|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#76
|
|||
|
|||
Pumppu viikonlopun jäljiltä käsissä ja toimitettu jo pajalle. Kiitoksia ohjeista, ensi viikonloppuna saa nähdä kuinka asennuksen kanssa käypi.
Laatikkomurheista. Itse käytin laatikon omastani viime syksynä alhaalla. 3-4 synkrolaite rikki. Samalla laittelin uudet laakerit ja sen kuuluisan pakkipyörän. Ei niin paha korjata kuin luulin. Multa voisi löytyä tuohon laatikkoon ihan tehtaan ohje saarivaltion murteella. Omien kokemusten mukaan lähtee ihan ok pois, kun viitsii irroitella ne vääntösauvat. Kovat jätkät ei ota niitä irti. Takaisin saaminen onkin sitten oma projektinsa, joku nostoväline on hyvä olla. Kuten tässä jo aiemmin on sanottu se paketti sitten painaa. Tietysti kaikki on suhteellista, jos penkiltä nousee 200kg voi tuo tuntua kevyeltäkin... |
#77
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kohtuullista tosiaan, mutta ilman monttua tai nosturia tuonkin kokoisen murikan saaminen kohdilleen voi osoittautua yllättävän hankalaksi. |
#78
|
|||
|
|||
Joo, 45kg voi olla päälaatikko, mut siihen vielä samanverran lisää jakolaatikosta, jos ei sit oo näppärä ja ruuvaa laatikoita irti toisistaan auton alla
|
#79
|
||||
|
||||
Entäpä jos nostais korin pois rungolta niin sillonhan sen pitäis olla helppoa hommaa
|
#80
|
|||
|
|||
Minkäslaisia öljämiinejä muut on laittaneet noihin nissanin koneisiin ja voimansiirron puolelle...? Onkoha nuissa datsun 720 4x4 ollu missää lukollista takaperää tehtaalta lähtiessää eli kitka tms...?
|
#81
|
|||
|
|||
No se. Pääsis nosturin kanssa nostelemaan. Samalla vaikka korotuspalat koriin.
|
#82
|
|||
|
|||
Suht. paksuja öljyjä oon käyttänyt kun vanha turboton kone kyseessä. Tosin laatikossa sais vähän ohuemmatkin olla näin kylmemmillä keleillä.
|
#83
|
||||
|
||||
Lainaus:
itte oon käyttäny sd25 kattilassa 15w40 (neste) m-ölppää ja perissä ja laatikoissa saman firman 80w90 ölppää... eikö ne ole kaikki alkujaan kitkalukolla,takaperä, lerssinen korjaa jos meni pahasti mettään....
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#84
|
||||
|
||||
Käytin kingcappia leimalla ja pomppas jarruista,kuskin puolen takajarru kuulemma ottaa liian äkisti verrattuna etupäähän,voiko olla se säädin sökö vai sitte takana kuluneet liinat?
en oo joutanu avata vielä,, onko muilla ollu vastaavia ongelmia??
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#85
|
|||
|
|||
Niin tosiaan kitkaperään sitä LS-lisäaineellista öljyä kantsii laittaa jos vielä pitää se kitkalukko.
cybressin kysymykseen, että itse huomasin parin metsäreissun jälkeen että jarrutettaessa jopa kuivalla asfaltilla toinen takapyörä lukkiutui helposti vähän voimakkaammassa jarrutuksessa. En sen kummemmin vikaa kerennyt paikantaa kunnes se taas jokusen päivän ajelun jälkeen hävisi ja jarrut pelas normaalisti. Samaa vikaa mutta ei itelläkään hajua mistä johtui. Luultavasti paskaa vaan rummuissa. |
#86
|
|||
|
|||
Lainaus:
Voisinpa vaikka epäillä tuommosta jos kerta ei mittää mekaanista vikaa ole havaittu. |
#87
|
|||
|
|||
Lainaus:
Viimeksi muokannut tonikki : 14.11.2011 19:30 |
#88
|
|||
|
|||
Tutulla teki tuota ku oli märät jarrut niinsanotusti.. Pikkuse hipasi jarrua niin kyllä huomasi takapään järruttavan huomattavasti tiukemmin ja vähä kovemmin jarruttaessa tais rengas ulahtaa takana. Mutta tämähä on vaa arvelua
|
#89
|
||||
|
||||
Lainaus:
täytyy vaa aukasta ne jarrut,ku niissä oli sen takia heittoakin taka-akselilla.. sittenhän sen näkee mitä siellä on... eipä oo kalliita nuo osatkaa,rummut 40 e kappale ja uudet liinat molemmille puolin 50e motonetistä.. vaa saattaa ne olla säädetty tai menny säädöt päin per##ttä...
