![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Päätoimitsijalisenssi Ralli Nopeus Karting Muu laji Tekniikka Turva Tuomariston pj, Tuomaristo x x x x Kilpailunjohtaja(t)* x x x x Kilpailutapahtumanjohtaja x x Kilpailun sihteeri x x x Ratamestari x x Ratatuomareiden päällikkö x x Faktatuomari x x Turvapäällikkö x x x x Pääkatsastaja x x x x x Katsastuspäällikkö x x x x x __________________________________________________ _______ Perustoimitsijalisenssi, Nuorisolisenssi Ralli Nopeus Karting Muu laji Tekniikka Turva Muu nimetty toimitsijatehtävä x x x x x x __________________________________________________ ______________ (* sisältää rallin reittijohtajan ja turvallisuusjohtajan) Yksittäinen henkilö ei voi toimitsijalisenssiä itsekseen hakea eli vaikka lisenssi onkin henkilökohtainen niin ensinnäkin hakijan on kuuluttava johonkin AKK-kerhoon joka lisenssihakemuksen ensin käsittelee jonka jälkeen allekirjoitettuna lähettää sen eteenpäin!! Toimitsijalisenssihän toki maksaa, mutta laskun maksaa kerho eikä lisenssin saaja. Olipa kyse päätoimitsija- taikka perustoimitsijalisenssistä niin sen pitää olla kyseisen lajin lisenssi eli Offikisoja tehtäessä Offroad-lisenssi, rallissa rallilisenssi jne. Turvapuolen lisenssi on sama kaikilla mutta tekniikkapuolellakin vaaditaan sitten normi tekniikkakoulutuksen lisäksi myös oman lajin koulutusjakso. Yleensähän porukalla on lisenssissä useampia lajeja joten voi toimia melkeinpä lajissa kun lajissa. Edellyttää tietty, että lisenssiä hakiessa on ruksannut ne lajit joissa on ollut ( tai on kuvitellut olleensa) hommissa. Hakemukseenhan tulee kisat päivämäärineen ja tehtävineen eli hiukka paperityötä sen täyttö vaatii. Sen voi tietty teettää kerhon sihteerillä joka varmaan mielellään koska kerhothan tarvitsevat kilpailuluvan saadakseen ainakin ne päätoimitsijat ja jos ne ovat omasta kerhosta niin aina parempi. ![]() ![]() Tuohon ylle yritin kopsata lisenssivaatimustaulukon, mutta näyttää ruudukko katoavan jonnekin. Samainen taulukko löytyy AKK:n sääntökirjasta kohdassa, Toimitsijoiden luokitus ja lisenssit ja hiukka aiemmin selostus myös Kilpailutoimitsijoista ja heidän tehtävistään yleisemminkin. Tuohon kerhojen välisen kisan toimitsijatasovaatimukseen ( siis kilpailunjohtajan, katsastuspäällikön ja turvapäällikön) en nyt lähde arvailemaan, mutta kannattaa varmistaa asia AKK:n Jari Saariolta jolle tämä Offikin tekniikan, autosuunnistuksen ja pienoisautoilun lisäksi kuuluu jari.saario@autourheilu.fi Näin "eläkeelle autourheilusta siirtyneenä" veikkaisin, että päätoimitsijatasoa vaaditaan, mutta nehän voi ruokapalkalla värvätä jostakin muusta kerhosta jos ja kun niitä nykyisin monessakaan kerhossa ei ole. ![]() Jos tulee lisää kysymyksiä niin yritetään selvittää ja kuten jo sanoin Saariolta kannattaa kysellä ja tietty Jundeltakin kun kerran on tuon "lajiyhteyshenkilön" epäkiitollisen tehtävän riesakseen ottanut ![]() PS. Ei tuo taulukko suostu pysymään siinä muodossa kun on sääntökirjassa eli ruksit hyppelee ihan omia aikojaan joten katsokaa sieltä !!!
Viimeksi muokannut Byrocrat : 22.09.2011 21:43 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Aloittelijalle tossa oli taas opiskeltavaa riittämiin. Jotenkin tuntuu että aika paljon rahaa virtaa pois päin kun kaikki lisenssit ja jäsenmaksut on tilitetty oikeille tileille.
