Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #576  
Vanha 19.10.2011, 17:24
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

löytyi itsellä ainakin mankkuvenan alta, on semmoin lieriösuodin, n,10mm halkaisia ja 15mm korkea. nousee pois jollain koukulla sieltä reiästä
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #577  
Vanha 19.10.2011, 17:32
offisuikka:n Avatar
offisuikka offisuikka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.01.09
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 172
Perusasetus

täällä varmaan joku osais kertoo et onko ln46 ja ln65 etujarrut samaa mallia??
elikkäs sopiiko ln46:sen satulat ln65:seen??
__________________
sj410 (ex)
hilux ln65 (puretaan)
rocky 2.8TD "katu"maasturi
Vastaa lainaten
  #578  
Vanha 20.10.2011, 19:48
Duell Duell ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.10.08
Sijainti: Pihassa
Viestit: 22
Perusasetus

Kertokaahan mistä löytää Hiluxissa lämmityslaitteen esivastuksen. Puhallin pyörii vain täysillä.
Vastaa lainaten
  #579  
Vanha 20.10.2011, 21:32
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Niska kipiäx.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Duell Näytä viesti
Kertokaahan mistä löytää Hiluxissa lämmityslaitteen esivastuksen. Puhallin pyörii vain täysillä.
Hantin jalkatilassa,puhallin moottorista vasemmalle ja kaks ruuvia auki. Sen kotelon kyljessä. Mätänetistä saa kuulemma niitä,ennenvanhaan oli punatiskin tawaraa ja hinta rapiat 100€. Ja jostain korollasta tai taunuxesta se samanmoinen vänkyrä irti ja tinaamalla vaihtaa sihen sen poikki palaneen langan,säästöä.
Vastaa lainaten
  #580  
Vanha 20.10.2011, 23:46
terrier terrier ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.01.06
Sijainti: nivala
Viestit: 173
Perusasetus

hilun ohjaus


passaako 46:sta hilusta ohjauksen osat 65:een?lähinnä ny simpukalta sektorivarteen tulevan tangon sopivuus kiinnostais.
saako tollasta ohjausvartta muuttaa siten et tekee siitä jengoilla säädettävän kuten raidetanko?
Vastaa lainaten
  #581  
Vanha 21.10.2011, 07:24
Tellu Tellu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.06.11
Sijainti: Sonkajärvi, Suomi
Viestit: 17
Perusasetus

Lahot helmakotelot


Kävi traktori eilen leimauksessa. Puuttuu joustonrajoittimet? takaa molemmin puolin.Enpä oo niitä koskaan tos vehkees nähny, eikä oo aiempina vuosina katsastussetä moisia maininnu. Niitä kait sit saa ostettua jostain? millä ne mahtaa tulla kiinni,liimallako Entäpä nuo helmakotelot, kun täräytteli reikiä täyteen,eikä oo mahista ittel nykysi hitsailla,mahtaako niitä saaha valmiina jostain, et ei muuta ku tuikkaa kii vaan,ja maalia pintaan?
Vastaa lainaten
  #582  
Vanha 21.10.2011, 17:29
-Jallu-:n Avatar
-Jallu- -Jallu- ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 682
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja terrier Näytä viesti
passaako 46:sta hilusta ohjauksen osat 65:een?lähinnä ny simpukalta sektorivarteen tulevan tangon sopivuus kiinnostais.
saako tollasta ohjausvartta muuttaa siten et tekee siitä jengoilla säädettävän kuten raidetanko?
Pitäs passata osat ristiin.

Enkä oikein usko että saa soveltaa sitä ohjausvartta ite.
Vastaa lainaten
  #583  
Vanha 21.10.2011, 22:03
LCHJ61:n Avatar
LCHJ61 LCHJ61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.07
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 212
Perusasetus

sopii kai tän topikin alle laittaa tällainen kyssäri: LN65 tärisyttää liikkeelle lähtiessä ja ajossa tärisyttää satunnaisestin n.70-110km nopeuksissa. Aina ei tärisytä samoissa nopeuksissa. Ainoa mahdollinen vika mikä on tiedossa on kardaanin välyksellinen keskilaakeri (eli se joka on ristinivelien välissä, rungossa kiinni) Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta viasta?
Vastaa lainaten
  #584  
Vanha 22.10.2011, 16:53
Kilppari Kilppari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.11
Sijainti: Nummi-Pusula, Finland
Viestit: 32
Perusasetus

Amatööri taas tiedusteleepi,
Mikä on helpoin tapa nostaa Hiluxia ja mitä siihen projektiin tarvitaan?
Onnistuuko ilman mitään korvien hitsaamisia.
Lisää lehtijousta takapäähän?
Ihan hillitty nosto olisi mielessä 50-70 mm.
Ja mistä helkutista löytyisi 99 Hiluxiin etupuskuri se pelti siin muovin päällä?
Entäs muuten noi Xenon valo härpättimet.
Nehän on vaan yks ja sama valo kun niissä palaa,kun kaasupurkauslampussa ei ole halogeenimäisiä hehkulankoja pitkille ja lyhkäsille.
Niin onkos niissä sitten aina vaan se yks ja sama valo päällä.
Jos ne onm säädetty niin ettei vastaantulijan pupullit kärähdä,niin saavutetaanko niillä mitään hyötyä,jos orkkisumpioon sellaisen sulloo?
Entä lisäpitkinä,kirkastuuko nopeasti ja eikös semmoinen jatkuva päälle-pois ole niille epäsuotavaa
Vastaa lainaten
  #585  
Vanha 22.10.2011, 17:06
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Hiluxin nosto onnistuu parhaiten tunkilla.
Korottamiseen vinkkejä mm. --> http://forums.offipalsta.com/showthr...=hilux+korotus ja haulla lisää.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #586  
Vanha 22.10.2011, 17:22
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Mulla ainakin väärä peräöljy aiheutti tärinää liikkeelle lähdettäessä, sekä pienillä kierroksilla "liian isolla" vaihteella, eli just ja just vetokyvyn rajoilla. Peräöljyn laadun / määrän tarkastus, itsellä vaihtui samalla. Ja helpotti. Määrästä myös oli tarkka, jos liikaa, niin sekin saattaa oireilla.. (plus tietty puskea läpi jostain stefasta)..
Vastaa lainaten
  #587  
Vanha 23.10.2011, 10:04
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Osaisko joku kertoo mikä vikana kun ln110 hiluxin/taron Vilkut polttaa sulakkeen kun on noin 6 risteykseen vilkuttanu mahtaako rele olla menossa rikki vai? saman tekee hätävilkuilla.
Vastaa lainaten
  #588  
Vanha 23.10.2011, 16:44
hilux 4x4 tdic hilux 4x4 tdic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.09
Sijainti: salla
Viestit: 79
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Satta olla jo ollut useitakin kyselyitä mutta...
Mikähän mahtaa olla tuollaisen -99 mallin 2,4Td hiluxin turbon merkintä.
Koitin hakea mutta ei löytynyt notuulia kyljestä, lieneekö ct9?
Osaako joku sanoa mikä sopisi suoraan tilalle?
Kuitenkin pitäisi olla alhaalta heräävä ja pummpukin on vakio, kovin suuria ulkoisia muutoksia ei saa tulla kun tuo katsastumies on turhankin tarkka.
Mitään 200hv tehoja ei ole tavoittelussa mutta pikkuisen lisää ripeyttä kaipaa.
Ahtoja hieman nostettu nyt ja ruokaa annettu sekä cooleri laitettu mutta 1v käytössä olleena alkaa hälyyttelemään turbon paineanturi, lienee anturi kypsä.
Turbo toimii eikä ölyjä puske, vetokin säilyy vaikka valo palaa, sammuu tosin kun virrat kääntää pois mutta kun veto on päällä niin syttyy uudelleen.
mikään ei sovi ilman välilaippaa kuin alkuperäinen ahdin. itellä on fin-turbon modaana garret t3 52/58 siivillä. ei ole penkitetty mut se 200hv pitäis syöttömäärän perusteella lyötyy mutta kyseinen ahdin toimii katsastus säädölläkin ihan hyvin että herää mielestäni kohtuu alhaalta ilman savujakin. ja se valo syttyy liian korkiasta ahtopaineesta. olikohan jotain 1.2 bar kun on ahtoo jonkin aikaa niin syttyy se valo. mulla palaa heti ku polkasee kun ahtoa on 1.7bar
Vastaa lainaten
  #589  
Vanha 23.10.2011, 18:09
turhuus turhuus ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.08.10
Sijainti: Espoo
Viestit: 24
Perusasetus

Mikähän ois helpoin tie saada tuohon LN110 Hiluksiin nopeusmittari toimimaan? Mittaristo on vaijerilla kuten myös alkuperäinen vaihteisto. Nyt autossa on kuitenkin kiinni 4runnerin jykevämpi vaihteisto, missä on sähköinen anturi. Antureita löytyy hyllystä niin sähköllä kuin mekaanisena, mutta ne eivät tietenkään käy ristiin. Hyllyssä ois myös sähköinen mittaristo 4runnerista, mutta se taas ei taida sopia suoraan anturin perään (vaatii jonkun ECU:n väliin ja muutenkin mittariston johdotus on hieman mysteeri). Lisäksi ois ehjä Hiluksin jakoloota, mihin tuo mekaaninen pyöritin sopii, mutta sopisiko se tuon 4runnerin lootan perään? Tällä hetkellä nopeusmittarin virkaa on toimittanut GPS, mutta haluaisin siitä eroon.
Vastaa lainaten
  #590  
Vanha 23.10.2011, 19:13
LCHJ61:n Avatar
LCHJ61 LCHJ61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.07
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 212
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambula Näytä viesti
Mulla ainakin väärä peräöljy aiheutti tärinää liikkeelle lähdettäessä, sekä pienillä kierroksilla "liian isolla" vaihteella, eli just ja just vetokyvyn rajoilla. Peräöljyn laadun / määrän tarkastus, itsellä vaihtui samalla. Ja helpotti. Määrästä myös oli tarkka, jos liikaa, niin sekin saattaa oireilla.. (plus tietty puskea läpi jostain stefasta)..
Mitähän öljyä kannattaa tuohon perään laittaa kun siinä on se kitkalukko? käykö ihan perus 90w80 öljy??
Vastaa lainaten
  #591  
Vanha 23.10.2011, 20:17
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Ei helposti.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turhuus Näytä viesti
Mikähän ois helpoin tie saada tuohon LN110 Hiluksiin nopeusmittari toimimaan? Mittaristo on vaijerilla kuten myös alkuperäinen vaihteisto. Nyt autossa on kuitenkin kiinni 4runnerin jykevämpi vaihteisto, missä on sähköinen anturi. Antureita löytyy hyllystä niin sähköllä kuin mekaanisena, mutta ne eivät tietenkään käy ristiin. Hyllyssä ois myös sähköinen mittaristo 4runnerista, mutta se taas ei taida sopia suoraan anturin perään (vaatii jonkun ECU:n väliin ja muutenkin mittariston johdotus on hieman mysteeri). Lisäksi ois ehjä Hiluksin jakoloota, mihin tuo mekaaninen pyöritin sopii, mutta sopisiko se tuon 4runnerin lootan perään? Tällä hetkellä nopeusmittarin virkaa on toimittanut GPS, mutta haluaisin siitä eroon.
Käväseppäs Trail-gearin sivustolla ni sielt löytyy tietoa. Niillä on adapteria esim. mekaanisesta sähköiseen mut ei vissiin toistapäin. Se hiluksin jakis ei sovi sen runnerin rasian perään paitsi adapterilla,niitä saa siltä TGltä.
Vastaa lainaten
  #592  
Vanha 23.10.2011, 21:08
ailu-petteri ailu-petteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.01.07
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LCHJ61 Näytä viesti
Mitähän öljyä kannattaa tuohon perään laittaa kun siinä on se kitkalukko? käykö ihan perus 90w80 öljy??
Castrol differential SAF-XJ sae75w-140 sellasta öljyä tojotan liikkeestä myytiin hiluxin perään.
Vastaa lainaten
  #593  
Vanha 23.10.2011, 22:09
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Ole tarkkana, että ostat sellaista peräöljyä, missä on se kitkalukon "lisämauste".. Itse hain motonetistä mobilin muistaakseni 75w- jotain, en muista tarkkaan, mutta anyway, ILMAN kitkalukon "lisämaustetta" varustettuja öljyjä löytyi vaikka ja kuinka, mutta niitä, mitkä SISÄLSIVÄT lisämausteen löytyi vain yhtä plaatua.. Ja tämä on se merkittävä tekijä..
Vastaa lainaten
  #594  
Vanha 24.10.2011, 12:00
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ambula Näytä viesti
Ole tarkkana, että ostat sellaista peräöljyä, missä on se kitkalukon "lisämauste".. Itse hain motonetistä mobilin muistaakseni 75w- jotain, en muista tarkkaan, mutta anyway, ILMAN kitkalukon "lisämaustetta" varustettuja öljyjä löytyi vaikka ja kuinka, mutta niitä, mitkä SISÄLSIVÄT lisämausteen löytyi vain yhtä plaatua.. Ja tämä on se merkittävä tekijä..
Eli LS (limited slip) öljy. Normaalilla menee lukko pilalle.
Vastaa lainaten
  #595  
Vanha 24.10.2011, 23:00
AST AST ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Suolahti
Viestit: 17
Perusasetus

