Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2012, 23:44
ARSKA77 ARSKA77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.07.06
Sijainti: Petäjävesi,Finland.
Viestit: 77
Perusasetus

lukot


Laita suoraan 61 akselit ja laita paine toimiset sylinterit ja arb tai juukan miestan kompura solenoideilla avot saat lukon myös pois päätä joko etu tai taka muuten mennään vain sivuttain paikasta riippuen unoha kitka räpellykset ja kempit vaikka maastossa vain ajaisit.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.02.2012, 05:34
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Huonoimmillaan kemppilukko, aussielocker tms. saa hankalasta tilanteesta v#¤tumaisen kun ennakoimaton sivusiirtymä vie vaikka kyljen puuta vasten, tai pudottaa perseen pois urilta.

Perhana nyt kun Bertassa on lukot molemmissa päissä niin etulukko on ollu huomattavasti useammmin käytössä kuin takalukko. Esim. Tiukat mäen nousut kärri perässä on helpompia etulukko päällä kuin joko takalukko tai molemmat lukot päällä.

Eli ääni joko kuusykköselle lukkoineen tai sen akseleille.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.02.2012, 13:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ARSKA77 Näytä viesti
Laita suoraan 61 akselit ja laita paine toimiset sylinterit ja arb tai juukan miestan kompura solenoideilla avot saat lukon myös pois päätä joko etu tai taka muuten mennään vain sivuttain paikasta riippuen unoha kitka räpellykset ja kempit vaikka maastossa vain ajaisit.
Jos haluat hj-61 mallin lukot toimivan siten että etulukon saa päälle ilman takalukkoa, niin modaa tuota vivustoa (kun vivut irti, niin 5 minuutin homma deaktivoida tuo takalukon mukaantulo)

Ja noihin paineilma juttuihin: pienellä butjetilla tahtoo tulla jäätyvät, tihisevät ja muutenkin epäluotettavat, nuo orkkis vaijerit/vivut toimii siedettävästi, toki vivusto täytyy puhdistaa/voidella muutaman vuoden välein. (on kokemusta molemmista, ja alkuperäisistä pidin enemmän)

Muista laittaa lukon merkkivalot, niin tiedät että nyt lukko on kiinni, ja voi antaa hanaa.....
(p.s nuo lukot kestää näköjään aika surutta väärinkäyttöä, nehän on tarkoitettu vain kiinnijuuttunen auton irroitukseen, ja maksiminopeus taisi olla 5 km/h)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.03.2012, 23:52
Mika P Mika P ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.11
Sijainti: Rääkkylä
Viestit: 203
Perusasetus

No niinhän siinä sitten kävi jotta 61 tuli hankittua ja 60 meni mailmalle. Pitäs vaan ruveta kahtelemaan takaperän pinjonin laakereita, onko niiden vaihdossa mitään erikoista?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.03.2012, 05:24
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika P Näytä viesti
No niinhän siinä sitten kävi jotta 61 tuli hankittua ja 60 meni mailmalle. Pitäs vaan ruveta kahtelemaan takaperän pinjonin laakereita, onko niiden vaihdossa mitään erikoista?
Eipä siinä, kunhan vaan muistat vaihtaa sen rymppiholkinkin ja sulloa kaikki shimmilevyt samoille paikoilleen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.03.2012, 15:58
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika P Näytä viesti
No niinhän siinä sitten kävi jotta 61 tuli hankittua ja 60 meni mailmalle. Pitäs vaan ruveta kahtelemaan takaperän pinjonin laakereita, onko niiden vaihdossa mitään erikoista?
Jos hyvän/kestävän meineet tehdä, niin menee hampaiden "värittämiseen",
siis hammaskosketuksen säätöön, ja siitä löytyy jo valmiita topiikkeja.

Ja sitten esim. pinjonin laakereiden esikuormitus saisi olla oikea......

Toki tiedän että jotkut ovat vain vaihtaneet laakerin/laakerit ja on kestänyt...
Mutta jos hyvän meinaa tehdä....

