Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.12.2011, 01:46
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Mitäs hittoa....onko xj:n alipainetehostetuissa jarruissa tosiaan erilainen poljin kuin sähkö-bendixissä? Meinasin vihdoin ja viimein päättää jarrupäivitys projektin kiinnittämällä polkimen tehostimeen menevään tankoon, mutta original polkimen reikä oli niin hiton ylhäällä, ettei tanko taipunut millään paikoilleen! Helppohan siihen olisi tietenkin porata uusi reikä, mutta taitaa loistava idea luhistua kasaan viimeistään katsastuksessa Itse tehostin-pääsylinteripaketti on oikeassa kohtaa ja just siinä asennossa mitä kuuluukin....

Ja samaan hengenvetoon.....kuuluuko etunavoissa, niissä pinnoissa johon jarrupalat "makaa", olla sisemmälle jarrupalalle koneistettu lovet paikoillaan pysymiseksi? En ole kyllä missään muussa autossa tuollaisia nähnyt ja alku hymyilyjen jälkeen, kun olin jo vetämässä miggiä vierelle hitsatakseni kolot umpeen, aloin tutkimaan niitä tarkemmin ja näyttää kyllä niin siisteiltä koloilta molemmin puolin, että päätin antaa olla ja kysyä ensin viisaammilta!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.12.2011, 10:43
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Mitäs hittoa....onko xj:n alipainetehostetuissa jarruissa tosiaan erilainen poljin kuin sähkö-bendixissä? Meinasin vihdoin ja viimein päättää jarrupäivitys projektin kiinnittämällä polkimen tehostimeen menevään tankoon, mutta original polkimen reikä oli niin hiton ylhäällä, ettei tanko taipunut millään paikoilleen! Helppohan siihen olisi tietenkin porata uusi reikä, mutta taitaa loistava idea luhistua kasaan viimeistään katsastuksessa Itse tehostin-pääsylinteripaketti on oikeassa kohtaa ja just siinä asennossa mitä kuuluukin....

Ja samaan hengenvetoon.....kuuluuko etunavoissa, niissä pinnoissa johon jarrupalat "makaa", olla sisemmälle jarrupalalle koneistettu lovet paikoillaan pysymiseksi? En ole kyllä missään muussa autossa tuollaisia nähnyt ja alku hymyilyjen jälkeen, kun olin jo vetämässä miggiä vierelle hitsatakseni kolot umpeen, aloin tutkimaan niitä tarkemmin ja näyttää kyllä niin siisteiltä koloilta molemmin puolin, että päätin antaa olla ja kysyä ensin viisaammilta!
Poljinvarteen pitää uusi reikä porata muutosta varten. Tuskin katsastussetä edes moista huomaa ja kun siististi teet, niin tuskin se varsi siitä mitenkään heikommaksi tulee.

Ei niissä jarrupalojen kiskoissa koloja kuulu olla. Migillä täyttelet ja koneistat uudelleen suoraksi. Ne kolot taitaa olla ihan "vakiona" kaikissa vähänkään vanhemmissa XJ:ssä, joista niitä ei ole oiottu. Oliskohan materiaali vähän turhan pehmeätä ko. tarkoitukseen...? En tiiä kuinka kauan täyttökorjaus kestää käyttöä - omani korjasin kesällä ja ainakin vielä viikonloppuna näytti suorilta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.12.2011, 10:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Mitäs hittoa....onko xj:n alipainetehostetuissa jarruissa tosiaan erilainen poljin kuin sähkö-bendixissä?
On erilainen, tai lähinnä reikä on eri paikassa.

Lainaus:
Ja samaan hengenvetoon.....kuuluuko etunavoissa, niissä pinnoissa johon jarrupalat "makaa", olla sisemmälle jarrupalalle koneistettu lovet paikoillaan pysymiseksi? En ole kyllä missään muussa autossa tuollaisia nähnyt ja alku hymyilyjen jälkeen, kun olin jo vetämässä miggiä vierelle hitsatakseni kolot umpeen, aloin tutkimaan niitä tarkemmin ja näyttää kyllä niin siisteiltä koloilta molemmin puolin, että päätin antaa olla ja kysyä ensin viisaammilta!
Oikein olit tekemässä kun meinasit kaivaa miggiä esiin. Ei kuulu olla koloja, ne vain sinne tulee ajan kanssa. Erittäin yleinen ongelma, ja selittää monia jarruongelmia. Laita migillä patit niihin kokolihin, ja sen jälkeen hio oikean mallisiksi. Ne kolot estää jarrusatulan liukumisen oikeassa asennossa, minkä jälkeen mm. palat kuluu epätasaisesti.

Esim. tässä olisi kuvien kanssa ulkomaan- foorumilta juttua:

http://www.jeepforum.com/forum/f9/xj...rooves-924713/
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.12.2011, 12:21
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Suur Kiitokset jälleen vastauksista!

ja eikun poljinkaupoille.......
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.12.2011, 15:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Ei tartte mitään uutta poljinta ostaa, poraat siihen nykyiseen vain uuden reiän sopivalle kohdalle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.12.2011, 15:11
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Mä pistin absittoman xj:n tehostajan ja sylkyn ja sopi suoraan "bendix-polkimeen".


