Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.01.2012, 21:43
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leca Näytä viesti
Täytyypi sanoo että ittellä on kansa viimeviikolla vaihdettu tarvike termari, eikä lämmöt nouse. Aattelin heittää flektin hiiteen keulasta, mutta sitten joutuu yhtenään stalkeroimaan lämpöjä kun möyrin työkseen (lue riistanhoitotyö) tuolla valtion uphanki mehtäteillä. Sähkörupelli katkaisimella vois olla ratkaisu??
Nii se pahvi keulalle on edelleenkin helpompi vaihtoehto kun heitellä mitään kiinteitä osia kankaalle.

Ja jos kajuutta ei lämpiä niin sen lämppärinkennon putsaus sisältä ja päältä auttaa asiaan melko varmasti.

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.01.2012, 06:21
Leca:n Avatar
Leca Leca ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.11.11
Sijainti: Nivala
Viestit: 91
Perusasetus

Juu pahvi on keulalla ja verhokin repsottaa siinä päällä, eikä lämmöt nouse. Mulla ainkin flekti hurruuttaa niin että naama jäätyy kun menee kurkkimaan pellin alle
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.01.2012, 09:49
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leca Näytä viesti
Juu pahvi on keulalla ja verhokin repsottaa siinä päällä, eikä lämmöt nouse. Mulla ainkin flekti hurruuttaa niin että naama jäätyy kun menee kurkkimaan pellin alle
Elikkäs visco on tullunna tiensä päähän. Kun sillä on kaksi tapaa hajota. Toine on se että se menee hervottomaksi eli ei jaksa pyöriä juuri yhtään. Ja toinen on se että menee tönköksi ja puhaltaa koko ajan täysillä. Mm. omasta bertasta löytyy tuo jälkimmäinen.

Jos se on kunnossa niin siitä ropelista kun pyörittää niin se pyörii sellain nahkeasti ilman että kone pyörii mukana.

Sen kun vaihtaa uuteen niin samalla tulee muutama heppakin lisää kun tuo ropeli sitä tehoa haukkaa aikas paljon. Ja koska kerroit että möyrintää on paljon ja vielä työnpuolesta, niin mielestäni ainakaan pelkkä sähköflekti ei ole mikään ratkaisu koska sen teho lienee jotain 1/3 osaa tuon viscon tehosta.

Varsinkin koska se on Toyota, niin sitä on huono mennä parantelemaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.01.2012, 12:53
Leca:n Avatar
Leca Leca ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.11.11
Sijainti: Nivala
Viestit: 91
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Elikkäs visco on tullunna tiensä päähän. Kun sillä on kaksi tapaa hajota. Toine on se että se menee hervottomaksi eli ei jaksa pyöriä juuri yhtään. Ja toinen on se että menee tönköksi ja puhaltaa koko ajan täysillä. Mm. omasta bertasta löytyy tuo jälkimmäinen.

Jos se on kunnossa niin siitä ropelista kun pyörittää niin se pyörii sellain nahkeasti ilman että kone pyörii mukana.

Sen kun vaihtaa uuteen niin samalla tulee muutama heppakin lisää kun tuo ropeli sitä tehoa haukkaa aikas paljon. Ja koska kerroit että möyrintää on paljon ja vielä työnpuolesta, niin mielestäni ainakaan pelkkä sähköflekti ei ole mikään ratkaisu koska sen teho lienee jotain 1/3 osaa tuon viscon tehosta.

Varsinkin koska se on Toyota, niin sitä on huono mennä parantelemaan.
Jep, kunnossa on lekti.. meinaan ei se kokoaikaa puhalla, mutta sillon ku puhaltaa, niin on se pirun tehokas (Toyota on toyota, flektikin puhaltaa kovempaa kuin pienessä helikopterissa ) Voihan se olla mennossa paskas että se puhaltaa liian pitkään... Hemmetti ku ei kerinny rautakauppaan. Soa akseleiden hitsaus jää till måndag.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.01.2012, 16:41
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leca Näytä viesti
Jep, kunnossa on lekti.. meinaan ei se kokoaikaa puhalla, mutta sillon ku puhaltaa, niin on se pirun tehokas (Toyota on toyota, flektikin puhaltaa kovempaa kuin pienessä helikopterissa ) Voihan se olla mennossa paskas että se puhaltaa liian pitkään... Hemmetti ku ei kerinny rautakauppaan. Soa akseleiden hitsaus jää till måndag.
Tossa kaveri kerto että se ottaa flektin aina pois kun tuntuu siltä että on kylmä, niin sitä lämpöö piisaa vaikka muille jakaa mut sit saa kattoa ettei ylikuumene!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.01.2012, 16:50
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

No sitten se on kunnossa.

Jos kerran termarikotelo on lämmin ja ylävesiletku siitä syylärille kylmä niin silloinhan se termostaatti toimii, ainakin jotenkin.

Eli sehän toimii niin että kun kone saavuttaa tietyn lämpötilan niin silloin termari päästää jäähd.nestettä syyläriin josta taas vesipumppu imee alavesiletkun kautta uutta viileätä nestettä koneeseen.

Ja kovalla pakkasella jos sisälämppäri huutaa täysillä niin tyhjäkäynnillä se termari ei välttämättä aukea, eikä ihan pienellä kuormallakaan koska se lämppäri riittää jäähyttämään koneen.

Toisekseen mikä se alkuperäinen vika olikaan?? Se että mittari ei nouse vai se että sisällä ei tarkene??
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.01.2012, 17:11
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
No sitten se on kunnossa.

Jos kerran termarikotelo on lämmin ja ylävesiletku siitä syylärille kylmä niin silloinhan se termostaatti toimii, ainakin jotenkin.

Eli sehän toimii niin että kun kone saavuttaa tietyn lämpötilan niin silloin termari päästää jäähd.nestettä syyläriin josta taas vesipumppu imee alavesiletkun kautta uutta viileätä nestettä koneeseen.

Ja kovalla pakkasella jos sisälämppäri huutaa täysillä niin tyhjäkäynnillä se termari ei välttämättä aukea, eikä ihan pienellä kuormallakaan koska se lämppäri riittää jäähyttämään koneen.

Toisekseen mikä se alkuperäinen vika olikaan?? Se että mittari ei nouse vai se että sisällä ei tarkene??
Siis kummatkin letkut on lämpimiä ja termostaatti käy kuumana, mutta moottorin lämmöt ei nouse kuin enintään 2 pykälälle ja laskee taajama nopeuksissa noin 1 pykälälle ja luonnollisesti ei sit myöskään työnnä kovin lammintä sisälle

EDIT: pitäiskö vaihtaa sit se TOYOTAN termari ja syöödä sanani tai sit vannoutua tarviketermareihin jos ei toyotakaan auta!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.01.2012, 18:00
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

No sillä saa taas joko yhden varmistuksen myyttiin tai sitten murrettua sen...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.01.2012, 11:15
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leca Näytä viesti
Juu pahvi on keulalla ja verhokin repsottaa siinä päällä, eikä lämmöt nouse. Mulla ainkin flekti hurruuttaa niin että naama jäätyy kun menee kurkkimaan pellin alle
Kerro sit jos auttaa... Mulla sama homma naama jäätyy jos menee kurkkimaan moottoria.

Saattaa hyvinkin olla toi propelli se ongelma koska termostaatin kotelo käy kuumana mutta se on ennen sitä propellia ja propellin jälkeen kaikki käy kylmänä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.01.2012, 11:20
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Minkähänlainen viritys siellä on...kyllä Tojotan koneessa on kaikki moottorin osat siinä tuulettimen takapuolella. Ja jos tarkoitat nyt ropelilla vesipumppua niin sekin on toiminnallisesti "ennen" sitä termostaattia ja koteloa.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.01.2012, 11:39
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Minkähänlainen viritys siellä on...kyllä Tojotan koneessa on kaikki moottorin osat siinä tuulettimen takapuolella. Ja jos tarkoitat nyt ropelilla vesipumppua niin sekin on toiminnallisesti "ennen" sitä termostaattia ja koteloa.
No joo eihän se nyt metri tolkulla oo kaukana siitä mutta ehkä puoliks sen propellin "päällä"
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.01.2012, 06:45
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Nii se pahvi keulalle on edelleenkin helpompi vaihtoehto kun heitellä mitään kiinteitä osia kankaalle.

Ja jos kajuutta ei lämpiä niin sen lämppärinkennon putsaus sisältä ja päältä auttaa asiaan melko varmasti.
Milläs noita kennoja porukat putsailee sisäpuolelta, jonkun asteen lisän varmaan saa kiertävään nesteeseen josko saa puhtaaksi koko järjestelmän, ainakin lämminvesikierukat kattiloissa pakkaa kivettymään sisäpuolelta ja loppuu lämpimän tulo.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.01.2012, 09:40
peralta peralta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Espanja
Viestit: 55
Perusasetus

Nyt on tilattu Toyotan alkuperäinen termari ja infoan heti kun se on asennettu että onko eroa tarvike termariin.
se on sitten termari numero 3.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj 60 lämpö ongelma hojo85 Tekniikka & Jutustelu 4 24.01.2012 22:00
HJ61 +xenon ongelma Tourinki Tekniikka & Jutustelu 25 12.12.2010 17:46
hj61 murros ongelma Tekniikka & Jutustelu 6 14.09.2005 14:04
Nissan KC:n lämpö ongelma Samppa Tekniikka & Jutustelu 2 28.07.2005 21:18
HJ61 vaihde ongelma... Tekniikka & Jutustelu 10 29.03.2005 09:50


Sivu luotu: 00:31 (GMT +2).