Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.11.2011, 19:50
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

[SIZE=2]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja murkula_;816345[/SIZE
]Seisontajarrun on oltava erillinen järjestelmä joka on mekaanisesti riippumaton käyttöjarruista.

Autossa tulee olla toimiva seisontajarru.

Eli saako suunnistuksessa käyttää siis myös hydraulista käsijarrua?


Helpointa on kun rakennat suoraan kardaanijarrun, niin ei tule epäselvää katsastuksissa!
Trial-sääntö sallii "mekaanisesti erillisen" eli oma hydrauliikkalinjalla toimivan käsijarrun, mutta suunnistus vaatii "seisontajarrun" joka onkin melkoisen laaja käsite...

Ja tieliikenteseen ei hydraulista sallita!

Joten MINUN vastaukseni kysymykseen olisi EI HYDRAULISTA KÄSIJARRUA TIELIIKENNEKATSASTETTAVAAN AJONEUVOON!

Kilpuriin KYLLA SAA!

__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.11.2011, 21:11
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Eikös joissain satuloissa ole mekaaninen vipstaaki mihin tulee käkkärin varppi kiinni??? Eikös se ole mekaaninen?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.11.2011, 21:59
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Viestit: 980
Perusasetus

Jeps.
Tämä kyseinen laite ei tule olemaan "kilpipeli" vaan mahd suunnistuskisat ajetaan tarrakilvillä.
Kardaanijarrusta senverran että onko määrätty mihin sen saa laittaa?
Autossahan on siis moggiakselit ja alkuperäiset suojaputket kardaaneille säilytetään.
Ainoa paikka kardaanijarrulle olisi jakiksen ja automaatin välissä, jakis pätkäisty niin että sieltä löytyy 2wd ja 4wd. Trialissa kardaanijarru takakardaanissa hyväksytään mutta se ei saa vaikuttaa etuakselille.
Eli siihen välikardaaniin jos sen laittaa niin ei Trialiin ole asiaa paitsi harrastestanuihin.
Suunnistuksessa sääntö väljempi kunhan vain toimiva käsijarru löytyy autosta?
Vai ymmärsinkö väärin?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.11.2011, 23:33
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Etteikö tieliikennevaatimukset koske tarrakilvellistä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja murkula_ Näytä viesti
Jeps.
Tämä kyseinen laite ei tule olemaan "kilpipeli" vaan mahd suunnistuskisat ajetaan tarrakilvillä.

Suunnistuksessa sääntö väljempi kunhan vain toimiva käsijarru löytyy autosta?
Vai ymmärsinkö väärin?
Mikkiä lainaten
"Trial-sääntö sallii "mekaanisesti erillisen" eli oma hydrauliikkalinjalla toimivan käsijarrun, mutta suunnistus vaatii "seisontajarrun" joka onkin melkoisen laaja käsite...

Ja tieliikenteseen ei hydraulista sallita!

Joten MINUN vastaukseni kysymykseen olisi EI HYDRAULISTA KÄSIJARRUA TIELIIKENNEKATSASTETTAVAAN AJONEUVOON!

Kilpuriin KYLLA SAA!"


Oletko siis sitä mieltä, että tarrakilvellisen kikottimen ei tarvitse täyttää tieliikennevaatimuksia sillainkaan kun sillä ajetaan tieliikenteessä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.11.2011, 06:54
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Viestit: 980
Perusasetus

Jos laittaa mekaanisen käsijarrun kardaaniin niin saako se olla jakiksen ja automaatin välikardaanissa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.11.2011, 08:31
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja murkula_ Näytä viesti
Jos laittaa mekaanisen käsijarrun kardaaniin niin saako se olla jakiksen ja automaatin välikardaanissa?
Periaatteessa toimii ja voisi ollakin, mutta käytännössä paras paikka jakiksen ja akselin välissä, koska jos jakis lipsahtaa vapaalle niin ei se kartaanijarru paljoa pidä jos se on ennen jakista
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.11.2011, 08:57
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Periaatteessa toimii ja voisi ollakin, mutta käytännössä paras paikka jakiksen ja akselin välissä, koska jos jakis lipsahtaa vapaalle niin ei se kartaanijarru paljoa pidä jos se on ennen jakista
Jos lipsahtaa takakardaani ulos liuku kappaleesta tai menee poikki, niin ei se silloinkaan toimi.....jos jos jos ja jos

Meitin moggitekniikkaisessa trial autossa ollu ja on edelleen levy laatikoiden välissä kahdella satulalla. Toinen satula vaijerilla käsijarrun takia ja toinen satula toimii yhdessä pyörien rumpujarrujen lisäks ja auttaa tuohon normaali jarrutustehoon huomattavasti!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.11.2011, 08:52
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja murkula_ Näytä viesti
Jeps.
Ainoa paikka kardaanijarrulle olisi jakiksen ja automaatin välissä, jakis pätkäisty niin että sieltä löytyy 2wd ja 4wd. Trialissa kardaanijarru takakardaanissa hyväksytään mutta se ei saa vaikuttaa etuakselille.
Eli siihen välikardaaniin jos sen laittaa niin ei Trialiin ole asiaa paitsi harrastestanuihin.
Trial: Vaikuttaahan se käsijarru aina etupäähänkin, kun neliveto on kytkettynä päälle, oli se sit takapyörissä tai takakardaanissa tai laatikon ja jakiksen välissä.

Mä en ole koskaan ymmärtäny tuota trialin käkkärin kohtaa, että se ei saa vaikuttaa eteen....miks ei? Kuka tuon säännön perustelee?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.11.2011, 08:54
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti

Helpointa on kun rakennat suoraan kardaanijarrun, niin ei tule epäselvää katsastuksissa!
Trial-sääntö sallii "mekaanisesti erillisen" eli oma hydrauliikkalinjalla toimivan käsijarrun, mutta suunnistus vaatii "seisontajarrun" joka onkin melkoisen laaja käsite...

Ja tieliikenteseen ei hydraulista sallita!

Joten MINUN vastaukseni kysymykseen olisi EI HYDRAULISTA KÄSIJARRUA TIELIIKENNEKATSASTETTAVAAN AJONEUVOON!

Kilpuriin KYLLA SAA!

Siis kyllähän siellä tieliikenteessä hydraulinen saa olla lisäksi, mutta mekaaninen on pakollinen, jotta kelpaa leimalle.

Nimimerkillä: mulla on tuollainen auto ja leimattuna ja katsastusmiehellekkin homma näytetty
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Off Road suunnistus säännöistä ? xJ-4x4 Tekniikka & Jutustelu 2 13.09.2009 17:44
runko-ohjattu auto. trial/suunnistus Jani E Tekniikka & Jutustelu 12 05.08.2009 11:37
Suunnistus säännöistä-09 KössiKenguru Tekniikka & Jutustelu 59 17.06.2008 16:33
suunnistus säännöistä (ohjaus) KössiKenguru Tekniikka & Jutustelu 45 21.01.2008 13:20
Kellään tietoo trial säännöistä ? RST Tekniikka & Jutustelu 16 04.12.2005 21:58


Sivu luotu: 10:53 (GMT +2).