![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
![]()
"Jos tulee lisää kysymyksiä niin yritetään selvittää ja kuten jo sanoin Saariolta kannattaa kysellä ja tietty Jundeltakin kun kerran on tuon "lajiyhteyshenkilön" epäkiitollisen tehtävän riesakseen ottanut"
Tänään tuli AKK jäsenlehti ja siellä on yhdyshenkilön tiedotus, jossa kerrotaan mm. seuraavaa: Kun tilanne on kehittymässä tähän suuntaan, että edustan ulkomailla 3-5 trialkuljettajaa ja 4-5 formula offroad -kuljettajaa, eikä suomesta löydy kuin 1-2 kilpailunjärjestäjää, niin katson, että saamani mandaatti edustaa suomalaisia lajin harrastajia/seuroja on lopussa. Julkistankin nyt uuden offroad-lajiyhdyshenkilön. Hän on Mika Listala Hyvinkäältä... Jutun kirjoittajana Juhani kähkönen. |
#52
|
|||
|
|||
![]() Kiitoksia Jundelle ja onnittelut MikalleLainaus:
![]() Kiitokset Jundelle monivuotisesta uurastuksesta!! Jaksamista Mikalle tulevaan pestiin. On siinä sarkaa hoidettavaksi ![]() ![]() Vanhoja lehtiä järjestellessä osui silmään Maastoautoilun vuosijulkaisu, Off Road -97. Kisoja listalla on kokonaista 11 kpl joista Cup-kisoja 6, 1 mutakisa ja 4 kansallista trialkisaa. |
#53
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
-POJAT ON POIKIA JA TYTÖT TEKEE LISÄÄ- www.kuljetustommipoussa.fi Facebook: Poussa Special |
#54
|
||||
|
||||
![]() Noormarkussa PM?
Noormarkussa tullaan todennäköisesti järjestämään trial kilpailut ensi vuonna.
Toisena mahdolisena paikkana Kiimakallion ajoalue Porissa. ( Noin 10km Noormarkusta Poriin päin ) Molemmilla ajoalueilla luvat kunnossa kisojen järjestämiseen. Noormarkussahan kisoja on jo tunnetusti järjestetty mutta Kiimakallion alueella ei vielä. Kiimakalliolla on 3 isoa soramonttua ja sähkötkin jo tulee joten paikkana olisi monelle uusi ja tilaa olisi huoltoautoillekkin riittämiin. Joten pikku haasteena muille-> Apuja kisojen järjestämiseen tarvitaan!! Viimeksi muokannut murkula_ : 26.09.2011 19:19 |
#55
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nyt vaan kun saadaan sovitettua päivämäärät vielä, ettei menis yhtään offikisaa Suomessa päälekkäin, niin tästähän vois syntyä oikein loistavaa toimintaa ja ennenkaikkea Euroopan(ellei koko maailman) kovimpia offaajia ![]() ![]() ![]() |
#56
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Muutos noista ajoista nykypäivään askarruttaa. Mitä itse asiassa on tapahtunut kun kisoja ei ole aikoihin järjestetty tuohon tahtiin? ![]() ![]() Ajattelin vaan että jos todella on ollut joku tietty syy negatiiviseen muutokseen, toivottavasti se ei sitten aiheuta kiusaa enää nykypäivänä ja saataisiin trial heräämään vanhoihin mittoihinsa. ![]() |
#57
|
|||
|
|||
![]()
pienen aikaa vasta sivusta seuranneena ja jokusen kisan apparin paikalla istuneena huomannut ainakin sen että vissiin periaatteessa kokeiluluokaksi tehtailtu harrastestanu ajaa samat radat kuin stanu luokan autot, jolloin ainakin itsellä kiinnostus lähteä omalla autolla mukaan lopahtaa aika hyvin kun rahaa ei kuitenkaan ole niihin kytkettäviin lukkoihin mitä oikeastaan joka kisassa tarvitaan..
