Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #51  
Vanha 23.09.2011, 19:50
BATMAN:n Avatar
BATMAN BATMAN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Askola
Viestit: 321
Perusasetus

"Jos tulee lisää kysymyksiä niin yritetään selvittää ja kuten jo sanoin Saariolta kannattaa kysellä ja tietty Jundeltakin kun kerran on tuon "lajiyhteyshenkilön" epäkiitollisen tehtävän riesakseen ottanut"

Tänään tuli AKK jäsenlehti ja siellä on yhdyshenkilön tiedotus, jossa kerrotaan mm. seuraavaa:

Kun tilanne on kehittymässä tähän suuntaan, että edustan ulkomailla 3-5 trialkuljettajaa ja 4-5 formula offroad -kuljettajaa, eikä suomesta löydy kuin 1-2 kilpailunjärjestäjää, niin katson, että saamani mandaatti edustaa suomalaisia lajin harrastajia/seuroja on lopussa.

Julkistankin nyt uuden offroad-lajiyhdyshenkilön. Hän on Mika Listala Hyvinkäältä...

Jutun kirjoittajana Juhani kähkönen.
Vastaa lainaten
  #52  
Vanha 23.09.2011, 20:46
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Kiitoksia Jundelle ja onnittelut Mikalle


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BATMAN Näytä viesti
"Jos tulee lisää kysymyksiä niin yritetään selvittää ja kuten jo sanoin Saariolta kannattaa kysellä ja tietty Jundeltakin kun kerran on tuon "lajiyhteyshenkilön" epäkiitollisen tehtävän riesakseen ottanut"

Tänään tuli AKK jäsenlehti ja siellä on yhdyshenkilön tiedotus, jossa kerrotaan mm. seuraavaa:

Kun tilanne on kehittymässä tähän suuntaan, että edustan ulkomailla 3-5 trialkuljettajaa ja 4-5 formula offroad -kuljettajaa, eikä suomesta löydy kuin 1-2 kilpailunjärjestäjää, niin katson, että saamani mandaatti edustaa suomalaisia lajin harrastajia/seuroja on lopussa.

Julkistankin nyt uuden offroad-lajiyhdyshenkilön. Hän on Mika Listala Hyvinkäältä...

Jutun kirjoittajana Juhani kähkönen.
Niinpä, tuli päivällä luettua samainen lehti ja todettua, että Jundella tuli mitta täyteen. Monta vuotta yksikseen taisteli offin puolesta AKK:ssa eikä helppoa ollut jatkuvasti kiukuttelevien offiharrastajienkaan kanssa
Kiitokset Jundelle monivuotisesta uurastuksesta!! Jaksamista Mikalle tulevaan pestiin. On siinä sarkaa hoidettavaksi Toivottavasti porukka vähitellen alkaisi puhaltamaan yhteen hiileen, että saataisi Trial Offikin elpymään vanhoihin mittoihinsa tai edes vähäsen sinne päin
Vanhoja lehtiä järjestellessä osui silmään Maastoautoilun vuosijulkaisu, Off Road -97. Kisoja listalla on kokonaista 11 kpl joista Cup-kisoja 6, 1 mutakisa ja 4 kansallista trialkisaa.
Vastaa lainaten
  #53  
Vanha 24.09.2011, 16:26
POUSA:n Avatar
POUSA POUSA ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.11.04
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 707
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Niinpä, tuli päivällä luettua samainen lehti ja todettua, että Jundella tuli mitta täyteen. Monta vuotta yksikseen taisteli offin puolesta AKK:ssa eikä helppoa ollut jatkuvasti kiukuttelevien offiharrastajienkaan kanssa
Kiitokset Jundelle monivuotisesta uurastuksesta!! Jaksamista Mikalle tulevaan pestiin. On siinä sarkaa hoidettavaksi Toivottavasti porukka vähitellen alkaisi puhaltamaan yhteen hiileen, että saataisi Trial Offikin elpymään vanhoihin mittoihinsa tai edes vähäsen sinne päin
Vanhoja lehtiä järjestellessä osui silmään Maastoautoilun vuosijulkaisu, Off Road -97. Kisoja listalla on kokonaista 11 kpl joista Cup-kisoja 6, 1 mutakisa ja 4 kansallista trialkisaa.
Jos mahollista nii pistäppä lehti skannaten ja tänne näytille(tai laitan meistä mahakkaista kuvan n:2v sitten FOFF kisoista)
__________________
-POJAT ON POIKIA JA TYTÖT TEKEE LISÄÄ-

www.kuljetustommipoussa.fi

Facebook: Poussa Special
Vastaa lainaten
  #54  
Vanha 26.09.2011, 19:17
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Viestit: 980
Perusasetus

Noormarkussa PM?


