Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.11.2011, 19:30
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Temal oy järvenpäässä pinnotteli ainakin kattiloita uusiksi teflonilla aikanaan, en sit tiedä tekeekö enää

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.11.2011, 11:39
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

varmaan se ei parane uudella ameriikalaisella osalla .itse suosittelen vaikka hj-61 25 vuotta vanhaa 5-800 tkm ajettu tilalle se on parempi kuin uusi amerikkalainen. halpoja ja ristikoita saa joka kylästä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.11.2011, 13:21
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Jotenkin tuntuu että yhtä hyvän suojauksen saa jos ruiskuttaa siihen vaikka sinistä spray maalia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.11.2011, 15:08
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Onko tuon tyylisiä päältysteitä muissa vehkeissä käytetty? Tuo akseli siis jää löysäksi ilman tuota pinnoitetta?
Kauankohan tuo alkuperäisenä sitten on kestänyt.. Jännä keksintö kyllä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.11.2011, 20:47
sisuli sisuli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.11
Sijainti: suomi
Viestit: 80
Perusasetus

Ihan kakka keksintöhän tuo sininen on ,ei muuta kuin lähetystön eteen marssimaan.
Vain 600.000km Fordissa kesti ja piti jo tilata uusi sekä spååritappi ja yoke hapatusmaasta, kun oli Karjalan rapa työntänit kaikki sinisen herkun rullalle.
Halpaa oli kuin saippua, mutta DHL ryösti, joku saksalainen pulju?
Voisi olla että tuo ei tykkää liiasta vaseliinitakaan etenkään kovilla pakkasilla, jolloin repii jäänkanssa pinnoitteen irti, yokessahan on vesireikä siellä haarukassa.
Kyselin koneistamoista jos vois pinnoittaa vaikkapa messingillä ja koneistaa mittoihin , ystävällisesti viittoilivat ovelle päin...
Hätätapauksessahan voi vaikka jostain läpiruostuneesta mannen vanhasta tammanvetovaunusta lainata jos ei oo jo joku työntäny rööveriin
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.11.2011, 21:43
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Onko tuon tyylisiä päältysteitä muissa vehkeissä käytetty? Tuo akseli siis jää löysäksi ilman tuota pinnoitetta?
Kauankohan tuo alkuperäisenä sitten on kestänyt.. Jännä keksintö kyllä.
Joissain loppupään Hj61:ssä on liu'ulla varustettu ohjausakseli ja siinä on vastaavan näköinen käsittely, mutta väri on harmaa. Idea on varmaan se, että luistaa vaikkei olisi rasvattukaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.11.2011, 23:15
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Joissain loppupään Hj61:ssä on liu'ulla varustettu ohjausakseli ja siinä on vastaavan näköinen käsittely, mutta väri on harmaa. Idea on varmaan se, että luistaa vaikkei olisi rasvattukaan.

näin pe iltana tuosta tulee väkisinkin mieleen ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.11.2011, 04:17
suddendeath suddendeath ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 120
Perusasetus

Mites bedliner tuonne? Ainakin myytinmurtajissa kesti C4:stä lähtien kaiken.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.11.2011, 09:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
varmaan se ei parane uudella ameriikalaisella osalla .itse suosittelen vaikka hj-61 25 vuotta vanhaa 5-800 tkm ajettu tilalle se on parempi kuin uusi amerikkalainen. halpoja ja ristikoita saa joka kylästä.
Itse suosittelen noitten tojota- lasien poistamista silmiltä. Ei se tojota ole mikään automaailman kuningas, tai ainoa firma maailmassa joka osaa autojen osia tehdä.

Noita samanlaisia pinnoitteita on ainakin jenkkevermeiden kardaaneissa ihan yleisestikin, ja kestää yleensä useita satoja tuhansia kilometrejä ilman mitään vaurioita. Toki offikäytössä on aika kovilla ja voi ottaa sitten osumaa. Se, miksi tuollainen pinnoite yleensä hajoaa voi johtua ainakin seuraavista:

* Kardaanin liuku on liian pitkänä korotuksen takia (= liian lyhyt kardaani eikä ole vaihdettu pidempään), jolloin spoori ei liu'u kuten pitäisi ja kanittaa vastaan -> kuluu. Siinä kyllä kuluisi tojotan käsittelemätön kardaanikin ihan yhtä lailla ennenpitkää.
* Spoorin tiiviste on rikki, ja sinne sisään pääsee paskaa. Yllättäen myös se tuhoaa spoorit. Tuhoaa myös sen pinnoittamattoman.
* Kardaani epätasapainossa/ täristää liikaa. Tämäkin kyllä tuhoaa kardaanin ja/tai ristikot ennenpitkää.

