Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.01.2012, 17:54
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Eeei oo kaikki RJ70 ketjuilla 22r moottori on hihnalla 22re oli ketjulla.
Kyllä ne molemmat on ketjukoneita.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.01.2012, 19:02
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Jep...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Kyllä ne molemmat on ketjukoneita.
Ja sit ku tälläseen tarvii osia, niin saa mennä Toyotalta hakeen... Kannentiivisteet siellä ainoastaan,e llei sitten teetä jossain... Moottoriin ei saa tarvikekauppiaalta mitään muuta ku tulppia ja sytysjohdot jne... Naapurilla ollu RJ ja siihen tein kannentiiviste rempan... Tiivisteet Toyotalta, kun ei muualta saanut ja sai odottaa pari päivää et sai nekin hakee. Eli mitään ei välttämättä oo hyllyssä sitten.

Ja kyllä ite ainakin tollaseen "kopilliseen" laittasin koiralle häkin... Itellä ollut Nissanin Kingi metästyskäytössä, joka kylläkin pääasiassa ollut hirvestystä. Jänistäkin on jahdattu, ja koira kyllä ollut melkeen apparin sylissä ku ollu kyytissä. Ajomatkat kyllä ollu pihasta muutaman kilsan päähän, kun asustaa "syrjässä" vaikka keskustaan onkin "vaan" 4km... Mut tällästä on asua maalaiskaupungissa ja hiukan taajaman ulkopuolella. Mettään pääsis vaik pihastakin, jos haluaa lähtee ilman turhia ajoja...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.01.2012, 23:47
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Avolava, esim Hilux, king cappi, l200 tai b2600 on metsästyskäytössä omiaan, koska lavan pesu on helppoa. Ajaa auton rinteeseen ja kaataa ämpäristä vettä. Suolestetustakin elukasta tulee kuitenkin sitä sotkua. Itellä on ln 170 hilux, 2,4 turbo diesel, verot sen reilu 200 (muistaakseni) vuodessa, eikä muita maksuja. Vähän isommilla pyörillä menee kamaa noin 10 litraa sadalla. Pyörät lailliset 30 *9,5 at.

Hilux on työ / metsästysautona ainakin itselle erittäin sopiva, ja se kestää normikäyttöä varmaan maailman tappiin. Ja kyllähän silläkin pääsee tieltä poistumaan, hankalampiinkin maastoihin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.01.2012, 00:15
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambula Näytä viesti
Hilux on työ / metsästysautona ainakin itselle erittäin sopiva, ja se kestää normikäyttöä varmaan maailman tappiin. Ja kyllähän silläkin pääsee tieltä poistumaan, hankalampiinkin maastoihin.
Juu, hyvä on mutta töpö BeeJii on parempi Ei meinaan tule retkukeulahiluski perässä sinne mihin BJ jää kiinni, ainakaan samoilla rengastuksilla

Ei vaan, kysyjän ohjelmaan hilux jatkohytillä on ihan ok valinta. Noi tarpeet on sopineet aina kyytiin ja tilaakin jää. Kahden ihmisen ja kahden eripuraisen ison koiran autoksi ei ihan ykköspeli...
Osia saa A: helposti B: edullisesti vaikka aika vähän näissä vikoja on. Ainoat "tyyppiviat" ovat ruoste, korroosio ja norjankromi... Miinukseksi voi tieten joku lukea hinnat mutta sen säästää korjauksissa jos ei aivan miinaa osta.

Nykyvero muuten on köyhälle 4x86€ jos en väärin muista...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.01.2012, 20:06
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Joo, eihän risukeulallisella pääse (varsinkin ilman lukkoja) läheskään niin pahoihin paikkoihin kuin jäykkä-akselisella.

