Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.01.2012, 10:36
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

eiks ne paineilmatehosteiset jarrutkin toimi niin, että nestettä pusketaan satulaan, ja paineilma auttaa heikkoa reittä ?

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.01.2012, 10:45
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.435
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
eiks ne paineilmatehosteiset jarrutkin toimi niin, että nestettä pusketaan satulaan, ja paineilma auttaa heikkoa reittä ?
Mä kun luulin et niissä on samanlainen jarrujärjestelmä ku kuorkeissa? En mä tiedä...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.01.2012, 11:19
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Kuorma-autoissa on monenmoisia jarruja. Täys ilmajarruja, täys nestejarruja, paineilma tehosteisia nestejarruja, ja neste välitteisiä ilmajarruja. Viimeksi mainitussa on neste pääsylinteri, ja paineilma jarrut pyörissä. Neste vaihtuu ilmaksi matkan varrella. Paineilma tehosteiset jarrut on niin kuin henkilöauton alipaine tehosteiset. Tehostin vaan toimii erilailla.

Ja kaikkista järjestelmistä löytyy niin levyjä kuin rumpuja.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.01.2012, 13:12
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Kuorma-autoissa on monenmoisia jarruja. Täys ilmajarruja, täys nestejarruja, paineilma tehosteisia nestejarruja, ja neste välitteisiä ilmajarruja. Viimeksi mainitussa on neste pääsylinteri, ja paineilma jarrut pyörissä. Neste vaihtuu ilmaksi matkan varrella. Paineilma tehosteiset jarrut on niin kuin henkilöauton alipaine tehosteiset. Tehostin vaan toimii erilailla.

Ja kaikkista järjestelmistä löytyy niin levyjä kuin rumpuja.
Sellaisiakin paineilma tehosteisia nestejarruja on(mm. dumpereissa ja kiviautoissa) että poljin ohjaa paineilmalla jarrukelloja ja kellot ovat yhteydessä pääsylintereihin joista jatkuu tavallisella nestejarru järjestelmä. Todella paskamaisia järjestelmiä ilmata mutta ovat paljon helpommat asentaa isoon autoon kuin täys hyd jarrut.
Tällaista ilmeisesti sisua45:kin tarkoitti tuolla viimeisellä lauseella?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.01.2012, 13:59
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Viimeisellä lauseella tarkoitin, että levy ja rumpujarruja löytyy kaikenlaisilla järjestelmillä.

Nuo "puolikuivat" jarrut ovat välillä hankalia. Meillä oli mersussa neste välitteiset ilma jarrut. Akkukotelon takana oli pönttö, missä neste vaihtui ilmaan.

Rellussa (saviem) oli paineilma tehosteiset nestejarrut. Siinä oli molempien järjestelmien huonot puolet saatu samaan autoon.

Valmetin pyöräkoneessa on poljin paineilmalla. Konehuoneessa vaihdetaan nesteeseen, ja sillä mennään pyöriin. Siinä on muuten melko miehekkäät jarrusatulat, niillä moggikin pysähtyis.

Halkaistavia 2 tai 4 mäntäisiä jarrusatuloita voi tarpeen mukaan levittää välikappaleen avulla. Välikappaleessa kun on samanlaiset O-renkaat kuin satuloissa, niin ei vuoda nesteitä pihalle. Tuommoisia välikappaleita on myös autotehtaat käyttäneet. Esim BMW 2002 Turbossa on tavallisen mallin nelimäntäisiä satuloita levitetty jäähdytettyjen jarrulevyjen takia.

Sitä en tiedä onko satuloiden levitys laillista puuhaa. Mutta jos homman hoitaa kunnolla niin toimii. O-renkaille hyvät upotukset, ja pidemmillä kovilla pulteilla nippuun.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.01.2012, 17:33
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.435
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Kuorma-autoissa on monenmoisia jarruja. Täys ilmajarruja, täys nestejarruja, paineilma tehosteisia nestejarruja, ja neste välitteisiä ilmajarruja. Viimeksi mainitussa on neste pääsylinteri, ja paineilma jarrut pyörissä. Neste vaihtuu ilmaksi matkan varrella. Paineilma tehosteiset jarrut on niin kuin henkilöauton alipaine tehosteiset. Tehostin vaan toimii erilailla.

Ja kaikkista järjestelmistä löytyy niin levyjä kuin rumpuja.
Oli näemmä sivistyksessä aukko...

Minusta kun on ollu vaan neste-(hlö-auto), tai paineilmajarruja(k-a).
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty nuffield universal four hj O/M/V Muut 0 18.11.2010 19:27
Speed Motor Circus lantikka Tapahtumat 29 12.04.2010 19:33
Blower motor MakeO Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2005 15:10
Shift motor? Moparmies Tekniikka & Jutustelu 2 11.08.2005 21:08
CANAL MOTOR jeeppi-eki Tekniikka & Jutustelu 2 09.06.2004 22:09


Sivu luotu: 19:11 (GMT +2).