Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.11.2011, 00:15
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nappeli Näytä viesti
Nyt on Hiluxissa sellainen vika että syöttöpumppu vuotaa sammutin solenoidin päästä eli sen pulteritapin juuresta johon tulee se johto kiinni. Tilattiin uusi solenoidi mutta vuotaa samalla tavalla. Voisiko olla mahdollista, että pumppu on menossa eli tekee paineen väärään paikkaan?
Auto on ln110 vm -89 2L koneella johon asennettu turbo.
Ei ole mahdollista että pumppu tekisi painetta väärään paikkaan. Oletko ihan 100% varma vuoto on solenoidilla? Yleensä noissa alkaa vuotaa pumpun kaasuakselin tiiviste ja/tai pumpun kannen tiiviste.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.11.2011, 14:07
tommitt tommitt ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.12.05
Sijainti: Kempele
Viestit: 282
Perusasetus

terve..kertokaas mikä mulla on hiluxsissa (-82(2.2l) lähtee huonosti käyntiin ja käy "röpöttäen" teki saman edellisellä koneella vaihdoin uudet suuttimet ja ei mitään ja sitten vaihdoin koneen...ja homma jatkuu nyt on uus löpö putki,suodatin laitettu ja vesi kuppi laitettu...kävin auton silti katsastaan tuolla koneella 2.35 saatiin arvoks auto jaksaa kulkea 50km tiellä...

onko pumpussa minkälainen pumppu "paine puolel"?
pitäskö koittaa erillisellä sähkö pumpul?
kun se käy niinkö ei saisi tarpeeksi ainetta????

kiitän jos joku tietäisi neuvoa.....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.11.2011, 17:53
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ilmavuotoja imuputkessa? Kokeile irtoastiasta vetää suoraan suodattimelle letku ja sitten kokeilemaan auttaako. Paluuletkukin kannattaa pyöräyttää samaan kippoon jos enemmän meinaa koeajaa...

Tai sitten niin kuin rohkeat kaverit tekee, tankkiin paineilmaa ja katsotaan mistä vuotaa. Sanomattakin lienee selvää ettei ohut peltitankki kestä 10bar painetta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.11.2011, 19:16
tommitt tommitt ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.12.05
Sijainti: Kempele
Viestit: 282
Perusasetus

koitin jo pulloon laitoin ainetta ja röpötti vieläkin..meno putki on nyt uus tankilta ja tankin putketkin katsoin...onko se pumpussa jokin tiiviste yms? eihän se voi olla mikään sähkö juttu? niitähän on pumpussa sammutin?,kiekkamit.? ei kait siinä muuta oo?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.11.2011, 00:14
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Suodatinjalka kannattaa testata pikku paineella, voi olla käsipumpun kalvo rikki.

Ei oikeastaan voi mikään sähköjuttu olla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.11.2011, 17:44
tommitt tommitt ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.12.05
Sijainti: Kempele
Viestit: 282
Perusasetus

laitoin uuden poltto aine putken suoraan pumpulle ilman suodatin jalkaa ei auttanut vielä röpöttää
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.11.2011, 17:47
Kilppari Kilppari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.11
Sijainti: Nummi-Pusula, Finland
Viestit: 32
Perusasetus

Yksi kysymys (taasen)
Hilux vm 99 66 kW
Mistä lähtien tuo auto on saanut 75 kW tehot?
Miten nuo tehot on otettu irti?
Saako 66 kW:ta mitenkään noihin tehoihin,niin että kone kestää ja millä keinoin?
Käykö 75 kW moottori ns " heittämällä" -99 autoon.
Kiitos
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.11.2011, 20:14
nappeli nappeli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.06.11
Sijainti: Mäntyharju
Viestit: 10
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Ei ole mahdollista että pumppu tekisi painetta väärään paikkaan. Oletko ihan 100% varma vuoto on solenoidilla? Yleensä noissa alkaa vuotaa pumpun kaasuakselin tiiviste ja/tai pumpun kannen tiiviste.
Olen koska pumppu on muuten aivan kuiva ja kun koneen lyö käyntiin alkaa solenoidin pääty mehtämään.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.11.2011, 17:22
heku80:n Avatar
heku80 heku80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.10
Sijainti: kouvostoliitto
Viestit: 250
Perusasetus

kuulin että hiluksin tehostetun ohjauksen saisi kevyemmäksi kääntää poraamalla jonneen isomman reiän pitääkö paikkaansa ja minne se täytyy porata
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.11.2011, 21:41
LCHJ61:n Avatar
LCHJ61 LCHJ61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.07
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 212
Perusasetus

-88 hiluxi: käynnistäminen rupesi temppuilemaan. kun yrittää käynnistää niin kuuluu vaan napsahdus (kuuluu hyvin sisään) pellin alta eikä startti pyöri. startti ja virtapohja on uusittu vuoden sisällä. välillä lähtee ekalla yrityksellä käyntiin ja välillä joutuu käänellä avainta edestakaisin jopa 30kertaa. Olisko kenelläkään hyviä ideoita viasta?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.11.2011, 23:04
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Rele.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LCHJ61 Näytä viesti
-88 hiluxi: käynnistäminen rupesi temppuilemaan. kun yrittää käynnistää niin kuuluu vaan napsahdus (kuuluu hyvin sisään) pellin alta eikä startti pyöri. startti ja virtapohja on uusittu vuoden sisällä. välillä lähtee ekalla yrityksellä käyntiin ja välillä joutuu käänellä avainta edestakaisin jopa 30kertaa. Olisko kenelläkään hyviä ideoita viasta?
Joko se startti on alunperinkin ollu aika paska tai apusolenoidi eli semmonen rele menny epäkuntoon. Siin jarrutehostimen vieressä jossain on semmonen pelti aski,siin ei lue mitään erikoista niinku hehkunreleessä lukee glowjotain.. Neljä johtoo siihen menee/tulee. Kokeilet piipparilla ni toinen paksuista karvoista menee startin solenoidille. Yks ohkasista menee maihin ja toinen ohut johto virtalukolle. Tarkista se.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.11.2011, 02:36
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

jäähdytyin nesteiden poisto...


