Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.12.2011, 13:44
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Mikä bensa maasturi?


Uusi maasturi hankinnassa, saisi olla bensa koneinen kun tuota ajoa ei enää paljoa tule. Missä hinta/ etenevyys ja osien saatavuus/hinta kohdillaan? Jeeppi ollut mielessä, mutta minkälainen se tarvisi olla?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.12.2011, 14:01
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Uusi maasturi hankinnassa, saisi olla bensa koneinen kun tuota ajoa ei enää paljoa tule. Missä hinta/ etenevyys ja osien saatavuus/hinta kohdillaan? Jeeppi ollut mielessä, mutta minkälainen se tarvisi olla?
Paljonkos sulla on budjetti?
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.12.2011, 14:05
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

5000 nyt ainakin ensin alkuun. Minkäs hintaiset vakuutukset tuollaisissa jeepeissä on?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.12.2011, 14:45
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Markkinat on pullollaan tuon hintaluokan Cherokeita.
Etenemiskyky on pienen painon vuoksi kohdillaan, vaikkei siihen leimalle saakaan isompia kuin 31-tuumaisia renkaita. Jos et kilpiin sitä tarvitse, niin pienellä askartelulla tilaa saa järjestymään vaikka 35-tuumaisille renkaillekin.

Vakiona voi jo offiharrastusta aloitella, noillahan pääsee jo aika pahoihinkin paikkoihin.
Itellä on ny ollu oma XJ yhden kauden verran olemassa ja en voi kyllä olla muuta ku tyytyväinen. Valmishan se ei ole ikinä, mutta luotettava auto tekniikaltaan... Kannattaa katella lisää videoita vaikka noista Kulmakorven ajopäiväketjuista.

Vakuutukset mulla on ton pikkulohkon kanssa 408e/vuodessa. Bensankulutushan se on, mikä näissä vakuutuksia enemmän riipasee.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.12.2011, 15:05
autotohtori:n Avatar
autotohtori autotohtori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.10
Sijainti: tukholma
Viestit: 417
Perusasetus

Missä suunnalla suomea saa 5000 ekellä uuden maasturin


Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.12.2011, 15:29
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja autotohtori Näytä viesti
Niin itselle uutta muttei tehtaan uutta.

Paljonkohan tuollainen jeepin 4,0 kuluttaa kaupunki ajossa rehellisesti? 15 vai 20l? Onko noissa jeepeissä lukko aksiloita vakiona? Tarvisko sen olla manuaali vai automatti?

Viimeksi muokannut axu87 : 18.12.2011 15:35
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.12.2011, 15:38
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.268
Perusasetus

Vähän uudemmista maastureista ei kyllä missään ole hinta ja etenevyys yhtä hyvässä suhteessa kuin Suzuki Jimnyssä, mutta se on sitten asia erikseen että kenelle riittää niin pikkuinen auto, ja kestääkö kuunnella "oikeiden maastureiden" omistajien ivallisia puheita...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.12.2011, 16:06
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Niin itselle uutta muttei tehtaan uutta.

Paljonkohan tuollainen jeepin 4,0 kuluttaa kaupunki ajossa rehellisesti? 15 vai 20l? Onko noissa jeepeissä lukko aksiloita vakiona? Tarvisko sen olla manuaali vai automatti?
Väittäsin, että menee ton 14-16l/100km automaatilla. Tämä siis vain mutu eikä mikään laboratotiofakta...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.12.2011, 18:43
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Itse ostin tän 2,5- litrasen pikkulohkon juurikin tän manuaalin takia. En o vielä ainakaan nähny ainuttakaan tehtaan rakentamaa 4.0L XJ:tä manuaalin kanssa. Hyvin tän kanssa mettässä pärjää, välityksetkin on vakiona manuaalivehkeissä tiheämmät kuin automaateissa.

Automaatit on kuulemma kans mettässä hyviä momentinmuuntimen takia. Itellä ei o niistä kokemuksia muutoin ku parin yksilön koeajon verran.

Näitähän on tehty lukuisilla erilaisilla laatikoilla, joten kannattaa ottaa etukäteen selvää minkälaisen kombinaation haluaa ja alkaa sitten vasta tarkastamaan tarjontaa. Usein taitaa näissä tilanne olla sellainen, että ostaja on myyjää perehtyneempi ja osaa katsoa ne itselle ratkaisevat asiat omatoimisesti, eikä myyjä niistä välttämättä mitään ymmärrä.

