Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.03.2012, 23:24
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -P- Näytä viesti
Kyllä minä tuohon laittaisn mieluummin hukkaportillisen vehkeen ja jos kovin isontaa, niin dump valven kanssa.

Jos ei oo elektronista kontrollia pumpulle, niin tuntus aika turhalta pistää vnt:tä sinne.

-P-
Perusteleppa tuo miksi on turha laittaa VNT jossei ole elektronista kontrollia pumpulle,onko omakohtaisia kokemuksia vai onko tämä MUTU tietoa?
Ainakin yhdellä kaverilla moinen oli pajerossa ja hyvin oli pelannut,
Ja kuten JJ90 sanoi, dumppilla ei ole mitään virkaa jossei ole kaasuläppää eikä sen asentaminen dieseliin muutenkaan ole mikään plug and play homma.

Ja aloittajalle,tuo VNT herää alhaalta ja ahtaa ylös,siinä sen edut. kaverilla kun oli pajerossa Garret gt2052vnt niin pikkupolkaisulla ahtoi jo 0.3-0.4 muistaakseni,ajossa piteli 0,5bar ja maksimipaineet oli 1,4bar. Hienosti kyllä kesti kunhan vain muisti lämmittää ensin kunnolla ennen kovempaa ajoa ja jälkijäähdytys oli myös kunnollinen.


Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 01.03.2012 23:32
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.03.2012, 14:52
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Perusteleppa tuo miksi on turha laittaa VNT jossei ole elektronista kontrollia pumpulle,onko omakohtaisia kokemuksia vai onko tämä MUTU tietoa?
Ainakin yhdellä kaverilla moinen oli pajerossa ja hyvin oli pelannut,
Ja kuten JJ90 sanoi, dumppilla ei ole mitään virkaa jossei ole kaasuläppää eikä sen asentaminen dieseliin muutenkaan ole mikään plug and play homma.

Ja aloittajalle,tuo VNT herää alhaalta ja ahtaa ylös,siinä sen edut. kaverilla kun oli pajerossa Garret gt2052vnt niin pikkupolkaisulla ahtoi jo 0.3-0.4 muistaakseni,ajossa piteli 0,5bar ja maksimipaineet oli 1,4bar. Hienosti kyllä kesti kunhan vain muisti lämmittää ensin kunnolla ennen kovempaa ajoa ja jälkijäähdytys oli myös kunnollinen.
Tuo vnt:n alhaalta herääminen, niin onko kulkupuoli ahtoja vastaavaa alakierroksilla? vai onko se vaan niin että esim. 1300rpm 0,5bar ahtoa, 1,0bar pakopaine ja auto ei kulje mihinkään pakopuolen rajusta kuristamisesta johtuen.
On vähän tämän suuntaisia kokemuksia hukkisahtimista, eli vaikka pikkupillerillä saa alas ahtoja niin kulku ei ole paljoa parempaa kuin isommalla ilman painetta joten en ole oikein vielä innostunut noista vnt hyrristä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.03.2012, 18:24
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja patroltd Näytä viesti
Tuo vnt:n alhaalta herääminen, niin onko kulkupuoli ahtoja vastaavaa alakierroksilla? vai onko se vaan niin että esim. 1300rpm 0,5bar ahtoa, 1,0bar pakopaine ja auto ei kulje mihinkään pakopuolen rajusta kuristamisesta johtuen.
On vähän tämän suuntaisia kokemuksia hukkisahtimista, eli vaikka pikkupillerillä saa alas ahtoja niin kulku ei ole paljoa parempaa kuin isommalla ilman painetta joten en ole oikein vielä innostunut noista vnt hyrristä.
Kyllä VNT alkaa ihan oikeasti ahtaa ja vetää alakierroksilta ja jaksaa ylärekisteriin asti jos mitoitus ja ohjaus on kohdallaan. Ei ole turbopiikkiä missään kohtaa, lähtee tonnista vetämään ja viiteen tonniin menee samaa rataa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.03.2012, 23:40
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Kyllä VNT alkaa ihan oikeasti ahtaa ja vetää alakierroksilta ja jaksaa ylärekisteriin asti jos mitoitus ja ohjaus on kohdallaan. Ei ole turbopiikkiä missään kohtaa, lähtee tonnista vetämään ja viiteen tonniin menee samaa rataa.
Juuri näin,kaverilla tosin oli siipien ohjaus painekellolla jolloinka tietyn paineen tavoitettua siivet aukesivat ennalta asetettua topparia vasten joka aiheutti kuulema hauskan elämyksen kiihdytyksen aikana,auton luonne muuttui yht´äkkiä radikaalisti Mutta veti hyvin alhaalta ylös,pumppu kuulema alkoi ahdistamaan kulkua
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.03.2012, 23:52
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Mut mitsu mieste ei tartte vapista
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.03.2012, 10:01
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

Patrollissa on Austraalian poijjat testanneet, että VNT-mutka ei tuo mitään lisäarvoa vs hukkaporttikampe, kun pumpun ohjaus on mekaaninen, eli ei ECU-ohjausta. Tästä on aika paljon testidataa olemassa, puolta tusinaa puhallinta ainakin ovat testanneet. TEstialustana on ollut TD422-kone, eli kutosmylly, mutta en usko, että suuri ero ois tässä tapauksessa.