Noormarkussa tullaan todennäköisesti järjestämään trial kilpailut ensi vuonna.
Toisena mahdolisena paikkana Kiimakallion ajoalue Porissa. ( Noin 10km Noormarkusta Poriin päin )
Molemmilla ajoalueilla luvat kunnossa kisojen järjestämiseen.
Noormarkussahan kisoja on jo tunnetusti järjestetty mutta Kiimakallion alueella ei vielä.
Kiimakalliolla on 3 isoa soramonttua ja sähkötkin jo tulee joten paikkana olisi monelle uusi ja tilaa olisi huoltoautoillekkin riittämiin.
Joten pikku haasteena muille-> Apuja kisojen järjestämiseen tarvitaan!!

Viimeksi muokannut murkula_ : 26.09.2011 19:19
Vastaa lainaten
  #55  
Vanha 26.09.2011, 21:33
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja murkula_ Näytä viesti
Noormarkussa tullaan todennäköisesti järjestämään trial kilpailut ensi vuonna.
Toisena mahdolisena paikkana Kiimakallion ajoalue Porissa. ( Noin 10km Noormarkusta Poriin päin )
Molemmilla ajoalueilla luvat kunnossa kisojen järjestämiseen.
Noormarkussahan kisoja on jo tunnetusti järjestetty mutta Kiimakallion alueella ei vielä.
Kiimakalliolla on 3 isoa soramonttua ja sähkötkin jo tulee joten paikkana olisi monelle uusi ja tilaa olisi huoltoautoillekkin riittämiin.
Joten pikku haasteena muille-> Apuja kisojen järjestämiseen tarvitaan!!
Tätä vois sanoa kyl tän päivän ehdottomasti parhaaks uutiseks!!!

Nyt vaan kun saadaan sovitettua päivämäärät vielä, ettei menis yhtään offikisaa Suomessa päälekkäin, niin tästähän vois syntyä oikein loistavaa toimintaa ja ennenkaikkea Euroopan(ellei koko maailman) kovimpia offaajia
Vastaa lainaten
  #56  
Vanha 28.09.2011, 10:55
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Vanhoja lehtiä järjestellessä osui silmään Maastoautoilun vuosijulkaisu, Off Road -97. Kisoja listalla on kokonaista 11 kpl joista Cup-kisoja 6, 1 mutakisa ja 4 kansallista trialkisaa.
Hienoja aikoja on tuolloin eletty, ikävä kyllä me olemme olleet offroudin suhteen vielä vaippaikäisiä.

Muutos noista ajoista nykypäivään askarruttaa. Mitä itse asiassa on tapahtunut kun kisoja ei ole aikoihin järjestetty tuohon tahtiin? Onko siihen ollut jokin tietty syy ja muutos ollut nopea vai onko vain pikkuhiljaa porukat kyllästyneet?

Ajattelin vaan että jos todella on ollut joku tietty syy negatiiviseen muutokseen, toivottavasti se ei sitten aiheuta kiusaa enää nykypäivänä ja saataisiin trial heräämään vanhoihin mittoihinsa.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #57  
Vanha 28.09.2011, 18:48
antti.h antti.h ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.10.10
Sijainti: Lemu
Viestit: 145
Perusasetus

pienen aikaa vasta sivusta seuranneena ja jokusen kisan apparin paikalla istuneena huomannut ainakin sen että vissiin periaatteessa kokeiluluokaksi tehtailtu harrastestanu ajaa samat radat kuin stanu luokan autot, jolloin ainakin itsellä kiinnostus lähteä omalla autolla mukaan lopahtaa aika hyvin kun rahaa ei kuitenkaan ole niihin kytkettäviin lukkoihin mitä oikeastaan joka kisassa tarvitaan..

jos siinä olisi eri portit hiukan helpommissa paikoissa niin uskoisin että kun sana menee eteenpäin niin näitä ns. enemmän vakio autoja alkaa myös tulla mukaan mistä voi lähteä kipinä kilpaa ajamiseen..

