Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.01.2012, 14:22
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Ja meneitä muistellen ja itse itselleni vastaten. Tässä Kemetylin korvike. Suosittelen jokaiselle auton takakonttiin ensiavuksi. Ei oo muuten ihan halpaa....



http://www.fixusnet.fi/~EHexx0000001...53&Y219=&Y223=

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.01.2012, 16:40
Transistori:n Avatar
Transistori Transistori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.08
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 119
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Ja meneitä muistellen ja itse itselleni vastaten. Tässä Kemetylin korvike. Suosittelen jokaiselle auton takakonttiin ensiavuksi. Ei oo muuten ihan halpaa....



http://www.fixusnet.fi/~EHexx0000001...53&Y219=&Y223=
Täsä kuluvalla viikolla virman rellu rupes oireileen kovin. Tuota tököttiä tankkiin ja alako maistuun meno jälleen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.01.2012, 18:56
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

sulattaaks etyyli ihan oikeesti sen jään sieltä tankin pohjalta / putkista / vedenerottimelta / suodattimilta pakkassäässä ulkona ihan vaan kaatamalla tankkiin ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.01.2012, 19:09
vepele:n Avatar
vepele vepele ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.05
Sijainti: Suomi neidon asshole
Viestit: 2.248
Talking

Hiukka ot,mutku sen sörsseli masinan vaihtaa bensapeliin,niin ongelmat loppuu.
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua.

Istun tai kävelen,
Pylly päästää sävelen!

RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet

LA CH 31 TT eli Tupla TEE




www.wuoksioffroad.com
montenegro offroad club #98
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.01.2012, 21:00
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Ei sinne tankkin mitään muuta tarvi kaadella kuin sitä dieseliä.

Kun tankkasit niin oliko se varmasti talvilaatua ?

Ja pitäisi auttaa kun vaihtaa suotimen. Jos ei niin sitten ajaa auton talliin ja laskee aamulla tankista vedet pois.

Kaikki lisäaineet on sekä turhia että litkusta riippuen vahingollisia. Esim. se diesel 100 on etanolia.

Se putsari ei läpäise vettä eikä saa läpäistä vettä, mutta kun sinne kaataa etanolia joka sekoittuu veden kanssa,ja tämä litku sitten sekoittuu dieseliin niin sitten se vesi pääsee suotimesta läpi. Ja vahingoittaa sitten kaikkea mitä siitä eteenpäin siellä systeemissä on.

Huollon puute on yleensä syy jos dieseli hyytyy ja jos suodin menee tukkoon niin se toimi silloin niinkuin pitikin. Ja silloin pitää vaan vaihtaa uusi suodatin.

Ja on ihan perusjuttuja pitää aina suodatin matkassa...Ei tarvi sitten nolona kysellä hondamiehiltä hinausapua kun on kaikkine monsterirenkaineen tienposkessa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 28.01.2012 21:05
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.01.2012, 22:54
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
sulattaaks etyyli ihan oikeesti sen jään sieltä tankin pohjalta / putkista / vedenerottimelta / suodattimilta pakkassäässä ulkona ihan vaan kaatamalla tankkiin ?
Siis etanoli, mitä viinaksi kutsutaan, on nyky bensassa maksimissaan joko 5%, 98e tai 10% 95e, ja tuo bensa sekoaa dieseliin, vaatii toki sekoittamista esim ravistamalla. (siis tankkaa sekä talvidiesel että bensa+2T öljy 20l kannuun ja ravistele voimakkaasti ennen tankkiin kaatamista)

Jos esim. dsl putken mutka on jäässä/tukossa parafiinista, niin ei aukea yllämainitulla sotkulla!

Mutta jos virtaa edes pikkusen, niin aikaamyöten tuo etanoli sulattaa jäätymän.
toki pitää muistaa, että jos tankissa on 50L naftaa, 2,5 litraa bensaa jossa 5%
etanolia siis vajaa kahvikuppi eli koko tankillisessa on noin 2,5 promillea viinaa.
siis tilanne jään suhteen paranee, ei pahene. ja tuo bensa liuttaa parafiiniä, joten sekin helpottaa.
ja jos varma tieto, että ongelma veden takia niin silloin d-100 tankkiin!

