Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #101  
Vanha 13.01.2012, 08:47
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter Näytä viesti
Vielä kaikile selvennyksenä:
Autosta ei tule varsinainen offipeli ( ainakaan vielä ) vaan metällemeno autoksi (vaikkakin se tääläpäin välillä onkin aikamoista offailua )

Tilantarve:

Minä
Koira (emmie häkkiä sille tartte)
2 asetta
reppu

kyllä nuo nyt luulis pätkäpajjerroon ta lantikkaan
Minun mielestä pikkumaasturi on paljon miehleisempi valinta ku tuommonen kauhia laiva
Käyn myös mettällä. Ensin oli Pick-Up joka on liian huono koiralle, aseelle, repulle. Ei missään nimessä. Häkki ehdottomasti. Ei oo kiva jos koira juoksee paskaojaapitkin viilentääkseen itteensä vaikka alku syksystä, sen jälkeen hyppää etupenkille. Ei koira pysy autossa siinä missä sinä haluat. Nyt alla kulkee Jeep Cherokee, paku, diesel, häkki tai verkko. Hyvä keksintö. Vikoja samanlailla ku kaikissa muissakin.
Vastaa lainaten
  #102  
Vanha 13.01.2012, 09:52
PERSKUTTA:n Avatar
PERSKUTTA PERSKUTTA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.11.09
Sijainti: Alahärmä, Finland
Viestit: 384
Perusasetus

Mulla oli aikanaan sellainen alkupään Pajero, sellainen inte cooler. Vaihdelaatikko meni 5 kertaa paskaksi ja aina jaäi välille. Kansi meni kerran. Kerran turbon pakosiivet löyty äänenvaimentimesta. Viimeinen niitti oli kun öljytikku ei enään pysynyt alhaalla/pohjassa. Mukava autohan se oli ajella ja tuo 12V miellytti kun tuo 24V asettaa aina omallaisia esteitä tai ainakin vaikeuttaa. Tiedä sitte millaasia noi uudemmat pajerot on?
__________________
www.pohojanmaanoffroad.fi
Vastaa lainaten
  #103  
Vanha 13.01.2012, 15:19
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii Näytä viesti
Häkki ehdottomasti. Ei oo kiva jos koira juoksee paskaojaapitkin viilentääkseen itteensä vaikka alku syksystä, sen jälkeen hyppää etupenkille. Ei koira pysy autossa siinä missä sinä haluat.
Ja kun ajaa rykäsee kolarin, niin paljon parempi sille sesselle, ettei vapaana ollessaan lennä koko auton mittaa ja päädy tuulilasiin/isännän niskaan tai katko omaa niskaansa olleessaan pannasta naruun kiinnitettynä. Näitä on nähty ja itku tulee isollekin miehelle koiraa pikkukolarin jälkeen monttuun laitettaessa.


Perskutalta kyllä oikeen palopuhe pajeron hommaamista jouduttamaan
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #104  
Vanha 13.01.2012, 17:13
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

oikeen kannustaa ostammaan ei mut se on hyvä että saahaan monennäköstä kommenttia autoista!
Vastaa lainaten
  #105  
Vanha 13.01.2012, 17:54
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Eeei oo kaikki RJ70 ketjuilla 22r moottori on hihnalla 22re oli ketjulla.
Kyllä ne molemmat on ketjukoneita.
Vastaa lainaten
  #106  
Vanha 13.01.2012, 19:02
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Jep...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Kyllä ne molemmat on ketjukoneita.
Ja sit ku tälläseen tarvii osia, niin saa mennä Toyotalta hakeen... Kannentiivisteet siellä ainoastaan,e llei sitten teetä jossain... Moottoriin ei saa tarvikekauppiaalta mitään muuta ku tulppia ja sytysjohdot jne... Naapurilla ollu RJ ja siihen tein kannentiiviste rempan... Tiivisteet Toyotalta, kun ei muualta saanut ja sai odottaa pari päivää et sai nekin hakee. Eli mitään ei välttämättä oo hyllyssä sitten.

Ja kyllä ite ainakin tollaseen "kopilliseen" laittasin koiralle häkin... Itellä ollut Nissanin Kingi metästyskäytössä, joka kylläkin pääasiassa ollut hirvestystä. Jänistäkin on jahdattu, ja koira kyllä ollut melkeen apparin sylissä ku ollu kyytissä. Ajomatkat kyllä ollu pihasta muutaman kilsan päähän, kun asustaa "syrjässä" vaikka keskustaan onkin "vaan" 4km... Mut tällästä on asua maalaiskaupungissa ja hiukan taajaman ulkopuolella. Mettään pääsis vaik pihastakin, jos haluaa lähtee ilman turhia ajoja...
Vastaa lainaten
  #107  
Vanha 13.01.2012, 19:45
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Haha, No nythän selkeni jo aika paljon luulin että olit se kuka vaihtoi mun kanssa entiseen RJ:hin... Ihmettelin että kuinka on vielä pokkaa tulla kaupoista valittamaan Myyjä laittoi muutaman isomman vian turbon syyksi... Noh nyt on huollossa ja tulee sitten tuoreena ja terveenä sieltä kuitenkin pois.

