cherokee -96 ja kokeilin vaihtaa sen bosch vermeen uuteen, mutta ei ollut paljoa vaikutusta, joten vaihdoin takaisin, joten voin luopua tuosta päivän käytetysta, jos on tarvetta.
/Joukka 0400-131007 klo 9-19
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.03.2012, 14:19
Transistori:n Avatar
Transistori Transistori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.08
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 119
Perusasetus

np231


Onko kukaan teheny tutkimuksia mistä muusta ja mikä boori sopii 21 uraseen NP231 jakiksen sisäänmenoon? Omatekele adapteri menee huonoksi sillontällön.

Varaosa vehkeesä pitäs iän puolesta olla 23 uranen sisäänmeno mutta löytyykö siihenkään mitään vetoakselia tahi muuta aihiota jatkoksi. Vetonivel vois olla aika jees kun malja laajenee boorien jälkeen, sais kiinni muutoslaippaan tymäkämmin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.03.2012, 08:28
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joukka Näytä viesti
2.5TD:ssä imuilma-anturi on siinä ilmanottotuubissa heti ilmansuodattimen jälkeen. Sellainen katalysaattorin näköinen hunajakenno, josta ilma menee läpi. Käsittääkseni 2.5TD:ssä ei ole muita imuilma-antureita. Itellä oli joskus tollanen 2.5TD Grand Cherokee -96 ja kokeilin vaihtaa sen bosch vermeen uuteen, mutta ei ollut paljoa vaikutusta, joten vaihdoin takaisin, joten voin luopua tuosta päivän käytetysta, jos on tarvetta.
/Joukka 0400-131007 klo 9-19
Olen kans tullut siihen tulokseen ettei siinä ole muita ilma-antureita joten sörkin vähän tuota kyseistä mikä siinä on, kävi sen jälkeen hieman erinlailla, mutta ei oikein joten siinä varmaan vika on...Soittelen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.03.2012, 10:17
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Mitenkäs tuota, saakos 4.0 koneen nostajat vaihettua yläkautta ilman kannen irrotusta vai puretaanko enemmän tavaraa irti?
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.03.2012, 11:12
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
Mitenkäs tuota, saakos 4.0 koneen nostajat vaihettua yläkautta ilman kannen irrotusta vai puretaanko enemmän tavaraa irti?
jos ei oo ollu kansi aikasemmin irti ja siinä vaiheessa vähä viilattu niin ei mahdu kannessa olevista reiistä ylös.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 07.03.2012, 23:36
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

mistäs löytyis kotimaasta oikeasti sopivan kokoinen pitkämäinen hyvä ilmanputsari cowl intake systeemiin, eli siihen missä motin imuilma otetaan siitä tulilasin alta kotelosta.


3 erilaita tyyliä tehdä systeemi on tullut vastaan



- alkuperänen suodatin+ kotelo, suodatusteho varmaan paras, lasinpesimen säiliön joutuis hukkaan johonkin, mulla on vielä sulakerasiakin kuskinpuolella tulipellissä siinä mistä putki pitäis viedä läpi, ja se orkkis kotelo lämpiää kuiteskin joten imuilma ei oo niin viileetä kuiteskaan.



-rälläkällä hanttarin puolelta kotelo auki ja suodatin sinne, turhaa leikkelyä, vaikea löytää tarpeeksi virtaava suodatin mikä sopii sinne, kauhee määrä mutkia putkessa, suodatin työläs tarkistaa/ vaihtaa ilma viileetä