Henkilökohtaisesti siis EN ole tätä testannut, mutta ei myöskään ihan mutua ole. Toki jos haluaa VNT:n laittaa ja saa sen vielä toimimaan hyvin, ni sehän on tietysti hieno asia. Eikä kovinkaan suurta kehitystä asioissa voikkaan tapahtua, jos kaikki tekis aina niinkuin muut on tehneet.

Turbon säätökokemukset mulla rajoittuu ainostaan Pajeron TDIC-koneeseen ja Patrollin ZD30DDTi-koneeseen, joten eipä tuota paljoa ole kokemusta kertynyt...

-P-

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Perusteleppa tuo miksi on turha laittaa VNT jossei ole elektronista kontrollia pumpulle,onko omakohtaisia kokemuksia vai onko tämä MUTU tietoa?
Ainakin yhdellä kaverilla moinen oli pajerossa ja hyvin oli pelannut,
Ja kuten JJ90 sanoi, dumppilla ei ole mitään virkaa jossei ole kaasuläppää eikä sen asentaminen dieseliin muutenkaan ole mikään plug and play homma.

Ja aloittajalle,tuo VNT herää alhaalta ja ahtaa ylös,siinä sen edut. kaverilla kun oli pajerossa Garret gt2052vnt niin pikkupolkaisulla ahtoi jo 0.3-0.4 muistaakseni,ajossa piteli 0,5bar ja maksimipaineet oli 1,4bar. Hienosti kyllä kesti kunhan vain muisti lämmittää ensin kunnolla ennen kovempaa ajoa ja jälkijäähdytys oli myös kunnollinen.
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.03.2012, 13:54
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Olisko pistää linkkiä? Ihmettelen itse lähinnä miten pumpun ohjausmenetelmä liittyy koko asiaan... Kun oman käsitykseni mukaan ei turbo tiedä mikä sitä konetta ruokkii.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.03.2012, 17:18
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Olisko pistää linkkiä? Ihmettelen itse lähinnä miten pumpun ohjausmenetelmä liittyy koko asiaan... Kun oman käsitykseni mukaan ei turbo tiedä mikä sitä konetta ruokkii.
Sama kiinnostais nyt itseäkin,jos turbo ahtaa koko alueen läpi hyvin,en näe mitään syytä miksei homma rokkaisi oikein. Tuntuu jotenkin tyhmältä tuollainen. Kun kakkuhan lisääntyy mekaanisessa pumpussa ihan ahtopaineen mukaan jos on vaan sellainen syöttöpumppu,että sinällään kuullostaa ihmeelliseltä tuo. Mutta haluaisin linkin niin saisin lukea itsekkin tuon asian.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.03.2012, 21:29
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

No eihän se turbo sitä tiedä, mutta jostain pitää saada se tieto, miten paljon soppaa koneelle annetaan vs siellä oleva ilmamäärä. Yleensä syöttökäyrä näiden testien mukaan on logaritminen ja jos siihen esim säädetään vaan perustasolla lisää soppaa, saadaan aikaan tilanne, jossa alakiekoilla annetaan liikaa tavaraa ja yläkiekoilla liian vähän.

Yritinkin jo edelliseen postaukseen saada niitä linnkejä esille, mutta mulla kone ilmoittaa, että sieltä sivustolta on tullut jotain malware-hyökkäyksiä, enkä yritä väkisi auki.

CLIP____________CLIP
Viimeisten 90 päivän aikana sivustossa testaamistamme 886 sivusta 27 sivulta ladattiin ja asennettiin haittaohjelmia ilman käyttäjän lupaa. Google kävi sivustossa viimeksi 2012-03-03 ja sivustosta löydettiin epäilyttävää sisältöä viimeksi 2012-03-02.Haittaohjelmia ovat muun muassa 23 trojan(s), 10 scripting exploit(s). Onnistuneet tartuttamiset käynnistivät keskimäärin 4 uutta prosessia kohdekoneessa.
Haittaohjelmia ylläpidetään 26 verkkotunnuksessa, esimerkiksi verkkotunnuksissa nastrerey.in/, kpain.osa.pl/, appfree.in/.
11 verkkotunnusta näyttää toimivan välittäjinä haittaohjelmien jakelemisessa tämän sivuston kävijöille, esimerkiksi verkkotunnukset pictures-host.in/, discount12-promo.in/, directmarketingmanage.in/.
Tätä sivustoa ylläpidettiin 1 verkossa, esimerkiksi AS32244 (LIQUID) -verkoissa.
CLIP OFF__________________CLIP OFF


