Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.01.2012, 17:58
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Minkä vehkeen satuloita noi on?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.01.2012, 06:43
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Minkä vehkeen satuloita noi on?
-04 Ivecon etuset. Toinen pari jää mulle, ja toinen pari jatkaa vielä matkaa...
Takasatulat meinaa olla kiven alla. Mut laitetaa nyt eka noi, ja ihmetellää sit takapäätä.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.01.2012, 18:19
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ivecon takasatulat on kiven alla, kun ne on jumalattoman kalliita ja paskoja. Se käkkäri jumii, eikä ne toimi oikein muutenkaan.
Virmalla oli hetken aikaa tuommonen Iveco, ja sen kanssa noita paskoja jarruja sai kirota.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.01.2012, 01:52
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Ivecon takasatulat on kiven alla, kun ne on jumalattoman kalliita ja paskoja. Se käkkäri jumii, eikä ne toimi oikein muutenkaan.
Virmalla oli hetken aikaa tuommonen Iveco, ja sen kanssa noita paskoja jarruja sai kirota.
Niihän ne sanoo... Mut ei oo tullu mitää parempiakaa ideoita ilmoille.
Toisaalta, jos satulat putsaa ja herkistelee hyvin, niin millä kilometreillä ne alkaa vittuilee?
Vai onko ne vähät kilometrit pahin?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.01.2012, 06:51
Jänkhäsatv Jänkhäsatv ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.08
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Niihän ne sanoo... Mut ei oo tullu mitää parempiakaa ideoita ilmoille.
Toisaalta, jos satulat putsaa ja herkistelee hyvin, niin millä kilometreillä ne alkaa vittuilee?
Vai onko ne vähät kilometrit pahin?
Vähät kilometrit on pahin Ivecon jarruille, firmassa olis taas Ivecon katsastus edessä.
Auto on nykyjillään vähällä käytöllä niin juurikin nuo takajarrut aina kettuilee, joka katsastukseen saa satulat käyttää pöydällä ja putsailla. Etenkin nuo liu'ut on herkkiä jumittelemaan, nytkin jätin yöksi molemmat satulat kylpyyn josko liu'ut tänään jo liikkus.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.01.2012, 13:11
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jänkhäsatv Näytä viesti
Vähät kilometrit on pahin Ivecon jarruille, firmassa olis taas Ivecon katsastus edessä.
Auto on nykyjillään vähällä käytöllä niin juurikin nuo takajarrut aina kettuilee, joka katsastukseen saa satulat käyttää pöydällä ja putsailla. Etenkin nuo liu'ut on herkkiä jumittelemaan, nytkin jätin yöksi molemmat satulat kylpyyn josko liu'ut tänään jo liikkus.
Hmmm... Josko niihin laittais rasvanipat?

No katotaan tuo etupää ensin, ja tutkitaan satuloita...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.01.2012, 17:30
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.439
Thumbs up

Kiitokset Heikki L:lle


Noin, eteenpäin mennää niin et hurina käy!

Levyt löysi tiensä kotia. Seuraavaks satuloiden kiinnitystä... Kannattaako hitsata kiinnikkeet suoraan tohon porttaalipoksiin, vai koittaa kyhätä pulttikiinnitteiset kiinnikkeet?

Hollilla:


Keskireikä pitää vielä koneistaa 80mm:seksi, ja speiseri tulee niin, että keskittää sekä levyn että vanteen kiinnityslaipan. Speiseri leventää 65mm, mutta siitä voi tarvittaessa sorvata kapeammaksi, riippuen paljonko satula oikeesti tarvii tilaa.


Satulan paikkaa...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.01.2012, 20:31
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.439
Smile

Iltapuhteita


Innostuin vähän askartelemaa Ensin karkea mitoitus paperille:


Seuraavaksi pahville 1:1


Ja volaa:



Huomen testaa osuko edes lähelle...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.01.2012, 20:39
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Perusasetus

juuri noin - pizzasta on aina hyötyä !

seuraavaks vanerista kanisahalla, ja voila` !
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.01.2012, 21:17
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Oinas?

Ihan hyvältä tuo kiinnitysraudan malli näyttää.
__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.01.2012, 07:34
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.439
Perusasetus

Joo, lauantain pizzaillasta oli näemmä muutakin iloa, kuin itse syöminen. Toinen varteenotettava vaihtoehto olis ollu tyhjä lonkerolaatikko...

Ja juu, Oinas.


Piti heti aamusta käydä tallilla vähän sovittelee ja veistelee. Hyvin istuu:



Nyt se näyttää tältä:


Ja seuraavaks pitäis jostai kaivaa sitä vaneria. Jos oikee hyvä tuuri kävis, ja löytyis noin 10mm, niin sais suoraa pultattua kaikki kiinni keskenää.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.01.2012, 14:29
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.439
Question

Tarvis mielipiteitä??


Nonii, nyt olis eka versio ihan vanerista...


Alkuun laitoin noin. Tällöin vaneri oli ihan C:n muotoinen. Ongelmaksi tuli ettei satula mahtunut vanerin ja levyn väliin.
Vaneri on 12mm, ja jos haluaisi sen näin, pitäisi levy tehdä 10mm teräksestä-> kestääkö? Silloin se voisi olla edelleen täysi C:n muotoinen, ja olisi ehkä tukusampi... Mutta ylä- ja alakiinnityspulttien väli on 240mm, ja satula on siinä välissä. Näyttää ainakin aika heiveröiseltä noin.


Kun taas jos sen laittaa tohon väliin, niinkuin alkuperäinen jarrukenkä, niin silloin vanerin ja satulan väliin jää 18mm rakoa, ja levy voidaan tehä 12mm:n levystä. Siihenhän vois ilmeisesti hitsata vahvikepalan, kunhan pultit menee läpi myös tuosta 12mm levystä?


Järkimmäisessä versiossa levy olisi kutakuinkin tämän näköinen.


Alapuoli näyttää tältä. Reijät ei osunu sinne päinkää. On muuten yllättävän vaikee mitottaa ihan vaa rullamitalla, kun kaikki pinnat ei oo samalla tasolla...
Ensimmäisen mallin mukaan tehtäessä tähän väliin tulisi 36mm palikka.
Toisen mallin mukaan tehtäessä tähän väliin tulisi 18mm palikka.

Kumpi malli on kestävämpi/parempi/katsastuskelpoisempi??
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.01.2012, 14:35
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Perusasetus

puhdas mutu ääni jälkimmäiselle versiolle...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 30.01.2012, 16:38
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Entäs jos tekis tolla ekalla versiolla jöötistä levystä niin että ohentas sitä levyä tuosta kiinnityskorvan kohalta. Noihin alakiinnikkeisiin on varmaan helpompi tehä tukevat välipalat kuin satulan alle?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 31.01.2012, 07:38
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.439
Perusasetus

Vaihtoehto tuokin. Tukevat palat syntyy kyllä 18mm levystä, ja sehän voi olla vaikka reilusti isompikin kuin tarvis...

Tää on valintojen maailma. Oisko vielä kommentteja, tilanne 1-1
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty nuffield universal four hj O/M/V Muut 0 18.11.2010 19:27
Speed Motor Circus lantikka Tapahtumat 29 12.04.2010 19:33
Blower motor MakeO Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2005 15:10
Shift motor? Moparmies Tekniikka & Jutustelu 2 11.08.2005 21:08
CANAL MOTOR jeeppi-eki Tekniikka & Jutustelu 2 09.06.2004 22:09


Sivu luotu: 18:07 (GMT +2).