![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Viikonloppu meni miten meni.....eli lauantaina ei oikee jaksanu, kun kaverin saunalla ja paljussa meni aamu kuuteen saakka, mutta eilen ehti sit jotain vähän näpertään. Raidetankoja tuli sohlattua ja ylläri ylläri LJ / RJ:n takatanko sopi noilla ohjausvarsilla suoriltaan tonne HJ:n keulaan. Ainoa miinus on, että nyt mun RJ:ssä ei ole enään varalle raidetankoa ![]() Etutanko simpukalta pyörälle näytti että sopii HJ:n oma.....mutta eipäs mennykkään ihan heittämällä, koska HJ etutangossa oli liian paksut kartiot ![]() Ohjaus kun ei tullu kuntoon, piti keksiä jotain muuta. Eteen tuli tehtyä puskuriputki ja siihen pitäs vielä hitsuutella hinauspisteet, kun vaan ehtiis jossain välissä. Kaunis se puskuri ei ole, mutta eipä ole autokaan....kuvaakaan en vielä ottanu ![]() Sitten jo hieman innostuin tekeen jarruja. Takajarrut tuli kolisteltua auki ja hämmästys oli suuri, kun rumpujen sisällä oli periaatteessa ihan uudet kengät, säätö toimi herkästi ja sylinterien männätkin lähti liikkeelle. Nyt tars vaan motivoitua tekee vielä jarruputket ja letkut kaikki akseleihin. Mutta jarrut ei jotenki vaan kiinnostanu enempää, vaikka takapään hilut olikin ok. Olis kyl pitäny sen verran innostua, että olis saanu putket tehtyä tai edes varmistettua, että on tarpeeks putkea pajalla, että saa tehtyä......noh pitää tänään koittaa kartoittaa. Iskarin korvakkeita kattelin kans, mutta ei löytyny sopivia pultteja siihen, joten nekin jäi eilen tekemättä. Rungossahan on monessa kohtaa hieman pehmyttä, mutta mutaan, eli pehmeäänhän tolla ollaan ajamassa ![]() Sit kattelin että ei jää edessä kauheesti sisäänjoustoja tolla ohjaus systeemillä. Eli kun raidetanko on akselin takana, niin eipä jää öljypohjaan kauheesti matkaa, eli pakko muistaa laittaa kunnon korotukset jousistoppareiden alle!! Sit innostuin tekeen pakoputkea ja sinnehän se lopultakin eilen synty. Eli pakosarjalta lähtee eka 10cm sitä originaalia ja sit muuttuu 3" hormiks, joka lopussa jakautuu kahdeks 3" putkeks.....roddailua ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vielä pitäs purkaa toi kerran pois ja hitsuutella saumat loppuun ja sit laitella paikoilleen, tehä putkien takapäät ja tehdä parit kannakkeet, jotka taitaa olla nyt mallia "kempin pultit" ![]() Akkukengät on kans osa tosiaan melkoisen surkeassa kunnossa. Voinu hieman vaikuttaa pakkasilla startatessa.....vai mitä luulette? Jaahas ja tänään pitäs jatkaa ja katsoa illalla miten pahasti jää kesken, että pitääkö pyyhe heittää kuitenki kehään.....pirun työt ja kotielämä ku haittaa välillä näitä harrastuksia ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Niin se vaan nappas sen meille varatun voiton savisen nenän mitan edellä! Onnittelut
![]()
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Sitten niitä kuvia!
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
No juu, valmiikshan se onneks tuli ja kesti kokopäivän ilman mitään remonttia. Eli kova peli. Kuvia "loppurutistuksesta" tulee varmaan illemmalla, kun kuvat on nyt kotokoneella.
