![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No ei ne kyllä sillon oo mitään mustaa raitaa asfalttiin piirtäny, jos on aluks tehny niin jostain on rivenny viimeistään sit jarrudynolla. Jokseenkin hanurista tollasen Volvon käsijarrutsydeemi (ja oikeestaan koko auto. ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä on omalle kohdalle sattunut sellainenkin katsastaja jolle ei kelvannut se, että -83 vuoden pajero voi olla hyvässä kunnossa.
Ettimällä etti väljää niveltä, että pääsis pompauttamaan. Ensin kolisteli etupään, sitten takapään ja kun ei löytynyt niin totes, että "täytyyhän se löytyä yks viallinenki olla" ja kolisteli etupään uudestaan. Totesin vaan, että "olen yrittänyt auton pitää kunnossa ja vaihtanut kaikki ne nivelet". No seuraavana keksi, että "jarrujen kuormasäädin ei toimi ainakaan, poleppa jarruja", no senkin olin korjannut autosta niin naama punasena tuli auton alta pois. Kun ei sieltä vikaa löytynyt niin olin unohtanut vinssin vaijerin pari kierrosta puskurin ympärille, jossa se meni yhden kerran eturekisterikilven edestä. Totesi, että eturekisteri kilpi ei näy. Ehdotin, että jos kelaisin vaijerin sisään, kun olin sen siihen edellisenä iltana unohtanut, mutta ei kelvannut vaan halusi merkitä sen korjauskehotteeseen. Siinä vaiheessa, mulla jo ärsytti ni totesin, et merkitte vaan, jos se sinun päivää piristää. Leima tuli sillä reissulla, mutta merkintä oli rekisteriotteessa.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Paljon kehuja niittänyt A-katsastus...
Tätä topikkia lueskellessani pisti silmään usea maininta A-katsastuksesta ja sen toiminnasta. Ukolla muunmuassa jättivät jonkun raudan suabin vetonivelen luo joka särkyi sittemmin hyvin pian... Itse käytin aikoinaan ko konttorilla autojani kun muita ei tällä tuppukylälä ollut, ja on menny suurin osa autoista heittämällä läpi, mutta se toinenkin puoli on olemassa... ja se kiteytyy pariin setään jotka keksimällä keksi vikoja tai teki niitä... Minulta on autosta kolisteltu rengasraudalla helmoista maalit halki kun "tässä mallissa on helmoissa AINA ruostetta", vaan ei ollut... toinen seuraavana vuonna oli sit se viimeinen niitti... samainen äijä ja varmaan sama rengasrautakin... ja lähes samoilla sanoilla alkaa koteloiden tarkistus... "täällä on yleensä pehmeää" ja alkoi hakata takaiskarin yläpäähän lokasuojaan reikää... ei saanut ekalla eikä tokalla läpi mutta aikansa hakattuaan tulihan sinne reikä... ja toiselle puolelle teki samoin, muistaakseni viides tai kuudes lyönti meni vasta läpi... no hylsy tuli ja korjaamo reissu edessä... ihmetteli pajalla kun oli selvästi väkisin tehty reiät... paikkuutin ja vein näytölle jolloin vannottelin ettette tulisi tällä konttorilla minua näkemään ja sen minkä teitte selkeästi tahalleen tulisi kaikki asiasta kiinnostuneet tietämään jatkossakin... pian tuon jälkeen ukko lähti pois konttorilta töistä ja en tosiaankaan ole siellä käynyt katsastuksen tiimoilta sen jälkeen, puuhakilvet hakenut ainoastaan ja rekisteröinti asiat yläkerrassa... enkä mene.
Ajan mieluusti 50km Kuopioon katsastukseen, siellä palvelu hyvää ja paljon halvempaa sekä ei vielä ole autojani kolhittu yhtään kertaa vaikka jo vuosia tästä aikaa ja menopelejä väliin mahtunut jos minkä näköistä ja mallista... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tässä saa ihmetellä, että miksi itkette netissä nuista? Yhteyttä katsurin esimiehiin, ni varmasti tapahtuu muutosta.
Omakohtanen kokemus kevättalvelta: Ostin yksityiseltä auton, edellisenä päivänä katsastetun, kainuussa "yksityisen" aseman toimesta. Koeajolla totesin, että keinuttaa kulmittain, eli joku iskari sökö. Samoin lapusta näki, että jarruissa heittoa, mutta oli kelvannut. No aloitin sitte remontin, vaihtoon meni kaikki iskarit ku toinen etu- ja toinen takaiskari oli särki. Jarrupalat oli tuommosessa kunnossa: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93738 Ja jarrulevyt ruosteessa / vain kapeaa rantua tehny, toisin sanoen jo kaukaa näki että on häikkää. Kummastaki takasatulasta oli liukutapit jumissa, uusiksi meni levyt ja palat, sekä liukutapit. Muuten satulat sai rasvauksella & uusilla tiivisteillä henkiin. Otin viosta hyvät kuvat, tuossa aiempana yksi malliksi, ja laitoin sähköpostilla asiallista palautetta asemalle, kuvat liitteeksi. Alle oma nimi, puhnumero yms. tarpeelliset. Ei tullu vastinetta. Laitoin saman palautteen ketjun pohjossuomen päällikölle, meni tunti ja puhelin soi. Kysyi, että olenko jo nuo kaikki osat vaihtanu uusiin, tarkastavat auton mielellään täällä paikallisessa konttorissa, jos vanhat osat on paikallaan. No uutta osaahan siellä jo oli ni sen osata ei mahtanu enää mitään... samalla ilmoitti että konttorilta ottavat yhteyttä. Seuraavana aamuna soitti konttorin päällikkö. Puolituntia asiallista keskustelua, en siis korottanu ääntä / vaatinu korvauksia / muuten rähjänny. Kerroin samat asiat vielä uudelleen, ja toinen tietysti puolusti omaa kantaansa, mutta myönsi erheen. Itelle jäi hyvä mieli, ja varmasti meni palaute myös eteenpäin katsurille. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Tuttua tarinaa..