![]() Kuttulandian portinpieleen ei ihan vielä lähiaikoina ilmesty AKK:n jäsen tarra, mutta pitää seurata mitä muut puuhailevat. Jos joku kisasarja todellakin toteutuu ensi vuonna ja ne pidetään kerhojen välisinä, emme voi loputtomiin olla sivustaseuraajia. Meiltä nimittäin loppuu osallistujat kun kaikkien pitää satsata sarjaan sen sijaan että tulisivat meille leikkimään. Mielenkiinnolla seuraan tilannetta ja totean että loppuviimeksi meidän on pakko tehdä jutut niinkuin muutkin ne tekee. Toistaiseksi mennään vielä villillä linjalla. ![]() Se miksi henkilökohtaisesti karsastan koko touhua johtuu siitä että olen itse se sihteeri joka tekee ne kaikki paperityöt ja kirjanpidot. Jo nyt muutama pikkuluokan kirjanpito harteilla ei hotsittaisi lisää töitä itselleen haalia. Ne kun joutuu tekemään vapaa-aikanaan. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
"Jos tulee lisää kysymyksiä niin yritetään selvittää ja kuten jo sanoin Saariolta kannattaa kysellä ja tietty Jundeltakin kun kerran on tuon "lajiyhteyshenkilön" epäkiitollisen tehtävän riesakseen ottanut"
Tänään tuli AKK jäsenlehti ja siellä on yhdyshenkilön tiedotus, jossa kerrotaan mm. seuraavaa: Kun tilanne on kehittymässä tähän suuntaan, että edustan ulkomailla 3-5 trialkuljettajaa ja 4-5 formula offroad -kuljettajaa, eikä suomesta löydy kuin 1-2 kilpailunjärjestäjää, niin katson, että saamani mandaatti edustaa suomalaisia lajin harrastajia/seuroja on lopussa. Julkistankin nyt uuden offroad-lajiyhdyshenkilön. Hän on Mika Listala Hyvinkäältä... Jutun kirjoittajana Juhani kähkönen. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Kiitoksia Jundelle ja onnittelut MikalleLainaus:
![]() Kiitokset Jundelle monivuotisesta uurastuksesta!! Jaksamista Mikalle tulevaan pestiin. On siinä sarkaa hoidettavaksi ![]() ![]() Vanhoja lehtiä järjestellessä osui silmään Maastoautoilun vuosijulkaisu, Off Road -97. Kisoja listalla on kokonaista 11 kpl joista Cup-kisoja 6, 1 mutakisa ja 4 kansallista trialkisaa. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
-POJAT ON POIKIA JA TYTÖT TEKEE LISÄÄ- www.kuljetustommipoussa.fi Facebook: Poussa Special |
#6
|
||||
|
||||
![]() Noormarkussa PM?
Noormarkussa tullaan todennäköisesti järjestämään trial kilpailut ensi vuonna.
Toisena mahdolisena paikkana Kiimakallion ajoalue Porissa. ( Noin 10km Noormarkusta Poriin päin ) Molemmilla ajoalueilla luvat kunnossa kisojen järjestämiseen. Noormarkussahan kisoja on jo tunnetusti järjestetty mutta Kiimakallion alueella ei vielä. Kiimakalliolla on 3 isoa soramonttua ja sähkötkin jo tulee joten paikkana olisi monelle uusi ja tilaa olisi huoltoautoillekkin riittämiin. Joten pikku haasteena muille-> Apuja kisojen järjestämiseen tarvitaan!! Viimeksi muokannut murkula_ : 26.09.2011 19:19 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nyt vaan kun saadaan sovitettua päivämäärät vielä, ettei menis yhtään offikisaa Suomessa päälekkäin, niin tästähän vois syntyä oikein loistavaa toimintaa ja ennenkaikkea Euroopan(ellei koko maailman) kovimpia offaajia ![]() ![]() ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Muutos noista ajoista nykypäivään askarruttaa. Mitä itse asiassa on tapahtunut kun kisoja ei ole aikoihin järjestetty tuohon tahtiin? ![]() ![]() Ajattelin vaan että jos todella on ollut joku tietty syy negatiiviseen muutokseen, toivottavasti se ei sitten aiheuta kiusaa enää nykypäivänä ja saataisiin trial heräämään vanhoihin mittoihinsa. ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
pienen aikaa vasta sivusta seuranneena ja jokusen kisan apparin paikalla istuneena huomannut ainakin sen että vissiin periaatteessa kokeiluluokaksi tehtailtu harrastestanu ajaa samat radat kuin stanu luokan autot, jolloin ainakin itsellä kiinnostus lähteä omalla autolla mukaan lopahtaa aika hyvin kun rahaa ei kuitenkaan ole niihin kytkettäviin lukkoihin mitä oikeastaan joka kisassa tarvitaan..