Vaikka on tässä tullut huomattua että toi oma LC menee aika pahoista paikoista yli niin silti ei tule mieleen lähteä ajamaan stanujen kanssa samaa reittiä.
Vastaa lainaten
  #58  
Vanha 28.09.2011, 19:30
RJCOBRA RJCOBRA ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.12.06
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 847
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja antti.h Näytä viesti
pienen aikaa vasta sivusta seuranneena ja jokusen kisan apparin paikalla istuneena huomannut ainakin sen että vissiin periaatteessa kokeiluluokaksi tehtailtu harrastestanu ajaa samat radat kuin stanu luokan autot, jolloin ainakin itsellä kiinnostus lähteä omalla autolla mukaan lopahtaa aika hyvin kun rahaa ei kuitenkaan ole niihin kytkettäviin lukkoihin mitä oikeastaan joka kisassa tarvitaan..

jos siinä olisi eri portit hiukan helpommissa paikoissa niin uskoisin että kun sana menee eteenpäin niin näitä ns. enemmän vakio autoja alkaa myös tulla mukaan mistä voi lähteä kipinä kilpaa ajamiseen..

Vaikka on tässä tullut huomattua että toi oma LC menee aika pahoista paikoista yli niin silti ei tule mieleen lähteä ajamaan stanujen kanssa samaa reittiä.
Tässä tänään oltiin Raision kalliol tekemässä ensi lauantain ratoja ja siellä stanut ja harrastestanut ajavat samoja ratoja ja syykin on aika selvä, tossa muutaman vuoden katellut harrastestanuautoja niin voimpa kertoa että harrastestanuis on porttaali akselisia autoja kääntöjarrullisia autoa hieman suurempaa renkasta, ku harrastestanu auton lokareit saa laikata just niin isoiks et pyärä mahtuu pyärimää, myäs runkomuutoksii on harrastestanuis kun ei tartte ajatella et runkon päät tökkii. Suamessa oli muutama vuas sitten Original luokka offissa ja niillä autoilla oli yks vaikeus, kisapätkät ehkä saatiin tehtyy niin et se oli orkkis autolla ajettavissa, mutta siirtymät pakkas olemaan niin pahoja et orkkikset ei ilman hinausta tahtonut päästä jaksoille, ja ehkä sen vuoksi orikinal luokka tais kuihtua loppuun.
Tossa samalla kun kattelin vanhoja kisaapapereit niin haikeana huomasin et silloin joskus kun itse aloittelin HJ61 kanssa offi touhua ja sitten saman tien alettiin raissios järjestää offikisoja oli kilpailija määrän aivan toista kuin nykyisin silloin kilpailijoita oli kisassa kuin kisassa yli 40 kilpailijaparia ja parhaimmillaan enemmänki, silloin kisan järjestämisessä oli jotain mieltä jo senkin vuoksi että seuran kassan jäi hieman ropoja seuraavaa kisaa varten eikä tarvinnut vain tehdä tekemisen ilosta. Nyt kilpailja määrät on ollu 20 kisailijan paikkeilla. jos tota alat laskee kisaputjettii niin aika maetro saa olla että siitä jää tekijäporukalle ja seuralle jotain tulevaisuuteen. meno pualelle voi laskea heti melulupa 125€ rata-alueen vuokra 200-300€ Palkintopytyt vaikka vaatimattomat 200€, toimisto ym tarvikkeet 100€, puutavarat ym jaksotarvikkeet 100€siinähän meni sit se kilpailijoiden ilmoittautumismaksu rahat 20x40€, jos joku kuvittelee että kisajärjestäminen on kultakaivos niin kannattaa yrittää. Mutta kuitenkin yritetään täällä tehdä yksi tapahtuma edes vuodessa kun kuitenkin kentältä kysytään tavattaessa että järjestättekö, no lauantaina on sit se tapahtuma. Toivottavasti ens vuonna jo monta kisaa ja jo monta kilpailijaa enemmän että saadaan lajille jatkuvuutta. En rahasta vaan rakkaudesta lajiin.
Terv. Reima
__________________
Kyl määki Turuus kerra
Vastaa lainaten
  #59  
Vanha 28.09.2011, 19:52
akiky:n Avatar
akiky akiky ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.08
Sijainti: Kouvola, Finland.
Viestit: 364
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
PS. Ei tuo taulukko suostu pysymään siinä muodossa kun on sääntökirjassa eli ruksit hyppelee ihan omia aikojaan joten katsokaa sieltä !!!
Tässä vähän hypisteltynä.
Nop = Nopeus
Kart = Karting
Muu = Muu laji
Tekn = Tekniikka
Koodi:
Päätoimitsijalisenssi 		Ralli	Nop	Kart	Muu	Tekn	Turva

