Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.11.2011, 02:19
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

hetken jo päädyin siihen että maalaan vaan sen pakosarjan termalilla ja laitan thermotechin pintaan

se termal on joku 13€ purkki
thermo teckki halvimmillaan 55€ 2" leveä 50ft rulla eli 15m

2" nauhaa täytyy laittaa varmaan jonku 10-12m päällekäin aina, kierrokseen nauhaa kuluu n. 40mm ja sillä pääsee etenpäin saman verran... joten nauhassa on 375 kierrosta joten sillä pääsis 150cm mutta kun kollektoreihin ja muuhun hukkuu rutosti enemmän niin riittääkös toi? vai mitä mä laskin taas väärin.

jos joutuu ostaan toisen rullan esim sitä 1" leveetä niin menee jo kalliimmaksi ku esim marteliuksen mökät.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.11.2011, 08:16
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
kierrokseen nauhaa kuluu n. 40mm
Mitä, onko sulla puolen tuuman putket pakosarjassa vai laskimessa huonot patterit?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.11.2011, 12:09
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Mitä, onko sulla puolen tuuman putket pakosarjassa vai laskimessa huonot patterit?
no sitä mäkin mietin... ja sit hokasin mitä oli jäänyt matkasta... meneehän sitä tosiaan 120mm kierros ja nauhaa oli 15000mm eli125 kierrosta..

reikiä tule peltii melko varmasti joka tapauksessa vaikka nauhan tai muun laittaisinki pakosarjaan, en usko että esim. ilmastointi on sen enempää kummissaan kesällä kun mitä se nyt on ollut kun kylmäaineputket kulkee kuumassa konehuoneessa, takareuna on jo auki konepellistä, mutta ei tunnu riittävän mihinkään, aurinkoisina päivinä konehuoneessa on niin kuuma ettei esim. ilmanputsarikoteloon viitti nojailla paljaalla kädellä. lattialämmitys on myös melko tehokas, nykylimsapullot tuppaa mennä lättänäksi jos ne jättää tyhjänä lattialle, eikä ne kovin kylmänä pysy täytenäkään, ja tilanne pahenee melko äkkiä kun ajaa vielä vähän pyöriä upoksiin että pohja tulee maata vasten. Toki syyhän ei ole yksin pakosarjan vaan suurin syyllinenhän tohon varmaan on kuiteskin noi sähköflektit mitkä työntää sitä kuumaa ilmaa joutusasti päin tulipeltiä ja siitä auton alle.

lämpösuoja imusarjaan suojaamaan pakosarjan lämmöltä on sinänsä vähän ongelmallinen kun ne pirut tulee limittäin ja samoilla pulteilla kiinni, on kovan työn takana taiteilla semmonen osa että se olis siisti, kestävä ja tarpeeksi ilmaväliä toimiakseen tehokkaasti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.11.2011, 12:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
no sitä mäkin mietin... ja sit hokasin mitä oli jäänyt matkasta... meneehän sitä tosiaan 120mm kierros ja nauhaa oli 15000mm eli125 kierrosta..

reikiä tule peltii melko varmasti joka tapauksessa vaikka nauhan tai muun laittaisinki pakosarjaan, en usko että esim. ilmastointi on sen enempää kummissaan kesällä kun mitä se nyt on ollut kun kylmäaineputket kulkee kuumassa konehuoneessa, takareuna on jo auki konepellistä, mutta ei tunnu riittävän mihinkään, aurinkoisina päivinä konehuoneessa on niin kuuma ettei esim. ilmanputsarikoteloon viitti nojailla paljaalla kädellä.
Paljon on jenkkilä pojat tehny peltiin reikiä että karkaa kuuma ilma helpoimpaan suuntaan (ylös), ja hyvin on toiminut. Takareunan nosto jeesaa, mutta ongelma on tosiaan siinä että raitisilmanotto on tuulilasin etupuolella -> kuuma ilma imetään suoraan sisään ja ilmastointi joutuu tehdä enemmän työtä. Jos pelti on takaa kiinni ja lämpö menee ylös konepellin rei'istä niin ehkä saa viileämpää ilmaa sisälle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.11.2011, 13:55
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Muistaakseni Jounilla on Wranglerissa semmonen kanaverkko konepellin leveydeltä sen etuosassa ehkä n. 20cm leveänä ja kuulemma auttaa kuumuusongelmiin. Siitä vain menee tavara myös toiseen suuntaan, joten kovalla vesisateella voi laturit sun muut olla kosteena.