jos siinä olisi eri portit hiukan helpommissa paikoissa niin uskoisin että kun sana menee eteenpäin niin näitä ns. enemmän vakio autoja alkaa myös tulla mukaan mistä voi lähteä kipinä kilpaa ajamiseen.. Vaikka on tässä tullut huomattua että toi oma LC menee aika pahoista paikoista yli niin silti ei tule mieleen lähteä ajamaan stanujen kanssa samaa reittiä. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tossa samalla kun kattelin vanhoja kisaapapereit niin haikeana huomasin et silloin joskus kun itse aloittelin HJ61 kanssa offi touhua ja sitten saman tien alettiin raissios järjestää offikisoja oli kilpailija määrän aivan toista kuin nykyisin silloin kilpailijoita oli kisassa kuin kisassa yli 40 kilpailijaparia ja parhaimmillaan enemmänki, silloin kisan järjestämisessä oli jotain mieltä jo senkin vuoksi että seuran kassan jäi hieman ropoja seuraavaa kisaa varten eikä tarvinnut vain tehdä tekemisen ilosta. Nyt kilpailja määrät on ollu 20 kisailijan paikkeilla. jos tota alat laskee kisaputjettii niin aika maetro saa olla että siitä jää tekijäporukalle ja seuralle jotain tulevaisuuteen. meno pualelle voi laskea heti melulupa 125€ rata-alueen vuokra 200-300€ Palkintopytyt vaikka vaatimattomat 200€, toimisto ym tarvikkeet 100€, puutavarat ym jaksotarvikkeet 100€siinähän meni sit se kilpailijoiden ilmoittautumismaksu rahat 20x40€, jos joku kuvittelee että kisajärjestäminen on kultakaivos niin kannattaa yrittää. Mutta kuitenkin yritetään täällä tehdä yksi tapahtuma edes vuodessa kun kuitenkin kentältä kysytään tavattaessa että järjestättekö, no lauantaina on sit se tapahtuma. Toivottavasti ens vuonna jo monta kisaa ja jo monta kilpailijaa enemmän että saadaan lajille jatkuvuutta. En rahasta vaan rakkaudesta lajiin. Terv. Reima
__________________
Kyl määki Turuus kerra |
#11
|
|||
|
|||
![]() Eikös ne lätäköt silloinkin houkutelleetLainaus:
![]() ![]() Yksi syy moniin kisoihin ja isoon kilpailijajoukkoon oli että offi-trial oli kisalajina meillä melko nuori ja siksi kiinnosti niin kilpailijoita kuin myös katsojia. Kun RJCobra tuolla mainitsi määriä niin vuonna 1998 oli Korpi-trialissa 59 osallistujaa, protoissa (silloin luokka 3) myös muuan Jare Lopelta. Voitti muuten luokan suvereenisti. ![]() Cobra tuolla jo mainitsi jotakin kiinnostuksen hiipumisen syistä. Palataan niihin myöhemmin ![]() Viimeksi muokannut Byrocrat : 29.09.2011 21:51 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Koko offroadiin ja trialin lajiin keltanokkana vasta tutustuvana kirjottelen...
