Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.11.2011, 12:13
Ljas Ljas ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.11.11
Sijainti: Tre
Viestit: 13
Perusasetus

Pumppu viikonlopun jäljiltä käsissä ja toimitettu jo pajalle. Kiitoksia ohjeista, ensi viikonloppuna saa nähdä kuinka asennuksen kanssa käypi.

Laatikkomurheista. Itse käytin laatikon omastani viime syksynä alhaalla. 3-4 synkrolaite rikki. Samalla laittelin uudet laakerit ja sen kuuluisan pakkipyörän. Ei niin paha korjata kuin luulin. Multa voisi löytyä tuohon laatikkoon ihan tehtaan ohje saarivaltion murteella.

Omien kokemusten mukaan lähtee ihan ok pois, kun viitsii irroitella ne vääntösauvat. Kovat jätkät ei ota niitä irti. Takaisin saaminen onkin sitten oma projektinsa, joku nostoväline on hyvä olla. Kuten tässä jo aiemmin on sanottu se paketti sitten painaa. Tietysti kaikki on suhteellista, jos penkiltä nousee 200kg voi tuo tuntua kevyeltäkin...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.11.2011, 12:58
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ljas Näytä viesti
Pumppu viikonlopun jäljiltä käsissä ja toimitettu jo pajalle. Kiitoksia ohjeista, ensi viikonloppuna saa nähdä kuinka asennuksen kanssa käypi.

Laatikkomurheista. Itse käytin laatikon omastani viime syksynä alhaalla. 3-4 synkrolaite rikki. Samalla laittelin uudet laakerit ja sen kuuluisan pakkipyörän. Ei niin paha korjata kuin luulin. Multa voisi löytyä tuohon laatikkoon ihan tehtaan ohje saarivaltion murteella.

Omien kokemusten mukaan lähtee ihan ok pois, kun viitsii irroitella ne vääntösauvat. Kovat jätkät ei ota niitä irti. Takaisin saaminen onkin sitten oma projektinsa, joku nostoväline on hyvä olla. Kuten tässä jo aiemmin on sanottu se paketti sitten painaa. Tietysti kaikki on suhteellista, jos penkiltä nousee 200kg voi tuo tuntua kevyeltäkin...
45kg muistaakseni näytti laatikon painoksi Nissan4U.com sivusto.
Kohtuullista tosiaan, mutta ilman monttua tai nosturia tuonkin kokoisen murikan saaminen kohdilleen voi osoittautua yllättävän hankalaksi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.11.2011, 13:35
Mik_ Mik_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.10.10
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 88
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
45kg muistaakseni näytti laatikon painoksi Nissan4U.com sivusto.
Kohtuullista tosiaan, mutta ilman monttua tai nosturia tuonkin kokoisen murikan saaminen kohdilleen voi osoittautua yllättävän hankalaksi.
Joo, 45kg voi olla päälaatikko, mut siihen vielä samanverran lisää jakolaatikosta, jos ei sit oo näppärä ja ruuvaa laatikoita irti toisistaan auton alla
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.11.2011, 16:51
Hompppa_:n Avatar
Hompppa_ Hompppa_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.10
Sijainti: Lappi
Viestit: 136
Perusasetus

Entäpä jos nostais korin pois rungolta niin sillonhan sen pitäis olla helppoa hommaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.11.2011, 17:03
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hompppa_ Näytä viesti
Entäpä jos nostais korin pois rungolta niin sillonhan sen pitäis olla helppoa hommaa
No se. Pääsis nosturin kanssa nostelemaan. Samalla vaikka korotuspalat koriin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.11.2011, 16:59
Jacob Jacob ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.11.11
Sijainti: kainuu
Viestit: 20
Perusasetus

Minkäslaisia öljämiinejä muut on laittaneet noihin nissanin koneisiin ja voimansiirron puolelle...? Onkoha nuissa datsun 720 4x4 ollu missää lukollista takaperää tehtaalta lähtiessää eli kitka tms...?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.11.2011, 17:05
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jacob Näytä viesti
Minkäslaisia öljämiinejä muut on laittaneet noihin nissanin koneisiin ja voimansiirron puolelle...? Onkoha nuissa datsun 720 4x4 ollu missää lukollista takaperää tehtaalta lähtiessää eli kitka tms...?
Suht. paksuja öljyjä oon käyttänyt kun vanha turboton kone kyseessä. Tosin laatikossa sais vähän ohuemmatkin olla näin kylmemmillä keleillä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.11.2011, 17:06
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jacob Näytä viesti
Minkäslaisia öljämiinejä muut on laittaneet noihin nissanin koneisiin ja voimansiirron puolelle...? Onkoha nuissa datsun 720 4x4 ollu missää lukollista takaperää tehtaalta lähtiessää eli kitka tms...?

itte oon käyttäny sd25 kattilassa 15w40 (neste) m-ölppää ja perissä ja laatikoissa saman firman 80w90 ölppää...

eikö ne ole kaikki alkujaan kitkalukolla,takaperä, lerssinen korjaa jos meni pahasti mettään....
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.11.2011, 17:21
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Käytin kingcappia leimalla ja pomppas jarruista,kuskin puolen takajarru kuulemma ottaa liian äkisti verrattuna etupäähän,voiko olla se säädin sökö vai sitte takana kuluneet liinat?

en oo joutanu avata vielä,, onko muilla ollu vastaavia ongelmia??
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.11.2011, 17:38
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Niin tosiaan kitkaperään sitä LS-lisäaineellista öljyä kantsii laittaa jos vielä pitää se kitkalukko.

