![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
MItä tosta ensimmäisestä kepstä kuuluis tapahtua? Ei oikeen liiku mihkään, toinen tuntus olevan ulosotto ja kolmas se vaidekeppi missä taitaa olla 6 pykälää. Tossa vissiin kuuluis olla etulukon kytkinputki? Mitähän tuolta loodasta on korjailtu/muuteltu kun jotain sinne on hitsailtu ja näyttää että yks tako puuttuis kokonaan?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
No onks tuossa nyt just tuo ylempänä mainittu ryömintävaihteiston käyttövipu, ja itse rattaisto on poistettu sieltä laatikon pohjalta ??? Ainakin tuo kepin sijoitus viittais siihen... (rankkaa mutua)
taka / nelivetoa / lukkoja käskevä keppi + työsylinteri näyttäs puuttuvan kokonaan, samoin käsijarru
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Kävin äsken tallilla ihmettelemässä, nyt sain toimiin noi vipstaakit eli se ekahan on suunnan vaihto, joka tosiaan toimii vaan kun vika keppi on vas laidassa
![]() Joo siinä loodan takanurkassa näkyy viel joku siirtotanko josta hukkunut vipu, olisko se nyt se neli hidas takavetelä lukko vipu? |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kummalta puolelta lootaa se akseli puuttuu? Se takakardaanin lähdön vieressä näkyvä (ulkopuolella siis) vipu taka/nelivedon vipu. Ja näyttää murtuneen se reikä mihin tanko kuuluis tulla. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Joo siitä reijästä on murtunu puolet poes, vasemmasta sivusta puuttuu joku akseli, avasin laatikon oikeesta sivusta luukun josta zoomailin cannonilla mitä sinne oli hitsattu.
Tosiaan kun tyrkkäsin ton isoimman vivun ääri vasemmalle ja ylös alas niin alko etummainen keppikin liikkuun edes takas, ja kytkin akseli vaihtoi pyörimis suuntaa ![]() Itekkin aloin jo luuleen että joku seppä purkanu pakin pois ja meinänny pistää toisen loodan eteen missä olis pakki ollu. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Nonni ! Ihmeveheksiä, puuttuu puolet osista ja silti kaikki toimii
kuin Suomalaiset sotilaat muinoin !!!Hidasta puoltahan ei erikseen tuosta taida löytyä, on siis 2+4 eteen joista 2 pienintä sitten myös taakse... (ellei sulla sitten puutu niitä yläpään numeroita...) Vakoillaan poiketessas tuosta kaivurimoGista... Muistaaks kukaan ulkoo kytkimen työsylinterin letkua ? Mitkä päät ja millä voip korvata ? (421)
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 04.12.2011 22:38 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Taitaa tosta Heikin lootasta sitten puuttua se voimanulosoton käyttömahdollisuus. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Ei oo ryömintäzydeemiä tossa, se on ihan erilainen vipujuttu, mutta ei taida löytyä peruutusvaihteita eli suunnanvaihtajaa ollenkaan tosta Heikin lootasta, puuttuu koko sivuakseli.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Puuttuva akseli näyttäisi olevan PTO-yksiköstä. Sinulla on siinä laatikon vasemmalla kyljellä, eli kuskin puolella PTO-yksikkö kiinni. Jos kuvasit oikean sivun luukusta, on kuvassa laatikon vasen reuna, eli PTO:n puoli. Lainasin mokkeron laittamaa laatikon päältä otettua kuvaa ja merkkasin siihen PTO-murikkaan liittyvän osuuden. Apuakseli näkyy sitä alempana, osin pääakselin alla. Apuakselia tarvitaan hitaaseen puoleen ja peruutukseen. Mokkeron kuvassa näyttäisi kytkinakselin ja pääkselin liitos olevan auki, eli on pikkupuoli päällä. Veto menee kuvassa kytkinakselin päässä (ihan kuvan alareunassa) näkyvästä rattaasta apuakselin pään rattaalle ja apuakselista keskellä näkyvään pääakseliin (L1/L2) tai vasemman reunan sivuakseliin (R1/R2). Jotenkin noin.
__________________
Jukka Viimeksi muokannut JiiPee : 05.12.2011 08:06 |
|
#10
|
||||
|
||||
|
googletin pari tuntia aamulla ja löysin monia kuvia laatikoista.
Joo taitaa liittyä noi hitsaus hommat tohon kepin siirtoon, melkeen kaikissa kuvissa oli toi keppi sojotti ´kytkinakselin suuntaan. Ihmettelinkin miten tätä on ajettu kun keppi ei näytä edes mahtuvan mogin hytin sisälle ![]() Toi kytkinakseli herättää ihmetystä, ilmeisesti se on canterin kytkin booreille. Kun katoin kuvia niin mogin oma boori näyttää huomattavasti tiheemmältä. Toi on vaan 10 boorinen |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Kyllä tuo vaidekeppi systeemi sopii tuohon kanteen molemmin päin ilman mitään muutoksia, ja myös kytkinakseli näyttää ihan alkuperäiseltä.
Luulen tietäväni kaverin joka on ajanut tuolla kyseisellä mokilla,kyselen onko jäänyt mitä mieleen. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
http://www.pinzgauer.com/parts.php?cat=unimog&id=sub
onkohan kukaan palstalainen tilannut täältä osia mokkiinsa? joku luettelo ois kätevä kotimaisista ja ulkomaisista putiikeista mistä voi mersujen osia tilata luotettavasti. |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Tuossa neuvotaan se laatikon modaus mm 411 moggiin.
http://www.rockymountainmoggers.com/...oftheUG1_0.pdf |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
tää vetää kyllä AIVAN SANATTOMAKS !!! "ehkä" lukaisen muutaman kerran uudestaan...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Jutustelua | Elmo | Jokes | 0 | 21.08.2006 12:33 |
| Millaisia Unimoggeja siviilissä ja kilpapuolella | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.08.2005 20:23 | |
| Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 20:00 |
| M: Ohi aiheesta, mutta... | bj45lava | O/M/V Muut | 0 | 22.02.2004 19:30 |
| MM-finaalikuvia, aiheesta ja aiheen vierestä | Laskos | Jalkapallo | 0 | 01.07.2002 13:33 |