Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.02.2012, 20:27
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Vaihtoehto 3 vaihat 61:sen murikat, tai akselit. Saattaa mennä kustannuksiltaan melko samoihin vaihtoehto 1:sem kanssa.

Vaihtoehto 2 kusee jos meinaat vielä leimata. Paitsi ihan kuningas idea olisi leimata se vain toisella takavetarilla, pelkkä sokea laippa laakerin suojana.

Ei välttämättä jos ei koita leimata jollain monsteripyörillä että se ei ihan hullusti hierrä vastaan testiajossa, siinä dynamollahan se yleensä huomataan että on 100% lukko kun dynamon rullat lähtee pyörimään eri aikaan ja silloin se ei onnistu niin sammuu kone. Täytyy vain tietää millä konttorilla dynamon rullat lähtee pyörimään samaan aikaan Itse ainakin olen tuollaisilla rullilla saanut 2 leimaa kemppiliimattuun carinaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.02.2012, 22:18
Mika P Mika P ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.11
Sijainti: Rääkkylä
Viestit: 203
Perusasetus

Niihän tuo paikallinen katsastus setäkin sano jotta aika vaikea huomata, ainakin vissiin heiän vehkeillään Nii miekiin luovuin siitä 61:sen akselien vaihosta sen takia jotta on helpompi ostaa koko auto. Ajo on kumminkin metsästys käytössä ja aika vähäistä muutamat tuhat vuoteen. Onko kukaan vaihtanut kitka murikkaa eteen ja tarkotus ois jotta jelppais tuolla hangessa enemmän ja ehkä vähän pahemmissa paikoissa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.02.2012, 05:55
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Kitka eteen, ei siitä siellä haittaakaan ole, ja aussie locker/lock right siihen avoimeen murikkaan ja taakse. Näky olevan yhellä kotimaisella myyjällä tarjouksessaki ny. Etenemiskyky hyppää uusille lukemille tuolla takalukolla, eikä nivelet pauku eessä pelkällä kitkalla, ja on halvempi ku 61:n käytetyt lukot.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.02.2012, 07:52
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

61 lukolliset akselit suoraan. Helpoin tapa saada toimivat lukot.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.02.2012, 16:07
Mika P Mika P ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.11
Sijainti: Rääkkylä
Viestit: 203
Perusasetus

Lähinnä kaipaisin vinkkejä siihen kitkalukon laittoon eteen ja tuohon etuperän remppaan voi antaa hyviä käytännön vinkkejä ja tarviaako mitään erityis työkaluja. Ilmeisesti tarkoitit tätä --> http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...24,485,486,491 On varmaankin käypänen autohan on vm -83 hj60

Viimeksi muokannut Mika P : 16.02.2012 22:08
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.02.2012, 16:22
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ainakin eteen tuo kytkettä lukko, jos meinaat ajaa 4-veto päällä muuallakin kun hangessa.

Jos kitka on kunnossa, niin haittaa aika paljon kääntymistä 4 veto päällä.
Tietysti jos se on poltettu väärillä öljyillä pilalle, tai ajettu muuten vaan loppuun, niin sitten muistuttaa enemmän lukotonta...

Ja jos pitää saada maastokelpoisuutta, niin sinne taaksekkin kytkettävä/automaattinen 100% lukko.

-> siis ns. hj-61 lukkoakselit alle, maksaa kertarytäkässä enemmän, mutta
hyvästä kannattaa maksaa! (eikö sulla ole akseliremontti edessä? sekin maksaa)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.02.2012, 16:54
Mika P Mika P ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.11
Sijainti: Rääkkylä
Viestit: 203
Perusasetus

Meikäläisen tuurilla joutuu kumminkin uudet akselitkin kohta remontoimaan kumminkin Tie ajossa tulee muutenkin käytettyä vain takavetoa, eihän se tuo rauta möykky jaksa kiihtyä nelikko päällä ja ajoa on kumminkin loppupeleissä niin vähän, tarkotus ois toteuttaa tuo homma edullisesti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu LJ 70 takaperä ToyotaHj60 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 15.11.2011 15:52
Ostetaan lj-70 takaperä votkaturisti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 05.01.2011 13:03
Ostetaan Hj 60 :sen takaperä HJ-Heikki O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 28.09.2010 07:13
O:LJ takaperä Hippo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 06.01.2008 21:00
O:HJ:n takaperä asentaja O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 13 11.10.2006 17:18


Sivu luotu: 19:22 (GMT +2).