Onhan jotkut tehnyt koneremonttejakin ilman momenttiavainta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.03.2012, 17:39
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Jos hyvän/kestävän meineet tehdä, niin menee hampaiden "värittämiseen",
siis hammaskosketuksen säätöön, ja siitä löytyy jo valmiita topiikkeja.

Ja sitten esim. pinjonin laakereiden esikuormitus saisi olla oikea......

Toki tiedän että jotkut ovat vain vaihtaneet laakerin/laakerit ja on kestänyt...
Mutta jos hyvän meinaa tehdä....

Onhan jotkut tehnyt koneremonttejakin ilman momenttiavainta
Jos vaihtaa vaan laakereita/kaikki laakerit eikä vaihda välityksiä, niin mulla on ainakin useampi 61:en perä tullut täysin äänettömäksi ilman hammaskosketuksen säätöjä. Poskilaakereiden shimmit kun vaan merkkaa ettei mene ristiin ja pinionin mutterin kiristää alimmalle mahdolliselle Toyotan ilmottamalle momentille ja siitä lähtien kirraa mutteria metrisellä momenttiavaimella napsu kerrallaan ja välissä pyörittää digitaalisella kalavaa'alla kardaanilaippaa ja kattoo missä se pyörimismomentti menee suhteessa Toyon antamiin arvoihin.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika P Näytä viesti
Pitäs vaan ruveta kahtelemaan takaperän pinjonin laakereita, onko niiden vaihdossa mitään erikoista?

Kannattaa ladata netistä 61:en korjausmanuska ja kattoa miten se homma menee. Ilman sitä menee helposti ihan persiilleen. Momenttiavain pitää olla sellanen mikä riittää 450Nm asti. Uusia pitää/kannattaa samalla stefa, krymppiholkki, mutteri ja sitten ne laakerit mitkä haluut vaihtaa. Ulompi pinionin laakeri menee ekana. Sisempi saattaa olla ehjä ja poskilaakerit kans. Ainoastaan ulompi pinionin laakeri lähtee helposti, muut lähtee jos osaa pillillä kuumentaa sopivasti tai jos on jotain hienoja ulosvetovehkeitä. Ilman noita pitää melkeen katkasta laakerista rullien pelti ja hioa rälläkällä sisäkooli niin ohueks, että halkee ittestään, muttei missään nimessä rälläköi puhki tai sohi muuallekaan =) Prässillä sitten uudet laakerit paikalleen pestyihin osiin ja kattoo 3 kertaa että se shimmi tulee oikein päin sinne sisemmän pinionin laakerin alle ennen kuin painaa laakerin paikalleen.

Viimeksi muokannut Hessu888 : 10.03.2012 17:47
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.03.2012, 11:50
Mika P Mika P ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.11
Sijainti: Rääkkylä
Viestit: 203
Perusasetus

Löytyykö mistä helpoiten se manuaali ja mikähän mahtaa olla se momentti minkä toyota suosittelee?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.03.2012, 22:04
Jörmelö_2:n Avatar
Jörmelö_2 Jörmelö_2 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.02.11
Sijainti: Hausjärvi
Viestit: 71
Talking

0.8-1.2Nm+-0.2 kieppeillä on pinjonin esijännitys. Osta mielummin alle 5Nm momentti, enemmän siittä on hyötyä näissä hommissa. ( ja mittakello jalalla)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.03.2012, 15:12
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika P Näytä viesti
Löytyykö mistä helpoiten se manuaali ja mikähän mahtaa olla se momentti minkä toyota suosittelee?
http://daemon4x4.org/portal/downloads.php?dcid=17&p=3 ja sieltä
Land Cruiser Chassis & Body Manual - PN: 36262E
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu LJ 70 takaperä ToyotaHj60 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 15.11.2011 15:52
Ostetaan lj-70 takaperä votkaturisti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 05.01.2011 13:03
Ostetaan Hj 60 :sen takaperä HJ-Heikki O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 28.09.2010 07:13
O:LJ takaperä Hippo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 06.01.2008 21:00
O:HJ:n takaperä asentaja O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 13 11.10.2006 17:18


Sivu luotu: 06:29 (GMT +2).