Kulutus riippuu niin monen asian summasta, mutta tärkeimpinä tietysti rengaskoko ja -kuviointi. Itellä menee 31-tuumasten kumien kanssa 13,5-14L satasella.

Tehtaan jäljiltä saattaa löytyä takaperästä Trac-Loc kitkalukko joka ei välttämättä toimi aivan odotusten mukaisesti. Sen olemassaoloa on aika vaikea testata muutoin kuin takaperä avaamalla. Jos nostat molemmat takatassut ilmaan ja pyörität toista rengasta vaihteet vapaalla, niin molempien pyöriessä samaan suuntaan on perässä jonkinlainen lukko olemassa. Tosin joissain tapauksissa renkaat pyörii eri suuntiin vaikka siellä kitkalukko olisikin.

Varaosia (niin kulutusosia kuin parannuspalikkaakin) kannattaa Jeeppeihin kysellä Ameriikan puolelta tai ainakin Keski-Euroopasta. Hinnat on toimituskustannuksineen, tulleineen ja veroineen yleensä aina edullisempia, kuin mitä Suomesta löydät.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.12.2011, 19:35
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Kiitoksia näistä. Mikäs näissä 4,0 cherokeissa sitten tulisi olla se vaihdelaatikon malli? Mikäs tämä momenttimuunnin on ja kuinka toimii/vaikuttaa? Näissä on kierrejousitus edessä ja takana latit vai kuinka? Joissain malleissa kierrejouset molemmissa? Näytti olevan ainakin yksi 4,0 litranen cherokee xj manuaalilla, liekö sitten originaali.

Viimeksi muokannut axu87 : 18.12.2011 19:53
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.12.2011, 19:52
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Kiitoksia näistä. Mikäs näissä 4,0 cherokeissa sitten tulisi olla se vaihdelaatikon malli? Mikäs tämä momenttimuunnin on ja kuinka toimii/vaikuttaa? Näissä on kierrejousitus edessä ja takana latit vai kuinka? Joissain malleissa kierrejouset molemmissa?

Wikipediasta löytyy hyvä yleispätevä listaus insinöörien ratkaisuista. Paras moottori näistä on ehdottomasti tuo Chryslerin MPI, eli se, mikä nelilitraisissa kulkee nimikkeellä High Output (HO). 2,5L Chryslerin MPI on iskutilavuuksiltaan täysin identtinen kone, mutta kaksi mukia on vain jätetty rivistä pois.

Jakolaatikoita on käytössä kahdenlaisia.
-NP231 on sellainen, missä nelivetoja ei suositella käytettäväksi pitävällä alustalla lainkaan, mutta toisaalta se on taas yksinkertaisemman rakenteensa puolesta varmempi maastossa ja edullisempi/helpompi korjata jos jotain tulee.
-NP242, josta löytyy myös Full Time 4HI-asetus viskokytkimellä, jota sopii käyttää myös kuivalla asfaltilla.
Kumpikin laatikko on hyvä.

Manuaaleja on tarjolla aika monelta valmistajalta, mutta vain kolme mallia näistä on pätevän maineessa.
-Aisin-Warner AX5 5-speed manual, used with 2.5 L I4, 2.1 L I4 diesel, and 2.8 L V6, 21 spline output.
-Aisin-Warner AX15 5-speed manual, used with 2.5 L I4 diesel, 4.0 L I6, 23 spline output.
-New Venture Gear NV3550 5-speed manual, used with 2.5 L I4 diesel, 4.0 L I6, 23 spline output.

Automaatti taitaa Suomessa olla aina Aisin-Warner AW-4. En nimittäin ole myöskään koskaan törmännyt 2,5L automaattilaatikkoiseen XJ:hin...

Momenttimuunnin toimii automaattilaatikossa ikäänkuin kytkimenä. Saat käyttöösi osan moottorin tarjoamasta vääntömomentista jo ennenkuin vaihde on täysin kytkeytynyt. Eli vähän samaan tapaan, kuin manuaalivaihdeisella luistatat kytkintä. Momentinmuunnin on kuitenkin suunniteltu juuri tätä tarkoitusta varten, eikä se rikkoudu yhtä helposti, kuin luistatettu kytkin.