Ja vielä kerran: tuon vesi-viina sotkun täytyy saada jäämään vedenerottimeen, sillä
tuo sotku menee helpommin suodattiman läpi/ohi kuin vesi.

ja sitten se, että rivipumpulliset dsl:t kestää vain erittäin pieniä epäpuhtauksia, jakaja pumpulliset vaatii noin 10x puhtaampaa dsl, ja commonrail vielä 10x puhtaampaa

Ja sitten minun tapa välttää tuota paskaa tankkiin!:
Jos huoltoaseman pihassa tankkiauto purkamassa, niin kysymään että toitko dsl? ja jos toi niin seuraavalle asemalle! sillä noilla purkunopeuksilla koko säiliö huuhtoutuu niin pohjapaskat ja -vesi lähtee liikenteeseen, ja vaikka pumpuissa on suodattimet, niin maanalla olevat 0c kerrostumat eivät tartu noihin suodattimiin, mutta -25 astetta on eri asia!

p.s tuo aiemmin ollut lisäaine toimi -26c asti, mutta minulla ongelmat ovat alkaneet vasta silloin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.01.2012, 23:07
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Pakko kysellä, onko nuo ongelmat kauheenkin yleisiä? Itse olen ajellut diisseliautoilla toistakymmentä vuotta ja n. puoli miljoonaa kilometriä ja ikinä ei ole ollut ongelmaa polttoaineen hyytymisen suhteen eikä kyllä vedenkään. Tuleeko ongelmia vasta silloin, jos niillä autoilla ei niin paljon ajeta?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.01.2012, 23:34
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Pakko kysellä, onko nuo ongelmat kauheenkin yleisiä? Itse olen ajellut diisseliautoilla toistakymmentä vuotta ja n. puoli miljoonaa kilometriä ja ikinä ei ole ollut ongelmaa polttoaineen hyytymisen suhteen eikä kyllä vedenkään. Tuleeko ongelmia vasta silloin, jos niillä autoilla ei niin paljon ajeta?
Sama tulee mieleen itellekkin. Viimeksi on bertalla ollu ongelmia joskus 5 vuotta sitten kun tiukan aurausviikon päätteeksi jääty tankin imuletku. Ja sekin on ongelma ratkesi yksinkertaisesti lämmittämällä tankkia ja laskemalla vedet pois sieltä.

Jos sinne on tankattu jo kesälaatua eli parfiinit erottuu niin miksi sinne pitää tankata vielä bensaa sekaan?? Eikä vaan tyhjätä sitä tankkia ja vaihtaa suotimet ja talvidieselit tilalle. Sen kesä laadun voi ajaa sitten keväällä pois.
Eli sitä että tankkiin on laitettu väärää kamaa korjataan laittamalla sinne lisää väärää kamaa joka vielä liuottaa vettä itteensä ja päästää sen systeemiin???

Ja jos ja kun tämä ei auta niin tankissa on sitten jo bensaa mikä tekee lämmityksestä taas jos ei nyt ihan varmaa pommia niin ainakin aika paljon jännempää. Eli siinä missä normi peltistä dieselitankkia voi sulatella vaikka toholla,nuotiolla, ulkotulella, tai melkein millä tahansa, niin sen jälkeen kun sinne on tankattu bensaa se on kohtuu räjähdysherkkä kapistus.

Jos siellä on jäätä ja sinne kaataa sitä diesel 100:sta niin mistä tietää että se on ennen veden erotinta jolloin se litku jää sinne ?? Ja että se veden erotin ei ole jo täynnä ?