Tuomariston pj, Tuomaristo	x	x	x	x 
Kilpailunjohtaja(t)*		x	x	x	x 
Kilpailutapahtumanjohtaja		x	x 
Kilpailun sihteeri		x	x	x 
Ratamestari			x			x 
Ratatuomareiden päällikkö		x	x 
Faktatuomari				x	x 
Turvapäällikkö			x	x	x			x
Pääkatsastaja			x	x	x	x	x 
Katsastuspäällikkö		x	x	x	x	x 
(* sisältää rallin reittijohtajan ja turvallisuusjohtajan)
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa.
Vastaa lainaten
  #60  
Vanha 28.09.2011, 22:51
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Talking

Eikös ne lätäköt silloinkin houkutelleet


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Hienoja aikoja on tuolloin eletty, ikävä kyllä me olemme olleet offroudin suhteen vielä vaippaikäisiä.
Eikös juuri vaippaiässa tai hieman sen jälkeen noi mutaleikit eniten kiinnosta Vai olisko silloin kielletty ja nyt sitten otatte menetyksen takas

Yksi syy moniin kisoihin ja isoon kilpailijajoukkoon oli että offi-trial oli kisalajina meillä melko nuori ja siksi kiinnosti niin kilpailijoita kuin myös katsojia.

Kun RJCobra tuolla mainitsi määriä niin vuonna 1998 oli Korpi-trialissa 59 osallistujaa, protoissa (silloin luokka 3) myös muuan Jare Lopelta. Voitti muuten luokan suvereenisti.

Cobra tuolla jo mainitsi jotakin kiinnostuksen hiipumisen syistä. Palataan niihin myöhemmin

Viimeksi muokannut Byrocrat : 29.09.2011 21:51
Vastaa lainaten
  #61  
Vanha 29.09.2011, 05:25
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Koko offroadiin ja trialin lajiin keltanokkana vasta tutustuvana kirjottelen...

Ite en siis kilpaile missään lajissa, vasta harjottelen maastoajon alkeita ja kehittelen käyttisjeejeejeepistä jotain metsässäkin pärjäävää ajokkia. Trial saattaa kyllä kiinnostaa joskus kunhan nyt ensin oppis kävelemään.

Uusia kilpailijoita tuskin tulee mitenkään muuten kun sitä kautta, että ihan omalla vakioautolla tai isin paheerolla pääsee vähäsen koettamaan.

Jos niitä kisaajia muuta kautta halutaan, pitäis olla jotain sen suuntasta seuratoimintaa, mitä kautta pääsee ajamaan jollain rakennellulla pelillä. Tänne sitten täytyy ihan kaksin käsin ja kaappariovin haalia porukkaa jäseniksi eli ei oo helppo reitti tämäkään.

Montako uusia jäseniä ja lajista halootapitävää offroadseuraa tiedätte? Jos olisitte Pertti Perustavis, osaisitteko löytää sen nykyisen seuranne tai kerhonne tai tallinne? Olisko sinne tervetullu joku uuno kyselemään tyhmiä ja vaatimaan apua? Joka ei osaa hitsata edes heppiin eikä pysy kiintolenkit käsissä?

Maastoauton rakentaminen oikeasti maastossa könyämistä kestäväks ei oo ihan niin saippuahalpaa, että sitä ihan kokeen vuoks kovin moni lähtis tekemään. Vielä vähemmän, jos ei satu mihinkään seuraan jo valmiiksi kuulumaan vaan on ihan oikeasti maallikko.

