![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Toinen: ne kuskit jotka haluaa ajaa Eurotrialeissa niin lisenssi taitaapi olla kohtalaisessa vaarassa jos AKK:n lajissa ajaa villissä kisassa. Ja edelleen, noi on vain mun mielipiteitä...
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sama tilanne lienee monessa muussa kerhossa, jotka haluaisivat trialia järjestää. Paljonko siihen kerhojen väliseen piti olla pakollisia lisenssillisiä kavereita? Vielä jos akk pudottaa lisenssit villiin kisaan osallistuneilta kuskeilta niin ei tule olemaan helppoa tämä trialin elvyttäminen. Vähän muna-kana tilanne. Ei kisoja => ei toimitsijoita jne jne...
__________________
- eskimo kaenuusta |
#3
|
|||
|
|||
![]()
AKK:ta kohtaan mielipiteemme ovat neutraalit. Sellainen tarvitaan autourheilussa ja piste.
Mutta jos ajateltaisiin ihan omaa trial-kilpailuiden sarjaa johon laadittaisiin eurotrial sääntöjä mukailevat omat säännöt jotka koskisivat sitten joka kisaa. Tällöin kisanjärjestäjä ottaa vakuutuksen itse valitsemastaan vakuutusyhtiöstä. Me otimme Kuttulandia avajaiskisoja varten vakuutuksen lähivakuutuksesta. Se kattoi katsojat, toimitsijat ja materiaalivahingot. Vakuutusmaksun suuruus muodostuu oletetun katsojamäärän mukaan. Vakuutus kulkee vastuuvakuutusnimellä ja ei ollut mikään kohtuuttoman kallis. Eli idea oli se, että jos jotain olisi sattunut, syy olisi mitä todennäköisemmin ollut kisanjärjestäjän heikot tai puutteelliset järjestelyt. Ja nämä vakuutus olisi juuri korvannut. Jos vahinko kuljettajille tai kilpa-autoille olisi sattunut kisanjärjestäjän heikoista tai puutteellisista järjestelyistä, esim, ajoesteen hajoaminen, vakuutus olisi myös tämän korvannut. Kisakutsussa kerroimme selkeästi että kuljettajat ovat omalla vastuullaan eli ottavat omat vakuutuksensa itse. Eli kilpailijan itse aiheuttamat vahingot hänen omista vakuutuksistaan. Eli esim. vahingon aiheuttaminen ajamalla ajoesteeseen vastoin ohjeita. Eli, voisi sen näinkin tehdä. Tämä oli ihan meidän oma ehdotus ja missään nimessä emme halua polkea Saijan kaltaisen todella tärkeän offi-ihmisen jalkoja kun tällaista kerromme. Kunhan nyt kerroin miten me aiomme jatkossa edetä ja vinkki vinkkinä muillekin. ![]() Ja jos tuottaa mielipahaa, parempi kun unohdatte tämän. ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kerhojen väliseen kisaan ainoat pakolliset lisenssin omaavat henkilöt on kilpailun johtaja, turvapäällikkö ja katsastus päällikkö.
Saija on tuossa oikeassa että minäkään en voi/halua osallistua toimitsijana tai kilpailijana ns. villiin kisaan. 25 vuotta on autourheilua tullut harrastettua toimitsijana jos jonkinlaisena ja jopa kilpailijana. Toimitsijat kisassa voi olla mistä vaan seurasta kunhan järjestävä seura on akk:n jäsen. Kysellä saa ja kannattaa, ei nämä niin vaikeita asioita ole, toki kokeneimpien neuvot on aina tarpeen ja helpottaa kaikkea paperisotaa. Rohkeasti vaan kisoja tekemään. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Kyl määki Turuus kerra |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ymmärrän kyllä mutta tulin tekstilläni väärinymmärretyksi.
Tässä maassa on varmana paljon niitä offihenkisiä ihmisiä jotka voisivat tarjota maita tai jopa järjestää kisoja, mutta joille AKK on kuin punainen vaate. Tai sitten vain on mahdoton oman tilanteen vuoksi kisaansa millään tavalla AKK:n alaisuuteen laittaa. Kirjoituksessani väläytin mahdollisuutta trial kisa sarjaan joka ei olisi millään tavalla AKK:n kanssa tekemisissä. Tätäkin mahdollisuutta kannattaa väläytellä, sillä kuten Saija kirjoitteli jossain osiossa, kisoja järjestävät aina ne samat naamat. Uusia järjestäjiä kaivattaisiin. Missä vika kun heitä ei ilmaannu. Onko ongelma siinä että halukkaita voisi olla mutta eivät uskalla ottaa edes puheeksi kun täällä tuntuu jokaisella olevan joka toinen sana AKK ja joka toinen lisenssit. Eli halusin laajentaa keskustelua muuhunkin suuntaan kuin vain tähän, kirjoitetaan se nyt vielä kerran, eli AKK:hon. PS. löin jo itse sen puukon rintaani kun tällaista kirjoittelen, ja korostan että olen yksin kirjoituksieni takana. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mä haluan oikesti päästä näiden kisojen kanssa mahdollisimman helpolla. Ja kaikki ylimääräinen koneella ja puhelimessa vietetty aika karsii sitten pois mulle tärkeää omaa aikaa... Eli kuten sanoin, ihan puhtaasti itsekkäistä syistä ajattelen näin.
