Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.09.2011, 09:46
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Lipposella on hyllyssä.

Ei vaan ehdi oikee koukata hakee täältä Helsingistä käsin

Yhen hinnan sain jo 96,50€ Alkaa näyttään, että ei sillä enään tänään kiire olekkaan, jos siitä noin paljon pitää maksaa ja tilaan sen kohta motonetistä (23,50€).......siis jos ei jostain lähistöltä ilmene nyt uutta tai käytettyä järki hintaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.09.2011, 09:52
H&K:n Avatar
H&K H&K on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.622
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Ei vaan ehdi oikee koukata hakee täältä Helsingistä käsin

Yhen hinnan sain jo 96,50€ Alkaa näyttään, että ei sillä enään tänään kiire olekkaan, jos siitä noin paljon pitää maksaa ja tilaan sen kohta motonetistä (23,50€).......siis jos ei jostain lähistöltä ilmene nyt uutta tai käytettyä järki hintaan.
Et saa motonetista edes tilaamalla, ainakaan elokuussa ei onnistunu.

Nyt ku soitat Lipposelle (siis ennen puoltapäivää) ni se on sulla huomenna postissa noudettavissa. Älä jare tee tätä liian vaikeeks...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.09.2011, 12:25
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Viikonloppu meni miten meni.....eli lauantaina ei oikee jaksanu, kun kaverin saunalla ja paljussa meni aamu kuuteen saakka, mutta eilen ehti sit jotain vähän näpertään.

Raidetankoja tuli sohlattua ja ylläri ylläri LJ / RJ:n takatanko sopi noilla ohjausvarsilla suoriltaan tonne HJ:n keulaan. Ainoa miinus on, että nyt mun RJ:ssä ei ole enään varalle raidetankoa

Etutanko simpukalta pyörälle näytti että sopii HJ:n oma.....mutta eipäs mennykkään ihan heittämällä, koska HJ etutangossa oli liian paksut kartiot Noh taas RJ:n varaosien kimppuun ja sieltä löyty sopivan näköinen tangon pää, mutta koska se on ollu jo edellisellä omistajalla hätävara, niin tanko oli hitsattu just siitä päädystä ja nivel oli myös hitsautunut sinne tankoon kiinni, joten ohjaus jäi kesken ja jotenki koko päivä alkoi siis huonosti.

Ohjaus kun ei tullu kuntoon, piti keksiä jotain muuta. Eteen tuli tehtyä puskuriputki ja siihen pitäs vielä hitsuutella hinauspisteet, kun vaan ehtiis jossain välissä. Kaunis se puskuri ei ole, mutta eipä ole autokaan....kuvaakaan en vielä ottanu


Sitten jo hieman innostuin tekeen jarruja. Takajarrut tuli kolisteltua auki ja hämmästys oli suuri, kun rumpujen sisällä oli periaatteessa ihan uudet kengät, säätö toimi herkästi ja sylinterien männätkin lähti liikkeelle. Nyt tars vaan motivoitua tekee vielä jarruputket ja letkut kaikki akseleihin.



Mutta jarrut ei jotenki vaan kiinnostanu enempää, vaikka takapään hilut olikin ok. Olis kyl pitäny sen verran innostua, että olis saanu putket tehtyä tai edes varmistettua, että on tarpeeks putkea pajalla, että saa tehtyä......noh pitää tänään koittaa kartoittaa.

Iskarin korvakkeita kattelin kans, mutta ei löytyny sopivia pultteja siihen, joten nekin jäi eilen tekemättä.

Rungossahan on monessa kohtaa hieman pehmyttä, mutta mutaan, eli pehmeäänhän tolla ollaan ajamassa Mut kuitenki piti parista kohtaa hieman vahvistella pahimpia. Takarunko oli aika pehmoisen oloista ja just tosta riipukkeen korvan kohdalta, joten pikaiseen paikkaa kylkeen, ettei ihan heti rapisis irti.





Sit kattelin että ei jää edessä kauheesti sisäänjoustoja tolla ohjaus systeemillä. Eli kun raidetanko on akselin takana, niin eipä jää öljypohjaan kauheesti matkaa, eli pakko muistaa laittaa kunnon korotukset jousistoppareiden alle!!