Ite en siis kilpaile missään lajissa, vasta harjottelen maastoajon alkeita ja kehittelen käyttisjeejeejeepistä jotain metsässäkin pärjäävää ajokkia. Trial saattaa kyllä kiinnostaa joskus kunhan nyt ensin oppis kävelemään. Uusia kilpailijoita tuskin tulee mitenkään muuten kun sitä kautta, että ihan omalla vakioautolla tai isin paheerolla pääsee vähäsen koettamaan. Jos niitä kisaajia muuta kautta halutaan, pitäis olla jotain sen suuntasta seuratoimintaa, mitä kautta pääsee ajamaan jollain rakennellulla pelillä. Tänne sitten täytyy ihan kaksin käsin ja kaappariovin haalia porukkaa jäseniksi eli ei oo helppo reitti tämäkään. Montako uusia jäseniä ja lajista halootapitävää offroadseuraa tiedätte? Jos olisitte Pertti Perustavis, osaisitteko löytää sen nykyisen seuranne tai kerhonne tai tallinne? Olisko sinne tervetullu joku uuno kyselemään tyhmiä ja vaatimaan apua? Joka ei osaa hitsata edes heppiin eikä pysy kiintolenkit käsissä? Maastoauton rakentaminen oikeasti maastossa könyämistä kestäväks ei oo ihan niin saippuahalpaa, että sitä ihan kokeen vuoks kovin moni lähtis tekemään. Vielä vähemmän, jos ei satu mihinkään seuraan jo valmiiksi kuulumaan vaan on ihan oikeasti maallikko. Eihän se _osaavalle_ hirveen kallista ole ottaa purkaamonperältä joku vanha lintta ja tehä siitä trailerilla raahattava kurakruiseri, mutta tää ei ehkä oo se alottajan vaihtoehto, eikä sen varaan kannata laskea. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nop = Nopeus Kart = Karting Muu = Muu laji Tekn = Tekniikka Koodi:
Päätoimitsijalisenssi Ralli Nop Kart Muu Tekn Turva Tuomariston pj, Tuomaristo x x x x Kilpailunjohtaja(t)* x x x x Kilpailutapahtumanjohtaja x x Kilpailun sihteeri x x x Ratamestari x x Ratatuomareiden päällikkö x x Faktatuomari x x Turvapäällikkö x x x x Pääkatsastaja x x x x x Katsastuspäällikkö x x x x x (* sisältää rallin reittijohtajan ja turvallisuusjohtajan)
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() mun käsitys tosta on se et menee tosi hankalaksi uusilla kisojen tekijöillä tehä kisa.. ainakin rallissa pitää olla koulutuskin esim ratamestarilla ja olikohan se oltava kisan johtajallakin. ![]() meillä taitaa koko kainuussa olla 2:lla ratamestarin paprut ja niistäkin toiset vanhenee mun taskuun nyt talvella. ja jos siinä päätoimitsian lisenssissä pittää lukea luokituksen kohalla offroad niin onkohan sellasta suomessa edes yhteensä 5 kappaletta ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Itse totesin että en tuota taulukkoa osaa lukea, sillä ihan luetettavalta taholta mua neuvottiin keväällä että kolme peruslisenssiä tarvitaan ja ne saa ihan vaan hakemalla ja ovat voimassa kolme vuotta.
Kun tuota taulukkoa luin taisinkin täällä sitten vaan todeta että vähän kallillta ja hankalalta tuntuu mutta kai se kärsittävä on. ![]() ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]() Ei se lisenssin saaminen vaikeata oleLainaus:
![]() Noista Offro-päätoimitsijalisenssien määristä en menis takuuseen, etteikö niitä voimassaoleviakin olis muutama enemmän kuin tuo mainittu 5. Taitaa olla kuitenkin yli 10 ja painopiste ilmeisesti täällä eteläsuomessa. ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut Byrocrat : 05.11.2011 20:00 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
maailmanloppu 2012 | HV | Chit-Chat | 5 | 18.01.2009 14:30 |
TRIAL KISAT 2008 | Tapahtumat | 0 | 25.09.2007 10:28 | |
Trial CUP kisat kaudelle 2007???? | Jare | Tapahtumat | 13 | 25.11.2006 11:20 |
trial-kisat | Tapahtumat | 3 | 17.10.2003 18:30 | |
Tallinnan Laululavan trial -kisat 15.2.2003 | imported_offroadjouni | Tapahtumat | 0 | 15.01.2003 19:03 |