![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Eurotrial: pakoputkisto vapaa Suomi trial: blaa blaa blaaa ei edes jaksa lukea niin pitkää tekstiä Miksiköhän Suomessa on aina omat kansalliset säännöt ja muualla Euroopassa noudatetaan EU:n yleisiä, yhdessä sovittuja sääntöjä? Tietty tällä meidän hankkeella voi olla lajin kannalta huonokin vaikutus, sillä sääntöjen laatijat voivat hermostua kun joku hullu jo rakentaa vartavasten autoa lajiin. On korkea aika laittaa kapuloita rattaisiin. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitä tuohon Suomi- trialin pakoputkisääntöön tulee, niin on taas yksi osoitus siitä miten asiasta voidaan tehdä hankalampaa ilman mitään järjellistä syytä. Kyllä kait se nyt on aivan sama miten se putki on tehty ja mistä pakokaasu poistuu ulos moottorista, kunhan meluraja pysyy alle 100dB:n ja käryt ei tule suoraan hyttiin sisälle..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Offtopic: Toivottavasti tähän autoon saadaan samankaltainen, ellei jopa parempi äänimaailma mitä on nyt Mitsussamme. Nimittäin youtuben kohta kahdesta sadasta filmistäni saadut kommentit liittyvät liki vain ja ainoastaan juuri siihen turbon ääneen. Eräs Ruotsalainen ja Alankomaalainen ovat jopa alkaneet fanittamaan sitä. Josko tästä tulisi seuraava fanituotteemme. ![]() Mitsun desibelit jäävät selvästi alle sadan desibelin mutta en nyt muista tarkkaan mikä lukema oli. Kuitenkin alle 90 db. Eli hyvä ääni ei aina ole yhtäkuin isot desibelit. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Miksi se takapanhardin rungon/korin-puoli kiinnike ei voisi olla enemmän sivussa/ulompana, kun tilaa näyttäs olevan? Vai onko tää joku painon säästö juttu?
Ja desipeleistä veikkaan että ei ne äänet kovat ole, turbo hukkaa aika lailla ääntä. Nimimerkillä; 2m suora rst-putki katuautossa/ei äänenvaimentimia. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tällainen löytyi vielä kuvattavaksi, eli paisuntasäiliö mallia Raptec.
Viikonloppuna ei tämä projekti etene lainkaan. Sunnuntaina illalla otetaan Lantsikka sisään sulamaan ja maanantaina on tarkoitus purkaa siitä ainakin näillä näkymin kori sekä etuvinssi. Kori lähtee maailmalle ja saa ehkä joskus jossain muodossa uuden elämän. Etuvinssi tulee tähän krossiautoon. Laitan muutamat purkukuvat tänne, mutta muuten tämä projekti jatkuu vasta ensiviikolla. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tässä suoraan kopioituna prototype luokan pakoputkisääntö: 3.8.7.5 Exhaust Optional, but the exhaust opening from the side or from above must be behind the middle of the wheelbase. Exhaust pipes may not exceed laterally over the body. They may end to the side or to the rear maximally 100 mm before the outer outline of the vehicle. Noise limitation: The volume of the exhaust system may reach max. 98+2 decibel (DMSB near field measuring method) |
#7
|
|||
|
|||
![]() ![]() Aamulla näky tämä! Ossi on saanut jonkinsortin energiapiikin ja päättänyt hakea Krossin lumihangesta.... tai niin ne lumethan on jo sulanut ympäriltä. ![]() Joka tapauksessa renkaat on pultattu alle, ajoneuvo irroitettu emoaluksesta ja nostettu tuo omavalmiste hytikkavinssi keulille. ![]() Näyttää se sentään autolta, mutta renkaathan ne ovat jotka sen ulkonäön tekevät. ![]() Toi hytikkavinssi ei sitten mahdukkaan keulalle vaikka kuinka yrittäisi. Se on pakko sijoittaa auton muihin rakenteisiin ja tuoda köysi keulalle suojaputkessa. ![]() ![]() Tästä jo kuuluisaksi tulleesta panharditangosta sen verran että nyt jouset ovat pohjassa. Tanko on jopa hieman alaviistossa ja auto nousee max 15 cm. Toivottavasti kulma jouset ajoasennossa ei ole liian jyrkkä... ei kai. ![]() Ilmatikut ottavat renkaisiin kiinni sen vuoksi että takaa puuttuu vielä jarrulevyt. Olishan tää vinssi aika härski tässäkin kohtaa. ![]() Eli tästä tämä sitten jatkuu. Edelleen tarkoitus mennä Klaperjahtiin suorittamaan koeajelut mikäli auto saadaan sopimaan johonkin kisaluokkaan. Ilmeisesti noi renkaat eivät käy joten joudumme turvautumaan pienempiin pyöriin. Käyköhän ne traktorin renkaat... ![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
renkaat on kyllä komiat
![]() pari talli iltaa vielä ni valmis. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Joo eipä tämä mikään maailman monimutkaisin auto ole tehdä joten ei tässä mikään kiire tule. Mutta voisi silti yrittää saada ne ihan ensimmäiset koeajot suoritettua tuossa lähimaastoissa, kun kuitenkin jotain lentää ja taas rakennetaan.
![]() Rakentelut jatkuvat paremmin vasta ensiviikolla kun noi Foffit sanelee tulevan viikonlopun tapahtumat. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kyselyikä
![]() Tuleeks eteen "jousitolppien" väliin joku tukiputki? Vois olla ehkä tarpeellinen? |
![]() |
Luokat |
officrossi, porttaaliakselit, putkirunko |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota land cruiser rj "crossiauto" | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 31.10.2011 20:43 |
Myyty Aussie locker HJ, BJ eli tojon isoon perään | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.12.2008 09:47 |
V: Chevy > isoon autotraileriin | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 17.04.2006 22:17 |
Järeä puskuri isoon autoon | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 14.04.2006 18:33 | |
Isoon Sormuksen Isäntä | mikk0 | URL | 3 | 18.11.2004 20:56 |