Viimeksi muokannut Superlon : 18.12.2011 19:54
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.12.2011, 22:14
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Patrolli nytten myyty ja pakkohan se uusi on hakea, osaisikos joku kertoa noista japanin ihmeistä jotain käyttökokemuksia? rj70, 4runner, terraano ,pajero, taitavat rosvota nuo v6 melkein saman verran ainetta kun tuollainen jeeppi? Terraano, pajero ja 4runner kaikki katkeava-akselisia? 4runnerissahan ei ole napaukkoja vaan se alipainekytkimellä varustettu hässäkkä mikä vapauttaa toisen vetarin tehtävistään? Toimiva? Mitenkäs pajero ja terraano? Ja onko noissa missään tasauspyörästön lukkoja tai ollenkaan edes saatavilla?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.12.2011, 22:30
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
-NP242, josta löytyy myös Full Time 4HI-asetus viskokytkimellä, jota sopii käyttää myös kuivalla asfaltilla.
Kumpikin laatikko on hyvä.


Momenttimuunnin toimii automaattilaatikossa ikäänkuin kytkimenä. Saat käyttöösi osan moottorin tarjoamasta vääntömomentista jo ennenkuin vaihde on täysin kytkeytynyt. Eli vähän samaan tapaan, kuin manuaalivaihdeisella luistatat kytkintä. Momentinmuunnin on kuitenkin suunniteltu juuri tätä tarkoitusta varten, eikä se rikkoudu yhtä helposti, kuin luistatettu kytkin.
Noihin kohtiin pikkuisen korjausta. NP242 jakovaihteistossa ei ole viskokytkintä. Siinä vaan on tasauspyörästö, joten tuota 4FullTime asentoa voi käyttää millä alustalla tahansa. Mielestäni hyvä ominaisuus, kun talvella voi kadulla ajella nelivedolla tarvittaessa koko ajan. 4Hi ja 4Lo asennoissa tasauspyörästö on lukittu ja etu- ja takakardaanit pyörivät samaa vauhtia.

Momentinmuunnin on nimensä mukainen laite. Se kasvattaa moottorilta välittyvää momenttia vaihteeseen nähden hitailla nopeuksilla, vaihteesta riippuen. Toki se vaihde aina on kytkeytyneenä. Momentinmuunnin toimiessaan, eli silloin kun se ei ole lukittuna, on hydraulinen osa voimansiirtoa, eli silloin ei moottorin ja pyörien välillä ole jatkuvaa mekaanista yhteyttä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 18.12.2011, 22:43
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Noihin kohtiin pikkuisen korjausta. NP242 jakovaihteistossa ei ole viskokytkintä. Siinä vaan on tasauspyörästö, joten tuota 4FullTime asentoa voi käyttää millä alustalla tahansa. Mielestäni hyvä ominaisuus, kun talvella voi kadulla ajella nelivedolla tarvittaessa koko ajan. 4Hi ja 4Lo asennoissa tasauspyörästö on lukittu ja etu- ja takakardaanit pyörivät samaa vauhtia.

Momentinmuunnin on nimensä mukainen laite. Se kasvattaa moottorilta välittyvää momenttia vaihteeseen nähden hitailla nopeuksilla, vaihteesta riippuen. Toki se vaihde aina on kytkeytyneenä. Momentinmuunnin toimiessaan, eli silloin kun se ei ole lukittuna, on hydraulinen osa voimansiirtoa, eli silloin ei moottorin ja pyörien välillä ole jatkuvaa mekaanista yhteyttä.
Kiitos tarkennuksesta. Omassa Jeepissäni kun ei ole kummankaanlaista vekotinta, niin tekniikka ei ole näiden suhteen täydellisen tuttua. Idea toki, mutta ne yksityiskohdat...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.12.2011, 15:22
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Perusasetus

Täältä ääni Pajerolle. Itsellä pari vuotta sitten "sama" valinta..., eli kävin ajamassa useata Jeeppiä, Grand, ja perus Cherokeetä, ja päädyin Pajeroon, 3.0 bensa automaatti GLS-varusteilla.

