![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mä olen sitä koulukuntaa, joka ei koskaan pistä tankkiin mitään diesel100 -ainetta, koska etanoli-vesiseos ei tee hyvää suuttimille. Ja naftahan ei tuohon jäänestoon sekoitu. Mun mielestä huuhaatavaraa. Pitäkää tankki täynnä ja hyvä suodatin. Eri asia on, jos on iso tankki ja kondenssia kerääntyy oikeasti niinkuin raskaaseen kalustoon. TT
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Päin vastoin koska se nokeaa palaessaan niin enemmin siitä tulee taas vahinkoa kuin hyötyä. Ja kumpi tuossa oli se auttava tekijä se diesel 100 vai talvilaatu? Yhistettynä siihen että kahvitauolla pysyi paikat lämpösenä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Vieraalta kuulostaa, että dieseliin kannattaisi sekoitella mitään!
Omalla kohdalla käynyt, että hyytyminen iskenyt joskus Hiluxissa vaikka suodattimen vaihdosta ei ole ollut älyttömän kauan. Kun on ottanut suodattimen irti, on paljastunut, että sinnehän on päässyt läskin näköistä ainetta, joka taitaa olla siis sitä paljonpuhuttu parafiiniä. Jossain kohden siis päässyt käymään niin, että polttoaine ei ole ollut lämpötilaan nähden sopivaa. Vanhassa w123 diesel Mersussa sensijaan ei ole käynyt hyytymistä kertaakaan. Siinä kuitenkin on monta eroa Hiluxiin verrattuna siinä missä diesel kulkee ja itse tuli lisäksi laitettua polttoaineletkut kulkemaan sisäkautta, tankki on suojaisemmassa paikassa ja polttoainesuodatin on lämpimässä koneessa metallikiinnikkeillä kiinni. Toivottavasti yhtä toimintavarma meininki jatkuu tänäkin talvena... Hiluxilla on kurjasta hyytymistilanteesta kun hyytyminen iskee jo käynnistysvaiheen jälkeen päässyt kotia kun kaataa kuumaa vettä suodattimen päälle litratolkulla, antaa auton samalla käydä hiljakseen esim. puoli tuntia ja pitää moottorin koko ajan käymällä lämpimänä. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tähän lääkkeeksi oli siis tarkoitettu tuohon suuttimien ja pumpun kuivuuteen. Viimeksi muokannut axu87 : 29.01.2012 14:45 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Meinaatko että se 2T öljy auttaa senkin hetken jälkeen kun se on loppuun poltettu
![]() No, maaginen ainehan se tuntuu tuo kakstahtiöljy olevan kun joka dieseli paranee sillä ![]() No joo, joissain tilanteissa se pehmentää käyntiääntä ja on totta että nykydiesel on huomattavasti kuivempaa ainetta kuin entisaikainen. Verratkaatten vaikka löpöön ihan vaan sormien välissä hieroen.. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Pahempi juttu jos siellä suuttimien sisällä ja pumpussa alkaa jotain palamaan...minä ainakin jo huolestuisin pikkuhiljaa...
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Lapsia on monenikäisiä... Talvilaaduissakin on eroja, sen perinteisen suodatettavuus kun on sen -34 kun arktisen on -44, tosin en tiedä onko tuota arktista enään missään täällä etelässä.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
täähän alkaa mennä:
a) pelottavaks b) mielenkiintoiseks c) innovattiviseks koht ei kyllä enää uskalla ostaa käytettyä dieselautoa ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos nuo diesel 100:set ja 2t öljyt on kerran niin hemmetin välttämättömiä, ja nyky dieseli niin kuivaa/huonoa niin miksei noita sitten kuulu laittaa aina tankkauksen yhteydessä sekaan, ja miten on ylipäätään mahdollista että jollain rekkalla pyyhkästään se miljoona km kolmeen vuoteen ilman sen suurempia remppoja. Samoin kuin jollain taksi transportterilla joku 400000 km samaan aikaan ??? Ja jos joku 77´ mesen ohjekirja sanoo että sinne SAA laittaa ENINTÄÄN 30 prossaa bensaa tms. niin se ei kyllä päde enää tämän päivän laitteissa. Vai päteekö? Nii olitko ite tankkaillu koko talven sitä kaveris transportteria ?? Joku kesälaatu kestää -18 astetta,joku vähemmän ja sitten on näitä välilaatuja joita myydään syksyllä ja keväällä jotka kestää kaikkea siltä väliltä ja talvilaadun kanssa myöskin kaikkea siltä väliltä. Ja jos se kerran vielä kulki niin vettä siellä ei ollut vaan se nimenomaan oli jo hyytymässä sinne suotimeen se dieseli, ja kun tankkasit talvilaatua sekaan ja käyttelit sitä joutokäynnillä niin tankissa ja suotimella ollu aine lämpesi siinä kokoajan ja se rupesi tod.näk pelaamaan sen takia. Ja siinä sivussa se söi sen diesel 100:sen ansiosta sen vesihelmen mikä siellä tankin pohjalla on mahdollisesti ollu mutta jos tuossa on muovitankki niin sinne ei sitä vettäkään kerry juuri lainkaan. Nii ja maanalaisesta säiliöstä se litku saattaa olla jo plussan puolella valmiiksi muutekin eli sekin jo jeesaa. Minun puolesta kaadelkaa mitä haluatte tankkiinne ja uskokaa vaikka kaikki essonbaari jutut. Aivan sama.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Sen verran pitää ottaa kantaa, että edellinen kulkine Mitsun L-200 asui kanssa ulkona kesät talvet ja koskaan ei mitään ongelmia käymisen kanssa ennenkuin kansi sano poks. Taisin jonain syksynä unohtaa jopa vaihtaa naftan suodattimen, mutta aina tankattiin pakkasen kestävintä laatua mitä sai. 30:n pakkasesta yön jälkeen käymään ilman lohkolämppäriä.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
En lähesty tätä aihetta sen syvällisemmin, koska en ole kummoinenkaan asiantuntija, mutta kyllähähän Diesel 100 auttaa hätäapuna hyytymisongelmiin.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
.
