Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.01.2012, 14:20
patrol90 patrol90 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.10.11
Sijainti: Oulu-Sonkajärvi
Viestit: 27
Perusasetus

Ei kai ennen muuta käytettykään. Ja bensa ei sekoitu naftan kanssa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.01.2012, 14:22
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Ja meneitä muistellen ja itse itselleni vastaten. Tässä Kemetylin korvike. Suosittelen jokaiselle auton takakonttiin ensiavuksi. Ei oo muuten ihan halpaa....



http://www.fixusnet.fi/~EHexx0000001...53&Y219=&Y223=
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.01.2012, 16:40
Transistori:n Avatar
Transistori Transistori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.08
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 119
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Ja meneitä muistellen ja itse itselleni vastaten. Tässä Kemetylin korvike. Suosittelen jokaiselle auton takakonttiin ensiavuksi. Ei oo muuten ihan halpaa....



http://www.fixusnet.fi/~EHexx0000001...53&Y219=&Y223=
Täsä kuluvalla viikolla virman rellu rupes oireileen kovin. Tuota tököttiä tankkiin ja alako maistuun meno jälleen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.01.2012, 18:56
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

sulattaaks etyyli ihan oikeesti sen jään sieltä tankin pohjalta / putkista / vedenerottimelta / suodattimilta pakkassäässä ulkona ihan vaan kaatamalla tankkiin ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.01.2012, 19:09
vepele:n Avatar
vepele vepele ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.05
Sijainti: Suomi neidon asshole
Viestit: 2.248
Talking

Hiukka ot,mutku sen sörsseli masinan vaihtaa bensapeliin,niin ongelmat loppuu.
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua.

Istun tai kävelen,
Pylly päästää sävelen!

RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet

LA CH 31 TT eli Tupla TEE




www.wuoksioffroad.com
montenegro offroad club #98
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.01.2012, 21:00
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Ei sinne tankkin mitään muuta tarvi kaadella kuin sitä dieseliä.

Kun tankkasit niin oliko se varmasti talvilaatua ?

Ja pitäisi auttaa kun vaihtaa suotimen. Jos ei niin sitten ajaa auton talliin ja laskee aamulla tankista vedet pois.

Kaikki lisäaineet on sekä turhia että litkusta riippuen vahingollisia. Esim. se diesel 100 on etanolia.

Se putsari ei läpäise vettä eikä saa läpäistä vettä, mutta kun sinne kaataa etanolia joka sekoittuu veden kanssa,ja tämä litku sitten sekoittuu dieseliin niin sitten se vesi pääsee suotimesta läpi. Ja vahingoittaa sitten kaikkea mitä siitä eteenpäin siellä systeemissä on.

Huollon puute on yleensä syy jos dieseli hyytyy ja jos suodin menee tukkoon niin se toimi silloin niinkuin pitikin. Ja silloin pitää vaan vaihtaa uusi suodatin.

Ja on ihan perusjuttuja pitää aina suodatin matkassa...Ei tarvi sitten nolona kysellä hondamiehiltä hinausapua kun on kaikkine monsterirenkaineen tienposkessa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 28.01.2012 21:05
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.01.2012, 22:54
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
sulattaaks etyyli ihan oikeesti sen jään sieltä tankin pohjalta / putkista / vedenerottimelta / suodattimilta pakkassäässä ulkona ihan vaan kaatamalla tankkiin ?
Siis etanoli, mitä viinaksi kutsutaan, on nyky bensassa maksimissaan joko 5%, 98e tai 10% 95e, ja tuo bensa sekoaa dieseliin, vaatii toki sekoittamista esim ravistamalla. (siis tankkaa sekä talvidiesel että bensa+2T öljy 20l kannuun ja ravistele voimakkaasti ennen tankkiin kaatamista)

Jos esim. dsl putken mutka on jäässä/tukossa parafiinista, niin ei aukea yllämainitulla sotkulla!

Mutta jos virtaa edes pikkusen, niin aikaamyöten tuo etanoli sulattaa jäätymän.
toki pitää muistaa, että jos tankissa on 50L naftaa, 2,5 litraa bensaa jossa 5%
etanolia siis vajaa kahvikuppi eli koko tankillisessa on noin 2,5 promillea viinaa.
siis tilanne jään suhteen paranee, ei pahene. ja tuo bensa liuttaa parafiiniä, joten sekin helpottaa.
ja jos varma tieto, että ongelma veden takia niin silloin d-100 tankkiin!