Eihän se _osaavalle_ hirveen kallista ole ottaa purkaamonperältä joku vanha lintta ja tehä siitä trailerilla raahattava kurakruiseri, mutta tää ei ehkä oo se alottajan vaihtoehto, eikä sen varaan kannata laskea.
Vastaa lainaten
  #62  
Vanha 29.09.2011, 12:00
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RJCOBRA Näytä viesti
Toivottavasti ens vuonna jo monta kisaa ja jo monta kilpailijaa enemmän että saadaan lajille jatkuvuutta. En rahasta vaan rakkaudesta lajiin.
Terv. Reima

Joo lisää sais tulla, sillä nythän ei ole ollut tässä topicissa muistaakseni kuin vasta 2 kisantekijä porukkaa ilmoitellut pitävänsä ehkä kisat.

Eskimo ilmoitteli Kajaanin suunnalla että kisaillaan (milloin?)
Murkula_ ilmoitteli Noormarkun suunnilla tapahtuvan (milloin?)

Nordic Trialin järjestäjä ja aluehan puuttuu vielä?


Mutta mites näiden muiden kisat, jotka ainakin aikoinaan kisoja piteli:

TMK
TapUA
Mad Moose
IMA
RaisUA
ym
ym
ym


UUSIA KERHOJA MIELELLÄÄN HALUISIN AINAKIN ITSE NÄKEVÄN KISAN JÄRJESTÄJINÄ.
Vastaa lainaten
  #63  
Vanha 29.09.2011, 12:04
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
Koko offroadiin ja trialin lajiin keltanokkana vasta tutustuvana kirjottelen...

Ite en siis kilpaile missään lajissa, vasta harjottelen maastoajon alkeita ja kehittelen käyttisjeejeejeepistä jotain metsässäkin pärjäävää ajokkia. Trial saattaa kyllä kiinnostaa joskus kunhan nyt ensin oppis kävelemään.

Uusia kilpailijoita tuskin tulee mitenkään muuten kun sitä kautta, että ihan omalla vakioautolla tai isin paheerolla pääsee vähäsen koettamaan.

Jos niitä kisaajia muuta kautta halutaan, pitäis olla jotain sen suuntasta seuratoimintaa, mitä kautta pääsee ajamaan jollain rakennellulla pelillä. Tänne sitten täytyy ihan kaksin käsin ja kaappariovin haalia porukkaa jäseniksi eli ei oo helppo reitti tämäkään.

Montako uusia jäseniä ja lajista halootapitävää offroadseuraa tiedätte? Jos olisitte Pertti Perustavis, osaisitteko löytää sen nykyisen seuranne tai kerhonne tai tallinne? Olisko sinne tervetullu joku uuno kyselemään tyhmiä ja vaatimaan apua? Joka ei osaa hitsata edes heppiin eikä pysy kiintolenkit käsissä?

Maastoauton rakentaminen oikeasti maastossa könyämistä kestäväks ei oo ihan niin saippuahalpaa, että sitä ihan kokeen vuoks kovin moni lähtis tekemään. Vielä vähemmän, jos ei satu mihinkään seuraan jo valmiiksi kuulumaan vaan on ihan oikeasti maallikko.

Eihän se _osaavalle_ hirveen kallista ole ottaa purkaamonperältä joku vanha lintta ja tehä siitä trailerilla raahattava kurakruiseri, mutta tää ei ehkä oo se alottajan vaihtoehto, eikä sen varaan kannata laskea.

Paljon hyviä pointteja tuossa kirjoituksessa.



Soitella saa ja kyläänkin saa tulla, kun soittelee etukäteen:

Jare Salonen, 040-5272785, Loppi




PS. Aikoinaan kun olin alle 15v kun halusin offiin mukaan, niin ei ollut edes nettiä, mistä tietoa hakis, eikä ollu kännyköitäkään, joten jos sattui tietämään jonkun maasturi hepun nimen, jolle halus soittaa, niin piti vielä toivoa että se on kotona Että ei se niin helppoa ollu silloin aikoinaankaan se aloittaminen
Vastaa lainaten
  #64  
Vanha 29.09.2011, 12:35
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

[QUOTE=
PS. Aikoinaan kun olin alle 15v kun halusin offiin mukaan, niin ei ollut edes nettiä, mistä tietoa hakis, eikä ollu kännyköitäkään, joten jos sattui tietämään jonkun maasturi hepun nimen, jolle halus soittaa, niin piti vielä toivoa että se on kotona Että ei se niin helppoa ollu silloin aikoinaankaan se aloittaminen[/QUOTE]

