Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 10.02.2012, 12:36
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
en nyt yleensä mihinkään näihin kommentoi ku on niin noviisi näis hommis mut mua viellä häiritsee noot panhardit... nyt näyttäis et panhard mukavasti suorassa/vaakassa ja akseli keskellä mutta mitä tapahtuu kun tikkuihin laitetaan paineet kohdilleen....??? paljon tosta nousee.... väittäisin että vetää akselia aika paljon sivuun ajo korkeudessa... Mutta kuten sanoin et en nyt viel varsinkaan noist ilmatikuista ymmärrä oikeen mitään ja kuhan ihmettelen itsekseni tarkoitukseni ei ole epäillä kenenkään ammattitaitoa tai muutakaan mutta mulle ei aukee vielläkään miten toi panhard toimii hyvin vielläkään.... Anteeksi tyhmyyteni
Ethän sinä tyhmä ole joten älä pyytele sitten anteeksikaan.
Koska toi maurialan vastaus oli jälleen kerran niin selkeä ja täynnä informaatiota, ajattelin "hieman" täydentää sitä.

Ei tämä ratkaisu meillekään heti valjennut ja voi olla ettei ole tehnyt sitä vieläkään. Mutta nyt täytyy muistaa että autoa emme saa ajokorkeuteen ennen kuin se on irroitettu pöydästä. Irroitus ei tapahdu vielä lähiaikoinakaan joten kaikki mitä tehdään, tehdään auton ollessa pohja-asennossa.
Kun irroitus tapahtuu ja ajokorkeus säädetään tikkuihin, sitten päästään tuon panhardin säätötoimentpiteisiin. Meille on itsellemme tullut käsitys että paras säätö- / akseleiden keskittäminen on paras tehdä auton normaali ajokorkeussa. Joten nyt ei kannata vielä mennä asioiden edelle.
Panhardin molempiin päihin jenkatuissa nivelissä on säätövaraa 2-3 cm / puoli. Mikäli tanko silti vaikuttaisi liian lyhyeltä, pitää sahata sopivamman mittainen uusi.
Joustojahan rajataan naruilla joten se lopullinen akselien sivuttaisliike ei ole iso. Tosin tietenkin askarruttaa se että onko hyvä jos sivuttainen liike on kaiken isoin juuri voimakkaassa alajoustossa. Hajooko silloin jotain herkemmin kuin että akseli on hieman limittäin normaali ajoasennossa?
Niin ja tämä pähkäily on ihan kirjoittajan omaa. Ossin mielestä tässä ei ole mitään epäselvää.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
 

Luokat
officrossi, porttaaliakselit, putkirunko


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Toyota land cruiser rj "crossiauto" artsi777 O/M/V Ajoneuvot 2 31.10.2011 20:43
Myyty Aussie locker HJ, BJ eli tojon isoon perään lepoantti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.12.2008 09:47
V: Chevy > isoon autotraileriin KooPee O/M/V Ajoneuvot 2 17.04.2006 22:17
Järeä puskuri isoon autoon Tekniikka & Jutustelu 32 14.04.2006 18:33
Isoon Sormuksen Isäntä mikk0 URL 3 18.11.2004 20:56


Sivu luotu: 21:25 (GMT +2).