Ja vielä kerran: tuon vesi-viina sotkun täytyy saada jäämään vedenerottimeen, sillä
tuo sotku menee helpommin suodattiman läpi/ohi kuin vesi.

ja sitten se, että rivipumpulliset dsl:t kestää vain erittäin pieniä epäpuhtauksia, jakaja pumpulliset vaatii noin 10x puhtaampaa dsl, ja commonrail vielä 10x puhtaampaa

Ja sitten minun tapa välttää tuota paskaa tankkiin!:
Jos huoltoaseman pihassa tankkiauto purkamassa, niin kysymään että toitko dsl? ja jos toi niin seuraavalle asemalle! sillä noilla purkunopeuksilla koko säiliö huuhtoutuu niin pohjapaskat ja -vesi lähtee liikenteeseen, ja vaikka pumpuissa on suodattimet, niin maanalla olevat 0c kerrostumat eivät tartu noihin suodattimiin, mutta -25 astetta on eri asia!

p.s tuo aiemmin ollut lisäaine toimi -26c asti, mutta minulla ongelmat ovat alkaneet vasta silloin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.01.2012, 23:07
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Pakko kysellä, onko nuo ongelmat kauheenkin yleisiä? Itse olen ajellut diisseliautoilla toistakymmentä vuotta ja n. puoli miljoonaa kilometriä ja ikinä ei ole ollut ongelmaa polttoaineen hyytymisen suhteen eikä kyllä vedenkään. Tuleeko ongelmia vasta silloin, jos niillä autoilla ei niin paljon ajeta?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.01.2012, 23:34
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Pakko kysellä, onko nuo ongelmat kauheenkin yleisiä? Itse olen ajellut diisseliautoilla toistakymmentä vuotta ja n. puoli miljoonaa kilometriä ja ikinä ei ole ollut ongelmaa polttoaineen hyytymisen suhteen eikä kyllä vedenkään. Tuleeko ongelmia vasta silloin, jos niillä autoilla ei niin paljon ajeta?
Sama tulee mieleen itellekkin. Viimeksi on bertalla ollu ongelmia joskus 5 vuotta sitten kun tiukan aurausviikon päätteeksi jääty tankin imuletku. Ja sekin on ongelma ratkesi yksinkertaisesti lämmittämällä tankkia ja laskemalla vedet pois sieltä.

Jos sinne on tankattu jo kesälaatua eli parfiinit erottuu niin miksi sinne pitää tankata vielä bensaa sekaan?? Eikä vaan tyhjätä sitä tankkia ja vaihtaa suotimet ja talvidieselit tilalle. Sen kesä laadun voi ajaa sitten keväällä pois.
Eli sitä että tankkiin on laitettu väärää kamaa korjataan laittamalla sinne lisää väärää kamaa joka vielä liuottaa vettä itteensä ja päästää sen systeemiin???

Ja jos ja kun tämä ei auta niin tankissa on sitten jo bensaa mikä tekee lämmityksestä taas jos ei nyt ihan varmaa pommia niin ainakin aika paljon jännempää. Eli siinä missä normi peltistä dieselitankkia voi sulatella vaikka toholla,nuotiolla, ulkotulella, tai melkein millä tahansa, niin sen jälkeen kun sinne on tankattu bensaa se on kohtuu räjähdysherkkä kapistus.

Jos siellä on jäätä ja sinne kaataa sitä diesel 100:sta niin mistä tietää että se on ennen veden erotinta jolloin se litku jää sinne ?? Ja että se veden erotin ei ole jo täynnä ?

Tuo että ei tankkaa samaan aikaan kun säiliöauto on täyttämässä pyttyjä on viisasta...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.01.2012, 23:36
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Pakko kysellä, onko nuo ongelmat kauheenkin yleisiä? Itse olen ajellut diisseliautoilla toistakymmentä vuotta ja n. puoli miljoonaa kilometriä ja ikinä ei ole ollut ongelmaa polttoaineen hyytymisen suhteen eikä kyllä vedenkään. Tuleeko ongelmia vasta silloin, jos niillä autoilla ei niin paljon ajeta?
Tätä samaa minäkin ihmettelen. Eri asia on jos on pakkasta > -30 astetta.
Ja jos on pienemmässä pakkasessa ongelmia niin kokeiltaa tätä, josta jo aiemmin vinkkasin:
http://www.fixusnet.fi/~EHexx0000001...53&Y219=&Y223=

ei ole turhaa tavaraa, kun on nimen omaan parafiinin sulattajaa eikä mitään vesi-emusiota tekevää etanolia joka ei sekoitu polttoaineeseen. Uskokaa jo :-)