Näitähän on ollu jos jonkinlaisia tapauksia,mutta: jokainenhan tietää että turha on ketään syyttää jos autossa on vikaa,tulkinnan varaa on ja jos katsuri on sitä mieltä et ei hyvä ni sit korjataan ja jos muutoksesta on kysymys ni kaikkea voi koettaa mut turha itkeä jos laittomat muutokset ei mene läpi. Eikä auta vaikka kaveri/appiukko/viisas tietäjä/tuttu katsuri sanois mitä. KAIKKI pitää pystyä osoittamaan laillisiksi ja oikein tehdyiksi muutoksiksi jos tiukka paikka tulee,eli lait ja asetukset kouraan ja pänttäämään. Jos ei tajua tai on vaikea tulkinta ni Trafiin yhteyttä ja sieltä neuvovat miten menetellään ja viitteet oikeisiin pykäliin jne. Konttorillahan on ammattitaitoisten ja palvelualttiiden ihmisten lisäksi myös Idiootteja pXXXapäitä jotka haluavat sinun painuvan vXXXXXn ihmeellisine muutoksinesi ja omituisine käsityksinesi.Heille sinun tulee muistuttaa siitä että ei ole sopivaa valita asiakkaita ko. perustein ja pyytää esittämään lailliset perusteet katsastuksen/muutoksen hylkäämiselle. Vieläkään sinun EI PIDÄ huutaa/käyttäytyä epäasiallisesti KETÄÄN kohtaan. Jos yhteistyö ei suju ja keskustelu ei etene tai toinen osapuoli ei halua asiasta keskutella niin yhteys taas Trafiin ja katsurin nimihän oli muistissa. Esim. näin homma etenee laillisesti ja toimii takuuvarmasti,ja jos tässävaiheessa katsuri autosi alla olevista traktorin renkaista tai työtää päänsä pohjasta läpi niin sitten kannattaa kiittää kohteliaasti ja poistua VÄHIN ÄÄNIN. Mikä edellämainittu ei ollut korrektia? PS: itse tätä reseptiä kokeilleena voin todeta että toimii,haittaa ei ole ollut siitä että on asiallisesti keskusteltu lakikirjan/katsastusmiehen kanssa ennenkuin muutosta on alettu rakentaa.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ihan tulee OT...
Meilläpäin oli vanhan valtiokonttorin aikaan yksi suhteellisen hankala katsuri, aina tahtoi löytyä jotain sanomista uudestakin autosta (siis oikeasti katsurin vika eikä auton, monesti uusi nivel oli väljempi kuin vaihdettavaksi määrätty) niin keksipä sankarit herätellä vanhan GAZin maasturin kivirauniolta henkiin kesäautoksi ja ei muuta kuin leimalle... Pohja oli punaisessa ruosteessa koska kyseinen värkki oli seissyt vuosia heinikossa ja kyseinen katsastusherra oli kuuleman mukaan hymyillyt auton alle mennessään. No, hetken kestäneen kopistelusession jälkeen auton omistajat tarjosivat monttuun helman alta isoa kaivosmallin hakkua saatesanoilla: Kokeile tolla, sillä mekin testattiin... Montusta oli noussut varsin synkännäköinen miekkonen ja oli lintannut leiman lappuun enää sanaakaan sanomatta. Minulla on henk. koht. nykyiseltä yksityiseltä ajalta lähes pelkkää positiivista palautetta katsureiden toiminnasta. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kieltämättä on joskus harmittanut, kun auto ei olekaan ollut siinä kunnossa kuin olin olettanut eikä se ole mennyt läpi. Varsinkin kun korjaus yleensä aina katsastusajankohdasta johtuen sattuu talvipakkasiin tai räntäsateeseen joko itse räpeltäen ulkosalla tai viemällä jonnekin kalliiseen korjaamoon. Se ei kuitenkaan ole katsastajan vika. Pikemminkin rekisterikilven, koska korjaus ei satu kesäaikaan. Oma vikahan se ei voi olla. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Katsastuksen jälkeen huomatut viat... | Tikru75 | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 10.02.2014 09:20 |
Myydään A-katsastuksen 50€ lahjakortti | Morjenz | O/M/V Muut | 0 | 03.10.2011 13:09 |
Katsastuksen vikalistasta | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 12.12.2008 23:40 |
Katsastuksen ohjeet ja ajoneuvotekniikan tiedottee | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 19.08.2005 22:34 |
katsastuksen laita... | ari | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 16.03.2003 11:11 |