jos siinä olisi eri portit hiukan helpommissa paikoissa niin uskoisin että kun sana menee eteenpäin niin näitä ns. enemmän vakio autoja alkaa myös tulla mukaan mistä voi lähteä kipinä kilpaa ajamiseen.. Vaikka on tässä tullut huomattua että toi oma LC menee aika pahoista paikoista yli niin silti ei tule mieleen lähteä ajamaan stanujen kanssa samaa reittiä. |
#58
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tossa samalla kun kattelin vanhoja kisaapapereit niin haikeana huomasin et silloin joskus kun itse aloittelin HJ61 kanssa offi touhua ja sitten saman tien alettiin raissios järjestää offikisoja oli kilpailija määrän aivan toista kuin nykyisin silloin kilpailijoita oli kisassa kuin kisassa yli 40 kilpailijaparia ja parhaimmillaan enemmänki, silloin kisan järjestämisessä oli jotain mieltä jo senkin vuoksi että seuran kassan jäi hieman ropoja seuraavaa kisaa varten eikä tarvinnut vain tehdä tekemisen ilosta. Nyt kilpailja määrät on ollu 20 kisailijan paikkeilla. jos tota alat laskee kisaputjettii niin aika maetro saa olla että siitä jää tekijäporukalle ja seuralle jotain tulevaisuuteen. meno pualelle voi laskea heti melulupa 125€ rata-alueen vuokra 200-300€ Palkintopytyt vaikka vaatimattomat 200€, toimisto ym tarvikkeet 100€, puutavarat ym jaksotarvikkeet 100€siinähän meni sit se kilpailijoiden ilmoittautumismaksu rahat 20x40€, jos joku kuvittelee että kisajärjestäminen on kultakaivos niin kannattaa yrittää. Mutta kuitenkin yritetään täällä tehdä yksi tapahtuma edes vuodessa kun kuitenkin kentältä kysytään tavattaessa että järjestättekö, no lauantaina on sit se tapahtuma. Toivottavasti ens vuonna jo monta kisaa ja jo monta kilpailijaa enemmän että saadaan lajille jatkuvuutta. En rahasta vaan rakkaudesta lajiin. Terv. Reima
__________________
Kyl määki Turuus kerra |
#59
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nop = Nopeus Kart = Karting Muu = Muu laji Tekn = Tekniikka Koodi:
Päätoimitsijalisenssi Ralli Nop Kart Muu Tekn Turva Tuomariston pj, Tuomaristo x x x x Kilpailunjohtaja(t)* x x x x Kilpailutapahtumanjohtaja x x Kilpailun sihteeri x x x Ratamestari x x Ratatuomareiden päällikkö x x Faktatuomari x x Turvapäällikkö x x x x Pääkatsastaja x x x x x Katsastuspäällikkö x x x x x (* sisältää rallin reittijohtajan ja turvallisuusjohtajan)
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#60
|
|||
|
|||
![]() Eikös ne lätäköt silloinkin houkutelleetLainaus:
![]() ![]() Yksi syy moniin kisoihin ja isoon kilpailijajoukkoon oli että offi-trial oli kisalajina meillä melko nuori ja siksi kiinnosti niin kilpailijoita kuin myös katsojia. Kun RJCobra tuolla mainitsi määriä niin vuonna 1998 oli Korpi-trialissa 59 osallistujaa, protoissa (silloin luokka 3) myös muuan Jare Lopelta. Voitti muuten luokan suvereenisti. ![]() Cobra tuolla jo mainitsi jotakin kiinnostuksen hiipumisen syistä. Palataan niihin myöhemmin ![]() Viimeksi muokannut Byrocrat : 29.09.2011 21:51 |
#61
|
|||
|
|||
![]()
Koko offroadiin ja trialin lajiin keltanokkana vasta tutustuvana kirjottelen...
