![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tankin tyhjennys Heslaiseen tapaan.Meillä ainakin tankkin tyhjennys käy näppärästi. Jättää vaan auton yöksi teollisuusaluelle niin aamulla tankki on tyhjä. Ei mennyt kuin 15 litraa, tosin talvilaatua, olispa ollut nyt jähmeetä kesä menovettä. Nyt on lukollinen korkki. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 28.01.2012 11:11 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jatkossa siis saapi ostella uusia korkkeja.
![]()
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tai uusia tankkeja, kun on porakoneella tehty reikää tankkiin
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Bensaa sekaan, mutta nimenomaan 98e ja vielä noin 4 prosenttista 2T, ja sekoita erillisessä astiassa huolellisesti!
ja tuota bensaa en laittas kuin 5-10 pros. vanhan mersun rivipumppu kestää paljon enemmän kuin jakajapumput. ja kun lisäät tuota bensaa, niin se nimenomaan sulattaa jään! (nykyään etanolia jopa 10%) siis muista tarkistaa vedenerotin säännöllisesti, että ei vaan pääse täyttymään tuosta vesi-viina sotkusta. (tukkii seuraavaksi suodattimen, ja jos saa vedettyä vettä/viinaa läpi, niin sitten menee joko pumppu, takaiskuventtiilit taikka suihkut!) Ja kun tyhjennät tankin, niin sen dieselin voit käyttää lauhalla kelillä, mutta anna laskeutua kunnolla, ja imase lapolla, joka ottaa muutaman sentin päästä pohjasta. noin 3mm reiällä oleva letku, ja vajaa metri pudotuskorkeutta itselläni) patrol90: Moottoripetrooli on historiaa, ei taida saada mistään rahallakaan? ja nuo petroolit on vielä laitonta, jos se nyt ketään kiinnostaa... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Laitonta,mutta toimii
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
siis valopetrooliko! (siis samat sanktiot kuin polttoöljyllä ajosta, siis periaatteessa)
eikö valopertoolikin lähde kiteytymään? (arvaus) Moottoripetroolia ei saa mistään, ainakaan tavallinen autoilija kohtuu hintaan. Oliskohan ollut 80-luvun lopussa kun oulun seudulle iski yht.äkkiä 40asteen pakkaset, ja oikeaa talvidieseliä ei saanut mistään. Kuorma-autot alkoivat järestään jäätyä, niin joku ministeri sanoi että pistäkää moottoripetroolia jään estoksi! No pakkaset meni ohi, ja sitten heräsivät veroherrat, ja sanoivat että missään nimessä ei saa lisätä petroolia, koska siitä ei ole maksettu samaa valmistusveroa ![]() Samaan pakkaseen liittyen poliisit antoivat ymmärtää, että tärkeintä on pitää kansakunta hengissä! (joku oli ilmoittanut että tankkavat rekkaa moottoripetrooli-mittarista, ja poliisit eivät lähteneet edes ulos laitokselta) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Aiemminkin olen tästä jossakin yhteydessä maininnut ja muistellut tuota kusenkeltaista KEMETYL-lisäainetta jota sai vielä 80-luvulla. Muistikuva lapsuudesta oli se, että kun oli kova pakkanen ja traktori hyytyi, niin litra Kemetyliä tankkiin ja meno jatkui. Ihmeainetta mutta se katosi johonkin ennen -90 -lukua. Aine oli jo silloin aika hintavaa, 20-30 mk/litra.
Muistaako joku vai onko aika vain kullannut muistot? Nyt näin jotakin vastaavan tyyppistä ainetta hiljattain jossakin yhteydessä, mutta nimi ei ole jäänyt mieleen kun en heti tarttunut asiaan. Ja harmittaa kun en enää muista mistä etsiä. Joku X1R-tyyppinen juttu se oli Jenkkilästä, kuten Kemetylkin muistaakseni oli. TT |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Senverran täytyy nyt kommentoida että ite en henk. koht. oo ikinä kokenu mitään ongelmia ton ABC:n myymän dieselin kanssa vaikka moni sitä tuntuu haukkuvan. Ajan omasta mielestäni suht paljon (40-50tkm) vuodessa, ja tankkaan ehkä kerran vuodessa jollain muulla asemalla kuin ABC:llä... Suodattimen vaihdan syksyllä (tosin tänä talvena ei vissiin oo vielä syksy tullu kun se edelleenkin on tossa hyllyssä), pääsääntöisesti tankkaan aina tankin täyteen, ja asemat vaihtelee ympäri Suomea, pohjoisin paikka taitaa olla Kittilä ja eteläisin Hanko. En todellakaan käytä mitään jäänestoja tai saatikka pensaa. Suodattimessa on lämmitin joka tuskin toimii. Tänä talvena nyt ei kovia pakkasia ole ollutkaan mutta viime talvena pahimmillaan oli -33, ja hyvin meni pari sataa kilometriä motaria satasta ajaessa.
Autohan on muutenkin paskin mahdollinen, eli -94 mallinen 6.5td Suburban joten hiukan ihmetyttää jos jollakulla on jatkuvasti ongelmia Aakkosasemien dieselin kanssa... On mulla kokemusta jäätymisestäkin, sillon tuli ajettua Patrollilla ja Nesteen kurat tankissa. Pari kertaa jääty, ekaks vaihtu tankkausasema ja sen jälkeen auto. Shelliltä tuli joskus tankattu vettä p-ö sijaan, helvetillinen tappelu oli yhtiön trukin kanssa että sai kaikki paikat putsattua. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vanhan kempin elvytys | Kovakalu69 | Chit-Chat | 8 | 03.08.2014 12:27 |
Diesel auton käyttö 2012 . | temirhan77 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 29.12.2011 16:41 |
PIKKUMUSTAN ELVYTYS | offipete | Maasturiprojektit | 36 | 27.04.2008 19:43 |
Löpöpytyn elvytys | JiiPee | Chit-Chat | 0 | 01.04.2008 11:09 |
Käkikellon elvytys | S-V | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 01.05.2005 18:39 |