Eli maastossa tuskin pärjää jeepille, mutta suunnilleen samoilla kulutuslukemilla (ei ainakaan syö enemmän), saapi tiloiltaan puolet isomman vehkeen, johon saa "miehekkäät" 33"- leimalle (pitää olla gls, eli orkkis levikkeet).

Ja normi ajossa Mitsu huomattavasti loogisempi..., eli jeepillä ajaessa ratilla annetaan toiveita halutusta suunnasta vs. mitsu kääntyy oikeasti , Jeepissä "perus" epämääräinen jenkki-alusta, jotkut tykkää, toiset ei...

Ja Pajerossa erittäin pätevä Super-Select jakis, jossa visko nelikko kaikille alustoille, nopea kiinteä, ja hidas kiinteä, sekä taka-akselilla sähkölukko vakiona. (toimii paine-ilmalla...) eli voi ajella nelikolla myös pitävällä alustalla, ja alle 100km/h vauhdissa voi vaihtaa takavedolta nelivedolle.

Ja mitä taas 4-runneriin tulee, niin mitsu hiljaisempi (mukavampi), tilavampi, ja ainakin GLS- versiossa (suuurin osa bensa Pajeroista tuotu suomeen gls-varusteilla) PALJON paremmat varusteet: tupla ilmastointi/lämmitys, sähkö kattoluukku, multi-mode ABS, säädettävä iskareiden jäykkyys...ym.

Ja pitää vielä lopullisesti suututtaa palstan Jeep- miehet , eli kyllähän ne Japanian poijjaat vie noita jenkkejä 100-0 teknisessä luotettavuudessa



Ja kyllä pajerollakin pääsee, jos osaa ajaa :http://www.youtube.com/watch?v=U4_kG9PtXBM

Viimeksi muokannut Super_Select : 19.12.2011 15:28 Perustelu: video
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 19.12.2011, 16:11
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Ei pajerokaan varmasti huono valinta ole, mutta mahtaako saada paineilmalukollista vehjettä vielä tuohon 5000 euron budjettiin?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 19.12.2011, 16:36
ranver ranver ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.02.07
Sijainti: karjaa, Finland.
Viestit: 174
Thumbs up

tuohon bensankulutukseen sen verran että kyllä mun kuutoskoneinen grandi mielestäni vie jonkun verran vähemmän bentsiiniä kun entinen v6 pajero,ja kulkee ihan eri tavalla.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 19.12.2011, 17:02
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Todellisia lukemia olisi kiva tietää, kai nyt jokainen tietää noin paljonko se auto kuluttaa...? Ja kyllä vaikka niitä kilometrejä ei tule 20000 vuodessa niin se kulutuskin on yksi valinta kriteeri, jos lähes vastaavalla kompinaatiolla toinen vie 15l tai toinen 20l. Suzuki olis muuten pätevä mutta tilaakin saa olla, pari koiraa kulkee mukana ja on toinen puoli syystä siihen miksi maasturi on, toinen puoli on taas omaksi iloksi kun voi käydä ryömimässä ja takapenkki oltava muun perheen takia käytettävissä. Enempää autoja taas ei viitsi ostaa kun noita muitakin harrastus autoja löytyy eri kategoriasta. Eli en hae parasta maasturia mikä määrityksenä onkin aika epämääräinen vaan eri summien komprommisia.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 19.12.2011, 17:12
Super_Select:n Avatar
Super_Select Super_Select ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.10
Sijainti: Kaavi
Viestit: 177
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Ei pajerokaan varmasti huono valinta ole, mutta mahtaako saada paineilmalukollista vehjettä vielä tuohon 5000 euron budjettiin?
Kaikissa 2-koppaisissa ,eli -92 -lähtien on napilla kytkettävä takalukko. Vanhemmissa kitkalukko.

Ja tietysti kulutuksissa on eroja.....riippuen kuskista ja ko.yksilöstä.. siis autosta, muista ei kokemusta, kuin tuosta omasta laitteesta, joka vie seka-ajossa noin. 15, maltillisesti maantiellä vakiorenkailla pääsee lähelle kymppiä...

