![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Puuttuva akseli näyttäisi olevan PTO-yksiköstä. Sinulla on siinä laatikon vasemmalla kyljellä, eli kuskin puolella PTO-yksikkö kiinni. Jos kuvasit oikean sivun luukusta, on kuvassa laatikon vasen reuna, eli PTO:n puoli. Lainasin mokkeron laittamaa laatikon päältä otettua kuvaa ja merkkasin siihen PTO-murikkaan liittyvän osuuden. Apuakseli näkyy sitä alempana, osin pääakselin alla. Apuakselia tarvitaan hitaaseen puoleen ja peruutukseen. Mokkeron kuvassa näyttäisi kytkinakselin ja pääkselin liitos olevan auki, eli on pikkupuoli päällä. Veto menee kuvassa kytkinakselin päässä (ihan kuvan alareunassa) näkyvästä rattaasta apuakselin pään rattaalle ja apuakselista keskellä näkyvään pääakseliin (L1/L2) tai vasemman reunan sivuakseliin (R1/R2). Jotenkin noin.
__________________
Jukka Viimeksi muokannut JiiPee : 05.12.2011 08:06 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
googletin pari tuntia aamulla ja löysin monia kuvia laatikoista.
Joo taitaa liittyä noi hitsaus hommat tohon kepin siirtoon, melkeen kaikissa kuvissa oli toi keppi sojotti ´kytkinakselin suuntaan. Ihmettelinkin miten tätä on ajettu kun keppi ei näytä edes mahtuvan mogin hytin sisälle ![]() Toi kytkinakseli herättää ihmetystä, ilmeisesti se on canterin kytkin booreille. Kun katoin kuvia niin mogin oma boori näyttää huomattavasti tiheemmältä. Toi on vaan 10 boorinen |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Kyllä tuo vaidekeppi systeemi sopii tuohon kanteen molemmin päin ilman mitään muutoksia, ja myös kytkinakseli näyttää ihan alkuperäiseltä.
Luulen tietäväni kaverin joka on ajanut tuolla kyseisellä mokilla,kyselen onko jäänyt mitä mieleen. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
http://www.pinzgauer.com/parts.php?cat=unimog&id=sub
onkohan kukaan palstalainen tilannut täältä osia mokkiinsa? joku luettelo ois kätevä kotimaisista ja ulkomaisista putiikeista mistä voi mersujen osia tilata luotettavasti. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Tuossa neuvotaan se laatikon modaus mm 411 moggiin.
http://www.rockymountainmoggers.com/...oftheUG1_0.pdf |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
tää vetää kyllä AIVAN SANATTOMAKS !!! "ehkä" lukaisen muutaman kerran uudestaan...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Aikani kun unimog-commynityä selasin niin löytyhän se kuva. Eli tässä on ulosotto mistä aikaisemmin höpisin.
![]() Tuo vaihteiden lisäys on aika mielenkiintoinen mutta onko siitä nyt sitten mahottomasti hyötyä kun hitaampia pykäliä ei tule ja alkuperäisen kolmosvaihteen sekä lisätyn kolmosen välityksissä ei ole kovin ihmeellistä eroa. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Suurin hyöty on nopeampi pakki, muutaman etuperivaihteen saa kanssa mutta niistä nyt ei taida olla käytännös kovin paljoa hyötyä. Jossain eestaas hommassa esim. puskulevyn kanssa voi pitää vähän vauhikkaamman vaihteen päällä ja pelata vain suunnanvaihtajan kanssa.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Jutustelua | Elmo | Jokes | 0 | 21.08.2006 12:33 |
| Millaisia Unimoggeja siviilissä ja kilpapuolella | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.08.2005 20:23 | |
| Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 20:00 |
| M: Ohi aiheesta, mutta... | bj45lava | O/M/V Muut | 0 | 22.02.2004 19:30 |
| MM-finaalikuvia, aiheesta ja aiheen vierestä | Laskos | Jalkapallo | 0 | 01.07.2002 13:33 |