Että joo, on ne vaan ihan täysin paskoja tollaset keksinnöt. Ainiin, jossain kuorma- autojen kardaaneissakin nähnyt samannäkösiä pinnotteita. Mutta eihän ne oo tojotia, ni ei nekään varmaan kestä mitään. Pitää laittaa hodarin kardaani sinnekkin ni sit alkaa pelaamaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.11.2011, 10:28
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
varmaan se ei parane uudella ameriikalaisella osalla .itse suosittelen vaikka hj-61 25 vuotta vanhaa 5-800 tkm ajettu tilalle se on parempi kuin uusi amerikkalainen. halpoja ja ristikoita saa joka kylästä.
Pöh, kyllä tuo muovipinnoite on mun mielestä hyvä juttu niin kauan kun käyttäjä ei väärinkäytä liian lyhyttä kardaania niin kuin minä tein laiskuuttani. Samaan tapaan esim. Lexuksen LS400:ssa käytetään kumilimppua vaihdelaatikon ja kardaanin välissä vähentämään voimansiirron iskuja. Tuo alkuperäinen muovi on kyllä tiukkaa tavaraa enkä usko että sen poiskuluminen on ongelma vaikka tuskinpa niitä on suunniteltu samoille kilometreille mitä Suomen HJ:t on rullanneet. Uudet Spicerin ristikot on luokkaa 15 taalaa, ja kun pitää pari varalla niin ei tarvii joka kylästä etsiäkään.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja suddendeath Näytä viesti
Mites bedliner tuonne? Ainakin myytinmurtajissa kesti C4:stä lähtien kaiken.
Jotain tän tapasta voisin kyllä koittaa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Välyshän on kuitenkin aika olematon vaikka tuo "muovipinnoitus" puuttuukin, miten se haittaa käytännössä?
En nyt osaa sanoa kuinka paljon välys on, mutta kyllä sovitus on aika holo ilman sitä. En tiedä haittaako se oikeasti mitään, mutta nyt kun koitan saada alustan välyksiä pois joka paikasta niin tämä on yksi korjauskohde listalla. Uskoisin että tämä aiheuttaa samaan tapaan värinöitä kuin epätasapainossa oleva kardaani.

Viimeksi muokannut offroadjouni : 19.11.2011 10:31
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.11.2011, 19:56
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Itse suosittelen noitten tojota- lasien poistamista silmiltä. Ei se tojota ole mikään automaailman kuningas, tai ainoa firma maailmassa joka osaa autojen osia tehdä.

Noita samanlaisia pinnoitteita on ainakin jenkkevermeiden kardaaneissa ihan yleisestikin, ja kestää yleensä useita satoja tuhansia kilometrejä ilman mitään vaurioita. Toki offikäytössä on aika kovilla ja voi ottaa sitten osumaa. Se, miksi tuollainen pinnoite yleensä hajoaa voi johtua ainakin seuraavista:

* Kardaanin liuku on liian pitkänä korotuksen takia (= liian lyhyt kardaani eikä ole vaihdettu pidempään), jolloin spoori ei liu'u kuten pitäisi ja kanittaa vastaan -> kuluu. Siinä kyllä kuluisi tojotan käsittelemätön kardaanikin ihan yhtä lailla ennenpitkää.
* Spoorin tiiviste on rikki, ja sinne sisään pääsee paskaa. Yllättäen myös se tuhoaa spoorit. Tuhoaa myös sen pinnoittamattoman.
* Kardaani epätasapainossa/ täristää liikaa. Tämäkin kyllä tuhoaa kardaanin ja/tai ristikot ennenpitkää.

Että joo, on ne vaan ihan täysin paskoja tollaset keksinnöt. Ainiin, jossain kuorma- autojen kardaaneissakin nähnyt samannäkösiä pinnotteita. Mutta eihän ne oo tojotia, ni ei nekään varmaan kestä mitään. Pitää laittaa hodarin kardaani sinnekkin ni sit alkaa pelaamaan.
Voi kai niitä tojota brilloja pikkasen käyttää päässä jos vaikka rupee jenkki vermeet häikäsee.

Kyllä tojotan tuotekehittely on ollu maailman huippua iät ajat, tullu valmiita kamppeita baanalle ei oo tarvinu pokan tehdä enää testi ajoa. Se kertoo mun mielestä jo jotain että kun tojotalta tulee tietyn automallin takasin kutsu viallisen osan takia siitä uutisoidaan bbc,llä

Ja tää ei ollu kannanotto jeepit vastaan tojotat matsiin vaan yleistä mölinää tarkoituksena aiheuttaa lisää mölinää.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.11.2011, 20:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Kyllä tojotan tuotekehittely on ollu maailman huippua iät ajat, tullu valmiita kamppeita baanalle ei oo tarvinu pokan tehdä enää testi ajoa. Se kertoo mun mielestä jo jotain että kun tojotalta tulee tietyn automallin takasin kutsu viallisen osan takia siitä uutisoidaan bbc,llä
Varmasti on ollut tuotekehittely maailmanhuippua, mutta ei se silti tee kaikesta mitä tojota on tehnyt automaattisesti parempaa kuin muiden tuotteet. Enkä minä mitenkään jenkkiautoja edes puolusta, nehän on laadultaan sellaista sontaa ettei mitään rajaa mutta osaan kuitenkin arvostaa tiettyjä asioita mitä niissä on, ja toisaalta paljon on sieltäkin tuotteita tullut mitkä oikeasti on hyviä, kestäviä ja toimii käytössään erinomaisesti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kardaanin suojaus? freddie Tekniikka & Jutustelu 47 29.03.2015 13:23
kardaanin valmistus santikko Tekniikka & Jutustelu 8 23.11.2010 17:06
42° kardaanin ristikot DarkestMessiah Tekniikka & Jutustelu 3 05.03.2010 00:36
Hj:n kardaanin mittoja pastirolli Tekniikka & Jutustelu 2 28.11.2009 15:53
Kardaanin liukuspoori? Jörmelö Tekniikka & Jutustelu 10 23.05.2005 07:38


Sivu luotu: 15:58 (GMT +2).