Ehtikö hojo olla sulla kauankin?
Puolisen vuotta ajelin sillä. Tosiaan kaikki nuo 22r koneet on ketjulla, 22r-te on se turbo moottori.
Vastaa lainaten
  #108  
Vanha 13.01.2012, 22:28
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Kyllä ne molemmat on ketjukoneita.
Joo olen kanssa samaa mieltä.
Vastaa lainaten
  #109  
Vanha 13.01.2012, 22:55
Easthound Easthound ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 16.12.11
Sijainti: Onttola
Viestit: 11
Thumbs up

Maasturiksi Range Rover


Itse aloitin maastureilla ajon -79 Jeep Wagoneerilla. -83 ostin ekan Rangen ja nyt on menossa jo neljäs sellainen. Numero 3 olis joutavana. Jätin suoraan ajosta viime keväänä seisomaan, kun ostin nykyisen.
Tuo joutava olisi vm -89 Classic, 3,5 V8, manuaali. Pieniä laittamisia olisi mm: keskuslukitus ei toimi (ehkä johto poikki oven sisältä), kuskin lasinnostimen johto poikki, kuskin oven kahva murtui, kattoverhoilu roikkuu kuin beduiiniteltta. Ilamstoinnin kompurasta petti laakeri, mutta muu tekniikka on kunnossa, kone ei syö öljyä, kytkin, vaihteisto, voimansiirto, jarrut, iskarit kunnossa. Minulla ollut viimeiset 6 vuotta. Itse huollettu. Voisin myydä tuossa kunnossa 2 tonnilla, mutta en alle. Viime kesän katsastus tekemättä. Ulkopuolella ei pahoja ruhjeita. Tuohon hintaan yksillä renkailla, kesä tai talvi.
Jos haluaa ajaa mukavasti sekä maantiellä että maastossa, niin vaihtoehtoja ei ole!
Vastaa lainaten
  #110  
Vanha 13.01.2012, 23:47
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Avolava, esim Hilux, king cappi, l200 tai b2600 on metsästyskäytössä omiaan, koska lavan pesu on helppoa. Ajaa auton rinteeseen ja kaataa ämpäristä vettä. Suolestetustakin elukasta tulee kuitenkin sitä sotkua. Itellä on ln 170 hilux, 2,4 turbo diesel, verot sen reilu 200 (muistaakseni) vuodessa, eikä muita maksuja. Vähän isommilla pyörillä menee kamaa noin 10 litraa sadalla. Pyörät lailliset 30 *9,5 at.

Hilux on työ / metsästysautona ainakin itselle erittäin sopiva, ja se kestää normikäyttöä varmaan maailman tappiin. Ja kyllähän silläkin pääsee tieltä poistumaan, hankalampiinkin maastoihin.
Vastaa lainaten
  #111  
Vanha 14.01.2012, 00:15
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambula Näytä viesti
Hilux on työ / metsästysautona ainakin itselle erittäin sopiva, ja se kestää normikäyttöä varmaan maailman tappiin. Ja kyllähän silläkin pääsee tieltä poistumaan, hankalampiinkin maastoihin.
Juu, hyvä on mutta töpö BeeJii on parempi Ei meinaan tule retkukeulahiluski perässä sinne mihin BJ jää kiinni, ainakaan samoilla rengastuksilla

Ei vaan, kysyjän ohjelmaan hilux jatkohytillä on ihan ok valinta. Noi tarpeet on sopineet aina kyytiin ja tilaakin jää. Kahden ihmisen ja kahden eripuraisen ison koiran autoksi ei ihan ykköspeli...
Osia saa A: helposti B: edullisesti vaikka aika vähän näissä vikoja on. Ainoat "tyyppiviat" ovat ruoste, korroosio ja norjankromi... Miinukseksi voi tieten joku lukea hinnat mutta sen säästää korjauksissa jos ei aivan miinaa osta.

Nykyvero muuten on köyhälle 4x86€ jos en väärin muista...
Vastaa lainaten
  #112  
Vanha 14.01.2012, 20:06
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Joo, eihän risukeulallisella pääse (varsinkin ilman lukkoja) läheskään niin pahoihin paikkoihin kuin jäykkä-akselisella.