Seuraavaks pitäs yrittää tolla stadion trialia, mutta ennen sitä taas pari muutosta tiedossa, mut tällä viikolla ei jaksa (=ei heltiä kyllä kotoa lupaakaan ![]() -Etulukolle pitäs saada joku juttu, millä sitä käyttelis. Sähköinen houkuttelis itseä, mutta ei taida kellään olla valmista ideaa, että miten se toteutetaan???? Eli ehkä joutuu nöyrtyyn paineilmaan ![]() -Takalukolle hakee Tapsa4x4 varastoista vaijeri ja kytkeä kiinni. -Käsijarru koittaa saada toimiin -Tarkistaa peruutus ja jarruvalojen toiminta -Tankki vuotaa dieseliä jostain kallistaessa oikealle sivulle....tuli huomattua mutakisoissa, eli vaatii tutkimista, että onko sieltä joku letku irronnu. -Imuilman voi muuttaa normaaliks trialiin, ku nyt se horisee sisältä ja tuntuu, että letku ahdistaa ja muutenki meteli sisällä on liian kova. -sit pakoputkistoon pitää lisää ainaki yks vaimennin, ku ääni on omaan korvaan liian kova. -Ehkä jonkinlainen pohjapanssari -36" irokit alle......vai pitäskö sovitella 39,5" TSL ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Entäs takaylitys? 30cm vai enempi pois..
![]() ![]()
__________________
Broken Back Team #1 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Ei kait siihen tarvi koskea.....sehä vaa kolahtelee yleisön mielestä kivasti ![]() Mutta saaks tuommoisesta vapari kuutosesta turbonkaan kanssa tehoa? Ajatuksena olis laitella siihen pari pienehköä ahdinta, kun sellaiset on jo hyllyssä, eikä rahaa ole tarkoitus pahemmin tähän uhrata. Nytkin tullu jo hirvittävän kalliiks ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No niin ja pikaiseen parit kuvat, mitä löyty
Sisätilat oli ostohetkellä käytön jäljiltä, eli puita on kuskattu ja kuulemma lumiaurana ollu, joten pakko olla hyvä ![]() Pikku siivouksella alkaa toi "saunan lattia" oleen jo aika siisti. Kuskinpuolella lattia oli sen verran haperoa, että piti hieman paikata, ettei kaikki savi tulis ihan suoraan kintuille: Ja jälkeen Takaluukku ei pysyny kiinni ja oli muutenkin saanut puskurin kanssa hieman siipeensä, joten ne sai luvan lähteä.....vaikka alkuun ei ollu tarkoitus noitakaan hienostella, mut niin se vaan aina mopedi sinkoilee ![]() Uus puskuri muotoutumassa jo: Ja sit faija teki siihen vielä uuden takaluukunkin. Aika low rider se oliki talliin ajaessa. Ja hieman toi kuskin puolen takalokasuojakin repsotteli vielä tuossa vaiheessa. Mut noilla fillareilla olis ollu oikeesti pikkupyöränen ![]() ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kattokorotuksen kulmasta löyty oikee linnunpesäkin.....eli kyllä maastoauto on luonnonystävä
![]() Etupuskuri tuli kans tehtyä siihen, jotta jos tuolla eksyy joskus johonki risukkoon, niin ei olis ehkä heti keula mutkalla. Hannuhan oli koko remontin ajan messissä. Tässä ei ole vielä pakoputkien reikiä puskurissa ja puskurikin vihertävä. Autohan tuli pikaiseen tuhrittua uudelleen mattavihreellä, mutta maali oli vanhaa ja sitä ohentaessa se meni tietty jo liian ohueks....meinas hieman kiusata, kunnes muistettiin, että ei taida tässä autossa paljon haittaa parin lähdön jälkeen ![]() Keulaan tuli sitten vielä tuommoinen mutapelti, ettei menis syyläri heti tukkoon. Tosin eipä toi vapari HJ noilla renkailla jaksanu hyökkää edes niin lujaa kaukaloon ![]() ![]() ![]() Noh sit Tare löysi pakoputki remontista jääneet pari kourumaista palaa lattialta ja alkoi höröttää niin pirusti........ne kuulemma näyttää niiin pupu-jussin korvilta, että pakkohan se oli pupu tehdä keulaan. .....kiirehän taas ei edes meinannu tulla, mut tällaisiin löytyy aina aikaa ![]() Niii ja eiks tommonen reilusti sinistä työntävä kone ole just joku Blue Effiency tekniikkaan pohjautuva ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Onks tosiaan niin, että kukaan ei ole vielä tehnyt HJ akseliin muuta lukon käyttömekanismia, ku vaijerilla tai paineilmalla
![]() ![]() ![]() ![]() Pitäs meinaan alkaa motivoitumaan tänkin auton laittamista Stadion trial kuntoon ![]() ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kai siihen jonkun järjettömän vipusysteemin vois rakentaa, mutta miksi? ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sähkösolenoidi (tosi helppo käyttää, arka kosteudelle) Paineilma (melko helppo käyttää, letkurikot mahdollisia) Vaijeri (helppo käyttää, kunhan se pysyy rasvassa niin mikä vittu tän hajottas) |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Ahaa! Eli vanha kunnon suoturve saa senkin rikki.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Tän ajon jälkeen Tare totes: Höh, miks et sä kisoissa ajanu samanlailla
![]() Ja sit vähä muitaki lammikoita piti varovasti kokeilla |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Tää kiinostas minuukin, kun pitäis keksii joku kätevä ja näppärä käyttö systeemi tuohon rangen keskilukkoon.