Grandin 5.9-koneisessa on konepellissä pitkittäiset ilma-aukot puolellaan. Lieneekö ne vain näöksi, vai onko ne oikeasti toimivia? Vastaavat jos virittäisi XJ:n konepellin takaosaan, niin silloin tuuletus ei haittaisi AC:ta ja ei tulisi vettäkään sisään. Ja olis lisäksi "ärjyn" näkönen.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.11.2011, 14:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Grandin 5.9-koneisessa on konepellissä pitkittäiset ilma-aukot puolellaan. Lieneekö ne vain näöksi, vai onko ne oikeasti toimivia? Vastaavat jos virittäisi XJ:n konepellin takaosaan, niin silloin tuuletus ei haittaisi AC:ta ja ei tulisi vettäkään sisään. Ja olis lisäksi "ärjyn" näkönen.
On toimivat, niistä huomaa ja tuntee niin kesällä kuin talvella tulevan kuuman ilman. Oli niitä konehuoneen lämpöeroja joku mitannutkin 5.2:n ja 5.9:n välillä, ja auttaa kyllä. Talvisin jos on konepellillä jäätä niin kaikki sulaa tuuletusaukkojen ympäriltä äkkiä

Porukka on samoja käyttänyt xj:ssäkin, mutta esim jonkun vanhan chrysler le baronin vastaavat on isommat ja päästää enemmän lämpöä läpi. Tai sit vaan ostaa k- raudasta jotkut ilmanvaihtoritilät ..ja onhan niitä tarvikemallisiakin kohtuuhintaan olemassa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.11.2011, 15:35
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Äkkiäkös sitä noheva rälläköi konepeltiin sopivat viillot, taivuttaa pellin ylös ja hitsaa irtopellistä leikellyt loput lamellit tms! On vain sisäpuolella ne pokkaukset, jotka rajoittaa vähän aukkojen kokoa ja paikkaa... Tais tulla siis kerrankin pintapeltihommia.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.11.2011, 08:03
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.491
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Muistaakseni Jounilla on Wranglerissa semmonen kanaverkko konepellin leveydeltä sen etuosassa ehkä n. 20cm leveänä ja kuulemma auttaa kuumuusongelmiin. Siitä vain menee tavara myös toiseen suuntaan, joten kovalla vesisateella voi laturit sun muut olla kosteena.
Joo, en löytänyt tästä kunnollista kuvaa, mutta tästä videosta näkyy tuo kanaverkko. Ainakaan omassa Jeepissä en ole kovinkaan huolissani konehuoneeseen tulevasta vesisateesta.

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.11.2011, 01:52
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Ettei aivan mene lämpöpumppufoorumiksi niin poiketaan vähän aiheesta


Viimme viikonloppuna Villerin kanssa piti katsella yksittäinen elokuvahistorian klassikkoteos, oikea mestarillinen, eeppinen kaunokuvaus "jumala armahtaa, minä en" (Hill, Spencer). No kaverilla kun on tuo "cooler, six weeks" vielä vähän kesken eikä ajolupaa siis ole niin pitihän se hakea kotoa. Jeeppi vaan ei ole näköjään tottunut sitä kaupaa, essoa ja rumalankangasta kauempana käymään kun jo menomatkasta ilmennyt puhdittomuus senkun paluumatkalla paheni. Siinä muutama kilsa ennen keskustaa rupes ilmaantuun matkantekoon huolestuttava ravistus. Meinasin jo poiketa Bemaripojun ikkunan taakse huutamaan että tuu ikkunaan, täälä huutaa minä. Mutta kun kello oli noin ja me niin, jatkoin shelille asti. Siellä todettiin että hanttarin pyörässä on sisälämmitin päällä...

Ei muuta tallille ja tassu ilmaan.

Jarrulevy sininen, turve paloi satulan päälllä, kaikki tiivistekumit riekaleina. Koitettiin vielä elvyttää mutta mäntää sisään painaessa tuli mantä ja viilapenkkivaurio.

Mulla on kokoelma kunnostusta vaativia satuloita mutta en niitä nyt sitte tähä ketutukseen viittinyt alkaa, later... Wj jarrut olis vaatinut vähä liikaa taaloja ja aikaa ja kun on tässä nyt vähä tuntunut olevan muutakin ruuvattavaa ihan malliksi.


No rokkiauto yllätti ripeydellään, sunnuntai-iltana tilatut tuotteet ilmaantui torstaina kotipihaan.



Molemmille puolille tuli tommoset
valmiit satsit, eli kaikki hilut ja palat valmiina muuta bolt on, ja uudet levyt, vanhat kun oli jo kertaalleen sorvattu joten alimittaseksi olis menny.

Viimeksi muokannut Rytari : 21.02.2012 17:41
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.11.2011, 08:31
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.540
Perusasetus

Kyllä se termotecci mädättää sarjat ihan katuautossakin, testattu juttu. Fysikaalista selitystä mikä kelpais kaikille en oo asiasta kuullu..! :-) Yks arvaus olis että putkien jäähtyessä niihin käärinliinoihin kondensoituu vettä. Kyllähän ne ajossa ainaki kuivuu hetkessä. Mut lopputuloksena on paksua hilseilevää ruostetta, niinku romut ois lojunu merenpohjassa.

