AKK:ta kohtaan mielipiteemme ovat neutraalit. Sellainen tarvitaan autourheilussa ja piste.
Mutta jos ajateltaisiin ihan omaa trial-kilpailuiden sarjaa johon laadittaisiin eurotrial sääntöjä mukailevat omat säännöt jotka koskisivat sitten joka kisaa.
Tällöin kisanjärjestäjä ottaa vakuutuksen itse valitsemastaan vakuutusyhtiöstä.
Me otimme Kuttulandia avajaiskisoja varten vakuutuksen lähivakuutuksesta. Se kattoi katsojat, toimitsijat ja materiaalivahingot. Vakuutusmaksun suuruus muodostuu oletetun katsojamäärän mukaan. Vakuutus kulkee vastuuvakuutusnimellä ja ei ollut mikään kohtuuttoman kallis. Eli idea oli se, että jos jotain olisi sattunut, syy olisi mitä todennäköisemmin ollut kisanjärjestäjän heikot tai puutteelliset järjestelyt. Ja nämä vakuutus olisi juuri korvannut. Jos vahinko kuljettajille tai kilpa-autoille olisi sattunut kisanjärjestäjän heikoista tai puutteellisista järjestelyistä, esim, ajoesteen hajoaminen, vakuutus olisi myös tämän korvannut. Kisakutsussa kerroimme selkeästi että kuljettajat ovat omalla vastuullaan eli ottavat omat vakuutuksensa itse. Eli kilpailijan itse aiheuttamat vahingot hänen omista vakuutuksistaan. Eli esim. vahingon aiheuttaminen ajamalla ajoesteeseen vastoin ohjeita.
Eli, voisi sen näinkin tehdä.
Tämä oli ihan meidän oma ehdotus ja missään nimessä emme halua polkea Saijan kaltaisen todella tärkeän offi-ihmisen jalkoja kun tällaista kerromme. Kunhan nyt kerroin miten me aiomme jatkossa edetä ja vinkki vinkkinä muillekin.
Ja jos tuottaa mielipahaa, parempi kun unohdatte tämän.