![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mites noissa se voiman ulosoton nopeuden valinta on? Onko kaikissa sekä 540 ja 1000r/min, vai onko tonninen esim lisävaruste??
Itellä lukee molemmat nopeudet ulosoton kyljessä, mutta mistään en löydä vipua tälle valinnalle.
|
|||
|
|||
![]()
mulla se otin nopeudenvalintakeppi on lootan kylessä kopin alla (doppelikoppi)
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos on, ni oma on kadonnu... Tai sit sitä ei oo koskaa ollukkaa. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
"Noissa"... Riippuu vuosimallista, mallista(n.15 mallia ja niiden alamallit) ja varustelusta tai sen puutteesta. Mutta yleistyksenä vois sanoa että pto varustukseen kuluu 1-3 kahvaa ohjaamoon. 1. keppi päälle-pois, 2. keppi nopeus 1000/540 ja kolmas suuntaa varten. |
|
|||
|
|||
![]()
"Suuntaa varten" tarkoittanee "eteen+taakse_eteen_0_taakse" eli kepissä on 4 asentoa malleissa joissa on PTO edessä ja takana.
406-ssa on toi em. PTO-suunnan valinta hytissä, mutta nopeudenvalintakeppi on laatikon kyljessä, ja maininta että nopeutta saa muuttaa vain kun moottori on seis. Viimeksi muokannut hiski : 29.11.2011 18:55 |
|
||||
|
||||
![]()
http://www.nettikone.com/mercedes-be...g-1000/1011332
Sopivanhintainen moggi |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Eihän oo kuvaa siitä nopeudenvalintavivusta?
|
|||
|
|||
![]()
Tää on uudemmasta koneesta kun 406, sen kepin kuva on vaan paperilla eikä ole skanneria käsillä.
![]() Kyseessä siis tämän koneen hytti, U90 408 vm. 1994. ![]() Ja 2250 tarkoittanee akseliväliä. Tarkemman mallin näet tyyppikilvestä, se on 421.XXX jossa noi loppunumerot merkitsee eri malleja, sulla vois olla esimerkiksi .125 Veholla pitäis olla tiedot millä optioilla kone on tehtaalta lähtenyt. Mulla on 408-malliin tehtaan varaosaromppu, siihen kun lyö valmistenumeron niin ilmoittaa millä optioilla, minkänumeroisilla akseleilla, moottorilla ja vaihteistolla kone on tehty. Vanhemmista tiedot ilmeisesti mikrofilmillä. EDITTIÄ, kuvat 406-n manuaalista, keppi 2 on PTO-n käyttö- ja suunnan valintakeppi: ![]() Nopeuden valinta: ![]() Viimeksi muokannut hiski : 29.11.2011 20:26 |
|
|||
|
|||
![]()
mulla ei taas ole otille suunnanvaihtoo eli pyörii väärään suuntaan esim . klapikoneeseen mutta mulla on erillinen suunnan vaihtaja nokalle.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla on siinä vain yksi keppi ulosotolle. Siitä tapahtuu edestä taaksepäin: etukardaani-molemmat-seis-takakardaani. Näkeekö jostain että millä varusteilla tietty malli on aikanaan lähteny tehtaalta? ![]()
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jutustelua | Elmo | Jokes | 0 | 21.08.2006 12:33 |
Millaisia Unimoggeja siviilissä ja kilpapuolella | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.08.2005 20:23 | |
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 20:00 |
M: Ohi aiheesta, mutta... | bj45lava | O/M/V Muut | 0 | 22.02.2004 19:30 |
MM-finaalikuvia, aiheesta ja aiheen vierestä | Laskos | Jalkapallo | 0 | 01.07.2002 13:33 |