![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
w123 300 diesel Mersuun tuli laitettua sähköinen kiertovesipumppu sitä varten, että saa veden kiertämään enemmän lämmityslaitteen kennossa ja toisaalta samaan rakennelmaan kuului letkut ylimääräiselle kennolle, joka kiinni pikaliittimin kuskin penkin takapuolella. Kahdella kennolla tulee hyttiin hyvin lämpöä joskin tällä hetkellä lisäkenno rikki ja auton omakin kenno vuotaa vähän. Systeemi olisi aika hyvä jos lisäisi letkulämmittimen tehostamaan jäädytysnesten lämpenemistä.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Kumpaan letkuun tuo letkulämmitin kiinnitetään, ylempään vai alempaan? Ja kuinka päin, kierto moottoriin päin, vai moottorista pois? Saako vastus olla hieman vinossa?
Noista lämppärin kennoon menevistä letkuista kyse siis. Defan lämmitin, ja ohjeesta ei suoraan jimnyyn ole apua. Auto on 2014 jimny, ja lohkossa ei enää paikkaa ole. Eli letkulämmitin on laitettava. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Täältä ääni pumpulle jos on vähänkään epäilystä kierrosta, jatkaa vastuksen ikää paljon. Molemmilla Calixilla ja Defalla on 12V pumppusarjoja jotka saa muuntajan kautta virran lohkolämmittimen omista johdoista. Onhan tuo kalliimpi ratkaisu, mutta kestää pidempään ja lämpö leviää tasaisesti.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Eikö ees hyvää arvausta oo kellään noista jimnyn letkuista?
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Ylävesiletkuun jos laitat niin se lämmittää syylärin, alavesiletkuun kun laittaa niin lämpeää lohkokin.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Jos on k.o toteutus, niin ylävesiletkuun asennettaessa ei todellakaan lämmitä mitään muuta kuin omistajan hermoja. Alavesiletkussakaan nuo lämppärit ei aina toimi kunnolla, sillä termostaatti estää kierron koneesta jäähdyttimeen (ja siis sieltä lämppärin kautta lohkoon ) Siis letkulämppäri ja siihen pumppu kierrättämään vettä esim. jonkun pakkaspropun ja lämppärin paluuletkun T-haaran välillä. Ja jos 12v pumppu, niin akkulaturi huolehtimaan akun täytenä pysymisestä. Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 11.11.2014 22:29 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lämmitin on tarkoitettu asennttavaksi tässä jimnyssä ilmeisesti tuon sisälämmitimen letkun väliin. Eli vesi kiertää lohkon ja sisäkennon kautta.
Ongelmana onkin, kumpaan noista sisäkennolle päin menevistä letkuista lämmittimen laitan. Ilmeisesti alempaan, joka myös lohkossa sijaitsee alempana? Eli ilmeisesti sisäkennon paluupuolelle? Kuinka päin, virtaus lohkolle vai kennolle? Miten vesi kiertää sisäkennon läpi; eikös siinä oo hana välissä; vai onko sielä jatkuva kierto, ja sisälämpöö såädetään läpällä ohjaten ilmaa kennoon/kennon ohi? Kysyn kun en halua reilu satasen vastusta polttaa ensimmäisen 20 sekunnin aikana. Pakkastulppia lohkossa ei ole ollenkaan. Nuo sisäkennon letkut on ainoat, joihin tuo lämmitin sopii. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan Suzuki Jimny | ahola | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 30.01.2012 20:26 |
| Myydään Suzuki letkulämmitin | LaaLaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 18.12.2011 16:26 |
| Myyty Suzuki Jimny | Sami_V | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 30.07.2010 12:29 |
| Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" | JER81 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.09.2009 21:01 |
| Myydään Suzuki Jimny -00 | Sami_V | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 21.10.2008 18:15 |