Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4
varmaan se ei parane uudella ameriikalaisella osalla .itse suosittelen vaikka hj-61 25 vuotta vanhaa 5-800 tkm ajettu tilalle se on parempi kuin uusi amerikkalainen. halpoja ja ristikoita saa joka kylästä.
|
Itse suosittelen noitten tojota- lasien poistamista silmiltä. Ei se tojota ole mikään automaailman kuningas, tai ainoa firma maailmassa joka osaa autojen osia tehdä.
Noita samanlaisia pinnoitteita on ainakin jenkkevermeiden kardaaneissa ihan yleisestikin, ja kestää yleensä useita satoja tuhansia kilometrejä ilman mitään vaurioita. Toki offikäytössä on aika kovilla ja voi ottaa sitten osumaa. Se, miksi tuollainen pinnoite yleensä hajoaa voi johtua ainakin seuraavista:
* Kardaanin liuku on liian pitkänä korotuksen takia (= liian lyhyt kardaani eikä ole vaihdettu pidempään), jolloin spoori ei liu'u kuten pitäisi ja kanittaa vastaan -> kuluu. Siinä kyllä kuluisi tojotan käsittelemätön kardaanikin ihan yhtä lailla ennenpitkää.
* Spoorin tiiviste on rikki, ja sinne sisään pääsee paskaa. Yllättäen myös se tuhoaa spoorit. Tuhoaa myös sen pinnoittamattoman.
* Kardaani epätasapainossa/ täristää liikaa. Tämäkin kyllä tuhoaa kardaanin ja/tai ristikot ennenpitkää.
Että joo, on ne vaan ihan täysin paskoja tollaset keksinnöt. Ainiin, jossain kuorma- autojen kardaaneissakin nähnyt samannäkösiä pinnotteita. Mutta eihän ne oo tojotia, ni ei nekään varmaan kestä mitään. Pitää laittaa hodarin kardaani sinnekkin ni sit alkaa pelaamaan.