Lainaus:
En missään kohtaa vissiin maininnut, että tuo diesel100 on pakollinen mutta kylläpä vaan auttaa jos se auto on kohmeeseen mennyt, tai että tuota 2t öljyä on pakko kaataa sinne suodattimeen mutta kylläpä vaan huoltaa pumppua ja suuttimia, minkä helvetin takia tarvii olla niin vaikea ja vääntämällä vääntää niinkuin tuo että miksei joka tankkaukseen tarvitse?!?! Vaihdatko autoon öljyt joka tankkauksella?? Tai joka kerta kun vaihdat öljyt niin vaihdatko laakerit moottoriin? Sitä diesel100 laitetaan tarpeen vaatiessa ja dieselsuotimen vaihdon yhteydessä voi sen suodattimen täyttää 2t öljyllä jolloin se huoltaa/voitelee suuttimet ja pumpun. Eipä tarvitse mennä kuorma-autoihin kun katsoo vaikka mersun vanhoja etukammio koneitakin niin niillä tuupataan se miljoona ilman "isompia" remontteja, ei vaihdeta laakereita tai putkiteta konetta tai muutakaan. Mutta kun kyseessä on henkilöauto tai kuorma-auto niin jokainen ymmärtää että tekniikkakin on hieman eri luokkaa. Mahdat olla koulutukseltasi vähintään ydinfyysikon lisäksi konemestari ja tekniikapuolen insinööri kun tuntuu olevan joka homma tekniikkaa ja fysiikan lakeja myöten varmaa tietoa. Ja kyllä jos eletään tammikuun loppua ja samaiselta shelliltä kaveri tankkaa aina firman kortilla niin se on sitä samaa paskaa koko ajan, talvilaatua eikä mitään kaukaa hakemaasi kesä tai välilaatua. Ja jos max2 viikon välein tankataan tyhjä tankki täyteen niin siellä ei ole mitään kesän jämiäkään mitä seuraavaksi todennäköisesti ehdotat. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Tytöt tytöt eläkää ny ruvetko tuksutteleen
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Edittinä että piti oikein lukea tuo ketju läpi enkä omista vastauksista löydä mitään minkä takana en voisi seistä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 29.01.2012 22:53 |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Volvo antaa luvan laittaa samaisen 30 % VW-konsernin 2.5 tdi moottoriin, en kyllä oo kehannu kokeilla, belarkuulla ajellaan toki 15 % bensaa ja loput kesälöpöä yms shaissea :-)
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Transporteri veti selvästi pidemmän korren kun siinä oli polttoaineel toimiva lisälämmitin ja moottorin lämmöt oli aika äkkiä jossain 90 astees mittarin mukaan. |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sitä 2T-ölppää ei pidä mennä laittamaan suoraruiskuun tai commonrailiin. Vanhojen esikammiokoneiden pumput ja suuttimet kylläkin tykkäävät jos silloin tällöin lorauttaa muutaman prosentin ölppää tankkiin mutta pakollista sen käyttö ei ole. |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Niin tota minäkin muistelin että kakstahtibensaa laittaa jokusen prosentin varsinkin talvidieselin sekaan niin se voitelee pumppua ja suuttimia. Eli talvilaadun vähemmän parafiinin korvikeeksi.
Mutta ei varmaan suodatinta ehkä kannata tyrkätä täyteen öljyä. Jonkun aikaa saa katella hienoa savuverhoa veikkaan. ![]() Saihan tuon auton kotipihaan. Selvisi samalla että aika paskanen tankki tuntuu olevan kun syksyllä vaihdettuun suodattimeen oli kertynyt melkonen määrä mustaa töhnää. Hiluxin suodatinjalalla tuo auto, niin toinen suodatin oli puhdas ja ensimäinen kerännyt jonkun nokimaisen töhnän tms. Vielä ei pelkkä suodattimien vaihto auttanut, piti puhaltaa polttoaineputki auki tankin päästä. Ei varmaan kovin tiheää sihtiä ole ainakaan tankissa, kerta jos pääsee tuommonen hiekanjyvästen kokonen töhnä suodattimelle, mutta tukossa tuntui olevan. Varmuuden vuoksi vielä Diesel satasta tankkiin jos sattuu vettä olemaan dieselin seassa. Ja kotiahan tuolla pääsi, perkuleen kylmä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vanhan kempin elvytys | Kovakalu69 | Chit-Chat | 8 | 03.08.2014 12:27 |
Diesel auton käyttö 2012 . | temirhan77 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 29.12.2011 16:41 |
PIKKUMUSTAN ELVYTYS | offipete | Maasturiprojektit | 36 | 27.04.2008 19:43 |
Löpöpytyn elvytys | JiiPee | Chit-Chat | 0 | 01.04.2008 11:09 |
Käkikellon elvytys | S-V | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 01.05.2005 18:39 |