Me poljettiin aikanaan fillareilla serenaan kattomaan offikisoja! :-) Oli ollu mainos varmaan VM lehdessä. Varmaan autonäyttelyissä tehtävä esittelytoiminta on nykypäivänä aika tehokasta, autojen lisäks tietty videoita safareilta ja kisoista tykillä tai isosta screenistä ja jos vielä demo-ajelua pystyis järjestää pihamaalla niin aina paremipi. Toi demotus lienee hankalinta toteuttaa, muttei mahdotonta kuitenkaan.
Vastaa lainaten
  #65  
Vanha 29.09.2011, 13:59
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Itä-Suomen Maastoautoilijat (IMA) yhdistyksen toiminta on ymmärtääkseni hiipunut olemattomaksi.
Yhdistys on varmaan vielä olemassa jollain "pöytälaatikossa",mutta toimintaa sillä ei ole ollut muutamaan vuoteen.
Vastaa lainaten
  #66  
Vanha 29.09.2011, 15:22
sirP sirP ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: Turku
Viestit: 1.628
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Joo lisää sais tulla, sillä nythän ei ole ollut tässä topicissa muistaakseni kuin vasta 2 kisantekijä porukkaa ilmoitellut pitävänsä ehkä kisat.

Eskimo ilmoitteli Kajaanin suunnalla että kisaillaan (milloin?)
Murkula_ ilmoitteli Noormarkun suunnilla tapahtuvan (milloin?)

Nordic Trialin järjestäjä ja aluehan puuttuu vielä?


Mutta mites näiden muiden kisat, jotka ainakin aikoinaan kisoja piteli:

TMK
TapUA
Mad Moose
IMA
RaisUA
ym
ym
ym


UUSIA KERHOJA MIELELLÄÄN HALUISIN AINAKIN ITSE NÄKEVÄN KISAN JÄRJESTÄJINÄ.
Eiköhän Raision Ua järjestä yhden kisan ensi vuonna.
Vastaa lainaten
  #67  
Vanha 29.09.2011, 15:35
RJCOBRA RJCOBRA ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.12.06
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 847
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Joo lisää sais tulla, sillä nythän ei ole ollut tässä topicissa muistaakseni kuin vasta 2 kisantekijä porukkaa ilmoitellut pitävänsä ehkä kisat.

Eskimo ilmoitteli Kajaanin suunnalla että kisaillaan (milloin?)
Murkula_ ilmoitteli Noormarkun suunnilla tapahtuvan (milloin?)

Nordic Trialin järjestäjä ja aluehan puuttuu vielä?


Mutta mites näiden muiden kisat, jotka ainakin aikoinaan kisoja piteli:

TMK
TapUA
Mad Moose
IMA
RaisUA
ym
ym
ym


UUSIA KERHOJA MIELELLÄÄN HALUISIN AINAKIN ITSE NÄKEVÄN KISAN JÄRJESTÄJINÄ.
Kyllähän mää Jare tual topikin alussa kertoilin et TMK, MRT ja RaisioUa järjestää kisan Raisiossa jos vaan kilpailijoita on.
__________________
Kyl määki Turuus kerra
Vastaa lainaten
  #68  
Vanha 29.09.2011, 15:36
RJCOBRA RJCOBRA ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.12.06
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 847
Perusasetus

Mielestäni ens vuaren kisojen järjestäjät kannattais yhres vähä neuvotella nois kisapäivist. jooko??????
Terv.Reima[/QUOTE]
tollast ehdottelin
__________________
Kyl määki Turuus kerra
Vastaa lainaten
  #69  
Vanha 29.09.2011, 15:53
RJCOBRA RJCOBRA ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.12.06
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 847
Perusasetus

[QUOTE=temmi_hoo;803877]Koko offroadiin ja trialin lajiin keltanokkana vasta tutustuvana kirjottelen...
Montako uusia jäseniä ja lajista halootapitävää offroadseuraa tiedätte? Jos olisitte Pertti Perustavis, osaisitteko löytää sen nykyisen seuranne tai kerhonne tai tallinne? Olisko sinne tervetullu joku uuno kyselemään tyhmiä ja vaatimaan apua? Joka ei osaa hitsata edes heppiin eikä pysy kiintolenkit käsissä?

