![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() lukotLaita suoraan 61 akselit ja laita paine toimiset sylinterit ja arb tai juukan miestan kompura solenoideilla avot saat lukon myös pois päätä joko etu tai taka muuten mennään vain sivuttain paikasta riippuen unoha kitka räpellykset ja kempit vaikka maastossa vain ajaisit.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Huonoimmillaan kemppilukko, aussielocker tms. saa hankalasta tilanteesta v#¤tumaisen kun ennakoimaton sivusiirtymä vie vaikka kyljen puuta vasten, tai pudottaa perseen pois urilta.
Perhana nyt kun Bertassa on lukot molemmissa päissä niin etulukko on ollu huomattavasti useammmin käytössä kuin takalukko. Esim. Tiukat mäen nousut kärri perässä on helpompia etulukko päällä kuin joko takalukko tai molemmat lukot päällä. Eli ääni joko kuusykköselle lukkoineen tai sen akseleille.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja noihin paineilma juttuihin: pienellä butjetilla tahtoo tulla jäätyvät, tihisevät ja muutenkin epäluotettavat, nuo orkkis vaijerit/vivut toimii siedettävästi, toki vivusto täytyy puhdistaa/voidella muutaman vuoden välein. (on kokemusta molemmista, ja alkuperäisistä pidin enemmän) Muista laittaa lukon merkkivalot, niin tiedät että nyt lukko on kiinni, ja voi antaa hanaa..... (p.s nuo lukot kestää näköjään aika surutta väärinkäyttöä, nehän on tarkoitettu vain kiinnijuuttunen auton irroitukseen, ja maksiminopeus taisi olla 5 km/h ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
No niinhän siinä sitten kävi jotta 61 tuli hankittua ja 60 meni mailmalle. Pitäs vaan ruveta kahtelemaan takaperän pinjonin laakereita, onko niiden vaihdossa mitään erikoista?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eipä siinä, kunhan vaan muistat vaihtaa sen rymppiholkinkin ja sulloa kaikki shimmilevyt samoille paikoilleen.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
siis hammaskosketuksen säätöön, ja siitä löytyy jo valmiita topiikkeja. Ja sitten esim. pinjonin laakereiden esikuormitus saisi olla oikea...... Toki tiedän että jotkut ovat vain vaihtaneet laakerin/laakerit ja on kestänyt... Mutta jos hyvän meinaa tehdä.... Onhan jotkut tehnyt koneremonttejakin ilman momenttiavainta ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Kannattaa ladata netistä 61:en korjausmanuska ja kattoa miten se homma menee. Ilman sitä menee helposti ihan persiilleen. Momenttiavain pitää olla sellanen mikä riittää 450Nm asti. Uusia pitää/kannattaa samalla stefa, krymppiholkki, mutteri ja sitten ne laakerit mitkä haluut vaihtaa. Ulompi pinionin laakeri menee ekana. Sisempi saattaa olla ehjä ja poskilaakerit kans. Ainoastaan ulompi pinionin laakeri lähtee helposti, muut lähtee jos osaa pillillä kuumentaa sopivasti tai jos on jotain hienoja ulosvetovehkeitä. Ilman noita pitää melkeen katkasta laakerista rullien pelti ja hioa rälläkällä sisäkooli niin ohueks, että halkee ittestään, muttei missään nimessä rälläköi puhki tai sohi muuallekaan =) Prässillä sitten uudet laakerit paikalleen pestyihin osiin ja kattoo 3 kertaa että se shimmi tulee oikein päin sinne sisemmän pinionin laakerin alle ennen kuin painaa laakerin paikalleen. Viimeksi muokannut Hessu888 : 10.03.2012 17:47 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Löytyykö mistä helpoiten se manuaali ja mikähän mahtaa olla se momentti minkä toyota suosittelee?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
0.8-1.2Nm+-0.2 kieppeillä on pinjonin esijännitys. Osta mielummin alle 5Nm momentti, enemmän siittä on hyötyä näissä hommissa. ( ja mittakello jalalla)
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Land Cruiser Chassis & Body Manual - PN: 36262E |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu LJ 70 takaperä | ToyotaHj60 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 15.11.2011 15:52 |
Ostetaan lj-70 takaperä | votkaturisti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 05.01.2011 13:03 |
Ostetaan Hj 60 :sen takaperä | HJ-Heikki | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 28.09.2010 07:13 |
O:LJ takaperä | Hippo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 06.01.2008 21:00 |
O:HJ:n takaperä | asentaja | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 13 | 11.10.2006 17:18 |