![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Minkä vehkeen satuloita noi on?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
-04 Ivecon etuset. Toinen pari jää mulle, ja toinen pari jatkaa vielä matkaa...
![]() Takasatulat meinaa olla kiven alla. ![]() ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ivecon takasatulat on kiven alla, kun ne on jumalattoman kalliita ja paskoja. Se käkkäri jumii, eikä ne toimi oikein muutenkaan.
Virmalla oli hetken aikaa tuommonen Iveco, ja sen kanssa noita paskoja jarruja sai kirota. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Toisaalta, jos satulat putsaa ja herkistelee hyvin, niin millä kilometreillä ne alkaa vittuilee? Vai onko ne vähät kilometrit pahin? ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Auto on nykyjillään vähällä käytöllä niin juurikin nuo takajarrut aina kettuilee, joka katsastukseen saa satulat käyttää pöydällä ja putsailla. Etenkin nuo liu'ut on herkkiä jumittelemaan, nytkin jätin yöksi molemmat satulat kylpyyn josko liu'ut tänään jo liikkus. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() No katotaan tuo etupää ensin, ja tutkitaan satuloita... ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#7
|
||||
|
||||
![]() Kiitokset Heikki L:lle
Noin, eteenpäin mennää niin et hurina käy!
Levyt löysi tiensä kotia. Seuraavaks satuloiden kiinnitystä... Kannattaako hitsata kiinnikkeet suoraan tohon porttaalipoksiin, vai koittaa kyhätä pulttikiinnitteiset kiinnikkeet? ![]() Hollilla: Keskireikä pitää vielä koneistaa 80mm:seksi, ja speiseri tulee niin, että keskittää sekä levyn että vanteen kiinnityslaipan. Speiseri leventää 65mm, mutta siitä voi tarvittaessa sorvata kapeammaksi, riippuen paljonko satula oikeesti tarvii tilaa. Satulan paikkaa... ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#8
|
||||
|
||||
![]() Iltapuhteita
Innostuin vähän askartelemaa
![]() Seuraavaksi pahville 1:1 Ja volaa: ![]() Huomen testaa osuko edes lähelle...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#9
|
||||
|
||||
![]()
juuri noin - pizzasta on aina hyötyä !
seuraavaks vanerista kanisahalla, ja voila` !
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Oinas?
![]() Ihan hyvältä tuo kiinnitysraudan malli näyttää.
__________________
www.classicjeepparts.com |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Joo, lauantain pizzaillasta oli näemmä muutakin iloa, kuin itse syöminen. Toinen varteenotettava vaihtoehto olis ollu tyhjä lonkerolaatikko...
![]() Ja juu, Oinas. ![]() Piti heti aamusta käydä tallilla vähän sovittelee ja veistelee. Hyvin istuu: Nyt se näyttää tältä: Ja seuraavaks pitäis jostai kaivaa sitä vaneria. Jos oikee hyvä tuuri kävis, ja löytyis noin 10mm, niin sais suoraa pultattua kaikki kiinni keskenää.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#12
|
||||
|
||||
![]() Tarvis mielipiteitä??
Nonii, nyt olis eka versio ihan vanerista...
Alkuun laitoin noin. Tällöin vaneri oli ihan C:n muotoinen. Ongelmaksi tuli ettei satula mahtunut vanerin ja levyn väliin. Vaneri on 12mm, ja jos haluaisi sen näin, pitäisi levy tehdä 10mm teräksestä-> kestääkö? Silloin se voisi olla edelleen täysi C:n muotoinen, ja olisi ehkä tukusampi... Mutta ylä- ja alakiinnityspulttien väli on 240mm, ja satula on siinä välissä. Näyttää ainakin aika heiveröiseltä noin. Kun taas jos sen laittaa tohon väliin, niinkuin alkuperäinen jarrukenkä, niin silloin vanerin ja satulan väliin jää 18mm rakoa, ja levy voidaan tehä 12mm:n levystä. Siihenhän vois ilmeisesti hitsata vahvikepalan, kunhan pultit menee läpi myös tuosta 12mm levystä? Järkimmäisessä versiossa levy olisi kutakuinkin tämän näköinen. Alapuoli näyttää tältä. Reijät ei osunu sinne päinkää. On muuten yllättävän vaikee mitottaa ihan vaa rullamitalla, kun kaikki pinnat ei oo samalla tasolla... Ensimmäisen mallin mukaan tehtäessä tähän väliin tulisi 36mm palikka. Toisen mallin mukaan tehtäessä tähän väliin tulisi 18mm palikka. Kumpi malli on kestävämpi/parempi/katsastuskelpoisempi??
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#13
|
||||
|
||||
![]()
puhdas mutu ääni jälkimmäiselle versiolle...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Entäs jos tekis tolla ekalla versiolla jöötistä levystä niin että ohentas sitä levyä tuosta kiinnityskorvan kohalta. Noihin alakiinnikkeisiin on varmaan helpompi tehä tukevat välipalat kuin satulan alle?
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Vaihtoehto tuokin. Tukevat palat syntyy kyllä 18mm levystä, ja sehän voi olla vaikka reilusti isompikin kuin tarvis...
Tää on valintojen maailma. Oisko vielä kommentteja, tilanne 1-1 ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty nuffield universal four | hj | O/M/V Muut | 0 | 18.11.2010 19:27 |
Speed Motor Circus | lantikka | Tapahtumat | 29 | 12.04.2010 19:33 |
Blower motor | MakeO | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2005 15:10 |
Shift motor? | Moparmies | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.08.2005 21:08 |
CANAL MOTOR | jeeppi-eki | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.06.2004 22:09 |