TT
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.01.2012, 23:54
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

ei ole tarkoitus kaapata topiikkia.....


omasta mielestäni nuo ongelmat johtuvat seuraavasti;

1. olosuhteet vaihtuu äkisti normaali talvi noin 10-20 astetta pakkasta, tälle talvelle ei ole ollut vielä -20c, mutta lähes joka talvena ollut -35 (itse autoilen enimmäkseen oulussa, meren rannalla, mutta muutamia kertoja talvessa koillismaalla, siis siellä missä joet virtaa itään)

2. yritetään säästää ostamalla "kesä dsl" siis talvi dsl kalliimpaa, ja vähemmän energiaa.

3. huollon puute, "näillä mun ajoilla suodatin kestää 10v, ja mikä on veden erotin?"

4. todella vähän liikkuva kalusto; jos vuodessa ajetaan vaikkapa 100 litran tankillinen, ja syksyllä tankataan kesädieseliä tankki täyteen. (itselläni ongelma traktorissa, vuodessa menee noin 40 litraa, mutta tankki 110 litraa, ja tämä nyky dsl ei kestä säilytystä samoin kuin 70-luvun dsl!, siis kun en ole saanut päivitettyä tankkeja, niin tankkaan pelkästään talvilaatua, mutta vedenerotin tyhjennetään varmaan 10x vuodessa

siis jos ostat oikeaa dieseliä, huollat autosi, niin ei ongelmia! (mutta kun lähdet merimaista helmikuun halvoille viikoille esim. rukalle, niin siellä voi olla -45c, ja kun ajat jollakin nykydieselillä, millä ajaa tankilla suomen päästä päähän, ja tankaat sitä halvinta dsl, kun naapuri kerto että siellä polttoaineet on kalliita...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.01.2012, 14:33
estate estate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.11
Sijainti: Kyyjärvi
Viestit: 106
Perusasetus

Mää sulatin haisun kuumailmapuhaltimella, ensin suodatin kuumaksi ja vedet pois. Sitten tankin pohjaan puhaltamaan ja loraus bensaa ja kakstahtiölppää tankkiin. Ei kun käyntiin ja ei jäätyny enää. Ajoin tankin ihan tyhjiin (siis ihan kuivaksi), uusi suodatin ja puhdasta naftaa tankkiin. Volvon sulattelin melkein samoilla opeilla, tankkia ei vaan saanu lämmitettyä kun perä oli lumihanges niin lämmitin bensan kuumassa vesihauteessa ja kaadoin tankkiin. Molempiin laitoin noin 20% bensaa ja 5% 2T-öljyä.

Uudet commonrailit sun muut ei sitten kestä yhtään vettä eikä bensaa. Jäänestoa ei saa käyttää, koska jäänestoon sitoutunut vesipisara voi päästä suodattimen ohi ja rikkoo pumpun, koska se vesipisara on liian iso pienivälyksiseen pumppuun.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.01.2012, 15:32
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Mites ny simppelisti vaan vaihtaa sen pa-suotimen ennen talvikautta, ja pakkasilla tankatessaan lorauttaa tankkiin Diesel 100:sta? Ei o tarttenu rimpuilla, sittemmin. (pistäsin sen keskisormi-hymiönkin jos keksisin)
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.01.2012, 15:49
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Mä olen sitä koulukuntaa, joka ei koskaan pistä tankkiin mitään diesel100 -ainetta, koska etanoli-vesiseos ei tee hyvää suuttimille. Ja naftahan ei tuohon jäänestoon sekoitu. Mun mielestä huuhaatavaraa. Pitäkää tankki täynnä ja hyvä suodatin. Eri asia on, jos on iso tankki ja kondenssia kerääntyy oikeasti niinkuin raskaaseen kalustoon.

TT
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 29.01.2012, 11:42
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Mä olen sitä koulukuntaa, joka ei koskaan pistä tankkiin mitään diesel100 -ainetta, koska etanoli-vesiseos ei tee hyvää suuttimille. Ja naftahan ei tuohon jäänestoon sekoitu. Mun mielestä huuhaatavaraa. Pitäkää tankki täynnä ja hyvä suodatin. Eri asia on, jos on iso tankki ja kondenssia kerääntyy oikeasti niinkuin raskaaseen kalustoon.

