Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.01.2012, 22:21
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jotenkin arvasin No, kunhan tietää mitä tekee, niin ei se voi vaikeeta olla. Molempien autojen / moottoreiden sähkökaaviot kun on niin sitten ei jää muuta kuin että antureiden virta-arvot suhteessa mittaustietoon on synkassa, niin a-VOT! Henkimaailman hommia sano (väri)sokea pappi kun sähköjohtoja tinasi!
Ei oo siitä kiinni etten ite osais vaan siitä kun autosähköasentaja tekee sen 5x nopeammin minä.
Olen kahteen autoon tehnyt kokonaan uudet sähköt ite ja aikaa meni tarpeeksi kauan, että ei jaksais taas
Laitan ite moottorin + laatikon ym paikalle ja kaveri käy ne sit kytkemässä niin se menee helposti päivässä niin ei tartte autoa seisottaa kauan

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.01.2012, 22:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jotenkin en ihan helpolla mieltäisi tuollaista swappia helpoksi, kun kaikki miljoona johtoa sisältävät liittimet tuskin käyvät suoraan koneesta/PCM:stä kohdeauton vastaaviin liittimiin. Jos sitten on suoraan muutossarjaa erimerkkisten autojen ja/tai koneiden välillä, niin sitten OK, mutta että pitäs lähteä purkamaan liittimiä ja miettimään mihin mistäkin piuha pitää vetää, niin voipi tulla äitsykkää ikävä...
Koneen ja laatikon toiminnan kannalta ei tarvitse alkaa purkamaan juuri mitään tai yhdistelemään auton alkuperäisiä johtoja/ liittimiä luovuttaja- auton versioihin. Juuri siksi ottaa ne koko johtosarjat ja älylaatikot sulakkeineen releineen päivineen siitä luovuttaja- autosta niin sullahan on ihan stand- alone systeemi, ja voit repiä kaiken moottoriin ja vaihteistoon liittyvän alkuperäisen johdotuksen pois. Ei sinne periaatteesa jää silloin muuta kuin auton valaistukselle ja töötille menevät johdot. Tarttee vain virta- avaimelta saada tieto luovuttaja- auton sähköihin että pitäisi herätellä kone käyntiin Toki siellä täytyy tiettyihin paikkoihin saada +12V yms.. että ei se ihan niin yksinkertaista ole, mutta helpoimmalla pääsee noin.

Ongelma on sitten se, että jos haluaa saada alkuperäisen mittariston ja sen kaikki varoitusvalot toimimaan. Siinä ollaankin jo ihan eri tarinassa. Toinen ongelma on se, että onko luovuttaja- auton johtosarjat sen mittaisia että kaiken saa haluamalleen paikalle. Persiistähän nuo sähköhommat joka tapauksessa on nykyautoissa, liittimiä ja elektroniikkaa on niin pirusti

Noihin GM-> Jeep yhdistelmiin löytyy valmiita muutospaketteja sähköihin, ilmeisesi Fordeista ei koska eipä niitä toisella mantereella juuri kukaan käytä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Ei oo siitä kiinni etten ite osais vaan siitä kun autosähköasentaja tekee sen 5x nopeammin minä.
Olen kahteen autoon tehnyt kokonaan uudet sähköt ite ja aikaa meni tarpeeksi kauan, että ei jaksais taas
Laitan ite moottorin + laatikon ym paikalle ja kaveri käy ne sit kytkemässä niin se menee helposti päivässä niin ei tartte autoa seisottaa kauan
Minulla meni jo metsäauton johtosarjan avaamisessa ja selvittämisessä jokunen tovi (pari talli- iltaa), kun revin sieltä kaiken turhan pois lopulta taisi jäädä vähemmän johtoja jäljelle kuin mitä otin pois, aikamoinen sillisalaatti oli tallin lattialla. Mulla helpottaa toki oleellisesti se, että tekniikka ei vaihdu ja koko mittaristo vaihtuu alkuperäisestä malliin Bilteman tai Motonetin mekaaniset mittarit