Hiluxksissahan ei ole lukkoja tasauspyörästöissä, paitsi takaperässä kitkalukko, mikä noissa 400 tkm rullatuissa toimii vaihtelevalla menestyksellä

Summasummarum, enpä ole itse kertaakaan jäänyt niin pahasti kiinni, etteikö auto olisi omin voimin irti lähtenyt. Ainoastaan kerran ollut lähellä..

Oma pirssi on ihan perusversiossaan, toistaiseksi, enkä siksi ole pahimpiin kurakoihin mennyt sutimaan vielä. Puol metriä syvät lätäköt menee heittämällä ja jos kaatunut puu on suunnilleen puskurin tasalla, niin siitä pääsee vielä yli. Kokeiltu tapanin myrskyn jälkeen..

Tässä ketjussa jokainen puolustaa omiaan, ja aloittaja lienee yhtä sekaisin vaihtoehdoista kuin ennen ketjun aloitusta

Toisaalta, täältä saa arvokkaita mielipiteitä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.01.2012, 20:43
filler:n Avatar
filler filler ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.06.10
Sijainti: Raisio
Viestit: 6
Perusasetus

No mutta mitä mitä, eikö Lada Nivaa kukaan ole vielä ehdottanut?
Tuolla budjetilla pitkälle alle 100tkm ajettu yksilö. Mahtuu mettäreissun päätteeksi sorsatkin kyytiin

XJ Jeeppiä kyllä muuten äänestäisin...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.01.2012, 20:59
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

täältä ääni pätkä lantikalle.

enempää muita haukkumatta se vaan taitaa olla tekniikaltaan parasta ja paketti autona se maksaa vuodessa alle 100€ enemmän kuin bensa malli.

ps: ite oisin lantikan ostanu mutta rahat riitti vaan patrolliin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.01.2012, 06:52
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambula Näytä viesti
Joo, eihän risukeulallisella pääse (varsinkin ilman lukkoja) läheskään niin pahoihin paikkoihin kuin jäykkä-akselisella.

Hiluxksissahan ei ole lukkoja tasauspyörästöissä, paitsi takaperässä kitkalukko, mikä noissa 400 tkm rullatuissa toimii vaihtelevalla menestyksellä

Summasummarum, enpä ole itse kertaakaan jäänyt niin pahasti kiinni, etteikö auto olisi omin voimin irti lähtenyt. Ainoastaan kerran ollut lähellä..

Oma pirssi on ihan perusversiossaan, toistaiseksi, enkä siksi ole pahimpiin kurakoihin mennyt sutimaan vielä. Puol metriä syvät lätäköt menee heittämällä ja jos kaatunut puu on suunnilleen puskurin tasalla, niin siitä pääsee vielä yli. Kokeiltu tapanin myrskyn jälkeen..

Tässä ketjussa jokainen puolustaa omiaan, ja aloittaja lienee yhtä sekaisin vaihtoehdoista kuin ennen ketjun aloitusta

Toisaalta, täältä saa arvokkaita mielipiteitä
Onko siitä jotakin erityistä etua että etumurikka on 15cm alempana? Risukeulan alla on enemmän maavaraa. Ei voi suoraan väittää sen olevan huono vaikka onkin hankalampi korottaa ja saada "tynnyrijoustoja"
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.01.2012, 22:28
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Kyllä ne molemmat on ketjukoneita.
Joo olen kanssa samaa mieltä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
00-02 Cherokee hankinnassa. Neuvoja? LaGrande Tekniikka & Jutustelu 3 08.09.2009 17:01
Pickup hankinnassa Miraakkeli Tekniikka & Jutustelu 7 05.08.2007 09:20
Sisu A-45 hankinnassa Viikari Tekniikka & Jutustelu 3 26.03.2007 05:31
hankinnassa BJ, hyvät ja huonot puolet? Tekniikka & Jutustelu 1 07.12.2005 18:02
GD mersu hankinnassa ? Tekniikka & Jutustelu 2 27.06.2005 16:55


Sivu luotu: 23:21 (GMT +2).