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#90
|
||||
|
||||
Tuossa justiin vklp vaihoin taakse jarrukengät ja sylinterit. Meinashan ne vähän jumittaa kenkiin mutta lähti kun anto vähän väkivaltaa
Rummutkin olis ollu vaihtamiskelpoiset, muttakun ei raskinu ostaa uusia. No kärsitään siitä sitten myöhemmin |
#91
|
|||
|
|||
Tuli hommattua -91 D21 korinen 2.5 td koneella ilman turboa nipponi isännälle kulku peliksi ja tuossa nyt hieman tutkiskellut vikoja yms..
-pumppu vuotaa jostain.. onko olemassa semmosta yleistä paikkaa mistä alkaa vuotamaan? -rungon sisäpuoli hapertunut lavan alta, muuten runko on ok -> hitsailtu kasaan -joitain niveliä varmaan joutuu uusimaan keulaan -jarrupalat, kengät, ja levyt menee ainakin vaihtoon, rummuista en tiiä vielä -helmat vaihtaa enemmän maastoa kestävämmäksi malliksi
__________________
Metässä ollaan ja metsään mennään |
#92
|
||||
|
||||
Lainaus:
itte suunnittelin palkkihelmoja nipponiin mutta tulin siihen tulokseen että en itte ainakaan ala tekemään ku runkopalkit jää aika alas jos laittaa 75mm korin korotukset.ottaa äkimmin ne palkit kiinni ku helmat,asia erikseen jos tykkää nojailla isompiin kiviin...ittellä kuiteski käyttiksenä tuo auto joten pientä säälimistä täytyy harrastaa.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! Viimeksi muokannut cybress : 15.11.2011 06:45 |
#93
|
|||
|
|||
Hyvä on olla palkkihelmat jos tulee paljon metässä ajelua tai sitten muuten vaan rankempaa käyttöä. Mut toi 75mm korin korotuskin toki auttaa asiaan mutta ei pelasta vauriolta jos iso kanto sattuu paikalle.
Helpompi asentaa ne kuin yrittää pitää pelti suorana jos jatkuvaan menee. Säälimistä ei ole tullut oman auton kohdalla kauheasti harrastettua, mutta nyt kun auto on pakkivaihteestaan halvaantunut niin rupesi jo käymään sääliksi. Voi sanoa kyllä että ei ihan täysmittaiseen maastoajoon sovi vakioalustalla Kingcab, jotain on tehtyä. Tuli siinä samalla sitten hommattua toinen pickuppi (720 SD25) tuon kaveriksi, jos käyttöautoa rakentelisi talven mittaan ja toisesta taas jonkin näköistä maastoprojektia. Viimeksi muokannut tonikki : 14.11.2011 22:19 |
#94
|
||||
|
||||
Ihan kaikissa 720 malleissa ei ole ollut lukkoa takanakaan, D21 versiossa taas lähes kaikissa on lukkoperät myöskin takavetoisisssa.. Yleensä ajettu väärillä öljyillä vituiks eli normi "stou" öljyllä poltettu kitkalevyt pilalle
|
#95
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kumminkin kulunu rummunreunaan pykälä ettei pääse paska poies.. |
#96
|
||||
|
||||
Lainaus:
Onko tuossa sinun linkittämässä kuvassa jonku hiluxin lava vai mistä se on? |
#97
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#98
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ois kiva tietää muuten tuon auton historiaa enemmän. Ruotsista näkyy alun perin tulleen ja sen jälkeen lapissa päin majailleen. Oulusta kävin itse sen noutamassa. Viimeksi muokannut tonikki : 15.11.2011 10:35 |
#99
|
|||
|
|||
Löytyykö Pickup 720 4x4 SD25 vuosimalliin 83 räjäytyskuvia / korjaamomanuaaleja mistään? Nissan4U ei näytä kun takavetopelin SD23 koneella.
Kävi nimittäin niin että pakkirattaan metsästys päättyi lopulta siihen että pihassa seisoo toinen Kingcabbi. Tosin en taida raskia tuota purkaa. Näinkö se Datsun kuume leviää? |
#100
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://nissan4u.com/parts/pickup/el_720/1983_11/type_8/ juuri noin se kuume leviää,mutta ei kannata huolestua se on tässä tapauksessa aivan tervettä. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |