Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Lj akseli + ifs navat (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=89722)

hitoy 19.10.2011 16:59

Lj akseli + ifs navat
 
Eli tarkoitus olisi levittää lj 70 etuakselia ja nopealla haulla löytyi että "laita ifs navat levittää 6cm... " Miten satuloiden kiinnitys on toteutettu näissä modauksissa? Muuta huomioon otettavaa?

TML 19.10.2011 17:44

Laita 25, 32 tai 38 mm levittävät spacerit niin pääset helpoimmalla. Niitä löytyy http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...egory/152/163/

Tollukka 19.10.2011 17:58

Tarvii 19mm:n levityspalan navan ja jarrulevyn väliin, satula käy entiselle paikalleen. Tosin käytettävä hj:n tai ifs:n jarrusatulaa, ja luonnollisesti ifs:n jarrulevyä. Luulisin.

hitoy 22.10.2011 08:46

spacerit on viimeinen vaihtoehto.. Toki eteen -44 vanteet ja maltilliset spacerit ja taakse -20 vanteet.. Mukavampi olisi vaan saada akselit suoraan yhtä leveiksi.

sami_k 22.10.2011 08:57

vaida siihen hj akselit

hitoy 22.10.2011 19:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sami_k (Viesti 810996)
vaida siihen hj akselit


Kiitos hyvästä neuvosta.... :rolleyes:

HANE 22.10.2011 20:36

ööö... saman asianhan se ajaa spaceri??? ei se olkalaakerin paikka muutu laittoi siihen sitten minkätahansa navan.....

hitoy 22.10.2011 22:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HANE (Viesti 811201)
ööö... saman asianhan se ajaa spaceri??? ei se olkalaakerin paikka muutu laittoi siihen sitten minkätahansa navan.....

Juu tiedostetaan että helpoin tapa on kikkailla vanteilla ja spacereilla mutta homma ei ole siitä kiinni.. Kerran kun käyttää hakua ja saa puolittaisen vastuksen niin toivon saavani vastauksen loppu osan tähän topiciin. :) Toiset pilkkoo akselia ja levittää koko pakkaa toiset vaihtaa navat ja toiset pistää spacerit väliin. Haen vaan "järkevintä" vaihtoehtoa jotta pärjään esim -20 vanteilla kummassakin päässä..

hitoy 22.10.2011 22:29

Ja ifs + lj romut löytyy kummatkin jo.

RIPAX 22.10.2011 22:48

Pointti.
 
Läjässähän taitaa olla 0 offset vakiona,ja jos käytetään 10" vannetta ni -44 et on hyvä. Jos haluut -20etn ni sit8" vanne. Eihän nyt pääse käymään niin et ensin levittää sieltä sun täältä ja sit rengas ottaa kiinni raidetangon päähän ja joutuu laittaa kuitenki -44 vanteet? Riippuu nyt tietysti kuinka paljon tarvii levittää mut kilpien välissä pitäminen rajottaa tota levittämistä niin paljon et jos sul on 10" vanne ja -44et ni kuinka paljon levennys varaa on? Koppaa ei mun tietääkseen saa levittää ku sen 10cm oli akseli mikä hyvänsä. Eikä hyvä homma oo sekään et sul takana eri et ku edessä,ei pysty vaihtaan edestä taakse ja varapyöräki pitää olla sit levittävämmäl offsetil. Mitä oikeestaan haetaa tolla? paljos leveys eroo on läjän etuakselilla ja hilux 110 taka-akselilla?

hitoy 22.10.2011 23:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 811244)
Läjässähän taitaa olla 0 offset vakiona,ja jos käytetään 10" vannetta ni -44 et on hyvä. Jos haluut -20etn ni sit8" vanne. Eihän nyt pääse käymään niin et ensin levittää sieltä sun täältä ja sit rengas ottaa kiinni raidetangon päähän ja joutuu laittaa kuitenki -44 vanteet? Riippuu nyt tietysti kuinka paljon tarvii levittää mut kilpien välissä pitäminen rajottaa tota levittämistä niin paljon et jos sul on 10" vanne ja -44et ni kuinka paljon levennys varaa on? Koppaa ei mun tietääkseen saa levittää ku sen 10cm oli akseli mikä hyvänsä. Eikä hyvä homma oo sekään et sul takana eri et ku edessä,ei pysty vaihtaan edestä taakse ja varapyöräki pitää olla sit levittävämmäl offsetil. Mitä oikeestaan haetaa tolla? paljos leveys eroo on läjän etuakselilla ja hilux 110 taka-akselilla?


Juu eli eroa on noin 6cm? nopealla mittauksella. Juurikin haen pointtia että voin käyttää olemassa olevia -20 10" vanteita mitkä hilun alla oli jo ( toki sarja -44 vanteita löytyy myös ) eikä tarvi leikkiä eri et.eillä edessä ja takana. edessähän ei läjän akselin kanssa pyöri -20 10" vanne. Eli edelleen haun tuloksella löysin vastuksen käyttää ljn akselin kanssa ifs napoja että saadaan akselit liki saman levysiksi. Tällöin voin siis käyttää samoja vanteita edessa ja takana ja raideleveys pysyy samana. Näin ollen ei tarvi tuupata 30mm spacereita puolellensa mikä ei ainakaan leimalla käy.

RIPAX 23.10.2011 20:44

Kokeile.
 
Eihän tos sit oo muuta vaihtoehtoo ku kokeilla niit IFS napoja tai laittaa se spaceri levyn ja navan välii et ei katsuri hoksaa,ja älä helevetissä vie Kirkkonummen konttorille,ne on täys tahvoja.

hobro 23.10.2011 21:53

kirkkonummi on nykyisin ollu yllättävän hyvä :D ladaankin löivät 3 reikää pohjaan ja leima paperiin :D ennen oli tosiaan asiat toisin:rolleyes: mutta eiköhän toikin hilu memene matille ja sehän varmaan on vilassu tätäkin aihetta että että:D:D

RIPAX 24.10.2011 21:01

Kaskas..
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hobro (Viesti 811568)
kirkkonummi on nykyisin ollu yllättävän hyvä :D ladaankin löivät 3 reikää pohjaan ja leima paperiin :D ennen oli tosiaan asiat toisin:rolleyes: mutta eiköhän toikin hilu memene matille ja sehän varmaan on vilassu tätäkin aihetta että että:D:D

no emmäku kysyin hiluksin kiertari muutoksesta taakse ni selittelivät ihan puuta heinää eikä ollu lupia,neuvoivat Hannuksenpellon konttorille joka on samaa firmaa ja siellä olikin sitte täys mu***u eikä hajuakaan asiasta vaikka 24vuotta "tehny näitä hommia". Ja kyrsälän konttorilla ajoivat taannoin jonku Corveten sinne pellolle:):) ei hyvät hyppiäiset... Ja osaa kunnan autoista EI käytetä ko. konttorilla.


Sivu luotu: 15:50 (GMT +2).