Ite en siis kilpaile missään lajissa, vasta harjottelen maastoajon alkeita ja kehittelen käyttisjeejeejeepistä jotain metsässäkin pärjäävää ajokkia. Trial saattaa kyllä kiinnostaa joskus kunhan nyt ensin oppis kävelemään. Uusia kilpailijoita tuskin tulee mitenkään muuten kun sitä kautta, että ihan omalla vakioautolla tai isin paheerolla pääsee vähäsen koettamaan. Jos niitä kisaajia muuta kautta halutaan, pitäis olla jotain sen suuntasta seuratoimintaa, mitä kautta pääsee ajamaan jollain rakennellulla pelillä. Tänne sitten täytyy ihan kaksin käsin ja kaappariovin haalia porukkaa jäseniksi eli ei oo helppo reitti tämäkään. Montako uusia jäseniä ja lajista halootapitävää offroadseuraa tiedätte? Jos olisitte Pertti Perustavis, osaisitteko löytää sen nykyisen seuranne tai kerhonne tai tallinne? Olisko sinne tervetullu joku uuno kyselemään tyhmiä ja vaatimaan apua? Joka ei osaa hitsata edes heppiin eikä pysy kiintolenkit käsissä? Maastoauton rakentaminen oikeasti maastossa könyämistä kestäväks ei oo ihan niin saippuahalpaa, että sitä ihan kokeen vuoks kovin moni lähtis tekemään. Vielä vähemmän, jos ei satu mihinkään seuraan jo valmiiksi kuulumaan vaan on ihan oikeasti maallikko. Eihän se _osaavalle_ hirveen kallista ole ottaa purkaamonperältä joku vanha lintta ja tehä siitä trailerilla raahattava kurakruiseri, mutta tää ei ehkä oo se alottajan vaihtoehto, eikä sen varaan kannata laskea. |
#62
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo lisää sais tulla, sillä nythän ei ole ollut tässä topicissa muistaakseni kuin vasta 2 kisantekijä porukkaa ilmoitellut pitävänsä ehkä kisat. Eskimo ilmoitteli Kajaanin suunnalla että kisaillaan (milloin?) Murkula_ ilmoitteli Noormarkun suunnilla tapahtuvan (milloin?) Nordic Trialin järjestäjä ja aluehan puuttuu vielä? Mutta mites näiden muiden kisat, jotka ainakin aikoinaan kisoja piteli: TMK TapUA Mad Moose IMA RaisUA ym ym ym UUSIA KERHOJA MIELELLÄÄN HALUISIN AINAKIN ITSE NÄKEVÄN KISAN JÄRJESTÄJINÄ. |
#63
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Paljon hyviä pointteja tuossa kirjoituksessa. Soitella saa ja kyläänkin saa tulla, kun soittelee etukäteen: Jare Salonen, 040-5272785, Loppi PS. Aikoinaan kun olin alle 15v kun halusin offiin mukaan, niin ei ollut edes nettiä, mistä tietoa hakis, eikä ollu kännyköitäkään, joten jos sattui tietämään jonkun maasturi hepun nimen, jolle halus soittaa, niin piti vielä toivoa että se on kotona ![]() ![]() ![]() ![]() |
#64
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=
PS. Aikoinaan kun olin alle 15v kun halusin offiin mukaan, niin ei ollut edes nettiä, mistä tietoa hakis, eikä ollu kännyköitäkään, joten jos sattui tietämään jonkun maasturi hepun nimen, jolle halus soittaa, niin piti vielä toivoa että se on kotona ![]() ![]() ![]() ![]() Me poljettiin aikanaan fillareilla serenaan kattomaan offikisoja! :-) Oli ollu mainos varmaan VM lehdessä. Varmaan autonäyttelyissä tehtävä esittelytoiminta on nykypäivänä aika tehokasta, autojen lisäks tietty videoita safareilta ja kisoista tykillä tai isosta screenistä ja jos vielä demo-ajelua pystyis järjestää pihamaalla niin aina paremipi. Toi demotus lienee hankalinta toteuttaa, muttei mahdotonta kuitenkaan. |
#65
|
||||
|
||||
![]()
Itä-Suomen Maastoautoilijat (IMA) yhdistyksen toiminta on ymmärtääkseni hiipunut olemattomaksi.
Yhdistys on varmaan vielä olemassa jollain "pöytälaatikossa",mutta toimintaa sillä ei ole ollut muutamaan vuoteen. |
#66
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#67
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Kyl määki Turuus kerra |
#68
|
|||
|
|||
![]()
Mielestäni ens vuaren kisojen järjestäjät kannattais yhres vähä neuvotella nois kisapäivist. jooko??????
Terv.Reima[/QUOTE] tollast ehdottelin
__________________
Kyl määki Turuus kerra |
#69
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=temmi_hoo;803877]Koko offroadiin ja trialin lajiin keltanokkana vasta tutustuvana kirjottelen...