Kaikki tuo ylläkirjoitettu on mahdollista ja erittäin harkittavaakin, varsinkin jos se AKK on iso paha peikko johon ei voi periaatteesta edes ajatella kuuluvansa. Jokainenhan viime kädessä elää omaa elämäänsä ja juuri niin kuin omaksi parhaakseen katsoo. Valinnan vapaus pitää olla ja mahdollisuus osallistua juuri niihin tapahtumiin ja kisoihin kuin itse haluaa. Mutta mulle itselle tämä Offroad harrastus on laajentunut jo "kansainväliseksi" toiminnaksi, eli mulle se päätoimilisenssi on tärkeä. Käyn siis ulkomailla mm. Eurotrialeissa auttelemassa jaksotuomarin ominaisuudessa, Foff kisoissa joita menen katsomaan niin järjestäjät tietävät mun tulevan apuun jos tarvitsee. Samaten jos Offroad lajina ei kuulu minkään suomalaisen kattojärjestön alaisuuteen, on kilpailijoiden (niiden jotka haluaa edelleen kiertää ulkomailla ajamassa) melkeimpä mahdotonta osallistua enää kisoihin. Kutsussa kun aina vaaditaan maan kattojärjestön myöntämä lisenssi. Eli asiassa on valitettavasti muitakin kuin vain se yksi näkökulma ja jotta oltaisiin kaikki edes jollain tavalla samalla viivalla niin ei yksittäinen ihminen voi tehdä päätöksiä kuin omasta puolestaan. Eli toimitsijat päättävät mihin kisaan he menevät auttamaan ja kuskit päättävät mihin kisoihin he menevät ajamaan. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kun neuvoja keväällä kyselin kisojen järjestämisestä, meille kynnykseksi, ja uskon että monille muillekin pienille järjestäjäryhmille hankaluutena tulee se, että kerhojen välisiä kisoja järjestettäessä yleisöltä ei saa periä pääsylipputuloja. Olenko yleensäkin ymmärtänyt väärin vai voiko tällainen todellakin olla totta?
Mikä on syy tällaiseen järjettömyyteen? Meillä ei ole sponsoreita ja kaikki kisoihin vaadittava raha otetaan yhden ihmisen rahapussista. On perin selvää että on helppo laittaa yleisö maksamaan näkemästään ja kukaan ei valittanut 10 euron pääsymaksusta. Tällä rahalla maksoimme kaikki varsinaisen kisapäivän kulut. Kilpailijoilta ei sitten tarvinnutkaan suurta summaa kiskoa. Vaihtoehtona olisi tietenkin osallistumismaksun korotus, vaikka 100 euroa/auto. Lopputulos: ei tarvi odotella kilpailijoita. Laitetaan yleisölle paikoitusmaksu. Lopputulos: Kisa-alueelle johtavien teiden varret ja liittymät täyttyvät paikoitusmaksua kiertävien ihmisten autoista. Sponsoreita emme lähde haalimaan ja tuskin niitä täältäpäin saisikaan. Jos tuollainen järjettömyys poistettaisiin kerhojen välisten kisojen järjestämisestä, alkaisimme jatkossa ilman muuta ilmoittamaan AKK:lle kisamme. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Tässä ainakin yksi syy jäädä ulkopuolelleLainaus:
![]() 9. Suljettu kilpailu Kilpailua nimitetään suljetuksi, jos osanotto siihen on sallittu ainoastaan määrätyn AKK:n jäsenyhdistyksen jäsenille. Kilpailua varten vaaditaan AKK:n lupa. AKK voi poikkeustapauksissa sallia useiden liiton jäsenyhdistysten yhdessä järjestää kilpailu. Seurojen jäsentenväliset kilpailut ovat suljettuja kilpailuja. Suljetussa kilpailussa on pääsymaksun kerääminen yleisöltä kielletty 1.5.8. Harjoitus- ja jäsentenväliset kilpailut Ilmoitettava kirjallisesti AKK:lle viimeistään 7 päivää ennen kilpailua. Vähintään tutustumislisenssi ja katsastuskortti vaaditaan. Maa-alueluvat vaaditaan kuten safareissa. Tekniikka- ja turvamääräykset ovat lajisäännön mukaan. Kilpailun johtajalta, katsastuspäälliköltä ja turvapäälliköltä vaaditaan toimitsijalisenssi. Näin puusta katsoen olet Picu tulkinnut tuon pääsymaksuasian turhan tiukasti sillä kysehän ei