![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Saksasta on uitettu. Ei myöskään ole vastaan muiden kuvissa tuollaista tullut. Pitää nyppiä pikkuhiljaa letkuja/johtoja irti ja katsoa vaikuttaako ylipäätään mihinkään.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ei vaikuttanut sulakkeen irroitus mihinkään. Liitin ei lähde tuosta egs boksista ilman väkivaltaa pois. Boksin sai auki kyllä ja siellä oli jonkinlainen piirikortti.
Viimeinen letku joka tuosta t-haarasta lähtee meneepi akun alle, puskurin sisään olevaan pyöreään/soikeaan mustaan säiliöön, eli sinne menee alipainetta myöskin. Mikähän se mahtaapi olla
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
No se on alipainesäiliö
Sen jos poistat niin ei puhaltimella toimi kuin muistaakseni tuulilasille töhötys. Ei pysty enää muistamaan tarkkaan mikä rööri sieltä menee mihinkin, mutta joku haaroitus siinä toki on (valkoinen muovinippa ilman mitään kiristimiä). Toi sun auton konehuone on niin täynnä ylimääräistä ettei voi tietää mitä se on syönyt. Ei auta kuin seurata johtoja ja tutkia asiaa. Renixissä EGR:n poisto ei vaikuta mitenkään PCM:n toimintaan, uudemmissa taisi olla OBD-II (1996) eteenpäin missä EGR:n poisto sytyttää moottorivalon ja pompauttaa boksin vikatilaan. Tai sitten oli vasta vielä uudemmissa tjsp..Tuossa on parhaat kuvat mitä edellisestä XJ:n konehuoneesta löytyy, ja tämä siis 1990 vuosimallin auto. Vähän toi on suttuinen ja tietysti ilmanputsari irti, mutta näkee ainakin vähän mitä sinne kuuluu ja mitä ei. Tuossa on vielä se perkeleen pakosarjalta tuleva lämmitysrööri kiinni, sillä ei oikeasti tee mitään. En huomannut mitään eroa vaikka oli -20 pakkasta ja tuo ei ollut kiinni. Mun mielestä noita ei uudemmissa ole ollenkaan ![]() Edit: tässä kuvassa muuten näkyy tuon oikean EGR:n ohjausservo, bensapumpun etuvastuksen takana. Kaksi alipaineputkea sinne johtaa. Itse EGR ja sen alipainekello näkyy ylemmässä kuvassa, sieltä kun seuraa alipaineputkia niin pitäisi päästä perille mitä voi repiä irti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 22.12.2011 16:10 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=675637
Tuolla on yhdessä kuvassa tollanen boksi. Jotain päästöpaskaa taitaa olla. No eipä ole tässä autossa vähäpäästöisyydestä mainintaa eikä katalysaattoriakaan enää, joten taitaa tulla eksodus noillekin härpäkkeille. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Vittu, pitäisi ampua noi tuollaiset järjettömien vermeiden kehittäjät, ja ne jotka noita on autoihinsa ruuvannut. Tasan tarkkaan yhtä typeriä kuin "California- emissions" autojen alipainesysteemit ja ilmanpumppaukset pakoputkiin kaasarivehkeissä joskus 70- 80 luvulla. Kai ne jotain hyödyttää, mutta on kamalia huollettavia ja myös etsiä vikoja. Sikäli kun tuo sinun autossa oleva systeemi on "stand alone", eikä ole suuremmin liitetty auton alkuperäiseen PCM:ään niin en näe syitä miksi tuota ei voisi poistaa. Todennäköisesti jos poistat sen ja auto vielä toimii, niin se toimii paremmin kuin ennen
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 22.12.2011 16:40 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Hyvin oli arvattu, siellä _oli_ yksi piuha lambdan johdoissa rosvon kanssa, mutta ei ole enää. Purin kaikki nuo lelut pois. Melkoinen määrä johtoa ja letkua tulikin.
Kaikki toimii hyvin, kone käy ihan yhtä nätisti, mutta hiukan harmittaa jos ilmasto tuhoutuu nyt tuon takia ![]() Jeeppi olisi nyt leimaa vaille valmis ajoon. Vielä odottelen papereita maahantuojalta että saa abs -merkinnän pois. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Tuossa omassa -92 XJ:ssä näyttää peräöljyt tulevan ulos toisen jarrurummun kautta.
Kuinkas helppo homma on vaihtaa noi vetareiden tiivisteet? Ja kannattaako/joutuuko ulommat laakerit vaihtamaan samalla? Kuinkas vetarit lähtee irti, ihan vaan vetämällä? Tietäisi vaan hommata tarvittavat osat valmiiksi hyllyyn odotelemaan sopivaa hetkeä... Akseli on D35 alkuperäisellä kitkalukolla. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
| Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
| Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
| Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
| Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |