Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.10.2011, 08:57
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

vaida siihen hj akselit

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.10.2011, 19:15
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sami_k Näytä viesti
vaida siihen hj akselit

Kiitos hyvästä neuvosta....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.10.2011, 20:36
HANE HANE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.08
Sijainti: Wehmersalmi, KUOPIO.
Viestit: 454
Perusasetus

ööö... saman asianhan se ajaa spaceri??? ei se olkalaakerin paikka muutu laittoi siihen sitten minkätahansa navan.....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.10.2011, 22:25
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HANE Näytä viesti
ööö... saman asianhan se ajaa spaceri??? ei se olkalaakerin paikka muutu laittoi siihen sitten minkätahansa navan.....
Juu tiedostetaan että helpoin tapa on kikkailla vanteilla ja spacereilla mutta homma ei ole siitä kiinni.. Kerran kun käyttää hakua ja saa puolittaisen vastuksen niin toivon saavani vastauksen loppu osan tähän topiciin. Toiset pilkkoo akselia ja levittää koko pakkaa toiset vaihtaa navat ja toiset pistää spacerit väliin. Haen vaan "järkevintä" vaihtoehtoa jotta pärjään esim -20 vanteilla kummassakin päässä..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.10.2011, 22:29
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Ja ifs + lj romut löytyy kummatkin jo.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.10.2011, 22:48
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Pointti.


Läjässähän taitaa olla 0 offset vakiona,ja jos käytetään 10" vannetta ni -44 et on hyvä. Jos haluut -20etn ni sit8" vanne. Eihän nyt pääse käymään niin et ensin levittää sieltä sun täältä ja sit rengas ottaa kiinni raidetangon päähän ja joutuu laittaa kuitenki -44 vanteet? Riippuu nyt tietysti kuinka paljon tarvii levittää mut kilpien välissä pitäminen rajottaa tota levittämistä niin paljon et jos sul on 10" vanne ja -44et ni kuinka paljon levennys varaa on? Koppaa ei mun tietääkseen saa levittää ku sen 10cm oli akseli mikä hyvänsä. Eikä hyvä homma oo sekään et sul takana eri et ku edessä,ei pysty vaihtaan edestä taakse ja varapyöräki pitää olla sit levittävämmäl offsetil. Mitä oikeestaan haetaa tolla? paljos leveys eroo on läjän etuakselilla ja hilux 110 taka-akselilla?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.10.2011, 23:12
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Läjässähän taitaa olla 0 offset vakiona,ja jos käytetään 10" vannetta ni -44 et on hyvä. Jos haluut -20etn ni sit8" vanne. Eihän nyt pääse käymään niin et ensin levittää sieltä sun täältä ja sit rengas ottaa kiinni raidetangon päähän ja joutuu laittaa kuitenki -44 vanteet? Riippuu nyt tietysti kuinka paljon tarvii levittää mut kilpien välissä pitäminen rajottaa tota levittämistä niin paljon et jos sul on 10" vanne ja -44et ni kuinka paljon levennys varaa on? Koppaa ei mun tietääkseen saa levittää ku sen 10cm oli akseli mikä hyvänsä. Eikä hyvä homma oo sekään et sul takana eri et ku edessä,ei pysty vaihtaan edestä taakse ja varapyöräki pitää olla sit levittävämmäl offsetil. Mitä oikeestaan haetaa tolla? paljos leveys eroo on läjän etuakselilla ja hilux 110 taka-akselilla?

Juu eli eroa on noin 6cm? nopealla mittauksella. Juurikin haen pointtia että voin käyttää olemassa olevia -20 10" vanteita mitkä hilun alla oli jo ( toki sarja -44 vanteita löytyy myös ) eikä tarvi leikkiä eri et.eillä edessä ja takana. edessähän ei läjän akselin kanssa pyöri -20 10" vanne. Eli edelleen haun tuloksella löysin vastuksen käyttää ljn akselin kanssa ifs napoja että saadaan akselit liki saman levysiksi. Tällöin voin siis käyttää samoja vanteita edessa ja takana ja raideleveys pysyy samana. Näin ollen ei tarvi tuupata 30mm spacereita puolellensa mikä ei ainakaan leimalla käy.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ 61 navat (TAKA) PatrolAss Tekniikka & Jutustelu 7 09.11.2014 11:19
hj 60 taka navat ToyotaHj60 Tekniikka & Jutustelu 5 18.10.2009 18:06
Ostettu HJ 60 Etu navat Jazzeri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.10.2009 13:06
kempin navat Tekniikka & Jutustelu 3 07.06.2007 09:37
Chevyn navat Tekniikka & Jutustelu 0 07.11.2005 13:41


Sivu luotu: 09:12 (GMT +2).