Tommonen maali on mielenkiintoinen kokeilu. Monesti tuppaa vaan sarjat näissä lämpenee niin paljon että pinnoitteet irtoo. Varsinkin siis mettäautossa kun ajoviima puuttuu kokonaan ja kuormitus on kova.

Yks mitä mä kokeilisin on konepellin tuuletusreijät niin pääsis lämpö nousee pois. Itellähä konepelti irvistää koko takareuna ja sivut ylhäällä muutaman sentin, niin tuuletus pelaa "ehjälläki" pellillä. :-)
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.11.2011, 10:28
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
hetken jo päädyin siihen että maalaan vaan sen pakosarjan termalilla ja laitan thermotechin pintaan

se termal on joku 13€ purkki
thermo teckki halvimmillaan 55€ 2" leveä 50ft rulla eli 15m

2" nauhaa täytyy laittaa varmaan jonku 10-12m päällekäin aina, kierrokseen nauhaa kuluu n. 40mm ja sillä pääsee etenpäin saman verran... joten nauhassa on 375 kierrosta joten sillä pääsis 150cm mutta kun kollektoreihin ja muuhun hukkuu rutosti enemmän niin riittääkös toi? vai mitä mä laskin taas väärin.

jos joutuu ostaan toisen rullan esim sitä 1" leveetä niin menee jo kalliimmaksi ku esim marteliuksen mökät.
Laitoin aikoinaan V8-koneeseen yhden rullan (muistaakseni 2" leveää), jolla teki molemmat sarjat melkein kollektoriin asti. Kutoseen pitäisi sillä matematiikalla riittää piiiiiitkälle.

Jos tosiaan sitä kosteutta piisaa ilman lätäkössä kasteluakin, niin kunnon lämmönkestävä maali pohjalle; luulis kestävän. Eikös jotain spray-maalia ole 1300°C kestävänä. Toisaalta jos kromit lähtee teippien alta, niin miten ne maalitkaan sitten kestäs...?

Konepellin aukkoja (joko peltiin tai vain sen takareuna ylös) useat suosittelevat, niistä vain ilmastointi ei tykkää kesäkuumalla, kun sen imuaukko on samalla puolella konetta.

Miten lienee jos laittaisi imu- ja pakosarjan väliin jonkun lämpökilven? Tarttis vain saada kunnolla kiinni, ettei irtoa tärinästä tms. Jos sähköflektin laittaisi pyörimään (pakko)kytkimellä, niin sillä saisi tuuletusta vasemmalle puolelle. Miten näiden koneiden suunnittelijat on olleet NIIN tyhmiä, etteivät rakentaneet läpihengittävää konetta?!?!?!? Olis ratkaissu monta ongelmaa, eikä polttoainetalous ja lämpö niistä ainoita.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.11.2011, 10:43
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Mutta ajatteleppas minä vuonna tota perusmoottoria on alettu suunnittelemaan niin se kyllä selittää paljon
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.11.2011, 11:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Miten lienee jos laittaisi imu- ja pakosarjan väliin jonkun lämpökilven? Tarttis vain saada kunnolla kiinni, ettei irtoa tärinästä tms. Jos sähköflektin laittaisi pyörimään (pakko)kytkimellä, niin sillä saisi tuuletusta vasemmalle puolelle. Miten näiden koneiden suunnittelijat on olleet NIIN tyhmiä, etteivät rakentaneet läpihengittävää konetta?!?!?!? Olis ratkaissu monta ongelmaa, eikä polttoainetalous ja lämpö niistä ainoita.
Osittainhan siellä lämpökilpi onkin, tosin enimmäkseen estämässä bensan kiehumista. Ei kait mikään estäisi laittaa vaikka paria alumiinikilpeä sinne väliin, piirtää ja leikkaa vaan pahvista tarkan mallin, leikkaa kappaleen ja vetää ruuveilla ja sopivilla liuskoilla kiinni vaikka imusarjan päältä..


Koneen suunnittelija ei varmaan ole aikanaan ajatellut asiaa ihan tällä tavalla, perusmoottori on 60- luvun alkupuolelta ja suunniteltu aivan toisenlaisille teholukemille, toisenlaiseen käyttöön ja toisenlaiseen konehuoneeseen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Käyttöauto max.700€ R4p1d0 O/M/V Ajoneuvot 3 12.05.2010 18:00
Ostetaan käyttöauto teamosmo O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2009 21:01
Myydään käyttöauto x 2 osatauno O/M/V Ajoneuvot 4 06.11.2008 17:02
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 11 04.10.2008 09:46
O: Käyttöauto panzer O/M/V Ajoneuvot 7 28.01.2008 21:16


Sivu luotu: 17:37 (GMT +2).