Sopinee lie tämän otsikon alle.
Syttyykö 4runnerissa hehkun valo mittaristoon näillä keleillä? Tuli hankittua tommonen 2.4TD vm.-91 ja siinä ei kyllä valo syty, auto kyl käynnistyy ihan hianosti.

Viimeksi muokannut AST : 25.10.2011 15:29
Vastaa lainaten
  #596  
Vanha 25.10.2011, 16:12
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Eli LS (limited slip) öljy. Normaalilla menee lukko pilalle.
Menee muuten nopeasti. Isällä oli hiacessa jotain parisen sataa kilsaa tavalliset sisällä, seuraavassa öljynvaihdossa tuli levyt jauheena ulos. Rengasavaimen kanssa kun vääntää käsin niin luistaa..
Vastaa lainaten
  #597  
Vanha 25.10.2011, 19:53
Hóse Hóse ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 23
Perusasetus

Moro


Noniin mersu lähti ja hilux(ln110) tuli.
Mieltä askarruttaa monikin asia uudessa kulkineessa..
Mutta mutta.. mikäs se ois semmonen asiallinen keino saada perät toimimaan paremmin? Kemppiläistä ei varmaan kannata tehä etuperästä ku sitte ei taida paljo kääntyillä?
Entäs sitte tämä apusimpukan "vahvistus" onko tarpeellinen? Kun auto korotettu ja isompaa ratasta tulossa..
Koria korotettu kaksilla kappaleilla jääkiekkoja, alustasta en tiedä?? Luultavasti vääntösauvoja kiristelty, mutta perässä en huomannu mitään kilkkaireita lehtien alla enkä korvakoissa?
Onko keulan korotukseen muuta mahdollisuutta kuin vääntösauvojen kirrraus ja tarviiko se muuta?
Kiitokset jo etukäteen.. Katotaan mihin tämä johtaa
Vastaa lainaten
  #598  
Vanha 25.10.2011, 19:56
Hóse Hóse ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 23
Perusasetus

Niinjoo..


Ajeleeko täälä porukka talvella ihan nastarattailla vai millä? Hankinnassa luultavasti 33" mud terrainit tms.. pärjäiskö niillä talven? miksipä ei kun maantieajot vähäiset..
Vastaa lainaten
  #599  
Vanha 25.10.2011, 20:25
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Mud terrain?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hóse Näytä viesti
Ajeleeko täälä porukka talvella ihan nastarattailla vai millä? Hankinnassa luultavasti 33" mud terrainit tms.. pärjäiskö niillä talven? miksipä ei kun maantieajot vähäiset..
Kerro huonompi talvirengas ku Goodrichin mutiainen? Itte ajellu maailman sivu nastattomilla mut kyl nasta ihan kiva on ni ei tartte olla niin tarkkana. Joku cooper vois olla parempi talvella tai ylipäätään semmonen joka on oikeesti tarkotettu talvirenkaaks. Kaikissahan on se M+S merkintä myös niissä jotka ei sovellu talvikäyttöön. All terrain Goodrichissäkin oli,silti huono talvella. Talvirenkaan ei tarvi myöskään olla kovin leveä,esin hiluksiin hyvä vois olla semmonen ku 255/85 r16.
Vastaa lainaten
  #600  
Vanha 25.10.2011, 20:38
Hóse Hóse ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 23
Perusasetus

niimpäniin


Niin paha kertoa kun ei kamalasti ole kokemusta Noh toivottavasti kokemuskarttuu tulevan talven aikana ja pysyttäs suurinpiirtein tiellä sama millä rattailla sitä ny sitte ajelee..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 13:44 (GMT +2).