cybressin kysymykseen, että itse huomasin parin metsäreissun jälkeen että jarrutettaessa jopa kuivalla asfaltilla toinen takapyörä lukkiutui helposti vähän voimakkaammassa jarrutuksessa. En sen kummemmin vikaa kerennyt paikantaa kunnes se taas jokusen päivän ajelun jälkeen hävisi ja jarrut pelas normaalisti.
Samaa vikaa mutta ei itelläkään hajua mistä johtui. Luultavasti paskaa vaan rummuissa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.11.2011, 23:05
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jacob Näytä viesti
Minkäslaisia öljämiinejä muut on laittaneet noihin nissanin koneisiin ja voimansiirron puolelle...? Onkoha nuissa datsun 720 4x4 ollu missää lukollista takaperää tehtaalta lähtiessää eli kitka tms...?
Ihan kaikissa 720 malleissa ei ole ollut lukkoa takanakaan, D21 versiossa taas lähes kaikissa on lukkoperät myöskin takavetoisisssa.. Yleensä ajettu väärillä öljyillä vituiks eli normi "stou" öljyllä poltettu kitkalevyt pilalle
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.11.2011, 18:20
Ljas Ljas ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.11.11
Sijainti: Tre
Viestit: 13
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ljas Näytä viesti
Pumppu viikonlopun jäljiltä käsissä ja toimitettu jo pajalle. Kiitoksia ohjeista, ensi viikonloppuna saa nähdä kuinka asennuksen kanssa käypi.
Päivityksenä: pumppu paikallaan, peli käy ja kukkuu ja omistajaa hymyilyttää.

Tuohon löytyi venäläiseltä foorumilta se ohjekin vihdoista viimein. Pääperiaate tosin tuli jo noissa postatuissa linkeissä. Tekemällä oppii.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.11.2011, 22:31
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

ja homma etenee nyt vaan vielä kun on tollane bensa käppi tarjolla ja jos turbo diiselii sovitellaan keulille lain puitteissa ni miten tämä vähäpäästöisyys menee ??? kun diiseli koreissa on rajana 91 ni miten tää nyt menee jos on vaikka 90 bensa joka on vähäpäästönen ni saako sinne diiselin pistää ? en vielä tiedä minkä ikänen auto on että se selvii huomenna kuitenki alle 91.. ja mites kun tuolla linkkien sivuilla oli tota Nissan Hardbody (D21) Solid Axle Swap sarjaa ni saako tollasen suomessa kilpiin ? ja jos joku vois varmistaa saako ihan jäykän etuakselin laittaa tos ois 61 lukko akselit kaverilla jouten

ja tossa vähän suunnittelin paintilla ois hieno ku sais hyttiin vähän lisää ja perästä vähän pois ja toi korkeuski näyttää ihan sopivalta
Attached Images
File Type: jpg suunnitteluu.jpg‎ (51,0 Kt, 260 lukua)

Viimeksi muokannut tdi : 28.11.2011 22:50
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.11.2011, 22:55
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
ja homma etenee nyt vaan vielä kun on tollane bensa käppi tarjolla ja jos turbo diiselii sovitellaan keulille lain puitteissa ni miten tämä vähäpäästöisyys menee ??? kun diiseli koreissa on rajana 91 ni miten tää nyt menee jos on vaikka 90 bensa joka on vähäpäästönen ni saako sinne diiselin pistää ? en vielä tiedä minkä ikänen auto on että se selvii huomenna kuitenki alle 91.. ja mites kun tuolla linkkien sivuilla oli tota Nissan Hardbody (D21) Solid Axle Swap sarjaa ni saako tollasen suomessa kilpiin ? ja jos joku vois varmistaa saako ihan jäykän etuakselin laittaa tos ois 61 lukko akselit kaverilla jouten

leimalle tuohon akseli hommaan pitää kuulemma hakea jtn poikkeuslupaa akesta,trafista,mikä se nyt nykyään mahtaa olla...ja akselin kanssa kannattaa miettiä että minkä sinne nissanin keulalle saa jos meinaa omalla laatikolla laittaa kun nissanissa on se murikka ns väärällä puolella verrattuna muihin...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.11.2011, 23:32
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
leimalle tuohon akseli hommaan pitää kuulemma hakea jtn poikkeuslupaa akesta,trafista,mikä se nyt nykyään mahtaa olla...ja akselin kanssa kannattaa miettiä että minkä sinne nissanin keulalle saa jos meinaa omalla laatikolla laittaa kun nissanissa on se murikka ns väärällä puolella verrattuna muihin...
aijaa no sitte pitää risukeulu säilyttää tai ainakin katsastukseen se hankaloittaa tilannetta.. katsotaan nyt mutta jos teen ni ei sinne kyllä nissanin tekniikkaa laiteta laatikkot jää arvotukseks taaksekki pitäs sit kierteet saada tuskin nissanin akseli kestää. ja tästähän ei oo tulossa sitte mikää ylikorkee joka kippaa eikä suo hiipijä jonka hitaalla ykkösellä tuskin näkee että liikkuu vaan sellanen joka menee tähän tyyliin http://www.youtube.com/watch?v=6MjyS...eature=related ja näin http://www.youtube.com/watch?v=Rezgc4no8DE niin ja vielä vähän näin http://www.youtube.com/watch?v=XAIHP...eature=related

Viimeksi muokannut tdi : 28.11.2011 23:46
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 03:58 (GMT +2).