Meinastiko pitää alkuperäisen mittariston tuossa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2012, 21:06
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Koneen ja laatikon toiminnan kannalta ei tarvitse alkaa purkamaan juuri mitään tai yhdistelemään auton alkuperäisiä johtoja/ liittimiä luovuttaja- auton versioihin. Juuri siksi ottaa ne koko johtosarjat ja älylaatikot sulakkeineen releineen päivineen siitä luovuttaja- autosta niin sullahan on ihan stand- alone systeemi, ja voit repiä kaiken moottoriin ja vaihteistoon liittyvän alkuperäisen johdotuksen pois. Ei sinne periaatteesa jää silloin muuta kuin auton valaistukselle ja töötille menevät johdot. Tarttee vain virta- avaimelta saada tieto luovuttaja- auton sähköihin että pitäisi herätellä kone käyntiin Toki siellä täytyy tiettyihin paikkoihin saada +12V yms.. että ei se ihan niin yksinkertaista ole, mutta helpoimmalla pääsee noin.

Ongelma on sitten se, että jos haluaa saada alkuperäisen mittariston ja sen kaikki varoitusvalot toimimaan. Siinä ollaankin jo ihan eri tarinassa. Toinen ongelma on se, että onko luovuttaja- auton johtosarjat sen mittaisia että kaiken saa haluamalleen paikalle. Persiistähän nuo sähköhommat joka tapauksessa on nykyautoissa, liittimiä ja elektroniikkaa on niin pirusti

Noihin GM-> Jeep yhdistelmiin löytyy valmiita muutospaketteja sähköihin, ilmeisesi Fordeista ei koska eipä niitä toisella mantereella juuri kukaan käytä.




Minulla meni jo metsäauton johtosarjan avaamisessa ja selvittämisessä jokunen tovi (pari talli- iltaa), kun revin sieltä kaiken turhan pois lopulta taisi jäädä vähemmän johtoja jäljelle kuin mitä otin pois, aikamoinen sillisalaatti oli tallin lattialla. Mulla helpottaa toki oleellisesti se, että tekniikka ei vaihdu ja koko mittaristo vaihtuu alkuperäisestä malliin Bilteman tai Motonetin mekaaniset mittarit

Meinastiko pitää alkuperäisen mittariston tuossa?
Tarkotus olis että pysyis alkuperäset mittarit ja toimis vielä
Autoon tehään 3-4mm paksuset rosteripuskurit ja helmaputket, ja kiillotus vielä kaupan päälle.
Oon harkinnut sellasta että hiekkapuhaltais ton rungon ja sen jälkeen sinkitäis sen niin tulis aika makia ja kestävä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.02.2012, 16:04
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Mitäs tälle rojektille kuuluu?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.02.2012, 22:14
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Mitäs tälle rojektille kuuluu?
Odottelee tietoja 5.0L HO moottorin päästöistä
Rosteripuskurit rupee olee kohta valmiit
Tänään pitäis laittaa osia tilaukseen jenkeistä, että kestäis paikat paremmin
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.02.2012, 22:43
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Odottelee tietoja 5.0L HO moottorin päästöistä
Mistäs niitä on tulollaan, maahantuojalta?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.02.2012, 19:01
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Mistäs niitä on tulollaan, maahantuojalta?
Jenkeistä, odottavan aika on pitkä varsinkin kun ei tiedä päätöstä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jeep wrangler -88 4.0l JSJ O/M/V Ajoneuvot 10 25.03.2010 10:34
Ostettu Jeep Wrangler YJ/TJ/LJ offroadjouni O/M/V Ajoneuvot 6 04.01.2009 01:10
jeep wrangler f250 Tekniikka & Jutustelu 2 23.12.2007 19:34
M: Jeep Wrangler YJ 4.0 -92 hiski1 O/M/V Ajoneuvot 0 26.08.2007 21:03
M: Jeep Wrangler 2.5 -90 O/M/V Ajoneuvot 2 14.02.2006 15:51


Sivu luotu: 21:21 (GMT +2).