![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hmm... Vai vielä molemmat... ![]() Kieltämättä aina kiehtonu rakentaa joku tuplaturbo, mut en kyl usko et se on tämä. Ja vielä kun on vähän hakusessa, et miten ne pitäis laittaa että kans toimii? Eka pieni, sit iso? Ja kulkeeko pienen läpi kaikkipakokaasut, vai ohitetaanko se jotenki, ettei ala jarruttaa kun isompi on käytössä? Olishan tossa tietysti jo yks valmiski setti myynnissä: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=82612 Mut yritetää pärjätä näillä mitä on. Ja katotaa eka miten hymyilyttää jo tolla pikkuruisellaki... Ainaki aluks... ![]() Vanteet oli aika tyyriit, 700€/sarja. Mut ei oikee ollu valinnan varaa... ![]() ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eiköhän yhdessäkin föönissä ole sovittelemista, kun ei sitä joutavaa tilaa ole kovin paljon juuri missään siellä moottorin lähellä
![]()
__________________
Jukka |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#4
|
|||
|
|||
![]()
onkos tossa taka ulosotto
![]() ![]()
__________________
riiseli mersedes ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tästä löytyy ulosotto edestä ja takaa
![]() Käyttötarkotukset on liki rajattomat... Mulla takaulosotto pyhitetää varmaa kompuralle. Etee en vielä oo keksiny mitää. Tai no lumilinko, mallia suurteho. ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#7
|
|||
|
|||
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=Gs3FbaKip_o
ISO linko vaatii sitten jo isomman koneen pyörittämään. Noita pikkumoggeja on ollut lumilingon alustoina sillä tapaa, että lavalla on iso paikallismoottori, josta lavan takana ketjuveto alas, alustan alla eteen vievään kardaaniin ja siellä edessä on sitten se lumenviskain. 2-3 vuotta sitten oli Kalkussa huudettavana pikkumoggi, jossa oli tällainen varustus. Apukoneena siinä näytti olevan OM352, eli 406/416-mogin vakiopannu, 6-syl 5.7 litraa. Kai se joku lentokentän lumilinko oli ollut.
__________________
Jukka |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jiipeen laittaman youtube linkkivideon linkohan pyörii ihan auton omalla moottorilla. Ja mistä tämä topicin auto on ostettu oli myytävänä samalla tuollainen etulinko, liekkö lähteny auton mukaan vai jäikö kainuun suunnalle.
Tuossa alla olevassa viteossa näkyy se kardaani hässäkkä mogin mahan alla. http://www.youtube.com/watch?v=bzCy2...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=05LEW...eature=related |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Näin on, omalla koneella PTOn kautta pyörittää. Tuollainen pikkulinko menee pikkumogin voimilla, mutta ne paksun hangen teholingot on aina omalla voimakoneella. Tulee samalla lisäpainoa ja pitoa, että jaksaa paremmin tuupata kovaan kinokseen. Jossakin videossa näytti olevan enemmän ongelmaa ketjuista huolimatta sutimisen kuin jaksamisen kanssa.
__________________
Jukka |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ainoo, et tommonen suurteholinko olis varmaa perempi metsäteiden auraamiseen. Oma näkemys moisesta lingosta on likipitäen tälläinen: http://www.porssilehdet.fi/search/im...2&indexImage=0 Päivitetääs samalla illan aikaansaannoksia... Piti vaan mennä viemää lavan vanerit paikanpäälle, mut sit iski inspis. ![]() Tossa on alustava järjestys. Niin ja pa-tankin ja vinssin väliin tulee työkalu-/tarvikelaatikko. Ja ehkä vinssin vasemmalle puolelle vararenkaalle teline. Sitte viel kita vinssille, vetopiste, takavalot, työvalot...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#11
|
||||
|
||||
![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#12
|
|||
|
|||
![]()
...on kyllä hieno Mese äijällä...
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
jos sen tekis pelkästään "auraukseen" työkoneeks eli teet normaali laidallisen kippi lavan ja siihen jostain hommaat tai teet itse perälauta hiekottimen näin jäis lava tyhjäks
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Njoo, mut en tarvi lavaa juuri mihinkää. Sitä varten on käyttis.
![]() Ja mogissa haluun akun ja pa-tankin jokatapauksessa lavalle suojaan, niin ei sinne paljon tilaa enää jääkkää. Sit viel tarvii kuitenki vinssi yms tarvikkeet johonki työntää, ni pitää olla niille laatikko. Ja ainoo mihin se mahtuu, on lava. Sit se onki jo täys. ![]() Pääkäyttö kuitenki on offi, ja auraus tulee isona plussana mukana. Onko kellää mute käyttökokemusta tosta mogin omasta pikkulingosta?? Miten herkkä kiville yms mitä metsätiellä voi tulla vastaan? ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty nuffield universal four | hj | O/M/V Muut | 0 | 18.11.2010 19:27 |
Speed Motor Circus | lantikka | Tapahtumat | 29 | 12.04.2010 19:33 |
Blower motor | MakeO | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2005 15:10 |
Shift motor? | Moparmies | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.08.2005 21:08 |
CANAL MOTOR | jeeppi-eki | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.06.2004 22:09 |