Hiluxksissahan ei ole lukkoja tasauspyörästöissä, paitsi takaperässä kitkalukko, mikä noissa 400 tkm rullatuissa toimii vaihtelevalla menestyksellä

Summasummarum, enpä ole itse kertaakaan jäänyt niin pahasti kiinni, etteikö auto olisi omin voimin irti lähtenyt. Ainoastaan kerran ollut lähellä..

Oma pirssi on ihan perusversiossaan, toistaiseksi, enkä siksi ole pahimpiin kurakoihin mennyt sutimaan vielä. Puol metriä syvät lätäköt menee heittämällä ja jos kaatunut puu on suunnilleen puskurin tasalla, niin siitä pääsee vielä yli. Kokeiltu tapanin myrskyn jälkeen..

Tässä ketjussa jokainen puolustaa omiaan, ja aloittaja lienee yhtä sekaisin vaihtoehdoista kuin ennen ketjun aloitusta

Toisaalta, täältä saa arvokkaita mielipiteitä
Vastaa lainaten
  #113  
Vanha 14.01.2012, 20:43
filler:n Avatar
filler filler ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.06.10
Sijainti: Raisio
Viestit: 6
Perusasetus

No mutta mitä mitä, eikö Lada Nivaa kukaan ole vielä ehdottanut?
Tuolla budjetilla pitkälle alle 100tkm ajettu yksilö. Mahtuu mettäreissun päätteeksi sorsatkin kyytiin

XJ Jeeppiä kyllä muuten äänestäisin...
Vastaa lainaten
  #114  
Vanha 14.01.2012, 20:59
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

täältä ääni pätkä lantikalle.

enempää muita haukkumatta se vaan taitaa olla tekniikaltaan parasta ja paketti autona se maksaa vuodessa alle 100€ enemmän kuin bensa malli.

ps: ite oisin lantikan ostanu mutta rahat riitti vaan patrolliin
Vastaa lainaten
  #115  
Vanha 14.01.2012, 22:40
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PERSKUTTA Näytä viesti
Mulla oli aikanaan sellainen alkupään Pajero, sellainen inte cooler. Vaihdelaatikko meni 5 kertaa paskaksi ja aina jaäi välille. Kansi meni kerran. Kerran turbon pakosiivet löyty äänenvaimentimesta. Viimeinen niitti oli kun öljytikku ei enään pysynyt alhaalla/pohjassa. Mukava autohan se oli ajella ja tuo 12V miellytti kun tuo 24V asettaa aina omallaisia esteitä tai ainakin vaikeuttaa. Tiedä sitte millaasia noi uudemmat pajerot on?
Heh,taitaa jo olla käyttäjässä vika jos Intercooler laatikon saa nuin monta kertaa hajalle.ajelitko ilman öljyjä?
Vastaa lainaten
  #116  
Vanha 15.01.2012, 01:32
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Bear Näytä viesti
Heh,taitaa jo olla käyttäjässä vika jos Intercooler laatikon saa nuin monta kertaa hajalle.ajelitko ilman öljyjä?
Olen kuullut huhuja että ihan ekoja IC vekottimia on pikkulaatikolla...
Vastaa lainaten
  #117  
Vanha 15.01.2012, 03:58
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Olen kuullut huhuja että ihan ekoja IC vekottimia on pikkulaatikolla...
Eipä ole,vaan IC malliin tuli tuo teräskuorinen suoraan. Ja samaa mietin itsekkin kuin blackbear että joko ilman öljyä on ajettu tai sitten sinne on vaihdettu aina pikkuloota tilalle ja käsitelty väärin. Koska tuo IC:n aski on aika pomminvarma,samaa laatikkoa on käytetty joissain Canter malleissa. Ja jos aloittaja meinaa hankkia pätkäpajeron niin 2,5TD/IC malleissa ei sitten ole lukkoa takana,eli perä on avoin.
Vastaa lainaten
  #118  
Vanha 15.01.2012, 06:52
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambula Näytä viesti
Joo, eihän risukeulallisella pääse (varsinkin ilman lukkoja) läheskään niin pahoihin paikkoihin kuin jäykkä-akselisella.

Hiluxksissahan ei ole lukkoja tasauspyörästöissä, paitsi takaperässä kitkalukko, mikä noissa 400 tkm rullatuissa toimii vaihtelevalla menestyksellä

Summasummarum, enpä ole itse kertaakaan jäänyt niin pahasti kiinni, etteikö auto olisi omin voimin irti lähtenyt. Ainoastaan kerran ollut lähellä..

Oma pirssi on ihan perusversiossaan, toistaiseksi, enkä siksi ole pahimpiin kurakoihin mennyt sutimaan vielä. Puol metriä syvät lätäköt menee heittämällä ja jos kaatunut puu on suunnilleen puskurin tasalla, niin siitä pääsee vielä yli. Kokeiltu tapanin myrskyn jälkeen..

