![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Rataspumppu varmaankin riittää mutta kestääkö pumppu laittaa suoraan akselille vetopyörää kannattaa selvittää. Uskoisin ettei voi.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ei sitä ainakaan ulosottoon kannattais laittaa vaikka sellanen oliski, ku ulosotto lakkaa pyörimästä ku painaa kytkimen pohjaan.
Saahan pumppuihin sellattia tukilaakereita, (koplinkikos se nyt oli) ni kestää sit pistää remmin piukalle. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Virtaus saa näköjään olla max. 50L/min.
Hammaspyöräpumppu tukilaakerilla&hihnapyörällä on varmaan helpoin. Esim. Roquetilla on ihan asiallisia valmiita paketteja. Kyllähän se pumppu kestää pyöriä jatkuvasti, mutta parempihan olisi jos sen kytkee pois päältä kun sitä ei tarvita. Tämän voi hoitaa magneettikytkimellä joka voi olla valmiiksi integroituna hihnapyörään. Venttiilin pitäisi näköjään olla ns. moottoriventtiili, eli keskiasennossa pitää olla H-kaavio että öljy pääsee virtaamaan vapaasti. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
mulla sd33t moottorissa rotex kytkimen välityksellä kampuran päässä 22"kuutioinen" pumppu varustettuna vapaakierto venttiilillä, warnin hyd. vinssi pelittää mukavasti. mut tuottoa ei taida koskaan olla liikaa...hallinta venttiili on ihan tavan puolen tuuman manuaaliventtiili, voi käyttää portaattomasti.
__________________
WWW.RASKAS.FI |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Jos tilaa olisi niin laittaisi kampiakselin eteen suoravetoisen pumpun vapaakiertoventtiilillä varustettuna. Riittää aika pienikokoinen pumppu kun kierroksia on kuitenkin käytettävissä. Laadukas mäntäpumppu olisi tietenkin kestävämpi pidemmän päälle mutta se hinta, hammaspyöräpumppuja saa 5 samaan rahaan. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Lainaus:
Paljonkohan kyseessä olevan auton moottori maksimissaan pyörii? Jos esim. 3000r/min niin joku 16cm3 kokoinen pumppu voisi olla passeli. 3000r/min öljyä tulisi 48L ja 1000r/min vielä 16L/min. Riittäneekö tuo 16L/min sitten vinssin tarpeaksi nopeaan pyöritykseen? |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Moottori on 2.2 diesel joten 4500 on varmaan max kierrokset.kampiakselin päähän ei taida mahtua kun on syyläri edessä.mites tuo veto onko hihnaveto kahdella V-hihnalla liian huonosti pitävä jos sattuu olemaan suon sisässä.Auto on pelkästään offi käytössä ainakin tällä hetkellä.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
3000r/min: 48L/min, 45Nm, 14kW 1000r/min: 16L/min, 45Nm, 4,7kW Kyllähän tuossa hihnat taitaa olla aika tiukilla... |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Hydraulivinssi 500€ | Hessu_Hopo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 19.11.2009 17:02 |
| Myyty Warn Industrial 9 - Hydraulivinssi ja -pumppu | JulmaJii | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 04.05.2009 08:39 |
| Ostetaan Hydraulivinssi | -Epeli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 07.01.2009 22:35 |
| Ostetaan BJ42 alkuperäinen laturin alipaine pumppu tai koko laturi+pumppu | pumppu79 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.06.2008 11:46 |
| Hydraulivinssi | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 19.02.2005 09:42 |