Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.02.2012, 21:39
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.024
Perusasetus

w123 300 diesel Mersuun tuli laitettua sähköinen kiertovesipumppu sitä varten, että saa veden kiertämään enemmän lämmityslaitteen kennossa ja toisaalta samaan rakennelmaan kuului letkut ylimääräiselle kennolle, joka kiinni pikaliittimin kuskin penkin takapuolella.

Kahdella kennolla tulee hyttiin hyvin lämpöä joskin tällä hetkellä lisäkenno rikki ja auton omakin kenno vuotaa vähän.

Systeemi olisi aika hyvä jos lisäisi letkulämmittimen tehostamaan jäädytysnesten lämpenemistä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2014, 13:56
Dinosaurus Dinosaurus ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.13
Sijainti: suomi
Viestit: 47
Perusasetus

Kumpaan letkuun tuo letkulämmitin kiinnitetään, ylempään vai alempaan? Ja kuinka päin, kierto moottoriin päin, vai moottorista pois? Saako vastus olla hieman vinossa?
Noista lämppärin kennoon menevistä letkuista kyse siis. Defan lämmitin, ja ohjeesta ei suoraan jimnyyn ole apua.
Auto on 2014 jimny, ja lohkossa ei enää paikkaa ole. Eli letkulämmitin on laitettava.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.11.2014, 16:43
Marko:n Avatar
Marko Marko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.04
Sijainti: Imatra
Viestit: 302
Perusasetus

Täältä ääni pumpulle jos on vähänkään epäilystä kierrosta, jatkaa vastuksen ikää paljon. Molemmilla Calixilla ja Defalla on 12V pumppusarjoja jotka saa muuntajan kautta virran lohkolämmittimen omista johdoista. Onhan tuo kalliimpi ratkaisu, mutta kestää pidempään ja lämpö leviää tasaisesti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.11.2014, 18:55
Dinosaurus Dinosaurus ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.13
Sijainti: suomi
Viestit: 47
Perusasetus

Eikö ees hyvää arvausta oo kellään noista jimnyn letkuista?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.11.2014, 19:11
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.052
Perusasetus

Ylävesiletkuun jos laitat niin se lämmittää syylärin, alavesiletkuun kun laittaa niin lämpeää lohkokin.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.11.2014, 22:25
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Ylävesiletkuun jos laitat niin se lämmittää syylärin, alavesiletkuun kun laittaa niin lämpeää lohkokin.
Onko tuossa potilaassa ylävesiletku samoin, kuin yleensä, siis tulee koneen yläosasta syylärin yläreunaan?

Jos on k.o toteutus, niin ylävesiletkuun asennettaessa ei todellakaan lämmitä mitään muuta kuin omistajan hermoja.

Alavesiletkussakaan nuo lämppärit ei aina toimi kunnolla, sillä termostaatti estää kierron koneesta jäähdyttimeen (ja siis sieltä lämppärin kautta lohkoon )

Siis letkulämppäri ja siihen pumppu kierrättämään vettä esim. jonkun pakkaspropun ja lämppärin paluuletkun T-haaran välillä.
Ja jos 12v pumppu, niin akkulaturi huolehtimaan akun täytenä pysymisestä.

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 11.11.2014 22:29
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.11.2014, 10:33
Dinosaurus Dinosaurus ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.13
Sijainti: suomi
Viestit: 47
Perusasetus

Lämmitin on tarkoitettu asennttavaksi tässä jimnyssä ilmeisesti tuon sisälämmitimen letkun väliin. Eli vesi kiertää lohkon ja sisäkennon kautta.
Ongelmana onkin, kumpaan noista sisäkennolle päin menevistä letkuista lämmittimen laitan. Ilmeisesti alempaan, joka myös lohkossa sijaitsee alempana? Eli ilmeisesti sisäkennon paluupuolelle? Kuinka päin, virtaus lohkolle vai kennolle?
Miten vesi kiertää sisäkennon läpi; eikös siinä oo hana välissä; vai onko sielä jatkuva kierto, ja sisälämpöö såädetään läpällä ohjaten ilmaa kennoon/kennon ohi?

Kysyn kun en halua reilu satasen vastusta polttaa ensimmäisen 20 sekunnin aikana.
Pakkastulppia lohkossa ei ole ollenkaan. Nuo sisäkennon letkut on ainoat, joihin tuo lämmitin sopii.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Suzuki Jimny ahola O/M/V Ajoneuvot 0 30.01.2012 20:26
Myydään Suzuki letkulämmitin LaaLaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 18.12.2011 16:26
Myyty Suzuki Jimny Sami_V O/M/V Ajoneuvot 7 30.07.2010 12:29
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" JER81 O/M/V Ajoneuvot 2 16.09.2009 21:01
Myydään Suzuki Jimny -00 Sami_V O/M/V Ajoneuvot 5 21.10.2008 18:15


Sivu luotu: 01:16 (GMT +2).