![]()  | 
	    | 
		
			
  | 
	|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
| 
	 | 
| 
		 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 moi! Niin kuin joku jo mainitsi! 2 akkua ja niin isot ku vain mahtuu! Samalla kattele että lataus ja latauksen piuhat ovat hommassa mukana! //Janne 
 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!"  | 
| 
		 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			6.2d valmistajan suositus on minimissään 2 kpl 600 ca akkuja, jos suomessa ja talvella ajattelee ajaa niin mielummin vähän enemmän, muuten käy kylläi startin elinkaari lyhyeksi. 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
		
	
	amppeerituntien ei niin ole väliä, vaikka kahdella 50ah akulla pärjää jos vaan tota paukkua on riittävästi, ite käytin aina vähintään 70A 760ca akkuja kun tuo työmatka on niin lyhyt ettei kerkiä ihan latautuakkaan aina.  | 
| 
		 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			En tiedä minkäkokonen akku on mitoiltaan suurin, joka blazeen mahtuu, mutta Vanissa ongelmana pienet alkuperäset akkukotelot. Aikoinaan takuuseen sain 2kpl RedToppeja ja niillä toimi hyvin. Sen verran tehoja oli että kerran -30 yön jälkeen, kun auto ei ollutkaan lämmityksessä ja jäykät kesäöljyt, niin onnistuin polttamaan hiilen johdot poikki ja sulattamaan yhen sivunavan. Nyt auto ollut telakalla kolmisen vuotta ja satunnaiset siirrot on onnistuneet yhdelläkin akulla.  
		
		
		
		
		
		
			Edit: Kolmisen vuotta varastossa ollut 2. akku siirtyi kesällä Jeepin keulalle, pyörittää yhä hyvin sielläkin. Tämä siis vain huomautuksena kun noita RedToppeja monet haukkuneet.. Periaatteessahan jos on kaksi akkua niin ah määrä ei ole 100+60, vaan se 60ah. Tuota CCA tehoa en enne ole tutkinutkaan, mutta pitää paikkansa että ainakin jos kaksi samanlaista akkua on niin teho tuplaantuu. If more CCA capacity is required, two (or more) identical 12-volt car batteries can be connected in parallel. Mutta Chevyn diisseli koneessa ratkaisee enempi se paljonko käynnistysvirtaa tulee kun montako tuntia 1A kuormitusta akku kestää. Niin ja jos ostat kaksi uutta akkua niin älä osta halpoja hlö auton akkua. Aikoinaan Vartat, vaikka ei olleet edes halvimpia, kesti vain talven. Toisaalta jos sun 100ah akku on laatupeli ja voimissaan, voi sillä pärjätä vielä ihan hyvin. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- Viimeksi muokannut mikaelt : 11.11.2011 16:39  | 
| 
		 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Mitenkähän se tämä on rinnankytkennässä mahdollista?
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Sori kun menin epätarkasti ilmaisemaan asian. 
		
		
		
		
		
		
			Jos molempien akkujen kulutus on tasainen nii 60Ah akku tyhjenee nopeammin ja alkaa sitten tyhjentää sitä 100Ah akkua. - ehkä se ei ole tuo 60Ah joka olisi lopputulos, mutta pienempi kuin yhteenlaskettu Ah. Jossain aikoinaan löysin hyvän selvennyksen asiaan, mutta nyt en sitä löytäny. Edit: Se tais olla akkumyyjä joka aikoinaan sano kun koteloita suunnittelin ettei jostain 50+100 yhdistelmästä saa 150ah. Tollasen kyllä löysin: http://www.pacificpowerbatteries.com...aq/dcfaq4.html ....If you connect two 12-volt batteries in parallel that are identical in type, age and capacity, you can potentially double the total capacity. If you connect two that are not the same type, you will either overcharge the smaller of the two, or you will undercharge the larger of the two. ... - Eli myös 12v rinnankytkennässä ongelmaa yli ja alilatauksen kanssa Tunnustan että väärässä olen ollut tuon Ah määrän suhteen, mutta jos siihen blazeen saa hyvin mahtumaan yhen ison akun nii sillä varmaa pärjää. Vanissa oli ongelmana se että en halunnu 2. akkua sinne ohjaamon alle. Yksi iso akku taas tavaratilaan olis vaatinu melkein kolmatta metriä johtoa. - Niin ja jos 6.2 lähtee heikosti käyntii nii kannattaa tarkistaa ettei joku oo menny laittaan siihen suoravetosta starttia. Olikohan 5.7:n startti jonka kuulemma saa paikalle tai sitten joku halpis malli..En sitäkää muista miten tarkkaan se oli. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- Viimeksi muokannut mikaelt : 11.11.2011 23:24  | 
| 
		 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 12 V RINNAN kytkennässä , eli esimerkki tapauksessa amppeerit lasketaan yhteen jolloin lopputulos on se 160 Ah:ta. Eli ei niin justiinsa onko saman kokoiset, kunhan on vaan on ehjät. Kun Taasen 24 V SARJAAN kytkennässä se menee juurikin noin eli amppeerit määräytyy pienemmän akun mukaan. Koska esim. käynnistysvirta joutuu kulkemaan molempien akkujen läpi jolloin siitä ei vaan virtaa enempää irtoa kuin mitä siitä pienemmästä ulos mahtuu... Ja jos akut on tässä systeemissä kovasti eri arvoiset niin siinähän on sitten jo pieni aksidentin vaarakin olemassa kun pieni akku menee polvilleen ja takana olevassa isossa akussa on vielä paukkua vaikka muille jakaa. Ja lisäksi tulee vielä kaupanpäälle lataus ongelmat kun akuilla on eri vastus eli ne latautuu eri tahtiin eli toinen kuolee aikaa myöten... 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi  | 
| 
		 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			itellä on tos omas blazerissa kuorma-auton akku tais olla 180 ah ja toiminnu erittäin hyvin ihan sama mimmosta ajoa on ollut ja akku ei ollut uusi ku laitoin sen toimintaan...
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	_______________ Chevrolet Blazer K5 6.2 TD  | 
| 
		 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Tuota erikokoisten akkujen yli/alilatausta en kyllä allekirjoita nimenomaan rinnankytkennässä (12V) 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Ei se laturi tiputa latausjännitettä kun akku on täynnä. Se puskee aina samaa jännitettä ulos otti akku vastaan virtaa tai ei. Sarjaankytkennässä (24V systeemi) tottakai akkujen pitää olla samanlaisia jotta ne latautuisivat/antaisivat virtaa tasaisesti.  | 
| 
		 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Mihin sen sovittelit? Oikealle eteenkö? Akku ilmeisesti hiukan pidempi kuin tavallinen ha-akku?
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
![]()  | 
	
	
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
		
  | 
			 
			Samanlaisia viestiketjuja
		 | 
	||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| ennen kaikki oli paremmin | Rolpatti | Chit-Chat | 2 | 30.09.2009 10:22 | 
| ennen/jälkeen | Punanenä | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 02.08.2007 15:48 | 
| MutaSpoorit, Ennen ja nyt !! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 8 | 06.01.2007 19:41 | 
| Lue ennen postausta | Pete | Chit-Chat | 5 | 22.12.2006 20:24 | 
| Paha olo jo ennen suoritusta? | tuska | Bees & Honey | 1 | 03.01.2003 15:25 |