-
thor cowl intake tyylinen, putsari tulee tulipellistä läpi, siihen tulee oma asennuskaulus, helpompi irrottaa ja tarkistaa/vaihtaa, vähemmän mutkia, ilma viileetä, suodatin vielä vaikeampi löytää sopiva.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.03.2012, 08:52
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Nyt joutaa kysymään että miksi se ilmanotto pitää muuttaa?
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 09.03.2012, 20:53
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joukka Näytä viesti
2.5TD:ssä imuilma-anturi on siinä ilmanottotuubissa heti ilmansuodattimen jälkeen. Sellainen katalysaattorin näköinen hunajakenno, josta ilma menee läpi. Käsittääkseni 2.5TD:ssä ei ole muita imuilma-antureita. Itellä oli joskus tollanen 2.5TD Grand Cherokee -96 ja kokeilin vaihtaa sen bosch vermeen uuteen, mutta ei ollut paljoa vaikutusta, joten vaihdoin takaisin, joten voin luopua tuosta päivän käytetysta, jos on tarvetta.
/Joukka 0400-131007 klo 9-19
MAF vaihdettu, kierrokset nousee. Kiitos Joukka. Pieni tärinä kuitenkin löytyy tyhjäkäynniltä ja 1500 kierroksella ehkä eniten tärrää mutta sitten loppuu, kun kierroket nousee. Mitähän seuraavaksi pitäisi tutkia...
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 09.03.2012, 23:45
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 619
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii Näytä viesti
MAF vaihdettu, kierrokset nousee. Kiitos Joukka. Pieni tärinä kuitenkin löytyy tyhjäkäynniltä ja 1500 kierroksella ehkä eniten tärrää mutta sitten loppuu, kun kierroket nousee. Mitähän seuraavaksi pitäisi tutkia...
Hyvä että auttoi.
Eli alkuperäinen vika poistui vai? eli nyt kiertää ylärekisteriin asti normaalisti, mutta tuli uusi vika vai oliko tämä vika jo aiemmin?
Jos oli vanha vika, niin varmaan jokin/jotkut suuttimet kusee ilman lupaa ja jos on uusi vika niin mielenkiintoista, varmaan anturi on sit kuitenkin väärä.
Epäselvissä tapauksissa vikoja on monesti enemmän kuin yksi samaan aikaan päällä, joka hieman hankaloittaa syiden paikantamista.
/Joukka
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 10.03.2012, 09:51
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joukka Näytä viesti
Hyvä että auttoi.
Eli alkuperäinen vika poistui vai? eli nyt kiertää ylärekisteriin asti normaalisti, mutta tuli uusi vika vai oliko tämä vika jo aiemmin?
Jos oli vanha vika, niin varmaan jokin/jotkut suuttimet kusee ilman lupaa ja jos on uusi vika niin mielenkiintoista, varmaan anturi on sit kuitenkin väärä.
Epäselvissä tapauksissa vikoja on monesti enemmän kuin yksi samaan aikaan päällä, joka hieman hankaloittaa syiden paikantamista.
/Joukka
Aluksi se teki samaa, mutta hieman pahemmin. Sen jälkeen sörkin sitä anturia niin ei noussut enää kierrokset. Nyt nousee kierrokset mutta hieman tärisee niinku tuossa ylhäällä sanoin. Kieltämättä eri numeroita siinä anturissa mutta oli se minunkin anturia joskus vaihdettu koska oli erinlaisella ruuvilla se mötikkä siinä ilmanputsarin kotelossa kiinni.. tiedä häntä..
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 11.03.2012, 15:11
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii Näytä viesti
Aluksi se teki samaa, mutta hieman pahemmin. Sen jälkeen sörkin sitä anturia niin ei noussut enää kierrokset. Nyt nousee kierrokset mutta hieman tärisee niinku tuossa ylhäällä sanoin. Kieltämättä eri numeroita siinä anturissa mutta oli se minunkin anturia joskus vaihdettu koska oli erinlaisella ruuvilla se mötikkä siinä ilmanputsarin kotelossa kiinni.. tiedä häntä..
On niissä antureissa sittenkin samat 02 ja 53 alkuisetnumerot. Katoin pelkästään anturista ja siitähän niitä ei löydy.T: aloittelija
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 11.03.2012, 19:43
HJ-Toni HJ-Toni ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.09
Sijainti: porlammi
Viestit: 190
Perusasetus

ongelmaa etsiessäni


Öljynpaine ongelmaa etsiessäni huomasin jotain outoa. nimittäin öljyö anturin ja liittimen välissä. oi te autojen konkarit onko tuo mahdollinen oire paineitten häviämiselle?
__________________
Aloittelijan tuurilla mennää! AAAAAPUWA.....!!!!!!
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 30.03.2012, 13:22
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii Näytä viesti
Aluksi se teki samaa, mutta hieman pahemmin. Sen jälkeen sörkin sitä anturia niin ei noussut enää kierrokset. Nyt nousee kierrokset mutta hieman tärisee niinku tuossa ylhäällä sanoin. Kieltämättä eri numeroita siinä anturissa mutta oli se minunkin anturia joskus vaihdettu koska oli erinlaisella ruuvilla se mötikkä siinä ilmanputsarin kotelossa kiinni.. tiedä häntä..
Ei vaikuttanut suuttimien kärjen vaihto tai venttiilien säätö. Vika löytyi männänrenkaasta joka oli poikki. Ihanan kallista.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 01.04.2012, 18:01
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Pirkumarallaa.. Vaihoin cherokeen (-90) takajarruputket, ja ilmailin... ja nyt se on sitten semmonen että jarruttaa ihan ookoo, mutta... Kun hetken on paikallaan ja painaa, melko voimakkaasti polinta, niin se painuu hitaaasti pohjaan.
Hittolainen kun en muista olikos se tuommonen jo ennekii, vai onx siel sit niinku ilmaa jossain viel tai siis niiku jotai.
Internetistä aihetta ensin opiskelleena olenpa huomannut muillakin, monilla muillakin olleen samainen ongelma, mut en kenenkään cherokeessa. Jossain autoissa tuntuu olevan ainakin ihan normi homma, mutta jeepissä? onko? Muistaisko/tietäiskö joku. Eli annanko olla, vienkö tommosena katsurille ja jne..???
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 20:44 (GMT +2).