Sit innostuin tekeen pakoputkea ja sinnehän se lopultakin eilen synty. Eli pakosarjalta lähtee eka 10cm sitä originaalia ja sit muuttuu 3" hormiks, joka lopussa jakautuu kahdeks 3" putkeks.....roddailua Hormisto nyt tuli tuommoinen, jospa talvella ehtiis hiukka turbottaan???? En tiedä
Vielä pitäs purkaa toi kerran pois ja hitsuutella saumat loppuun ja sit laitella paikoilleen, tehä putkien takapäät ja tehdä parit kannakkeet, jotka taitaa olla nyt mallia "kempin pultit". Saa nähdä, että miten se putkisto siellä pysyy, kun alkuosassa meinas olla 3" putkella ahdasta.



Akkukengät on kans osa tosiaan melkoisen surkeassa kunnossa. Voinu hieman vaikuttaa pakkasilla startatessa.....vai mitä luulette?



Jaahas ja tänään pitäs jatkaa ja katsoa illalla miten pahasti jää kesken, että pitääkö pyyhe heittää kuitenki kehään.....pirun työt ja kotielämä ku haittaa välillä näitä harrastuksia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.09.2011, 20:18
RankkaAnkka:n Avatar
RankkaAnkka RankkaAnkka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.06.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 287
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti


Akkukengät on kans osa tosiaan melkoisen surkeassa kunnossa. Voinu hieman vaikuttaa pakkasilla startatessa.....vai mitä luulette?


Lähti muuten -27c ilman lohkaria tulille viime talvena. Miten hyvin olis lähtenytkään jos olis jaksanut navat ja kengät putsasta..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.09.2011, 20:21
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Niin se vaan nappas sen meille varatun voiton savisen nenän mitan edellä! Onnittelut
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.09.2011, 07:56
tratok:n Avatar
tratok tratok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.10.09
Sijainti: *
Viestit: 344
Perusasetus

Sitten niitä kuvia!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.09.2011, 10:57
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

No juu, valmiikshan se onneks tuli ja kesti kokopäivän ilman mitään remonttia. Eli kova peli. Kuvia "loppurutistuksesta" tulee varmaan illemmalla, kun kuvat on nyt kotokoneella.

Seuraavaks pitäs yrittää tolla stadion trialia, mutta ennen sitä taas pari muutosta tiedossa, mut tällä viikolla ei jaksa (=ei heltiä kyllä kotoa lupaakaan), Raision kisan jälkeen sit seuraavat:

-Etulukolle pitäs saada joku juttu, millä sitä käyttelis. Sähköinen houkuttelis itseä, mutta ei taida kellään olla valmista ideaa, että miten se toteutetaan???? Eli ehkä joutuu nöyrtyyn paineilmaan

-Takalukolle hakee Tapsa4x4 varastoista vaijeri ja kytkeä kiinni.

-Käsijarru koittaa saada toimiin

-Tarkistaa peruutus ja jarruvalojen toiminta

-Tankki vuotaa dieseliä jostain kallistaessa oikealle sivulle....tuli huomattua mutakisoissa, eli vaatii tutkimista, että onko sieltä joku letku irronnu.

-Imuilman voi muuttaa normaaliks trialiin, ku nyt se horisee sisältä ja tuntuu, että letku ahdistaa ja muutenki meteli sisällä on liian kova.

-sit pakoputkistoon pitää lisää ainaki yks vaimennin, ku ääni on omaan korvaan liian kova.

-Ehkä jonkinlainen pohjapanssari

-36" irokit alle......vai pitäskö sovitella 39,5" TSL
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.10.2011, 14:57
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tratok Näytä viesti
Sitten niitä kuvia!
No niin ja pikaiseen parit kuvat, mitä löyty


Sisätilat oli ostohetkellä käytön jäljiltä, eli puita on kuskattu ja kuulemma lumiaurana ollu, joten pakko olla hyvä


Pikku siivouksella alkaa toi "saunan lattia" oleen jo aika siisti.




Kuskinpuolella lattia oli sen verran haperoa, että piti hieman paikata, ettei kaikki savi tulis ihan suoraan kintuille:


Ja jälkeen



Takaluukku ei pysyny kiinni ja oli muutenkin saanut puskurin kanssa hieman siipeensä, joten ne sai luvan lähteä.....vaikka alkuun ei ollu tarkoitus noitakaan hienostella, mut niin se vaan aina mopedi sinkoilee


Uus puskuri muotoutumassa jo:


Ja sit faija teki siihen vielä uuden takaluukunkin.




Aika low rider se oliki talliin ajaessa. Ja hieman toi kuskin puolen takalokasuojakin repsotteli vielä tuossa vaiheessa.