Tohon voin kertoa että nykyisin miun vanhalla kilpurilla kilpaileva Jyrki muutama vuosi oli innostunut ostamaan vain maastoauton omaan käyttöön ei sillä ollu mitään tiatoo et semmosella autol vois ajaa mettässäki. No kävi kuitenkin niin et Jyrkil oli halu hommata LJ:iin keulalle vinssi eikä hajuakaan mistä sellaisen saisi hommattuu, näkipä tual jossain kaupunkil hieman korotetun ja isommilla renkailla ajavan maasturin ja silt sit kyselemään tiätäiskö se mistä vois vinssii kysellä, no ohjeeksi sai osoitteen mun tallil ja sillä reissulla se vieläki on, sai hommattuu vinssin ja tuli ihan vakio renkail mettää ja siitä se innostus sai alkuunsa, ensin lähes vakio LJ:iillä sitten isommat renkaat, no tarttihan se myäs lukot, ne se hommas, sit tuli se et halus hieman ajaa kisaakin ja safaroilla ilman pelkoo tartteeko seuraavana aamuna mennä kävelten töihin. No minult jäi ylimääräseksi vanha RJ:ii ja siitä sitten alko akseliruletti ja kisapeli oli lopulta siin kunnos et eiku kisaamaan. Ja sillä tiellä Jyrki viäläki on ja tuntuu nälkä kasvavan matkaa jatkaessa.
Eli harrastuksen aloittaminen tavalla tai toisella on myäs hieman itsestä kiinni mutta olen aina sanonut et mun talli ei oo mikään pentagon eli salaisuuksien talo vaan kaikki on tervetulleita kun ovet on auki (pari kertaa on käyty ihan omin luvinkin) ja saa sen tiadon ja avun mitä itse osaan antaa tai sit haetaan tiatoo siält missä sitä on.
ei muuta ku mukaan harrastukseen mukavaan.
__________________
Kyl määki Turuus kerra
Vastaa lainaten
  #70  
Vanha 29.09.2011, 16:08
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Ja Jyrkillehän voidaan kohta alkaa järkkäämään hamekangasta,kun jo toista kautta ajaa Harrasteluokassa oikealla kilpa-autolla???
Vastaa lainaten
  #71  
Vanha 29.09.2011, 16:56
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja akiky Näytä viesti
Tässä vähän hypisteltynä.
Nop = Nopeus
Kart = Karting
Muu = Muu laji
Tekn = Tekniikka
Koodi:
Päätoimitsijalisenssi         Ralli    Nop    Kart    Muu    Tekn    Turva

Tuomariston pj, Tuomaristo    x    x    x    x 
Kilpailunjohtaja(t)*        x    x    x    x 
Kilpailutapahtumanjohtaja        x    x 
Kilpailun sihteeri        x    x    x 
Ratamestari            x            x 
Ratatuomareiden päällikkö        x    x 
Faktatuomari                x    x 
Turvapäällikkö            x    x    x            x
Pääkatsastaja            x    x    x    x    x 
Katsastuspäällikkö        x    x    x    x    x 
(* sisältää rallin reittijohtajan ja turvallisuusjohtajan)
eli jos tota lukea osaan niin ainakin 5 tossa tarvii sen päätoimitsialisenssin.

mun käsitys tosta on se et menee tosi hankalaksi uusilla kisojen tekijöillä tehä kisa.. ainakin rallissa pitää olla koulutuskin esim ratamestarilla ja olikohan se oltava kisan johtajallakin. katsastuspäälliköllä oltava myös koulutus.
meillä taitaa koko kainuussa olla 2:lla ratamestarin paprut ja niistäkin toiset vanhenee mun taskuun nyt talvella.

ja jos siinä päätoimitsian lisenssissä pittää lukea luokituksen kohalla offroad niin onkohan sellasta suomessa edes yhteensä 5 kappaletta
Vastaa lainaten
  #72  
Vanha 29.09.2011, 17:04
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Itse totesin että en tuota taulukkoa osaa lukea, sillä ihan luetettavalta taholta mua neuvottiin keväällä että kolme peruslisenssiä tarvitaan ja ne saa ihan vaan hakemalla ja ovat voimassa kolme vuotta.