Pikku hiljaa pitää alkaa ropaamaan autoa kevättä silmällä pitäen kuntoon ja ennen isompia pakkasia nesteet uusittava kokonaan jäähdytysjärjestelmään ja mieluusti huuhdeltavakin kanavat edes suht puhtaaksi... ja siitä kysymys... auto on siis hiluksi mutta moottori LJ:stä... mistä löytyy roppu josta saa kaikki liemet poistettua lohkosta... ja huuhteluun riittääkö jos useamman pelkän veden ajaa läpi muutaman kerran vai onko suuri kansa käyttänyt jotain ainetta millä esim pikkaset pinttymät lähtee myös irti... kiitti neuvoista jo etukäteen..

Viimeksi muokannut metsienmies : 10.11.2011 02:41
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.11.2011, 22:20
-Jallu-:n Avatar
-Jallu- -Jallu- ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 682
Perusasetus

Ite putsailin jollain stp:n jäähytys järjestelmän puhistus liemellä oman hiluksin röörit viime talvena. Aineet syyläriin ja ajelua joku tovi, sitten vaan vanhat pihalle alavesiletkusta ja pari satsia puhasta vettä järjestelmän läpi. Tuli puhasta. En tosin tiiä miten puhas ois tullu ilman puhistus ainetta mutta pelasin varman päälle. Paljo ainakin ruoste paskaa tuli vesien mukana.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.11.2011, 21:39
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Roppu.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja metsienmies Näytä viesti
Pikku hiljaa pitää alkaa ropaamaan autoa kevättä silmällä pitäen kuntoon ja ennen isompia pakkasia nesteet uusittava kokonaan jäähdytysjärjestelmään ja mieluusti huuhdeltavakin kanavat edes suht puhtaaksi... ja siitä kysymys... auto on siis hiluksi mutta moottori LJ:stä... mistä löytyy roppu josta saa kaikki liemet poistettua lohkosta... ja huuhteluun riittääkö jos useamman pelkän veden ajaa läpi muutaman kerran vai onko suuri kansa käyttänyt jotain ainetta millä esim pikkaset pinttymät lähtee myös irti... kiitti neuvoista jo etukäteen..
Eka roppu on tietty syylarin perseessä ja toinen on syöttöpumpun takana/alapuolella lohkossa,hankalassa paikassa ja semmonen 14mm kannalla oleva messinkin värinen nuppi. Älä kierrä kokonaan auki kun siin on reikä josta tulee ennenkuin on kokonaan jenkoilta pois. Lämppärin kennoa ei saa tyhjäksi muuten kuin niin et puhaltaa paineilmalla tyhjäks,ne lämppärin letkuthan on hyvin käsillä siin rintapellissä.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 15.11.2011, 20:36
LCHJ61:n Avatar
LCHJ61 LCHJ61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.07
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 212
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Joko se startti on alunperinkin ollu aika paska tai apusolenoidi eli semmonen rele menny epäkuntoon. Siin jarrutehostimen vieressä jossain on semmonen pelti aski,siin ei lue mitään erikoista niinku hehkunreleessä lukee glowjotain.. Neljä johtoo siihen menee/tulee. Kokeilet piipparilla ni toinen paksuista karvoista menee startin solenoidille. Yks ohkasista menee maihin ja toinen ohut johto virtalukolle. Tarkista se.
Startin rele löyty mutta mulla se on konehuoneen oikealla puolella sulake/releboxin vieressä. Käytin liittimet irti ja putsasin ne, releen kärjet tuli myös hiottua vähän kiiltävimmäksi. Tämä toimenpide ei auttanut. Voihan tuo olla että tuo releen kärki ei aina vedä vaikka naksuukin. Pitänee kait tarkistaa nuo startin liittimet vielä jospa se vika löytyisi niistä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.11.2011, 15:51
Hóse Hóse ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LCHJ61 Näytä viesti
Startin rele löyty mutta mulla se on konehuoneen oikealla puolella sulake/releboxin vieressä. Käytin liittimet irti ja putsasin ne, releen kärjet tuli myös hiottua vähän kiiltävimmäksi. Tämä toimenpide ei auttanut. Voihan tuo olla että tuo releen kärki ei aina vedä vaikka naksuukin. Pitänee kait tarkistaa nuo startin liittimet vielä jospa se vika löytyisi niistä.
mulla samaa vikaa hailuksissa.. Vikaa en oo kyllä edes vielä etsinyt. Noh ekan kerra ku sattu niin pätkäsin heti startin kylkeen niin sen jälkeen meni vähä aikaa. Eli luultavasti startin päässä vika.. Hei mitenkäs tuo jakolaatikon välitys? Onko muita keinoja ku ostaa sieltä lipposelta se trailgearin n. 500e maksava sarja? Menee liian lujaa ku 35" rattaat. Nuista keulankorotus palikoista tieten ois vähän hyötyä tuohon keukan joustoon ku nyt vaan kirrattu sauvoja.. Vähä jäykkä tällä hetkellä. Noh eihän se risu muutenkaan jousta
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 18:49 (GMT +2).