Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.11.2014, 10:33
Dinosaurus Dinosaurus ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.13
Sijainti: suomi
Viestit: 47
Perusasetus

Lämmitin on tarkoitettu asennttavaksi tässä jimnyssä ilmeisesti tuon sisälämmitimen letkun väliin. Eli vesi kiertää lohkon ja sisäkennon kautta.
Ongelmana onkin, kumpaan noista sisäkennolle päin menevistä letkuista lämmittimen laitan. Ilmeisesti alempaan, joka myös lohkossa sijaitsee alempana? Eli ilmeisesti sisäkennon paluupuolelle? Kuinka päin, virtaus lohkolle vai kennolle?
Miten vesi kiertää sisäkennon läpi; eikös siinä oo hana välissä; vai onko sielä jatkuva kierto, ja sisälämpöö såädetään läpällä ohjaten ilmaa kennoon/kennon ohi?

Kysyn kun en halua reilu satasen vastusta polttaa ensimmäisen 20 sekunnin aikana.
Pakkastulppia lohkossa ei ole ollenkaan. Nuo sisäkennon letkut on ainoat, joihin tuo lämmitin sopii.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.11.2014, 14:15
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dinosaurus Näytä viesti
Lämmitin on tarkoitettu asennttavaksi tässä jimnyssä ilmeisesti tuon sisälämmitimen letkun väliin. Eli vesi kiertää lohkon ja sisäkennon kautta.
Ongelmana onkin, kumpaan noista sisäkennolle päin menevistä letkuista lämmittimen laitan. Ilmeisesti alempaan, joka myös lohkossa sijaitsee alempana? Eli ilmeisesti sisäkennon paluupuolelle? Kuinka päin, virtaus lohkolle vai kennolle?
Miten vesi kiertää sisäkennon läpi; eikös siinä oo hana välissä; vai onko sielä jatkuva kierto, ja sisälämpöö såädetään läpällä ohjaten ilmaa kennoon/kennon ohi?

Kysyn kun en halua reilu satasen vastusta polttaa ensimmäisen 20 sekunnin aikana.
Pakkastulppia lohkossa ei ole ollenkaan. Nuo sisäkennon letkut on ainoat, joihin tuo lämmitin sopii.
Alempi letku on sisäkennolle menevä, ja ylempi kennolta ulos.
Eli jos sinulla on sellainen letkulämmitin jossa sisään tuleva neste tulee kyljestä sisään, niin laitat sisäkennolta ylemmän letkun vastuksen kylkeen kiinni, ja vastuksen päästä moottoriin päin. Asenna lämmitin siten että se tulee pystyyn, kaapelin liitäntä alaspäin.

Hanaa ei vesikierrolle kennolla ole vaan juurikin läppää ohjaamalla lämmön säätely.
Toivottavasti auttoi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.11.2014, 21:04
Dinosaurus Dinosaurus ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.13
Sijainti: suomi
Viestit: 47
Perusasetus

No juu tuosta oli jo hyvinki apua. Väärin olisin laittanut siis.
Eli nyt parit letkun kurvit hankkimaan jostain, senverran ahdas paikka tuo on, että saa kunnolla tehtyä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.11.2014, 07:52
Dinosaurus Dinosaurus ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.13
Sijainti: suomi
Viestit: 47
Perusasetus

Noille Kempin ohjeilla laitoin lämppärin kiinni. Tosi hyvi kiertää vesi ja lämpenee kone. Noin nii kun käsituntumalla. Lämmintäkin pukkaa heti kabiinii kun käynnistää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.11.2015, 16:43
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Defan 715 lämmityselementin asennus ohjeet suzuki Jimnyyn:

lämmitys elementti asennetaan pysty asentoon ja elementin sivulle lähtevä letku lähtö kytketään kennolle menevään alempaa letkuun EI ylempään niinkuin tuola on kerrottu ylempänä. Ja siitä lämmitys elementin ylöspäin lähtevästä lähdöstä se menee moottoriin päin. kennolle menevä ylempi lähtö jää ennaleen eli siihen ei kosketa ollenkaan ja se kennolta tuleva ylempi letkuhan menee termstaatti kotelon alapuolelle.

tuossa asennusohje jonka löysin netistä aikani etsimällä:

http://www.defa.com/doc/DIV/460402.pdf ja tuosta löytyy sivulta 4 jimnyyn suomen kieliset asennus ohjeet

Minunkin jimnyyn oli asennettu alunperin ihan oikein tuo lämmitin, mutta muutin se nuin niinku tuola yläpuolella on opastettu, että lämmityselementin sivusta lähtevä letku liitettäisiin kennolle ylempään letkuun. Vaan eipä lämmennyt jimny sisältä nyt ollenkaan kun auto oli käynnissä. Etsin sitten tämän ohjeen netistä ja muutin letkut takaisin niinkuin ne olikin eli juuri noin niinkun ohjeessakin mainitaan niin alkoi tulla taas kuumaa auton sisällekki.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.11.2015, 07:53
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

http://www.tt-thermo.fi/ ostaa tuolta pumpulla varustetun letkulämppärin niin ongelmat poistuu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Suzuki Jimny ahola O/M/V Ajoneuvot 0 30.01.2012 20:26
Myydään Suzuki letkulämmitin LaaLaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 18.12.2011 16:26
Myyty Suzuki Jimny Sami_V O/M/V Ajoneuvot 7 30.07.2010 12:29
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" JER81 O/M/V Ajoneuvot 2 16.09.2009 21:01
Myydään Suzuki Jimny -00 Sami_V O/M/V Ajoneuvot 5 21.10.2008 18:15


Sivu luotu: 12:23 (GMT +2).