Montako uusia jäseniä ja lajista halootapitävää offroadseuraa tiedätte? Jos olisitte Pertti Perustavis, osaisitteko löytää sen nykyisen seuranne tai kerhonne tai tallinne? Olisko sinne tervetullu joku uuno kyselemään tyhmiä ja vaatimaan apua? Joka ei osaa hitsata edes heppiin eikä pysy kiintolenkit käsissä? Tohon voin kertoa että nykyisin miun vanhalla kilpurilla kilpaileva Jyrki muutama vuosi oli innostunut ostamaan vain maastoauton omaan käyttöön ei sillä ollu mitään tiatoo et semmosella autol vois ajaa mettässäki. No kävi kuitenkin niin et Jyrkil oli halu hommata LJ:iin keulalle vinssi eikä hajuakaan mistä sellaisen saisi hommattuu, näkipä tual jossain kaupunkil hieman korotetun ja isommilla renkailla ajavan maasturin ja silt sit kyselemään tiätäiskö se mistä vois vinssii kysellä, no ohjeeksi sai osoitteen mun tallil ja sillä reissulla se vieläki on, sai hommattuu vinssin ja tuli ihan vakio renkail mettää ja siitä se innostus sai alkuunsa, ensin lähes vakio LJ:iillä sitten isommat renkaat, no tarttihan se myäs lukot, ne se hommas, sit tuli se et halus hieman ajaa kisaakin ja safaroilla ilman pelkoo tartteeko seuraavana aamuna mennä kävelten töihin. No minult jäi ylimääräseksi vanha RJ:ii ja siitä sitten alko akseliruletti ja kisapeli oli lopulta siin kunnos et eiku kisaamaan. Ja sillä tiellä Jyrki viäläki on ja tuntuu nälkä kasvavan matkaa jatkaessa. Eli harrastuksen aloittaminen tavalla tai toisella on myäs hieman itsestä kiinni mutta olen aina sanonut et mun talli ei oo mikään pentagon eli salaisuuksien talo vaan kaikki on tervetulleita kun ovet on auki (pari kertaa on käyty ihan omin luvinkin) ja saa sen tiadon ja avun mitä itse osaan antaa tai sit haetaan tiatoo siält missä sitä on. ei muuta ku mukaan harrastukseen mukavaan.
__________________
Kyl määki Turuus kerra |
#70
|
||||
|
||||
![]()
Ja Jyrkillehän voidaan kohta alkaa järkkäämään hamekangasta,kun jo toista kautta ajaa Harrasteluokassa oikealla kilpa-autolla???
![]() |
#71
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() mun käsitys tosta on se et menee tosi hankalaksi uusilla kisojen tekijöillä tehä kisa.. ainakin rallissa pitää olla koulutuskin esim ratamestarilla ja olikohan se oltava kisan johtajallakin. ![]() meillä taitaa koko kainuussa olla 2:lla ratamestarin paprut ja niistäkin toiset vanhenee mun taskuun nyt talvella. ja jos siinä päätoimitsian lisenssissä pittää lukea luokituksen kohalla offroad niin onkohan sellasta suomessa edes yhteensä 5 kappaletta ![]() |
#72
|
|||
|
|||
![]()
Itse totesin että en tuota taulukkoa osaa lukea, sillä ihan luetettavalta taholta mua neuvottiin keväällä että kolme peruslisenssiä tarvitaan ja ne saa ihan vaan hakemalla ja ovat voimassa kolme vuotta.
Kun tuota taulukkoa luin taisinkin täällä sitten vaan todeta että vähän kallillta ja hankalalta tuntuu mutta kai se kärsittävä on. ![]() ![]() |
#73
|
|||
|
|||
![]() Ei se lisenssin saaminen vaikeata oleLainaus:
![]() Noista Offro-päätoimitsijalisenssien määristä en menis takuuseen, etteikö niitä voimassaoleviakin olis muutama enemmän kuin tuo mainittu 5. Taitaa olla kuitenkin yli 10 ja painopiste ilmeisesti täällä eteläsuomessa. ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut Byrocrat : 05.11.2011 20:00 |
#74
|
||||
|
||||
![]()
MMC ?????
Mites nää entisaikojen parhaimpien kisojen järjestäjät? -90 luvun puolivälin paikkeilla Nokialla ajettiin hemmetin hienoja kisoja ja kisaviikonloppuja, kun hieman muistia virkistelin. Miks ei enään???? Käsitykseni mukaan alueetkin on edelleen olemassa, joten missä kerhon innostus.......vai etteks te uskalla ![]() ![]() ![]() ![]() |
#75
|
||||
|
||||
![]()
Entäs LopUA?
Milloinkas TE pidätte kisat? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
maailmanloppu 2012 | HV | Chit-Chat | 5 | 18.01.2009 14:30 |
TRIAL KISAT 2008 | Tapahtumat | 0 | 25.09.2007 10:28 | |
Trial CUP kisat kaudelle 2007???? | Jare | Tapahtumat | 13 | 25.11.2006 11:20 |
trial-kisat | Tapahtumat | 3 | 17.10.2003 18:30 | |
Tallinnan Laululavan trial -kisat 15.2.2003 | imported_offroadjouni | Tapahtumat | 0 | 15.01.2003 19:03 |