Ja joo, onhan siinä Jeepissä enemmän voimaa / kilo, mutta ei tuolla Pajerollakaan jalkoihin ole jäänyt...

Viimeksi muokannut Super_Select : 19.12.2011 17:18
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 19.12.2011, 17:15
ranver ranver ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.02.07
Sijainti: karjaa, Finland.
Viestit: 174
Perusasetus

grandi viime talvena lyhyessä pätkäajossa,ilman lohkolämmitintä,vakiorenkailla,kulutus oli n.15l.viime kesänä 33 renkailla kulutus n.16l joka sisältää pientä offailua ja muuta pätkäajoa,ei juurikaan pitkää matkaa.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 19.12.2011, 17:54
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Pajero 3.5 V6


Pajero 3.5 litran koneella ja automaatilla vuoden keskikulutus 14,0 l/100 km. Maantiepainotteista ajoa. Ja vakiovarusteinen kaikin puolin.
Jotkut saa helposti viemään 17 litraakin, mutta en minäkään höyhenenkevyellä kaasujalalla ajanut.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 19.12.2011, 20:13
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Mites ois tommoinen, omistaja kehui että etu ja taka-akselilla kitka?lukot mitkä pitää. http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/4442042
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 19.12.2011, 20:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Mites ois tommoinen, omistaja kehui että etu ja taka-akselilla kitka?lukot mitkä pitää. http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/4442042
Etuakselilla ei kyllä kitkalukkoa ole jos ei sinne ole sellaista laitettu jälkikäteen. Eikä ainakaan olisi Jeepistä, kun ei näissä vehkeissä ole missään kitkalukkoa edessä ollut. Takana voi hyvinkin olla, jos on vielä toimiva niin aina parempi. Yleensä ovat jo aika kulahtaneita. Tossakin XJ:ssä on näköjään joku perkeleen ruma helmasarja (Saksan- tuonti, epäilisin).

Katso XJ:n perinteiset ruostepaikat; etu- ja takalattia maton alta/ pakoputken yläpuolelta, takapenkin alta, takakaarien ja tavaratilan lattian saumat maton alta, helmakotelot. Tosin noista osa on aika hankala katsoa. Jos on saksan- tuonti niin voi hyvinkin olla varsin vähänruosteinen. Ruosteeton se ei varmasti ole
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 19.12.2011, 22:35
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

Suosittelen Jeep GC WJ:tä Quadra Drive-nelikolla. Etenee aika hyvin jo vakiona, parempi ajettava tiellä, kuin ykskään muu jäykkäakselinen, millä olen ajanut.

Tiellä oli johdonmukaisempi, kuin nykyinen Y61 Patrol, maastossa en oo Rollia käyttänyt vielä, joten etenemistä ei voi verrata.

2010 Finland Offroad-tourilla ajoin tuolla Sotkamon Peurakämpällä ja takana tullut Chero-kuski oli ainakin vakuuttunut etenemiskyvystä. Jos tämän valkoisen Cheron omistaja tunnistaa itsensä, ni sitä parempi

-P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 20.12.2011, 08:40
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Bensa maastureista kun kyse, niin ei kannata unohtaa RangeRoveria. Vakiona ihan kohtuu menijä, johtuen pitkistä joustovaroista. Sisätilat riittää useamalle ihmiselle ja parille koiralle. Myös tavaraa mahtuu kyytiin. Ehdokkaita riittää niin manuaali kuin automaatti vaihteistoilla ja osat keskimäärin on edullisia. Akselit heikoin lenkki jos rengaskokoa rupeaa kasvattamaan. Mitään lukkoja ei akseleista löydy vakiona.
Erittain mukava auto ajella maantiellä jos alusta kunnossa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi JouniN Chit-Chat 73 26.04.2016 17:14
Ostettu Bensa maasturi Jesmender O/M/V Ajoneuvot 11 02.10.2011 11:20
Ostetaan Bensa maasturi Topi1982 O/M/V Ajoneuvot 5 13.01.2011 10:39
O. Halpa bensa maasturi vepele O/M/V Ajoneuvot 0 03.02.2006 08:18
Ostetaan bensa maasturi H: max 3000 e O/M/V Muut 2 23.09.2005 07:26


Sivu luotu: 10:53 (GMT +2).