Tuo että ei tankkaa samaan aikaan kun säiliöauto on täyttämässä pyttyjä on viisasta...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.01.2012, 23:36
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Pakko kysellä, onko nuo ongelmat kauheenkin yleisiä? Itse olen ajellut diisseliautoilla toistakymmentä vuotta ja n. puoli miljoonaa kilometriä ja ikinä ei ole ollut ongelmaa polttoaineen hyytymisen suhteen eikä kyllä vedenkään. Tuleeko ongelmia vasta silloin, jos niillä autoilla ei niin paljon ajeta?
Tätä samaa minäkin ihmettelen. Eri asia on jos on pakkasta > -30 astetta.
Ja jos on pienemmässä pakkasessa ongelmia niin kokeiltaa tätä, josta jo aiemmin vinkkasin:
http://www.fixusnet.fi/~EHexx0000001...53&Y219=&Y223=

ei ole turhaa tavaraa, kun on nimen omaan parafiinin sulattajaa eikä mitään vesi-emusiota tekevää etanolia joka ei sekoitu polttoaineeseen. Uskokaa jo :-)


TT
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.01.2012, 23:54
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

ei ole tarkoitus kaapata topiikkia.....


omasta mielestäni nuo ongelmat johtuvat seuraavasti;

1. olosuhteet vaihtuu äkisti normaali talvi noin 10-20 astetta pakkasta, tälle talvelle ei ole ollut vielä -20c, mutta lähes joka talvena ollut -35 (itse autoilen enimmäkseen oulussa, meren rannalla, mutta muutamia kertoja talvessa koillismaalla, siis siellä missä joet virtaa itään)

2. yritetään säästää ostamalla "kesä dsl" siis talvi dsl kalliimpaa, ja vähemmän energiaa.

3. huollon puute, "näillä mun ajoilla suodatin kestää 10v, ja mikä on veden erotin?"

4. todella vähän liikkuva kalusto; jos vuodessa ajetaan vaikkapa 100 litran tankillinen, ja syksyllä tankataan kesädieseliä tankki täyteen. (itselläni ongelma traktorissa, vuodessa menee noin 40 litraa, mutta tankki 110 litraa, ja tämä nyky dsl ei kestä säilytystä samoin kuin 70-luvun dsl!, siis kun en ole saanut päivitettyä tankkeja, niin tankkaan pelkästään talvilaatua, mutta vedenerotin tyhjennetään varmaan 10x vuodessa

siis jos ostat oikeaa dieseliä, huollat autosi, niin ei ongelmia! (mutta kun lähdet merimaista helmikuun halvoille viikoille esim. rukalle, niin siellä voi olla -45c, ja kun ajat jollakin nykydieselillä, millä ajaa tankilla suomen päästä päähän, ja tankaat sitä halvinta dsl, kun naapuri kerto että siellä polttoaineet on kalliita...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.01.2012, 08:20
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Kyllä täällä päin nuo pakkaset jo alle kahden kympin huitelevat hyvinkin. -24 huomiselle luvassa Forecan mukaan.
Alko tuo hyytyminen juurikin tuossa kun pakkanen meni alle parin kympin.
Suodattimet vaihdettu keväällä, mutta veikkaan että tankissa voi hyvinkin olla paskaa ja kondenssivettä. Ei ole tullut huuhdeltua tankkia auton ollessa omassa omistuksessa kesästä lähtien.
Kyllä uskoisin paikallisen ABC:n myyneen talvilaatua, mutta ei tullut lätkästä tarkistettua. Muistelisin että aloittivat täällä talvilaadun myynnin jo ennen joulua.

Täytyy kokeilla lämmitellä suodattimia ja mahdollisesti tankkiakin. Jonkin verran pääsee dieseliä läpi virtaamaan, mutta ei jaksa pitää autoa käynnissä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vanhan kempin elvytys Kovakalu69 Chit-Chat 8 03.08.2014 12:27
Diesel auton käyttö 2012 . temirhan77 Tekniikka & Jutustelu 5 29.12.2011 16:41
PIKKUMUSTAN ELVYTYS offipete Maasturiprojektit 36 27.04.2008 19:43
Löpöpytyn elvytys JiiPee Chit-Chat 0 01.04.2008 11:09
Käkikellon elvytys S-V Tekniikka & Jutustelu 7 01.05.2005 18:39


Sivu luotu: 21:39 (GMT +2).