Tänään kävin vihdoin katsastamassa omani. Mukana oli maahantuojalta autoliikkeen kautta tilattu paperi joka riitti abs merkinnän poistoon ja lisätietoihin katsuri kirjoitti: Autosta poistettu lukkiutumattomat jarrut maahantuojan ohdeiden mukaisesti.
Pakkivalot ei toiminut, muuten kaikki oli tikissä ja leima lappuun.

Paperi maksoi 42€, ei mielestäni kovin paha kun vertaa jamantin 132€..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.12.2011, 15:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Pakkivalot ei toiminut, muuten kaikki oli tikissä ja leima lappuun.
Mikäli vika ei ole polttimoissa ja sulla on automaatti, niin varaudu lähikuukausina siihen että auto ei aina starttaa parkilla tai vapaalla muuta kun vaihdekeppiä eteen-taakse vatkaamalla.

Tuo pakkivalojen palamattomuus viittaa NSS:n oireiluun (likainen), ensin menee pakkivalot ja sitten ei meinaa startata. Se on vittumaisessa paikassa laatikon kyljessä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.12.2011, 15:51
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Hianoo...


Saattaa olla että tämä auto löytyy kohta myyntilistalta ja pitäydyn japanimaan tuotteissa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.01.2012, 17:43
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mikäli vika ei ole polttimoissa ja sulla on automaatti, niin varaudu lähikuukausina siihen että auto ei aina starttaa parkilla tai vapaalla muuta kun vaihdekeppiä eteen-taakse vatkaamalla.

Tuo pakkivalojen palamattomuus viittaa NSS:n oireiluun (likainen), ensin menee pakkivalot ja sitten ei meinaa startata. Se on vittumaisessa paikassa laatikon kyljessä..

Tänään nykäsin tuon nss irti ja paskanahan se muovinen poski on.
En tiedä sitten oliko jo halki vai menikö irrottaessa. Suht helposti se sieltä kyllä lähti.
Ostoilmoituksen pistin jo palstalle, jos jollain sattuisi ylimääräinen olemaan?

Hyppyjohdon pistin liittimeen että pääsee liikkeelle ja onneksi on toyota turvaamassa selustaa kun jeeppi taas lahoaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.10.2012, 14:04
xxpowellxx:n Avatar
xxpowellxx xxpowellxx ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.12
Sijainti: Savonranta
Viestit: 237
Perusasetus

No niin,XJ:n outo ongelma iski.
Ajoin tavan tiellä ja simsalapim,kone sammu virrat säily.
Auto kaynnistyy mutta sammuu saman tien.
Polttoainetta tulee ainakin ruiskujärjestelmän päässä olevaan "mötkyyn" asti.
kaikki johdot näyttää olevan paikallaan joten olis hyvä tietää mistä aloitella,olisko hyvä ideoita?


Viikko sitten ajettu metsässä mutta olis luullu oireiden alkavan aikasemmin jos kyseisestä reissusta olisi kyse.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.10.2012, 16:58
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja xxpowellxx Näytä viesti
No niin,XJ:n outo ongelma iski.
Ajoin tavan tiellä ja simsalapim,kone sammu virrat säily.
Auto kaynnistyy mutta sammuu saman tien.
Polttoainetta tulee ainakin ruiskujärjestelmän päässä olevaan "mötkyyn" asti.
kaikki johdot näyttää olevan paikallaan joten olis hyvä tietää mistä aloitella,olisko hyvä ideoita?


Viikko sitten ajettu metsässä mutta olis luullu oireiden alkavan aikasemmin jos kyseisestä reissusta olisi kyse.
kampiakselin asentotunnistin? Tai mikäs se nyt olikaan, amerikaksi CPS

Tuossa yksi monista jutuista mitä löys:
http://www.jeepforum.com/forum/f11/c...ailing-639123/

Edit: Niin kait kyseessä 4l bensakone? mikäs vuosimalli?
Onko kaikki piuhat muutoinkin kiinni konetilassa? Muistaakseni oma auto sammu samantien kun alipaine tunnistimen johdon irrotti, kerran kokeilin. Se mötikkä on bensanpaineen säädin, bensakiskosta voi testata tyhjennysventtiilistä sen että onko siellä painetta. Bensapumppuvikoja on kans ollut näissä. Testaukseen tarvii mittaria ja pumppu on tankin sisällä.
- Jos korjaamolle meinaat viedä niin suosittelen kyseleen Rantasalmelta, Auviselta apuja.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 16.10.2012 17:06
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.10.2012, 17:56
xxpowellxx:n Avatar
xxpowellxx xxpowellxx ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.12
Sijainti: Savonranta
Viestit: 237
Perusasetus

Kyseessähän on 4l bensa vm.-92.
Kaikki piuhat ja letkut on paikallaan,ainakin tunnin katselulla.
Kaverikin epäili kampiakselin asentotunnistimen vikaa.
Pumppuhan ei ole tankin sisällä vaan alla,ainakin miun autossa..oli ainakin vielä viikko sitten
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 05:07 (GMT +2).