TT
Tähän on lääkkeeksi 2t öljy. Muutenkin suodttimen vaihdon yhdeydessä se olisi hyvä täyttää 2t öljyllä ennen asennusta niin pumppu ja suuttimet tulisi voideltua. Ja kyllähän tuo diesel100 ihan vaan sinne tankkiin kipattuna avaa paikat, juuri viime talvena olin lähdössä kaverin kanssa hakemaan vaasasta moottorikelkkaa ja lainasin toiselta kaverilta vw t4 tdi portteria,30 pakkasta ja hyytyi ennen ensimmäistä huoltsikkaa ja kaasu pohjassa sain ajettua n 10km/h shellille, diesel100 tankkiin ja dieseliä perään, kahvien ajan kävi tyhjäkäyntiä ja matka jatkui normaalisti.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 29.01.2012, 11:51
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Tähän on lääkkeeksi 2t öljy. Muutenkin suodttimen vaihdon yhdeydessä se olisi hyvä täyttää 2t öljyllä ennen asennusta niin pumppu ja suuttimet tulisi voideltua. Ja kyllähän tuo diesel100 ihan vaan sinne tankkiin kipattuna avaa paikat, juuri viime talvena olin lähdössä kaverin kanssa hakemaan vaasasta moottorikelkkaa ja lainasin toiselta kaverilta vw t4 tdi portteria,30 pakkasta ja hyytyi ennen ensimmäistä huoltsikkaa ja kaasu pohjassa sain ajettua n 10km/h shellille, diesel100 tankkiin ja dieseliä perään, kahvien ajan kävi tyhjäkäyntiä ja matka jatkui normaalisti.
Missä ohjeissa käsketään täyttämään suodatin 2 t öljyllä ja mitä se auttaa???

Päin vastoin koska se nokeaa palaessaan niin enemmin siitä tulee taas vahinkoa kuin hyötyä.

Ja kumpi tuossa oli se auttava tekijä se diesel 100 vai talvilaatu? Yhistettynä siihen että kahvitauolla pysyi paikat lämpösenä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 29.01.2012, 12:21
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Vieraalta kuulostaa, että dieseliin kannattaisi sekoitella mitään!

Omalla kohdalla käynyt, että hyytyminen iskenyt joskus Hiluxissa vaikka suodattimen vaihdosta ei ole ollut älyttömän kauan. Kun on ottanut suodattimen irti, on paljastunut, että sinnehän on päässyt läskin näköistä ainetta, joka taitaa olla siis sitä paljonpuhuttu parafiiniä.

Jossain kohden siis päässyt käymään niin, että polttoaine ei ole ollut lämpötilaan nähden sopivaa.

Vanhassa w123 diesel Mersussa sensijaan ei ole käynyt hyytymistä kertaakaan. Siinä kuitenkin on monta eroa Hiluxiin verrattuna siinä missä diesel kulkee ja itse tuli lisäksi laitettua polttoaineletkut kulkemaan sisäkautta, tankki on suojaisemmassa paikassa ja polttoainesuodatin on lämpimässä koneessa metallikiinnikkeillä kiinni. Toivottavasti yhtä toimintavarma meininki jatkuu tänäkin talvena...

Hiluxilla on kurjasta hyytymistilanteesta kun hyytyminen iskee jo käynnistysvaiheen jälkeen päässyt kotia kun kaataa kuumaa vettä suodattimen päälle litratolkulla, antaa auton samalla käydä hiljakseen esim. puoli tuntia ja pitää moottorin koko ajan käymällä lämpimänä.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 29.01.2012, 14:42
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Missä ohjeissa käsketään täyttämään suodatin 2 t öljyllä ja mitä se auttaa???

Päin vastoin koska se nokeaa palaessaan niin enemmin siitä tulee taas vahinkoa kuin hyötyä.

Ja kumpi tuossa oli se auttava tekijä se diesel 100 vai talvilaatu? Yhistettynä siihen että kahvitauolla pysyi paikat lämpösenä.
Meneppäs kysymään joltakin oikealta autokorjaamolta ja oppineelta monttööriltä, nimenomaan nykyaineet ovat kuivia ja niiden myötä pumpuissa ja suuttimissa ilmenee ongelmia, kun vaihdat sen polttoaine suodattimen ja täytät sen 2t öljyllä niin tapahtuu pumpun/suuttimien määräaikainen rasvaus. En sanonut että sitä laitetaan jatkuvasti dieselin sekaan lisäaineeksi. Ja nimenomaan se diesel100, miten se eroaa siitä jos on auton tankkiin laitettu koko talvi talvilaatu dieseliä ja nyt laitan samaa paskaa ja suodatin aukeaa itsestään vai?

Tähän lääkkeeksi oli siis tarkoitettu tuohon suuttimien ja pumpun kuivuuteen.

Viimeksi muokannut axu87 : 29.01.2012 14:45
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 29.01.2012, 17:58
estate estate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.11
Sijainti: Kyyjärvi
Viestit: 106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Tähän on lääkkeeksi 2t öljy. Muutenkin suodttimen vaihdon yhdeydessä se olisi hyvä täyttää 2t öljyllä ennen asennusta niin pumppu ja suuttimet tulisi voideltua. Ja kyllähän tuo diesel100 ihan vaan sinne tankkiin kipattuna avaa paikat, juuri viime talvena olin lähdössä kaverin kanssa hakemaan vaasasta moottorikelkkaa ja lainasin toiselta kaverilta vw t4 tdi portteria,30 pakkasta ja hyytyi ennen ensimmäistä huoltsikkaa ja kaasu pohjassa sain ajettua n 10km/h shellille, diesel100 tankkiin ja dieseliä perään, kahvien ajan kävi tyhjäkäyntiä ja matka jatkui normaalisti.
Diesel100:lla ei ollut tuossa portterin tapauksessa kyllä mitään tekimistä menon jatkumiseen. Se talvilaatu ja paikallaan käyminen sulattivat parafiinikiteet ja suodattimen, jolloin meno jatkui. Paluupuolelta kun virtaa lämmintä naftaa tankkiin niin parafiinit sulavat tirsselin sekaan eivätkä enää tuki linjoja. Se satanen ei sulata kitetynyttä parafiinia eikä suodattimessa olevaa jäätä eli aivan turha kaataa tankkiin kun meno on hyytynyt, paremmin toimii kun kusee sinne tankkiin.

Sitä 2T-ölppää ei pidä mennä laittamaan suoraruiskuun tai commonrailiin. Vanhojen esikammiokoneiden pumput ja suuttimet kylläkin tykkäävät jos silloin tällöin lorauttaa muutaman prosentin ölppää tankkiin mutta pakollista sen käyttö ei ole.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 29.01.2012, 18:10
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Niin tota minäkin muistelin että kakstahtibensaa laittaa jokusen prosentin varsinkin talvidieselin sekaan niin se voitelee pumppua ja suuttimia. Eli talvilaadun vähemmän parafiinin korvikeeksi.

Mutta ei varmaan suodatinta ehkä kannata tyrkätä täyteen öljyä. Jonkun aikaa saa katella hienoa savuverhoa veikkaan.

Saihan tuon auton kotipihaan. Selvisi samalla että aika paskanen tankki tuntuu olevan kun syksyllä vaihdettuun suodattimeen oli kertynyt melkonen määrä mustaa töhnää. Hiluxin suodatinjalalla tuo auto, niin toinen suodatin oli puhdas ja ensimäinen kerännyt jonkun nokimaisen töhnän tms.
Vielä ei pelkkä suodattimien vaihto auttanut, piti puhaltaa polttoaineputki auki tankin päästä. Ei varmaan kovin tiheää sihtiä ole ainakaan tankissa, kerta jos pääsee tuommonen hiekanjyvästen kokonen töhnä suodattimelle, mutta tukossa tuntui olevan.
Varmuuden vuoksi vielä Diesel satasta tankkiin jos sattuu vettä olemaan dieselin seassa. Ja kotiahan tuolla pääsi, perkuleen kylmä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vanhan kempin elvytys Kovakalu69 Chit-Chat 8 03.08.2014 12:27
Diesel auton käyttö 2012 . temirhan77 Tekniikka & Jutustelu 5 29.12.2011 16:41
PIKKUMUSTAN ELVYTYS offipete Maasturiprojektit 36 27.04.2008 19:43
Löpöpytyn elvytys JiiPee Chit-Chat 0 01.04.2008 11:09
Käkikellon elvytys S-V Tekniikka & Jutustelu 7 01.05.2005 18:39


Sivu luotu: 15:49 (GMT +2).