teilläkään ole suljettu kilpailu jossa siis osanottajat olisi rajattu tiettyyn jäsenyyteen vaan kaikilla on ollut mahdollisuus osallistua. Ja perustelen tuota myös tällä, "INSA TURBO StadionTrial 2011Seurojen välinen / Pohjoismaisille avoin kutsukilpailu" Tuskinpa tuollakaan katsojat tulevat maksamatta kisaa katsomaan vai olisko järjestäjillä fyrkkaa taskunpohjalla jo valmiina liikaa ja pelkästä hyväntekeväisyydestä ja rakkaudesta Offia kohtaan kisoja järkkäävät ![]() ![]() Jos sitten mietitään miksikö tavan Offikerhot eivät ole liittyneet AKK:n jäseniksi niin taitaa suurin syy olla AKK:n perimä jäsenmaksu, joka perusmaksun (170 € vuonna 2010) (liittymismaksu 170€) lisäksi vie kerhon kassasta 10.50 eur/jäsen (kaikista jäsenistä) eli aika merkittävän summan riippumatta siitä periikö yhdistys jäseniltään maksuja vaiko ei!!! Kisajärjestäminenhän ei toki AKK-jäsenyyttä sinänsä edellytä, mutta kuten tuolla Saija ja SirP jo perustelivat niin kilpailu- tai toimitsijalisenssin haltijoiden ei kannata lähteä "villejä" hisoja järkkäämään jos haluavat tehdä myös näitä virallisia kisoja ja toimia myös ulkomailla FIA:n alaisissa kisoissa ![]() Mitä sitten tulee "Kuttulandiaan" niin sehän voidaan tulkita yritystoiminnaksi eli voisihan se olla AKK:n jäsen nimikkeellä "kilpailuja järjestävä" kuten esim. äskettäin AKK:n jäseneksi hyväksytty Tommi Mäkinen Racing ![]() ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos haluaa ajaa ruotsin ja norjan sarjassa (siitä taitaa olla aikaa kun joku viimeksi ajoi Ruotsin Trial -Cuppia, oliskos 15-20vuotta?) niin se pitää varmaan kysyä. OffRoadsuunnistuksen yhteydessä, se että suomalaiset ei kuulu AKK:hon ja kaikki muut kilpailijat, kisa ja laji yms. on FIA:n alainen ei ole aiheuttanut mitään ongelmia. Näin siis Eestissä, Latviassa ja Liettuassa. Viimeksihän Tapsa, Sihvoset ja Ossi oli ajamassa Klaperjahdissa, joka on Eestin EAL:n (vastaa meillä AKK:ta) alainen kisa ja eipä mitään ongelmia ollut. Kyllähän kutsussa ja ilmoittautumisessa kysytään lisenssiä, mutta ohje on ollut jättää se tyhjäksi. Jos norja, ruotsi ja suomi jätetään pois niin kyllä Off Road Trailin kuuluminen Euroopan maissa FIA:n alle on enemmänkin poikkeus kuin sääntö.
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne! Viimeksi muokannut myllis : 22.09.2011 07:26 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Euro-Trialissakin kilpailijalisenssi tarvitaanLainaus:
Ote säännöistä 2011 Drivers, which have proofed all necessary documents, will receive a scorecard after the documents check. After the technical acceptance, the vehicles will be marked. 1.11.2 For document check, the participants have to submit: • Valid national or international driver license • Valid national license • Passport • Disclaimer of the vehicle owner |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() kun jos noihin virkoihin riittä perustoimitsialisenssi niin eihän hommaaminen vissiin ollu kun pikkasen kaavakkeidentäyttöä.. toi päälisenssi sit tartti sen koulutuksen ja jotain tehtäviäkin kait ![]() aattelin vaan et ei ainakaan tosta jäis kiinni kisojen teko.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
maailmanloppu 2012 | HV | Chit-Chat | 5 | 18.01.2009 14:30 |
TRIAL KISAT 2008 | Tapahtumat | 0 | 25.09.2007 10:28 | |
Trial CUP kisat kaudelle 2007???? | Jare | Tapahtumat | 13 | 25.11.2006 11:20 |
trial-kisat | Tapahtumat | 3 | 17.10.2003 18:30 | |
Tallinnan Laululavan trial -kisat 15.2.2003 | imported_offroadjouni | Tapahtumat | 0 | 15.01.2003 19:03 |