Kun tuota taulukkoa luin taisinkin täällä sitten vaan todeta että vähän kallillta ja hankalalta tuntuu mutta kai se kärsittävä on. Eli rahaa siirtyy AKK:lle aika paljon jo ennen kuin mitään edes tapahtuu ja toi mahdollinen kouluttautuminen...
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #73  
Vanha 29.09.2011, 22:36
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Smile

Ei se lisenssin saaminen vaikeata ole


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti.v Näytä viesti
eli jos tota lukea osaan niin ainakin 5 tossa tarvii sen päätoimitsialisenssin.

mun käsitys tosta on se et menee tosi hankalaksi uusilla kisojen tekijöillä tehä kisa.. ainakin rallissa pitää olla koulutuskin esim ratamestarilla ja olikohan se oltava kisan johtajallakin. katsastuspäälliköllä oltava myös koulutus.
meillä taitaa koko kainuussa olla 2:lla ratamestarin paprut ja niistäkin toiset vanhenee mun taskuun nyt talvella.

ja jos siinä päätoimitsian lisenssissä pittää lukea luokituksen kohalla offroad niin onkohan sellasta suomessa edes yhteensä 5 kappaletta
Eipä Offissa tartte päätoimitsija lisenssiä (Offro) kuin tuomariston pj, tuomarit, kilpailun johtaja , pääkatsastaja/katsastuspäällikkö (tekniikka) ja ratamestari (offro). Ratamestarina on aiemmin sallittu aktiivi kilpailijakin (kilpailijalisenssi)ja vaikka tuolla säännöissä lukee muut (myös offro) kohdassa, että päätoimitsijal. niin enpä usko, että kovin suuri meteli nousis jos entistä käytäntöä noudattaa tavallisessa trialkisassa. Eri juttu sitten KV-kisoissa kuten Foffissa ja Nordic-Trialissa. Muissa nimetyissä toimitsijatehtävissä kuten Turvapäälliköllä ja jaksotuomareilla (1/jakso) tulisi olla Offin peruslisenssi, jaksotuomarien apurit ei tartte sitäkään, mutta toki heidänkin on hyvä tuntea säännöt, kisaajat kun ajavat voitosta verenmaku suussa ja jos tuomarit jakaa virhepisteit väärin perustein niin siitähän poru nousee

Noista Offro-päätoimitsijalisenssien määristä en menis takuuseen, etteikö niitä voimassaoleviakin olis muutama enemmän kuin tuo mainittu 5. Taitaa olla kuitenkin yli 10 ja painopiste ilmeisesti täällä eteläsuomessa. Oman Offro päätoimitsijalisenssini "päästin" kesällä vanhenemaan. Tiedä sitten jaksaako uusia kun ajattelin siirtyä autourheilusta eläkkeelle ja katsomon puolelle.

Viimeksi muokannut Byrocrat : 05.11.2011 20:00
Vastaa lainaten
  #74  
Vanha 03.10.2011, 10:31
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

MMC ?????

Mites nää entisaikojen parhaimpien kisojen järjestäjät? -90 luvun puolivälin paikkeilla Nokialla ajettiin hemmetin hienoja kisoja ja kisaviikonloppuja, kun hieman muistia virkistelin. Miks ei enään???? Käsitykseni mukaan alueetkin on edelleen olemassa, joten missä kerhon innostus.......vai etteks te uskalla
Vastaa lainaten
  #75  
Vanha 03.10.2011, 15:51
Tarzan:n Avatar
Tarzan Tarzan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Luoma
Viestit: 481
Perusasetus

Entäs LopUA?
Milloinkas TE pidätte kisat?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
maailmanloppu 2012 HV Chit-Chat 5 18.01.2009 14:30
TRIAL KISAT 2008 Tapahtumat 0 25.09.2007 10:28
Trial CUP kisat kaudelle 2007???? Jare Tapahtumat 13 25.11.2006 11:20
trial-kisat Tapahtumat 3 17.10.2003 18:30
Tallinnan Laululavan trial -kisat 15.2.2003 imported_offroadjouni Tapahtumat 0 15.01.2003 19:03


Sivu luotu: 19:46 (GMT +2).