Tässä ketjussa jokainen puolustaa omiaan, ja aloittaja lienee yhtä sekaisin vaihtoehdoista kuin ennen ketjun aloitusta

Toisaalta, täältä saa arvokkaita mielipiteitä
Onko siitä jotakin erityistä etua että etumurikka on 15cm alempana? Risukeulan alla on enemmän maavaraa. Ei voi suoraan väittää sen olevan huono vaikka onkin hankalampi korottaa ja saada "tynnyrijoustoja"
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #119  
Vanha 15.01.2012, 07:09
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
täältä ääni pätkä lantikalle.

enempää muita haukkumatta se vaan taitaa olla tekniikaltaan parasta ja paketti autona se maksaa vuodessa alle 100€ enemmän kuin bensa malli.

ps: ite oisin lantikan ostanu mutta rahat riitti vaan patrolliin
Vaikka Rover-miehiä olenkin, niin en kyllä lähtis liputtamaan tekniikan ylivoimaisuudesta ainakaan kestämisen suhteen. Toki tasauspyörällinen jakolaatikko ja jäykät akselit kierrejousineen on pop. Onko tuota lyhyttä mallia saanu pakettiautoksikin?

Vanhemmat series-mallitkin maksaa mahoton ja oikeat defet jotain käsittämätöntä.
Vastaa lainaten
  #120  
Vanha 15.01.2012, 16:21
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

miksei ois?

ainakin huolto autona nuita on...
Vastaa lainaten
  #121  
Vanha 15.01.2012, 18:20
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
miksei ois?

ainakin huolto autona nuita on...
Ettet vaan olisi tarkoittanut "lantikalla" LandCruiseria....
Vastaa lainaten
  #122  
Vanha 15.01.2012, 19:53
Janex Janex ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Eipä ole,vaan IC malliin tuli tuo teräskuorinen suoraan. Ja samaa mietin itsekkin kuin blackbear että joko ilman öljyä on ajettu tai sitten sinne on vaihdettu aina pikkuloota tilalle ja käsitelty väärin. Koska tuo IC:n aski on aika pomminvarma,samaa laatikkoa on käytetty joissain Canter malleissa. Ja jos aloittaja meinaa hankkia pätkäpajeron niin 2,5TD/IC malleissa ei sitten ole lukkoa takana,eli perä on avoin.
Ei pidä paikkaansa. Vanhakoppasissa pätkissä on sekä avointa että kitkalukollista takaperää. Ei kytkettäviä lukkoja. Uuskoppasissa (91 etenpäin) pätkissä, mitä Suomeen tuotu, on kaikissa paineilmalla toimiva kytkettävä takatasauspuörästön lukko. Pitkissä ainoastaan gls- malleissa löytyy takalukko kytkettävänä.
Vastaa lainaten
  #123  
Vanha 15.01.2012, 20:24
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Ettet vaan olisi tarkoittanut "lantikalla" LandCruiseria....
juurikin toyotaa.

sori mun moka
Vastaa lainaten
  #124  
Vanha 15.01.2012, 21:01
PERSKUTTA:n Avatar
PERSKUTTA PERSKUTTA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.11.09
Sijainti: Alahärmä, Finland
Viestit: 384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Bear Näytä viesti
Heh,taitaa jo olla käyttäjässä vika jos Intercooler laatikon saa nuin monta kertaa hajalle.ajelitko ilman öljyjä?
Heh heh, vaan opetteleppa tavaamaan oikein INTE COOLER
No Black Bearille rautalangasta, että eipä ollu tässä autossa välijäähdytintä.
__________________
www.pohojanmaanoffroad.fi

Viimeksi muokannut PERSKUTTA : 15.01.2012 21:05
Vastaa lainaten
  #125  
Vanha 15.01.2012, 21:31
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PERSKUTTA Näytä viesti
Heh heh, vaan opetteleppa tavaamaan oikein INTE COOLER
No Black Bearille rautalangasta, että eipä ollu tässä autossa välijäähdytintä.
Melkoinen sana-seppo,olisko tässä tapauksessa tekstiä lisää väännettynä pikemminki INTE KYLARE
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
00-02 Cherokee hankinnassa. Neuvoja? LaGrande Tekniikka & Jutustelu 3 08.09.2009 17:01
Pickup hankinnassa Miraakkeli Tekniikka & Jutustelu 7 05.08.2007 09:20
Sisu A-45 hankinnassa Viikari Tekniikka & Jutustelu 3 26.03.2007 05:31
hankinnassa BJ, hyvät ja huonot puolet? Tekniikka & Jutustelu 1 07.12.2005 18:02
GD mersu hankinnassa ? Tekniikka & Jutustelu 2 27.06.2005 16:55


Sivu luotu: 00:33 (GMT +2).