Kyseiset verkkosivut löytyypi http://www.patrol4x4.com/forum/nissan-patrol-gu-gr-10/ jos joku haluaa sieltä etsiä. Osa jutuista on kiinnitettynä ylös, joten löytyvät helposti.


Sieltä vaan lukien, niin asiat tulee oikein ymmärretyiksi, etten suodata mitään välistä.


-P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.03.2012, 21:51
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -P- Näytä viesti
No eihän se turbo sitä tiedä, mutta jostain pitää saada se tieto, miten paljon soppaa koneelle annetaan vs siellä oleva ilmamäärä. Yleensä syöttökäyrä näiden testien mukaan on logaritminen ja jos siihen esim säädetään vaan perustasolla lisää soppaa, saadaan aikaan tilanne, jossa alakiekoilla annetaan liikaa tavaraa ja yläkiekoilla liian vähän.

Yritinkin jo edelliseen postaukseen saada niitä linnkejä esille, mutta mulla kone ilmoittaa, että sieltä sivustolta on tullut jotain malware-hyökkäyksiä, enkä yritä väkisi auki.

CLIP____________CLIP
Viimeisten 90 päivän aikana sivustossa testaamistamme 886 sivusta 27 sivulta ladattiin ja asennettiin haittaohjelmia ilman käyttäjän lupaa. Google kävi sivustossa viimeksi 2012-03-03 ja sivustosta löydettiin epäilyttävää sisältöä viimeksi 2012-03-02.Haittaohjelmia ovat muun muassa 23 trojan(s), 10 scripting exploit(s). Onnistuneet tartuttamiset käynnistivät keskimäärin 4 uutta prosessia kohdekoneessa.
Haittaohjelmia ylläpidetään 26 verkkotunnuksessa, esimerkiksi verkkotunnuksissa nastrerey.in/, kpain.osa.pl/, appfree.in/.
11 verkkotunnusta näyttää toimivan välittäjinä haittaohjelmien jakelemisessa tämän sivuston kävijöille, esimerkiksi verkkotunnukset pictures-host.in/, discount12-promo.in/, directmarketingmanage.in/.
Tätä sivustoa ylläpidettiin 1 verkossa, esimerkiksi AS32244 (LIQUID) -verkoissa.
CLIP OFF__________________CLIP OFF


Kyseiset verkkosivut löytyypi http://www.patrol4x4.com/forum/nissan-patrol-gu-gr-10/ jos joku haluaa sieltä etsiä. Osa jutuista on kiinnitettynä ylös, joten löytyvät helposti.


Sieltä vaan lukien, niin asiat tulee oikein ymmärretyiksi, etten suodata mitään välistä.


-P-
Siis tuo ahdonalainen syöttöhän korjaa juurikin tuota ettei tulisi sitä,että alhaalla liikaa ja ahdoilla liian vähän,vähän kun muuttaa karan profiilia niin saa jo hyvin toimivan paketin. En uskoltanut alkaa lukemaan tuota sivustoa kun avastikin sai melkoisen hepulin tuosta sivusta.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.03.2012, 14:00
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

Ahdonalaista kun lisää, niin sieltä sitten puuttuu se perustason syötön lisäys.

Eli mitä nyt yritän tässä sanoa kaiken kuumeen keskellä, että se polttoainemäärän lisäys pitäisi saada tasaisesti ja oikeassa suhteessa joka kierros- ja kuormitusalueella. Yleensä yhtä ruuvia vääntämällä näin ei käy...

Todennäköisesti nyt puhutaan samasta asiasta, mutku tämä meikäläisen ulosanti on parhaimmillaankin hivenen epäselvää.

-P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ahdin Pajeroon? kkartsa Tekniikka & Jutustelu 12 04.12.2011 13:37
Ostetaan gr patrol orkkis ahdin tai vastaava ahdin perse arska O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.11.2011 19:16
kumpi parempi hj 60 vai bj 40 badboy69 Tekniikka & Jutustelu 14 07.08.2005 04:14
KUMPI PAREMPI ? Tekniikka & Jutustelu 60 09.12.2004 13:14
Kumpi parempi? Pauli Tekniikka & Jutustelu 10 01.12.2003 20:40


Sivu luotu: 17:29 (GMT +2).