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niin ja Tollaset traktorin pyörät on kyllä asialliset ,minkä tahansa paskakasan alle kun ne ruuvaa kiinni niin auto näyttää aina hyvältä ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Kohta vois päästä pajalle tätäkin rojektia jatkaan ja sorvaamaan stadion trial kuntoon. Trinen hoitovuoro ollu aamusta, kun emäntä on josain ensiapukoulutuksessa.
Mutta mehän lähettii tytön ja koiran kans takapihalle laittelee nuotio ja grillaamaan makkarat ja hiukka donitseja jälkiruuaks. Kivaa oli ehtiä Trinen kans vähä touhuamaan ja ajelee samalla kevyesti RJ:llä. Ja kyllähän se totes, että hänestä tulee sit isona "maasturityttö" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Nonnii.......pikkusen olis viikonloppuna laiskottanu, eikä tehny mieli mennä pajalle, mutta lopulta sain kuitenki jotain tehtyä:
-pakoputkistoa muokattu hiljaisemmaks, eli purku ja lisäsin yhden vaimentimen ja nyt ääni vaikuttais ihan ok. -jäniksen naama, eli mutaspoileri lähti keulasta, jotta kone jäähtyis paremmin stadionilla. -takavalot tarkistettu ja nekin toimii, eli trial vaatimat jarru ja peruutus -käsijarru fiksailtu toimimaan ja samalla takajarrut säädetty -polttoaine vuoto löydetty ja tulpattu (oli 1 letkun pää avoinna.....tuskin siitä savea on ehtiny tankkiin mennä ![]() ![]() -renkaat vaihdettu, eli traktorin kumit pois ja 36" irokit tilalle -etulokasuojien aukkoja tuli kans hieman avarrettua -akseleihin lukkovaijerit kyhätty kiinni. Eteen joutu tekee sellaisia "väpyvi" ratkaisuja, mutta siellä se varppi nyt on. Vaijerien toiset päät on kans lattian pohjassa kiinni. Hyödynsin osittain HJ61 alkuperäisiä osia, mutta ihan bolt-on ei ne sinne kyllä sopinu. Juu ja päätin sit tehdä ite kahvat sisälle ja nehän on sitte vielä vaiheessa ja välitangot niiltä kahvoilta sit vaijerien päihin. -Pohjapanssari.....tai ainakin jonkinlainen suojus jakolootan alle pitäs koittaa ehtiä kyhäileen kans. Tai siis paremminkin motivoitua tekeen. Meinaa vielä perkele joku flunssa yrittää iskee kimppuun ![]() Tossa ainoa kuva mitä viikonloppuna nappasin. Aika paljon renkaat vaikuttaa ulkonäköön. Viimeksi muokannut Jare : 10.10.2011 08:12 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 33 muta renkaat | Rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 02.05.2011 16:33 |
Ostetaan patrolliin muta kummit!!! | jannekkk | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 05.06.2010 15:53 |
Ostetaan 35" Muta renkaat | ORR | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 22.09.2009 12:34 |
Ostetaan muta kummit | alvar-aalto | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 27.01.2009 15:07 |
O: 33" tai 35" muta/metsäkumit+GD vanteet | mersuana | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 15.02.2008 19:33 |