Mut noilla fillareilla olis ollu oikeesti pikkupyöränen
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.10.2011, 21:11
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Onks tosiaan niin, että kukaan ei ole vielä tehnyt HJ akseliin muuta lukon käyttömekanismia, ku vaijerilla tai paineilmalla:confuse d:


Pitäs meinaan alkaa motivoitumaan tänkin auton laittamista Stadion trial kuntoon
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.10.2011, 21:40
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Onks tosiaan niin, että kukaan ei ole vielä tehnyt HJ akseliin muuta lukon käyttömekanismia, ku vaijerilla tai paineilmalla:confuse d:


Pitäs meinaan alkaa motivoitumaan tänkin auton laittamista Stadion trial kuntoon
Kysymys kuuluu miksi se pitäs olla joku muu? Vaijerihan on varsin toimiva kun sen pitää vaseliineissaan...

Kai siihen jonkun järjettömän vipusysteemin vois rakentaa, mutta miksi?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.10.2011, 07:03
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Onks tosiaan niin, että kukaan ei ole vielä tehnyt HJ akseliin muuta lukon käyttömekanismia, ku vaijerilla tai paineilmalla:confuse d:


Pitäs meinaan alkaa motivoitumaan tänkin auton laittamista Stadion trial kuntoon
Voishan sen tietty rakentaa kytkeytymään tekstiviestitse, mutta onko siintä vastaavaa hyötyä?
Sähkösolenoidi (tosi helppo käyttää, arka kosteudelle)
Paineilma (melko helppo käyttää, letkurikot mahdollisia)
Vaijeri (helppo käyttää, kunhan se pysyy rasvassa niin mikä vittu tän hajottas)
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.10.2011, 07:08
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Voishan sen tietty rakentaa kytkeytymään tekstiviestitse, mutta onko siintä vastaavaa hyötyä?
Sähkösolenoidi (tosi helppo käyttää, arka kosteudelle)
Paineilma (melko helppo käyttää, letkurikot mahdollisia)
Vaijeri (helppo käyttää, kunhan se pysyy rasvassa niin mikä vittu tän hajottas)
No oikein pehmeessä suossa voi pitkähkön vinnssauksen jälkeen etuakselin päälläkin olla sen verran kamaa, että vaijeri tarttuu kardaaniin ja ennen vaijerin poikki menoa se vielä taittaa kytkimen työsylinterin akselin jatkopätkän. mulle kävi näin
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 06.10.2011, 13:10
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Tän ajon jälkeen Tare totes: Höh, miks et sä kisoissa ajanu samanlailla



Ja sit vähä muitaki lammikoita piti varovasti kokeilla


Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.10.2011, 15:15
p.jäppinen p.jäppinen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Onks tosiaan niin, että kukaan ei ole vielä tehnyt HJ akseliin muuta lukon käyttömekanismia, ku vaijerilla tai paineilmalla:confuse d:


Pitäs meinaan alkaa motivoitumaan tänkin auton laittamista Stadion trial kuntoon
Tää kiinostas minuukin, kun pitäis keksii joku kätevä ja näppärä käyttö systeemi tuohon rangen keskilukkoon.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.10.2011, 09:34
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.823
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja p.jäppinen Näytä viesti
Tää kiinostas minuukin, kun pitäis keksii joku kätevä ja näppärä käyttö systeemi tuohon rangen keskilukkoon.
Ainoa kätevä järkevä ja kestävä on Hitsata siitä kemppi.

Niin ja Tollaset traktorin pyörät on kyllä asialliset ,minkä tahansa paskakasan alle kun ne ruuvaa kiinni niin auto näyttää aina hyvältä
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 19.09.2011, 12:25
Tinpa Tinpa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.02.10
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 128
Perusasetus

Tamgears varmaan auttas tässä asiassa. Muutaman kympin muistaakseni maksaa.
Siis se raidetangonpää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 33 muta renkaat Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 1 02.05.2011 16:33
Ostetaan patrolliin muta kummit!!! jannekkk O/M/V Renkaat ja vanteet 1 05.06.2010 15:53
Ostetaan 35" Muta renkaat ORR O/M/V Renkaat ja vanteet 1 22.09.2009 12:34
Ostetaan muta kummit alvar-aalto O/M/V Renkaat ja vanteet 1 27.01.2009 15:07
O: 33" tai 35" muta/metsäkumit+GD vanteet mersuana O/M/V Renkaat ja vanteet 1 15.02.2008 19:33


Sivu luotu: 14:54 (GMT +2).