Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.08.2011, 23:18
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Ton timingcontrol valven paikalla on vanhassa VE tyyppisessä Nippondensossa semmonen vahatermostaatti hässäkkä joka säätää sytkyn ennakkoa vallitsevan lämmön mukaan,vanhemmiten päin persettä. Ja ainakin Denson vanhemmat pumput on tehty Boschin lisenssillä,esim Boschin nestepää sopii VE densoon.
Boschin vanhemmissa ve-pumpuissa se vahatermostaatti on vesiletkussa ja siitä vaijerivälitteisesti säätää pumpun ennakkoa. ihan alkuaikojen bossilaisissa joissa ei ollut "automaatti"säätöä, nyppästiin kylmästartissa hytistä vipua joka vaijerin välityksellä lisäs pumpun ennakkoa. Samaa asiaa se kuitenkin tuo tuossa kait hoitaa. Mulla on kerran juminut bossilaisessa tuo kylmästartti ennakon vipu päälle ja se pumppu kosahti saman päivän aikana ajosta, oli sillä pumpulla tosin jo yli 500tkm ajettu.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.08.2011, 23:39
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 729
Perusasetus

Vielä pumpun vastuksista


Kysymys tuohon liittyen tuohon Mikin selostukseen.
Onko kukaan irroittanut noita PUMP CORRECTION RESISTOR liittimiä/moduleja pumpun kyljestä. Kiinnostaa tietää onko niistä jokin mekaaninen yhteys pumppuun vai sisältävätkö murikat vain kalibrointi vastukset. Jos sattuu löytymään kuvia, niin aina parempi.

Potikoissa olivatpa ne sitten kaasupolkimessa, kaasuläpässä tai jossain muualla on yleensä kolme johdinta. Näin tehty mittaus sietää paremmin johdinhäviöitä ja pieniä liitinvikoja.

Kertooko kirja mitään tuosta Mikin mainitsemasta TUNING RESISTOR komponentista?

Jos matilla on pumppu pöydällä, niin voisi mitata mitä arvoja ruskea ja harmaa vastus näyttää.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.10.2011, 19:00
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Onko -MaTTi-:n tojota ruvennu käynnistymään kuumana, vai menikä tämä vaihdossa FJ:hin? Oli omassa läjässä juuri samanlaista vikaa, ja huomasi varsinkin silloin kun tankkia lkoi olla kohtuu tyhjä ja ajoi pitemmän lenkin kesällä jolloin polttoaineet lämpesivät kunnolla, sai sahata useamman sekunnin että lähti käyntiin, ja tuo saattaminen myös oli tuttua. vika löytyi päätytulpasta, sieltä löytyi hiotusta pinnasta pari pientä naarmua (4-6kpl). Sen vaihdon jälkeen löytyi perinteinen tojotan hipasu startti kuumana ja kylmänä. ihmettelen vaan mistä ne naarmut tullut..
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.11.2011, 00:37
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.089
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Onko -MaTTi-:n tojota ruvennu käynnistymään kuumana, vai menikä tämä vaihdossa FJ:hin?
Ny vasta hokasin tännekkin vastatun.

Ei menny vaihdossa, mut muuten läks kyllä. Jäi lopulta selvittämättä kun vedot oli kohdallaan ja käyntiinkin aina lähti. Hipaisustartti kylmänä, mut lämpimänä tuo edelläkuvattu pikku sahaus jäi.

Pumppu kai se tuostakin olis pöydällä pitänyt käyttää ennenkuin olis selvinny.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.01.2023, 17:05
McHans McHans ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.01.23
Sijainti: Turenki, Janakkala
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Onko -MaTTi-:n tojota ruvennu käynnistymään kuumana, vai menikä tämä vaihdossa FJ:hin? Oli omassa läjässä juuri samanlaista vikaa, ja huomasi varsinkin silloin kun tankkia lkoi olla kohtuu tyhjä ja ajoi pitemmän lenkin kesällä jolloin polttoaineet lämpesivät kunnolla, sai sahata useamman sekunnin että lähti käyntiin, ja tuo saattaminen myös oli tuttua. vika löytyi päätytulpasta, sieltä löytyi hiotusta pinnasta pari pientä naarmua (4-6kpl). Sen vaihdon jälkeen löytyi perinteinen tojotan hipasu startti kuumana ja kylmänä. ihmettelen vaan mistä ne naarmut tullut..
Nostellaampa tosi vanhaa aihetta, eli omassa vastaavaa vikaa. Moottorina 1KZ-TE. Mahtaakohan näihin pumppuihin löytyä osia mistään? Audin myötä boschin VP44 on tuttu joten omatoiminen korjaaminen onnistuu tiettyyn pisteeseen asti!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
1kz-te


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KingCabin kytkin ei irroita lämpimänä Naunau Tekniikka & Jutustelu 6 17.11.2010 15:52
Range ei käynnisty lämpimänä ZyndHel Tekniikka & Jutustelu 6 08.12.2009 22:51
Ostettu Fj:n Startti tossu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 12.04.2009 13:11
o: wakoneeriin startti startti löytyi!"! wakoneekeri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 06.04.2006 20:40
Rankun käynti lämpimänä Niko Tekniikka & Jutustelu 11 07.03.2005 22:49


Sivu luotu: 21:02 (GMT +2).