Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.01.2012, 21:01
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Tämä ja huominen päivä on päätetty uhrata putkirungon tekemiseen. Sitten on pakko omistautua leipätöille ja unohtaa harrastukset vähäksi aikaa. Tiivis tahti myös näkyi päivän aikaansaannoksissa.


Putki ja rälläkkä. Siitä se alkaa.


Kulman merkkaus putkeen ja taivutuskoneeseen.


Ja vääntöä.


Ja kulman tarkistusta. Näitä vaiheita tehtiin moneen kertaan päivän aikana.


Se on aina hankalin vaihe laittaa tuo ensimmäinen pääkaari. Sen kun on saanut suoraan ja linjaan, muut onkin helpompi tehdä sen mukaan.


Mutta nyt näyttää jo paremmalta. Tästä eteenpäin se sitten meneekin jo vauhdilla.


Keskeneräisten projektien kuvailu on aina riskialtista hommaa. Osa kun on aina vasta hahmotteluvaiheessa ja ei kärsi tarkempaa tarkastelua.


Rälläköintiä on aina kiva kuvata siinä toivossa että onnistuisi joskus taltioimaan todella hienot kipinäryöpyt. En onnistunut mutta ehkä joskus vielä.






Näyttää tarkalta hommalta. Täytyy sanoa että Ossi on jo oppinut mittailemaan hieman paremmin. Edellisessä projektissa paloi hitsauslankaa vähän enemmän kun vaadittiin paksumpia täyttösaumoja. No ei vaiska, ehkä muutama sauma jos sitäkään.


Katku hallissa alkoi olemaan jo aika paksua ja tämän tarkempia kuvia ei normaalilla kameralla enää voinut saada. Ehkä hyvä niin, sillä ei keskeneräistä projektia vielä kuulu arvostella.


Tässä vaiheessa poistuin pelipaikalta. Mestarit vielä jäivät työnsä ääreen. Ei se auta, projekti pitää lykätä huomenna illalla ulkovarastoon ja ei ole tietoa koska seuraavan kerran on hallitilaa vapaana jotta rakentelu voisi taas jatkua.

Kuvista jotenkin saa sen vaikutuksen ihan kuin Ossi olisi päämestarina. Ehkä se vain on niin että toinen oli kuvauksellisella päällä ja toinen pakoili kameraa minkä kerkesi. Työnjako kun kuvaajan silmissä oli aika tasaisen näköistä. Niin ja taas pitää muistuttaa että kuvatekstit perustuvat hallilla kuultuihin tarinoihin. Minähän vain raportoin.

__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.01.2012, 21:14
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

on teillä aikamoinen tahti
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.01.2012, 21:33
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Mulla kans kävi silmään noi tukivarret ei oo mikään paras ratkasu.
Mulla oli Voodoo Jeepissä samanlailla noi tukivarret ja puslat kulu silmissä ja rajotti joustoja paljon.
Tehkää mielummin nelilinkki niin ei tartte olla noita puslia vaihtamassa alvariin. Jos ei mahu nelilinkki niin tehkää Y tukivarret.
Tsemppiä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.01.2012, 21:44
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Ai tästäkin tuli T-Fordin ilmanvastuskertoimen omaava kehikko.
Moni kun on tulossa pällistelemään paikanpäälle niin olisko fiksua pitää parin viikon välein sellanen avoimien ovien päivä niin ei haittaa sit tuota rakennusvauhtia.

Tosin kerkiiskö se Ossi pysähtymään silloinkaan
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.01.2012, 21:54
mauriala mauriala ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 95
Perusasetus

Eteen ei mahdu ku tämmöset akseli kiinnikkeet motti toisessa sivussa ja renkaat ottaa paljon tilaa.Taakse olis sopinu mitä vaan mut tämmösillä en ole ennen kokeillu niin kokeillaan aika helposti tukivarret irtoo ja puslakin on yksinkertasen näkösiä .Kyl niitä viellä vaihtelee jos muita vaikeuksia ei oo.
__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö"

VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.01.2012, 22:29
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mauriala Näytä viesti
Eteen ei mahdu ku tämmöset akseli kiinnikkeet motti toisessa sivussa ja renkaat ottaa paljon tilaa.Taakse olis sopinu mitä vaan mut tämmösillä en ole ennen kokeillu niin kokeillaan aika helposti tukivarret irtoo ja puslakin on yksinkertasen näkösiä .Kyl niitä viellä vaihtelee jos muita vaikeuksia ei oo.
Tämmösiä meinasin niillä Y tukivarsilla ja tietenkin noi alakiinnikeet putken tasolle niin on sit saman verran maavaraa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.01.2012, 06:41
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mauriala Näytä viesti
Eteen ei mahdu ku tämmöset akseli kiinnikkeet motti toisessa sivussa ja renkaat ottaa paljon tilaa.Taakse olis sopinu mitä vaan mut tämmösillä en ole ennen kokeillu niin kokeillaan aika helposti tukivarret irtoo ja puslakin on yksinkertasen näkösiä .Kyl niitä viellä vaihtelee jos muita vaikeuksia ei oo.
Jos pelko että joustoja rajoittaa nuo rungon puolen puslat/korvakkeet, niin itse ottaisin propellihatun päähän ja marssisin jonnekin traktoripurkaamolle/varaosakauppaan ja ostaisin 4kpl nostolaitteen päitä. niitä vanhanmallisia missä se ns. häränsilmä. sen sitten holkittaisi tai tekisi tarpeelliset muokkaukset että pusla istuu sinne hyvin akseleineen. Enää ei pitäisi joustoja rajoittaa eikä puslia hajottaa normaalia nopeammin.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.01.2012, 07:10
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Jos pelko että joustoja rajoittaa nuo rungon puolen puslat/korvakkeet, niin itse ottaisin propellihatun päähän ja marssisin jonnekin traktoripurkaamolle/varaosakauppaan ja ostaisin 4kpl nostolaitteen päitä. niitä vanhanmallisia missä se ns. häränsilmä. sen sitten holkittaisi tai tekisi tarpeelliset muokkaukset että pusla istuu sinne hyvin akseleineen. Enää ei pitäisi joustoja rajoittaa eikä puslia hajottaa normaalia nopeammin.
Se on se akselinpää tukivartta missä puslat revittää ristijoustoissa. Eiks tohon kantsis värkkää se aussien keksimä x-linkki vai kuka se nyt oli.

http://forums.offipalsta.com/showthr...light=x-linkki
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.01.2012, 07:14
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.477
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Jos pelko että joustoja rajoittaa nuo rungon puolen puslat/korvakkeet, niin itse ottaisin propellihatun päähän ja marssisin jonnekin traktoripurkaamolle/varaosakauppaan ja ostaisin 4kpl nostolaitteen päitä. niitä vanhanmallisia missä se ns. häränsilmä. sen sitten holkittaisi tai tekisi tarpeelliset muokkaukset että pusla istuu sinne hyvin akseleineen. Enää ei pitäisi joustoja rajoittaa eikä puslia hajottaa normaalia nopeammin.
Tätä ei kannata tehdä missään tapauksessa. Jakari-malliset tukivarret vaativat joustavat puslat sekä rungon että akselin päähän, sillä uniball-tyyppisillä kovilla nivelillä ei saada yhtään ristijoustoa. Nostolaitteen varsia käyttäviä projekteja on useampia, ja kaikki ne on väljistyneet hetkessä. Voodoon linkittämä y-tukivarsi on toimintaperiaatteeltaan ihan sama kuin näillä jakareilla.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.01.2012, 07:33
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Tätä ei kannata tehdä missään tapauksessa. Jakari-malliset tukivarret vaativat joustavat puslat sekä rungon että akselin päähän, sillä uniball-tyyppisillä kovilla nivelillä ei saada yhtään ristijoustoa. Nostolaitteen varsia käyttäviä projekteja on useampia, ja kaikki ne on väljistyneet hetkessä. Voodoon linkittämä y-tukivarsi on toimintaperiaatteeltaan ihan sama kuin näillä jakareilla.
Itse pähkinöin kyllä että niiden ns.uniballien sisään tulis vielä ne orkkis kumipuslat. kumminkin niissä sovitteissa rupeaa olemaan sitä kokoa jo kiitettävästi.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
officrossi, porttaaliakselit, putkirunko


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Toyota land cruiser rj "crossiauto" artsi777 O/M/V Ajoneuvot 2 31.10.2011 20:43
Myyty Aussie locker HJ, BJ eli tojon isoon perään lepoantti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.12.2008 09:47
V: Chevy > isoon autotraileriin KooPee O/M/V Ajoneuvot 2 17.04.2006 22:17
Järeä puskuri isoon autoon Tekniikka & Jutustelu 32 14.04.2006 18:33
Isoon Sormuksen Isäntä mikk0 URL 3 18.11.2004 20:56


Sivu luotu: 20:50 (GMT +2).